September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pullekie, heel veel sterkte. Wat verschrikkelijk voor jullie!

Hi Kaatje en Laguna hoe was het bij de verloskundige?

Mirjam, ik ken het hoor die opstipatie. Ik word er gek van! Ik probeer nu meer te drinken (al gaat het moeilijk) en ik heb iets van VSM gehaald eigenlijk voor kinderen, maar in ieder geval niet gevaarlijk voor de baby.

Ik ben ook naar de 9-maandenbeurs geweest en had precies hetzelfde. Mijn hele lichaam deed pijn. Lekker daarna in bad gegaan en de dag erna ging het een stuk beter. Ik heb ook een aantal leuke dingen gekocht en naar wat kinderwagens gekeken etc. Het was in ieder geval heel leuk om een keer te bezoeken.

Gr Floor
Ha meiden,

Even een snel ego berichtje (sorry, heb even geen tijd om de laatste reacties door te lezen). We hebben vanochtend onze intake bij de verloskundige gehad, stelde op zich niet veel voor. We kregen vooral veel informatie.

De eerste echo staat gepland voor donderdag 15 maart (ben dan precies 12 weken).

Hoe was het bij jou Lagune?

Liefs Kaatje
Heeey meiden,

Nou vorige week voelde ik me op sommige dagen echt veel beter zeg, vooral op de dagen dat de zon scheen, dus kom maar op met de lente zou ik zeggen.

Morgen mag ik voor de eerste keer naar de Vk toe, ben erg benieuwd.Eigenlijk wilde we daarna het kindje gaan erkennen. Maar aangezien het hier carnaval is, is de stadswinkel alleen tussen 10 en 11 open voor aangifte van geboorte of sterfte, dus we moeten

nu het een andere keer doen maar.

Moet nu alleen nog ff kijken of de stort wel open is, dat zou wel zo fijn zijn.

Kan eindelijk de babykamer verlost worden van al die zooi. IS namelijk best veel.

Trin ik hoop dat ze het hartje bij mij ook kunnen horen.

Nummer 3 ik vind het ook zeker niet erg dat de kwaaltjes minder worden hoor, juist heerlijk. kan ik er meer van geieten vind ik zelf

Ik ben nu uitgerekend op 8 september, hebben de 2 echo;s nu aangewezen, dus vandaar dat ik  dat nu aanhou.

Laguna lekker zeg wintersport.Echt genoten dus. En tis ook logisch dat het je allemaal ff benauwd hoor, zeker als het zo onverwachts gekomen is, laat het je gewoon ff lekker bezinken meid. Dan komt het vanzelf goed.

Hoe was het vandaag bij de vk?

De link van de msn groep is: http://groups.msn.com/September2007mamas/

Mirjam ik zie het niet zo zitten om straks in de zomer nog te moeten klussen in de kamer,omdat ik het altijd heel snel warm krijg in de zomer. Dus vandaar dat ik de kamer zo snel mogelijk klaar wilde hebben. En er zullen nog genoeg kleine klusjes over blijven.

En jullie zijn nog wel ff aan het klussen dus, ook leuk toch.

Gezellig zeg de 9 maandenbeurs, had er ook nog naartoe willen gaan maar omdat ik me zo slapjes voelde toch maar niet gegaan.

En vooral veel blijven drinken, ik heb er paar dagen last van gehad, en daarna veel water gaan drinken en dat scheelt wel.

Rosi ik doe al heel rustig overdag, maar als ik bvb zou werken ofzo,zou ik ook veel moeier zijn hoor. En als ik nu overdag ga slapen, kom ik s avonds niet meer in slaap, dus dat doen we dan maar niet.

Kaatje de eerste keer is meestal zoveel informatie he, hebben ze ook naar het hartje geluisterd?

Tot snel weer meiden

Liefs Rens
Hi meiden, tijdje geleden dat ik me gemeld heb..Veel bij te lezen. Pullekie, als je nog meeleest; heel veel sterkte. Vreselijk dat dit gebeurd is. Vorige week ben ik naar de vk geweest. Ik heb meteen mn eerste echo gehad. Er klopte een hartje! Wat geweldig. Ik heb het niet droog gehouden hoor, werd er erg emotioneel van. Hadden jullie dat ook allemaal? Inmiddels weten wat meer mensen het. Wel spannend om elke keer te vertellen. Vandaag ben ik 9 weken en 3 dagen. Ik kan niet wachten tot het eerste trimester voorbij is. Wij hebben besloten om ook de combinatietest te doen. Ik twijfel wel een beetje nu ik de afspraak heb gemaakt, maargoed. Ehhhmmm...wie schreef er nou over obstipatie? Heb ik ook last van gehad. Inmiddels gaat t weer goed. Alleen nog maar bruin brood eten en veel water, groente en fruit. Eigenlijk hou ik niet zo van groente, maar nu vind ik het zo belangrijk om gezond te eten. Nog een vraagje over die kinderwagens: is de bugaboo nou echt een stuk beter? Hij is aanzienlijk duurder toch? Wat ben je bijv kwijt aan zi'n quinny met alles erop en eraan?Zijn jullie al met kinderopvang bezig? Ik hoorde dat dat nu al moet! Wat snel!!
Hallo!

@ Renske! Thanks voor het msn adres! Ben net ff op de site geweest en zag al dat er daar niet heel actief geschreven word! Mja, ik zal er cker af en toe eens kijken.

@ Rozewolk. Ja die kinderopvang kun je maar beter gelijk regelen. Ik werk zelf op een naschoolse opvang en het zit (ook in de babygroep) altijd vol.

@ Kaatje Ja bij mij ging het ook goed hoor, Nahja, er was niet zoveel om goed te gaan. Ik hoefde alleen wat medische vragen te beantwoorden en er werd bloeddruk gemeten en verder nog niks! Ik vind het eigenlijk wel relaxed dat het allemaal wat tijd nodig heeft. Kan ik tenminste echt goed aan het idee wennen. Gister weer een nieuwe schok toen ik in mn reclame pakket keek wat ik van de vk kreeg. Er zat namelijk een speen in met I love Mommy. Hahahaha

Nahja, Naast de momenten dat ik het allemaal niet meer zie zitten vind ik het stiekem eigenlijk wel allemaal heel gaaf hoor!

Mijn eerste echo is trouwens dinsdag 13 maart. Spannenddd!!!

x
Nou ben weer terug van de vk. het was echt heel gezellig. Was een hele lieve vrouw, geloof dat we daar zeker wel een uur hebben gezeten.

Ook is er nog even bloed geprikt om te kijken welke bloedrgroep ik heb en voor de rheusfactor, of hoe je het ook schrijft. Dat duurde wel ffkes want mn aders lagen flink verstopt hihi. Had daarna helemaal een zweethand van het maken van een vuist. Maar ja tis voor goed doel he.

Daarna gingen we ook nog ff lekker met een echo naar ukkie kijken. Ook heb ik een dvd van 10 minuten gekregen van Ukkie. Echt superleuk hoor. Eerst hadden we een uitwendige echo, maar daar kregen we hem/haar niet zo goed in beeld. Dus daarna toch maar een inwedige gedaan, en toen zagen we hem echt goed bewegen. Echt superleuk om te zien zeg. Hij was lekker aan het ronddwarrelen. echt heerlijk.

Mag nu over 4 weken weer terugkomen, en dan s avonds dat is wel zo gezellig. Kan vriendlief ook mee zonder vrij te vragen.

Dan wordt er ook gelijk een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo. Die wordt gewoon op de praktijk bij hun uitgevoerd, dus dat is wel zo makkelijk.

Ook nog een leuke tas gekregen met allerlei leesvoer erin, dus ik ben helemaal happy.

Oh ja de uitgerekende datum laten we toch op 4 september staan, dus ben nu vandaag gewoon al op de 12 weken grens!!

Liefs Rens

Rosi fijn dat alles goed was bij de vk meid. ik lag vandaag ook alleen maar te smilen hoor, heerlijk was dat.

wij zijn voor de quinny speedi xs papillon totaal rond de 700 euro kwijt geloof ik,maar daar zit de maxi cosi al bij. Je hoeft bij de quinny ook geen speciale adapters te kopen dus dat vond ik wel makkelijk.

En het nadeel van de bugaboo vond ik dat hij naar mij idee vrij laag lag, en aangezien ik 1.80 en vriend 1.90 is leek me dat toch niet zo geschikt.

Ben nog niet met kinderopvang bezig, maar waarschijnlijk blijf ik thuisblijfmoeder.

Lagune er wordt idd nog niet echt heel fanantiek geschreven, maar hopelijk

komen er straks wel mooie foto's op van de kleintjes.

Fijne dag meiden

Liefs Rens

Oh ja en gefeliciteerd natuurlijk met je goede echo! Hoe kan je nu 9 weken zijn terwijl je op 2-9 bent uitgerekend? Ik ben namelijk ook 9 weken en op 18-9 uitgerekend. Je telt zeker de daadwerkelijke zwangereschap, dan hoef je maar 38 weken te tellen! Wat scheelt het he, 2 weken. Eerst een klein streepje zonder vormen en nu een echt mensje met een hoofdje en armpjes en beentjes die al aan het spartelen zijn.

xx Rosi

O, ik ben uitgerekend op 17-9. Mijn eerste inschatting was twee weken eerder, maar dat is al een tijdje terug veranderd in het schema. (Je kan het verversen door op F5 te drukken)

En dank je wel voor de felicitaties:)
@Pullekie: Wat moet dit verdrietig zijn voor jou en je vriend.

Heel veel sterkte *;

@nummer 3: ik krijg ook geregeld de vraag of de zwangerschap gepland is en omdat ik nog in opleiding ben loop ik continu mijn keuze nu toch een kindje te willen te verdedigen. Ik vind het ook erg vervelend; gelukkig reageren de meeste mensen wel erg leuk en positief.

Iedereen die net een leuke echo heeft gehad: gefeliciteerd! Hebben jullie ook de neiging om iedereen de foto's onder de neus te duwen?

@lagune: hoe blij ik ook met de zwangerschap ben, soms vliegt het mij ook wel een beetje aan hoe het allemaal nou moet en in hoeverre we straks nog met vrienden een avondje weg kunnen. Maar als ik dan denk aan alle leuke dingen die gaan komen houd ik mijzelf maar voor dat alles heus wel goed gaat komen. En een uur later zit ik weer op een roze wolk;)

@rozewolk07: ik ben ook al over kinderopvang aan het nadenken, maar wacht met aanmelden tot ik de 12 weken grens over ben. Daarnaast zou ik graag minder willen gaan werken. Ik werk nu 36 uur in de week plus moet regelmatig thuis aan de slag. Ik ben bang dat na de geboorte ik toch wat meer tijd thuis door zal willen brengen. Wat zijn jullie plannen?

@renske: wat leuk dat je een dvd hebt meegekregen! Ik zit te twijfelen of ik een pretecho zal laten maken om ook alvast bewegend materiaal te krijgen van de baby. Tot die tijd: lang leve de foto's!

Ik ga vrijdag mijn bloed laten prikken; nu maar hopen dat alles goed zit.

Daarnaast moet ik de bloedbank nog steeds vertellen dat ik voorlopig mijn bloed niet kwijt kan:) Het is nog steeds leuk om het aan wie dan ook te vertellen dat ik zwanger ben. Kan tegenwoordig mijn mond dan ook helemaal niet meer houden over de zwangerschap.:$
Hallo!

@ Renske wat fijn dat je zo´n goede vk hebt die zoveel tijd ervoor neemt. Bij mijn praktijk zijn er 4 verschillende en het is dus afswachten wie er echt bij de bevalling is. Heb er tot nu toe eentje gesproken en die leek me niet zo. Ze ging heel snel echt ratel de ratel en bovendien vertelde ze dat je alles mag eten behalve rauw vlees en rauwmelkse producten en matig met lever. Toen vroeg ik: dus rauwe vis mag wel? zoals sushi, Ja dat mag!!

Vind haar wel heel easy met alles. Maarja, aan de andere kant, ze had zelf ook een dikke buik, dus zal het wel weten hé :P

dat je trouwens al 12 weken bent! pfft gaat echt snel...

@ tinkerbellen. Hoe gaat het met de voorbereidingen van je bruiloft? loopt het al een beetje?

x
Voor de tabel mijn vastgestelde uitgerekende datum is geworden 14 sept.

Ik heb me al een aantal weken ingeschreven bij de Kinderopvang. Ze gaven aan dat je asp moest inschrijven wilde je plek hebben. Ik heb bij twee verschillende gekeken en mijn keuze gemaakt. Ik kon ook nog een voorkeur geven voor een groep en kiezen tussen horizontale en verticale groepen. Heb gekozen voor een verticale groep ivm de afwisseling qua leeftijd.

Bij mijn VK praktijk zijn er ook vier verschillende dames en weet ook niet vantevoren wie ik bij de bevaling krijg. Ik heb vorige keer 1 gehad waar ik ook van dacht hm weet niet of ik haar wat vind. Maar as donderdag krijg ik weer een andere vk. Ben benieuwd.

Ik heb de echo nog niet aan veel mensen mensen laten zien, omdat ik nog steeds niet aan iedereen verteld heb dat ik zwanger ben. Morgen ben ik precies elf weken, dus volgende week hang ik het echt aan de grote klok :D.
Kon ons topic bijna niet vinden, op pagina 3 helemaal!

@ Renske: Nee, de verloskundige heeft nog niet naar het hartje geluisterd. Was misschien ook wel wat vroeg, ben nu 9 weken. Vind het wel jammer hoor... ik 'twijfel' soms nog steeds wel eens. Als je een echo hebt gehad of je hebt het hartje horen kloppen dat weet je tenminste zeker dat je écht zwanger bent... Raar eigenlijk!

@ Tinkerbellen: Ik werk nu ook 36 uur, en wil na de bevalling graag 24 uur per week gaan werken. Nu maar hopen dat ze daarmee akkoord gaan... meer lijkt me echt teveel eigenlijk.

@ Floor: Wij proberen ook te wachten om het grote nieuws aan iedereen te vertellen tot we de 12 weken grens voorbij zijn. Onze ouders en een goede vriendin weten het nu. Maar ik vind het wel vreselijk moeilijk hoor, om mijn mond te houden. Zeker omdat de halve wereld ineens zwanger lijkt, en je overal alleen maar baby's ziet... Of lijkt dat soms maar zo :P

Hebben jullie er trouwens al over nagedacht of je thuis of in het ziekenhuis zou willen bevallen? Ik ben zelf echt een enorme schijterd, en op dit moment heeft het ziekenhuis dan ook mijn voorkeur... Aan de andere kant ben je thuis natuurlijk in je vertrouwde omgeving. Moeilijk!

Liefs Kaatje
hoi!

foei idd! wat een suffe boel hier! heeft er dan echt Nieeeemand iets beleefd?

Ik wel hoor! ben gister lekker lek geprikt! moesten wel 12 buisjes afgenomen worden!

@ Kaatje, Ja ik dacht eerst ook aan een ziekenhuisbevalling. Ben niet zo´n super schijterd maar t leek me vooral lekker fris als je in een schoon huis thuis komt. en het ziekenhuis is hier om de hoek. maar helaas, de vk vertelde me dat je a) niets te zeggen hebt over welk ziekenhuis t word aangezien ze best vaak vol zitten en dan moet je naar een andere. en b) je toch pas naar het ziekenhuis gaat met 5 a 6 cm ontsluiting. Das dus altijd met weeen in de auto

lijkt me niet zo´n lekker idee.

en heb nog een vraagje aan iedereen: ZIEN JULLIE AL IETS???

ik denk dat ik nu echt een bobbeltje zie. Ben nu volgens de vk 10 weken (denk zelf iets korter) en het is niet zo´n lovehandel die er normaal al zat  (zo´n zachte) maar staat echt een beetje strak. Nahja, niemand die het nog ziet hoor, maar toch leuk!

nou meiden, schrijven hé!

x
Hoi meiden,Ik had gisteravond al een lap tekst maar die was opeens verdwenen. Nou toen was ik het even zat hoor. Nu de herkansing dus maar haha.Hier gaat het supergoed, ik voel me best goed eigenlijk, alleen savonds wel wat moe maar ja wat wil je en als dat alles is. Met de misselijkheid gaat het ook super, een heel klein beetje nog maar. Ben ook al weer ruim 12 weken dus dat klopt wel dat het afneemt.Afgelopen zondag was ik jarig, ben 30 geworden snik snik. Wat klinkt dat meteen oud. Ach ik voel me nog jong en toen ik maandag te bloedprikken moest werd ik door die oudjes die daar ook moesten wachten meisje genoemd hahahaha. Dat vrouwtje dat me moest prikken feliciteerde me met mijn zwangerschap en vroeg of het mijn eerste was. Nee de derde, goh wat leuk zegt ze. Eindelijk iemand die meteen zo positief reageert. Ik hoor zo ontzettend veel, goh gefeliciteerd is het gepland??? Ik zou zelf nooit zo’n opmerking maken en nu ik weet hoe dat voelt al helemaal niet meer.Onze buurman heeft een dakkapel laten plaatsen afgelopen week. We zijn even wezen kijken en goh dat is wel heel mooi hoor. Dat willen wij dus ook nog wel even laten doen voor dat de baby komt dus we gaan snel offerte opvragen.@Pullekie meid als je dit nog leest, heel veel sterkte met dit verlies, bah wat is het toch oneerlijk he. Ik hoop dat jullie wens alsnog heel snel weer uit zal komen. Dikke knuffel.@Renske wat super zeg dat jouw verloskundige zo de tijd voor je neemt. Waren er nog wachtende na jou?? Die zullen wel gebaald hebben hihi.O wat handig dat die 20 weken gewoon in de praktijk wordt uitgevoerd. Ik ga volgende week maar eens bellen voor een afspraak, bij ons moet die in het ziekenhuis plaats vinden en daar schijn je behoorlijk op tijd voor te moeten bellen. Volgende week ben ik 13 weken dus dat lijkt me een mooie tijd.Mooie wagen heb je trouwens gekocht!! Daar heb ik ook naar zitten kijken, wij, manlief en ik zijn ook lang (man 1.93 en ik 1.80).Dus jij wordt waarschijnlijk thuisblijfmoeder, heerlijk joh!! Helaas kan dat bij ons financieel niet uit maar goed ik moet zeggen dat 2,5 dag prima te doen is hoor en het scheelt dat wij maar 1 dag opvang (oma) nodig hebben omdat mijn man op maandag vrij is (werkt op zaterdag).O ja Renske wil jij voor mij de tabel aanpassen. Ik ben nu dus 30 en heb 8 maart mijn 2e afspraak bij de VK.@Tinkerbellen jij dus ook al vragen of het gepland is. Jammer is dat toch he. Ik snap die vraag echt niet. Al was het bij ons niet gepland dan ga ik dat een ander toch niet zeggen??Ik blijf 24 werken na de bevalling verdeelt over 2,5 dag (ma van 7 tot 17.00, do van 7 tot 17.00 en vr van 7.00 tot 12.00).Toen ik beviel van de eerste ben ik 4 dagen gaan werken, 32 uur. Dat moest toen financieel, ik vond dit erg zwaar hoor. Na de geboorte van de 2e ben ik 3 dagen gaan werken (24) en dat beviel veel beter, we konden het financieel gelukkig ook aan. En nu werk ik nog steeds 24 uur maar dan verdeeld over 2,5 dag en dat vind ik echt helemaal top.@Kaatje_82 ik ga als het mogelijk is natuurlijk thuis bevallen. Bij de 1e 2 ben ik ook thuis bevallen en dat is toch zo lekker joh, heerlijk in je eigen omgeving. En na de bevalling lig je prinsheerlijk in je bed te genieten van je kindje. Nee ik teken weer voor een thuisbevalling.@Lagune op je vraag of je al iets ziet, Ja zeker, ik heb echt al een buik die voor iedereen duidelijk zichtbaar is. Overigens wel een zwangere buik hoor haha, van mezelf ben ik redelijk slank. Maar omdat ik natuurlijk al voor de 3e keer zwanger ben (eigenlijk 7e keer ivm miskramen) is de boel al opgerekt geweest en schijn je ook eerder dik te worden. Moesten er bij jou 12 buisje bloed afgenomen worden?? Waarom zo veel?? Bij mij werden er 4 afgenomen, vond ik wel genoeg eigenlijk haha.Nou meiden, tot schrijfs maar weer.Xxx nummer3 xxx12 weken 3 dgn
***breekt even stiekem in***

Hier een September 2006 mama, met een inmiddels alweer bijna 6 maanden oude dochter! Een jaar geleden had ik zelf pas wereldkundig gemaakt dat ik mama zou gaan worden, en kon ik me er nog zo weinig bij voorstellen... Maar nu ben ik 100% mama en ben ik superblij met mijn meisje!

Wat gaan jullie een geweldige tijd tegemoet, geniet er maar volop van en ik hoop dat jullie zwangerschappen net zo voorspoedig gaan verlopen als de mijne (met net zo'n mooi resultaat...).

Groetjes,

Myrna

***sluipt weer zachtjes weg***
hoi meiden. Ben een dagje ziek thuis. Gisteren een nare labiele dag gehad. Om een heel verhaal kort te houden, de waterlanders kwamen de hele dag te pas en te onpas tevoorschijn. Voelde me al niet lekker, bekaf, mijn assistent was ook nog eens ziek en er kon geen vervanging worden geregeld. Voor mijn gevoel ben ik nog nooit zo labiel geweest. Na mijn werk ben ik mijn bed ingekropen met het idee er nooit meer uit te komen. Dat heb ik volgehouden tot 11 uur vanochtend. voel me nog steeds gammel en er kwam zojuist weer een onverklaarbare traan, maar voel me wel weer iets  rustiger. En ik kan me zo slecht ziek melden, voel me ook heel schuldig, assistent is dus ziek en een van de kinderen is jarig (wordt bij ons in het SO heel veel aandacht aan besteed) en voor leerkrachten is er helemaal moeilijk vervanging te vinden. (randstad he). Gelukkig was iedereen gisteren zo lief voor me. met name de vrouwelijke collega's die ooit zwanger zijn geweest snapten mijn labiele houding precies te plaatsen. Zelfs de directeur, niet bepaald een affectieve man, vertelde me dat deze tranen bij de zwangerschap horen.

Gelukkig heb ik volgende week voorjaarsvakantie, dus dan is het helemaal uitrusten geblazen.

Heb deze week trouwens een domme actie. Ik had samen met een collega een informatieavond voor schoolkamp georganiseerd voor de ouders. ik had mijn laptop mee met foto's van vorig jaar. De boel aangesloten op de beamer, heel leuk. Bleek er nog een cd rom in te zitten met als titel 'baby op komst'. Nu heeft tijdens mijn hele presentatie rechts onder in beeld 'baby op komst' gestaan. Maar ik kwam er pas achter toen alles al op de beamer te zien was. Kon het dus niet meer weghalen, zonder dat het opviel. Geen ouder heeft er een opmerking over gemaakt, maar ik weet zeker dat het is opgevallen. Ik zal het wel horen wanneer ik het officieel bekend maak. Heb het de kinderen nog niet verteld, weet nog niet wanneer ik dat ga doen. Hoe zit dat met de juffen hier op het topic?

Reske: wat leuk dat je een DVD hebt gekregen van de echo. Zit je die nu iedere dag te bekijken?

Rozewolk: ik heb me voorgenomen om volgende week mij te verdiepen in de kinderopvang. 'k hoop niet dat ik al te laat ben.

groetjes
Ha meiden,

Ben ik ook weer een keertje. Ik hou het ff kort, want ik ben zo vreselijk MOE dat ik gewoon zin heb om m'n hoofd neer te leggen op het toetsenbord, hihi.

Gister de nekplooimeting gehad en alles ziet er goed uit (uitslag volgt over een week). Kind groeit goed, ligt op schema, heeft 5 vingers aan elke hand. Je kon de maag al zien en de blaas. Zooooo bijzonder!! Echt helemaal te gek. Inmiddels weet iedereen het in mijn omgeving. Het wordt steeds echter! Nu maar hopen dat de moeheid snel weg is.

Mirjam, gelukkig leven je collega's mee! En af toe heb je gewoon een off-day!
hee wat is het hier rustig!!!!!!! druk weekend gehad? Hier is de voorjaarsvakantie begonnen, heerlijk. Ga deze week op zoek naar kinderdagopvang, kraamzorg en ik moet de verzekering nog inlichten. Gisteren hebben we een orientatie gedaan op kinderwagens. Pfff, best nog lastig. Die dingen zijn loeiduur zeg. De quinny buzz vond ik steeds wel leuk, maar die is niet zo handig als je ook in het bos en op het strand wil wandelen. Twijfel momenteel tussen de bugaboo en de mutsy 4rider. De bugaboo vind ik alleen wel heel erg duur, misschien een goede 2ehands. Hebben jullie er al een op het oog?
Goedemorgen meiden

Zo de eerste was voor vandaag draait alweer. Heb er hierna nog 3 te doen, was beetje lui vorige week. Ach ja het voordeel is dat ik er nu de tijd voor heb. Dus niet alles hoeft in het weekend zeg maar.

Van het weekend al een keer naar het grofvuil gereden om een hoop weg te gooien. Daarbij wel een flinke snee in mn duim opgelopen omdat ik iets te hard tegen  een zak aanduwde waar blijkbaar iets heel scherps in zeg. Het bloedde echt flink, maar gelukkig was het ook snel weer gestopt toen er een pleister op kwam. Het doet nu nog wel wat pijn, maar ja dat duurt ook nog wel ffkes.

Ga vandaag misschien nog ff kijken voor gordijnen voor de babykamer, heb er wel zin in, om wat leuks uit te zoeken, dus ben benieuwd.

Mijn kwaaltjes worden trouwens eindelijk minder zeg, zit er zelfs aan te denken om weer een dagje te gaan werken. Dus binnenkort ff bellen met diegene die alle vervangingen regelt voor mij.

Tinkerbellen ik vind een pretecho ook leuk hoor, denk dat ik die ook nog wel laat maken maar denk dat dit ook wel afhangt van de manier waarop de 20 weken echo gedaan is.

Laguna ik heb 3 verschillende vk's maar deze was al leuk, had echt het gevoel van jij mag wel bij mijn bevalling aanwezig zijn, maar ja zeker weten doe je dat niet natuurlijk.

En ik dacht dat rauwe vis juist niet mocht, maar zeker weten doe ik natuurlijk nie.

Ik zie wel al wat aan mijn buik, maar vooral zonder kleren zeg maar, met kleren zie je nog niet zoveel.

Floor leuk meid binnenkort ook de 12 weken grens bereikt. Lekker gevoel is dat he.

Kaatje logisch hoor die twijfel had ik ook hoor, was heel blij met mijn vroegere echo's. Ook al zie je nog niet echt een kindje, je ziet toch iets zitten. Ik wil in eerste instantie thuis bevallen, maar vooral ook omdat het ziekenhuis hier vlakbij is, zijn we echt binnen 5 minuten, dus dat maakt me wat geruststellender.

Nummer 3 vervelend is dat he als je een hele lap getikt hebt. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Nog leuke dingen gehad?En een dakkapel is echt ideaal, wij hebben er 2 op zolder voor en achter, wat een ruimte zeg.

Er was bij de vk 1 wachtende na mij maar ze plannen volgens mij ook wel een uur in voor de eerste intake.

Mirjam lekker nu vakantie zeg, Hier is de vakantie alweer voorbij, maar zelf niet veel van meegekregen. En foutje met die beamer meid, denk wel dat de ouders het weten, maar idd uit respect voor je niks zeggen.

Succes met regelen alles!

Wij hebben voor de quinny speedy xs gekozen, vonden die mooier als de buzz, vooral vanwege het feit dat het voorwieltje bij de speedi ook van lucht is, in plaats van plastic zoals de buzz. Vond de bugaboo ook wel mooi, alleen het nadeel vond ik daarvan dat de wandelwagenbak vrij laag bij de grond zit, waardoor je meer moet bukken. En aangezien ik 1.80 ben vind ik dat niet zo fijn.

Kessie wat fijn meid dat de nekplooimeting goed is geweest meid!

Tot snel meiden

Liefs Rens
Het schema is weer aangepast, heb een heleboel afspraken eruit gehaald, omdat die al geweest zijn.

Hoe is met alle dames verder? Staan namelijk veel dames in die zich alleen nog maar aangemeld hebben.

Liefs Rens
Hoi allemaal,

Ik ben ook uitgerekend in september van mijn tweede. Bij de eerste heb ik nooit echt mee gekletst op een forum, maar nu lijkt het me wel leuk om ervaringen uit te wisselen. Ik heb nog niet echt een overzicht van wie er allemaal mee doen, maar dat komt vast wel binnenkort.

Verder voel ik me prima! Niet echt misselijk geweest, wel super moe en dat is nog niet helemaal over. Maar verder loop alles gesmeerd. Wel een miskraam gehad hiervoor, dus de eerste weken waren wel spannend, maar die zijn nu gelukkig voorbij.

Doei!

Brechje
Renske, wat fijn dat de kwaaltjes minder worden! ik hoop dat je je weer een stuk fitter mag gaan voelen en dat je ook weer zin hebt om wat te gaan werken. Heb je nog gordijnen gevonden?

Brechje, welkom! Wanneer ben je precies uitgerekend?

Ben vandaag druk in de weer geweest met het regelen van kinderopvang. Jeetje van een gedoe zeg. De wachtlijsten hier zijn echt megalang, met onze buurt als topper!  Vind het lastig om nu al te bepalen wanneer ik ons kindje naar het KDV wil brengen. Ga ik ouderschapsverlof opnemen, onbetaald verlof , wat voor alternatief moeten we bedenken wanneer er nog niet geplaatst kan worden. Wordt er al helemaal onrustig van. Van een collega hoorde ik dat het bij haar 1,5 jaar duurde voordat haar kindje geplaatst kon worden. Heb het gevoel dat ik overal al veel te laat mee ben. Ben ik echt al zo laat of moeten jullie ook nog van alles regelen? Overigens was de
moet ik wel mijn verhaal afmaken, voordat ik op plaatsen druk. Dat krijg je als je met 2 dingen tegelijk bezig bent. Ik wilde zeggen dat het kinderdagverblijf waar we vandaag even gingen kijken wel ontzettend leuk was. Gaf een goed gevoel. Van de week was ik ook ergens anders wezen kijken en daar had ik niet direct een klik mee.
Het lijkt erop dat anderen ook zo moe zijn dat ze geen puf hebben om te schrijven. Voor mij geldt dat wel, maar ik lees wel vaak en leef ook mee met jullie hoor.

Brechje gefeliciteerd ook met je zwangerschap. Leuk dat je meeschrijft.

Mirjam, wat een grap zeg van die tekst onderaan de beamer. Netjes van de ouders om niks te zeggen. Wanneer ga je iets zeggen op school?

Hier zijn ook hele lange wachtlijsten voor de creche. Wij hadden geluk dat er opzeggingen waren en dat we voor mijn zoontje 2 middagen kregen, voor de derde middag hebben we tot deze maand nog op de wachtlijst gegaan, over 2 weken kan hij er terecht. Eerst hadden we een gastouder en de laatste maanden kwam mijn schoonmoeder oppassen. Ik heb nu nog niet gebeld voor ons 2e kindje, maar broetjes of zusjes hebben altijd voorrang en ik ben van plan om tot het kindje 9 maanden is ouderschapsverlof op te nemen.

Raar is het he, om er nu al over na te moeten denken, zeker omdat je nog helemaal geen idee hebt ove rhoe het allemaal zal zijn straks als je kleintje er eenmaal is. De ene moeder vindt het geweldig om na 3/4 maanden weer aan het werk te kunnen, maar ik vond het tot de negende maand behoorlijk zwaar ook in de combinatie met borstvoeding geven en kolven op het werk.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar wij vinden de Bugaboo heel fijn. Ik heb nooit last gehad van de hoogte van de kinderwagenbak. Maar ik ben ook maar 1.70 en mijn man is 1.80.

Kessie, fijn dat de nekplooimeting goed was. Wat konden ze al meteen zien  en waar moet je nu dan nog aan wachten?

Renske, lekker hoor minder klachten. Zal waarschijnlijk ook wel lekker zijn om weer aan het werk te gaan.

Lagune, ik zie al echt wat en mijn collega's die ik gisteren heb verteld dat ik zwanger ben hadden het ook al wel gezien.

Nou ik begin ook een klein beetje fitter te worden lijkt het. Ik hoop dat het doorzet.

Ik weet trouwens niet eens of ik jullie al had verteld over de echo van vorige week. Moest weer inwendig, uitwendig was er weinig te zien (raar, de echo die ik met 7 weken bij een ander bureau had laten maken was gewoon uitwendig en goed zichtbaar, ligt misschien aan de apparatuur?). Maar het hartje was weer goed te zien en het kindje bewoog met armpjes en beentjes, heel leuk! Ik kijk nu al uit naar de 20 weken echo. Dat is ook al over 8,5 week, de weken vliegen voorbij dus voordat we het weten is het zo ver haha.

Nou ik ga weer even verder een film kijken en misschien een beetje op tijd naar bed vanavond.

xx Rosi
hallo allemaal,

ben er ook maar weer eens achter geklommen en heb een beetje bijgelezen....wat gaan de dagen toch vlug he. het lijkt wel of je alleen nog maar slaapt en eet vind ik. heb zo,n honger en het smaakt allemaal zo lekker,maakt niet uit wat het is... en dan heb ik mijn buik vol dan vallen mijn ogen weer dicht.

ben 14 februari bij de gc geweest voor een inwendige echo. geweldig!!! ben je 8 weken zwanger en kun je het hartje al horen!!

op 14 maart gaan we een nekplooi meting laten doen , gewoon voor de zekerheid en de geruststelling dat alles oke zal zijn. dus ik heb nog 2 weken te gaan en dan mag en kan ik het van de daken schreeuwen. heeeel spannend allemaal.

allemaal een goede zwangerschap en tot snel

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven