September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,

allemaal een lekker weekend gehad? Ik wel hoor, heerlijk niets gedaan, helemaal uitgerust dus voor een nieuwe werkweek!

We hebben afgelopen donderdag de echo gehad, wat was dat ongelofelijk gaaf zeg! Echt super om dat kleintje zo te zien bewegen. Je zag hem met z'n beentjes afzetten tegen de baarmoederwand, en dan ging ie helemaal achteruit. Echt een heel schattig gezicht! Wel heel raar dat dat op dat moment in je eigen buik gebeurd, terwijl je er nog niets van voelt. Heel onwerkelijk!

Verder hou ik zo nu en dan nog steeds m'n eten niet binnen, maar dat zal binnen een paar weekjes vast beter gaan. Bij de meeste moet het na 12 weken toch minder worden...

Renske, wat een leuke kleur gebruiken jullie voor het kamertje! Wij zijn van plan ook lime groen, samen met oranje in het kamertje te gaan gebruiken. Super ook dat je de meubeltjes al zo snel op kunt halen zeg!!

Nummer3, dat is inderdaad geen geld zeg, voor jullie babykamer. Mooi op de kop getikt.

Ciao a tutti, wij hebben nog niets gekocht. Zijn gisteren wel voor een wandelwagen gaan kijken, wat veel keus zeg. Wordt nog moeilijk denk ik! Volgend weekend maar weer eens in een andere winkel gaan kijken. Ik begreep al wel dat er op sommige wagens een levertijd van 16 (!!) weken zit, echt lang zeg...
Heeey meiden,

Zo afgelopen weer voor het eerst weer 1 dag gewerkt. Was wel weer ff wennen hoor mar ook wel erg gezellie.

Vanaf nu werk ik weer part-time aan het einde van de week, dus zo kan ik op  maandag en dinsdag nog ff genieten van een dagje alleen thuis. Is niet vervelend eigenlijk hihi.

Zo nog ff wat huishoudelijke dingen doen, want nu doe ik dat niet in het weekend niet meer, maar doe ik gezellig met vriendlief wat dingen. Heerlijk.

Het relaxedagje van donderdag is trouwens wel goedgekomen. Was ook wel ff  lekker hoor. Helemaal niks gedaan.

Van het weekend heeft vriendlief trouwens de ombouw voor de verwarming afgemaakt. Hij moet alleen nog geverfd worden, maar dat komt nog wel. Ben wel trots op hem hoor. Ziet er erg mooi uit.

Vanavond gaan we ook weer naar de verloskundige toe, hopelijk kan ik dan het hartje horen, dat lijkt me ook wel erg speciaal.

Mirjam groen is ook een leuke kleur hoor. Ik heb 1 muur in de kamer ook 5 keer moeten verven. Dat doe je ook niet zo snel meer. Maar ja het blauw

wat het eerst wat vond ik ook niet alles.

Ik ben idd iemand die erg snel alles klaar wil hebben hihi. Maar dan kan ik

straks ook goed kijken wat ik al wel en niet heb.

Rosi het is heerlijk weer om te werken. En lekker part-time beginnen is meer dan genoeg momenteel hoor. Zou het niet trekken om full-time te werken. Ben je inmiddels al meer opgeknapt?

Tinkerbellen heerlijk is dat het als die misselijkheid over is. Ik weet nog

dat ik dat ook had, echt je voelt je weer helemaal opbloeien dan. En sommige mensen kunnen zich idd moeilijk inleven in zwangeren. Totdat ze zelf zwanger zijn.

Denna wat leuk dat je het hartje nu voor het eerst gehoord hebt meid.

Wat lekker zeg binnenkort verhuizen, dus nu druk met inpakken of nie?

Nummer3 heerlijk is dat weer hoor actief bezig zijn hoor. Alhoewel

het ook wel weer wennen is, aangezien je zolang niks actiefs gedaan hebt zeg maar.

Ciao leuk meid vandaag de echo hoelaat heb je hem?Ik heb de kamer ook al besteld en 17 april gaan we hem ophalen.

Kaatje leuk is dat he een echo zo zien. En tis heel raar dat een kleintje

zoveel beweegt en je er echt niks van merkt.

En wat leuk dat jij ook groen met oranje gaat combineren!!

En ik heb mijn kamertje en wagen besteld toen ik bijna 10 weken was, en we kunnen ze ophalen als ik 20 weken ben. Dus ja wel een levertijd erop.

Liefs Rens
hoi allemaal,

Renske, lekker hoor partime aan de slag. Ik werk zelf ook partime en vind dat ook prima! Zeker als je een kindje hebt lijkt het me zwaar fulltime te werken, maar ook als je zwanger bent eigenlijk.

Denna, mooi he het hartje horen! En wie had ook alweer de echo gehad, Kaatje? Wat leuk om je kindje zich te zien afzetten tegen je buikwand. Die heeft het dus leuk daarbinnen.

Ciao en Nr3 jullie hebben dus ook al lekker wat spullen besteld. Wij eigenlijk nog helemaal niet. Maar we moeten juist ook spullen hebben voor ons zoontje en eerst moeten we op zolder aan slag om ruimte te maken voor de computerspullen, daarvoor moeten we nog een grote boekenkast bestellen zodat we op zolder weer ruimte kunnen maken en dan pas kunnen we met de kamer van ons zoontje aan de slag. Op de babykamer gaan we denk ik niet al te veel veranderingen aanbrengen.

Vanmorgen naar de verloskundige geweest, heb ook het hartje gehoord. Echt weer heel speciaal hoor. Het ging lekker snel en klonk heel erg goed vond de vk. Ook mijn bloedresultaten waren goed, ijzergehalte was goed, en mijn bloeddruk mooi laag. Alles prima dus en ik kan gewoon doorgaan met mijn dropjes. Alleen moet ik wel even mijn urine laten testen op blaasontsteking, voor de zekerheid.

xx Rosi
Ha meiden,

@ Rosi, gaaf he, dat hartje horen kloppen! En lichamelijk gaat het allemaal goed (goede uitslagen enzo) Mooi zo, kun je lekker aan de drop blijven!

@ Renske, wat goed dat je weer aan het werk bent! Voel je je weer een stuk beter? En jullie zijn al onwijs ver met alle spullen en het kamertje (voel me nu al een ontaarde moeder.....)

@C A T (weet effe niet meer hoe je je nick schrijft) Je klinkt helemaal happy! Lekker van genieten en blijven zweven op je wolkje!

@ Nummer 3, dus jij hebt al een flinke buik! En een goedkope babykamer ingeslagen, wow. Dat klinkt goed voor dat bedrag.

@ Denna, begin je ook uit te buiken? Zien mensen in je omgeving het al goed?

@ Tinkerbellen, dus jij moest het ontgelden bij je collega's. Niks van aantrekken hoor, ik vind het echt flauw. Als je zwanger bent, kun je flink beroerd zijn, en dat ben je ook niet voor de lol.

@ Mirjam, ik ben ook meer van het-laatste-moment-type en heb nog geen babykamer. Irritant alleen dat overal van die lange levertijden op zitten.

Hier alles goed. Ik begin flink uit te buiken (vandaag 16 weken) Een heleboel mensen vragen aan me of het er niet 2 zijn. Nee, echt niet! Het is maar ééntje! Ik voel me hartstikke goed verder, heb weer lekker veel energie. Nog geen spullen aangeschaft, maar we zijn wel een beetje aan het rondkijken. Wat een geld kost het allemaal he?! Op 16 april heb ik de 20 weken echo en dan willen we ook weten wat het geslacht wordt. Willen jullie het ook weten, of juist niet?

Liefs, Kes
Heeey meiden,

Nou alles was goed bij de verloskundige. Heb het hartje voor het eerst horen kloppen, was wel heel gaaf hoor. Verder kon ze al goed voelen waar m'n baarmoeder lag. Ik zelf nog niet maar dat maakt ook niet uit.

De volgende 2 afspraken staan. De eerste is over 4 weken voor gewone controle. En de week erna krijg ik de 20 weken echo. Dus dat is helemaal gezellig. Heb er al helemaal zin in.

Rosi ik vind het ook wel lekker hoor, de dagen dat ik alleen thuis ben kan ik lekker alles in huis doen op mijn eigen tempo. Echt heerlijk. En heerlijk is dat he het hartje luisteren.

Kessie ik voel me echt weer hoe ik was voordat ik zwanger was zeg maar. Echt heerlijk. Ja wij zijn wel ver, maar ik leefde er ook anderhalf jaar al naar toe zeg maar. Dus daardoor begin je misschien eerder. En wij wilen ook allebei weten wat het wordt.

Liefs Rens
hoi meiden,

heb op 14 maart een nekplooi meting laten doen. het kindje heeft tussen de 11e en 14e week een vocht ophooping in de nek en die meten ze. als deze groter is dan 3mm dan is het niet goed. bij mij hebben ze 3,6mm gemeten.

wat een ramp!! ik zou niemand deze test aan bevelen, het was allemaal zo vreemd en kil. wij geloven dan ook niet in deze test.

daarom heb ik gisteren een vlokkentest laten doen. dan gaan ze met een naald via de buik naar de placenta en halen daar vlokken af. dit is een heel vervelend gevoel, alsof ze aan je baarmoeder zitten te trekken!

nu moeten we dus 8 tot 14 dagen wachten voor de uitslag ( of het kindje gezond is en de geslachtsbepaling)....kan er ook nog wel bij!

ik hoop dus dat wij vanaf april echt kunnen gaan genieten van deze zwangerschap.

groetjes en tot snel
Ach Nietje, wat rottig zeg. Dat is ook zo kl*te met die testen, want het hóeft niks te betekenen en je zit je wel helemaal ongerust te maken. Spannend nu voor jullie, wachten op de uitslag van de vlokkentest. Sterkte meid *; en hopelijk hebben jullie snel een goede uitslag.

(sorry, weer wat abrupte omschakeling)

Rens, fijn he, om je zo goed te voelen! Ik geniet met volle teugen op het moment. Loop zingend rond op mijn werk in mijn nieuwe strakke jurkje waar je m'n buik goed in ziet. A.s. zaterdag gaan we shoppen voor de beeb (heb bij de Prenatal onwijs leuke jurkjes gezien en niet duur, dus misschien koop ik ook wel wat voor mezelf) En meiden: goeie tip misschien: ik heb bodybutter olijf bij de Bodyshop gekocht voor mijn buik. Het is echt onwijs lekker spul en trekt heel snel in (niet zulk vettig spul als die olie, die je kleren kan verpesten).

Liefs, Kes
Nietje dat is echt schrikken zeg! Maar zoals Kessie ook al zegt, het hoeft niks te betekenen. Volgens mij heb je nog altijd 50 procent kans op een gezonde baby bij zo'n uitkomst. En die vlokkentest, wat een vervelende ervaring lijkt me dat, en nu nog maximaal 2 weken in de zorgen zitten. Ik duim voor jullie voor een goede uitslag!

Kessie en Renske, jullie voelen je weer helemaal goed dus. Fijn hoor! Ik zou dat volgens mij ook als ik niet weer een griepje via mijn zoontje (en hij via de creche) had opgepikt. Maar ben alweer aan de beterende hand, dus hopelijk ben ik dan ook weer helemaal fit.

xx Rosi
*Ik breek even in....*

Nietje, ik las van je nekplooimeting. Die hoge uitkomst is schrikken, kan ik me voorstellen, maar was het niet onderdeel van een triple-test? Hebben ze niet eerder al bloed geprikt bij je, en dat, samen met je leeftijd plus de dikte van de nekplooi gemixed met een bepaalde uitkomst?

Een verdikte nekplooi, boven de 3 mm hoeft niet perse te betekenen dat je kindje iets heeft. Het kan wel, maar die kans is niet 50-50 hoor.

Ik ben ook in september uitgerekend, en had ook de nekplooimeting laten doen. Bij mij was de nekplooi 2,3 mm. binnen de norm, maar wel weer fiks dikker dan bij mijn eerste kindje (0,8). Bij was het onderdeel van een tripletest, en daar kwam uiteindelijk geen verhoogd risico uit (1:4700). Wat ik wil zeggen is dat je niet perse van het ergste moet uitgaan. Spannend nu ok die vlokkentest. Ik hoop heel erg voor je dat er niks verontrustends uitkomt. 

Ik spiek af en toe op julle forum..omdat we dus wel gelijk lopen. Ik schrijf alleen niet actief mee omdat ik vroegah al zo'n forum had bij baby 1 en daar nog mee schrijf. Twee fora is iets teveel voor me! Maargoed, ik lees/leef dus wel mee.

Sterkte allen!

Kinke
@nummer3:

klopt helemaal, ik dacht (volgens een of ander bereken-ding) dat uitgerekende datum rond 10 september zou liggen, maar volgens verloskundige is het al 26 augustus!!!

Hoor hier dus eigenlijk niet meer thuis :(,  maar blijf toch lekker hier haha :P

Eind van de week weer even bellen voor afspraak 2de echo.
Sorry Nietje, ik wil je natuurlijk niet ongerust maken! Ik heb een klok horen luiden en weet niet waar de klepel hangt. Ik wilde je juist geruststellen, dat die test vaak erg weinig zeggen omdat het ook alleen over kansberekeningen gaat.

Kinke, ben jij een augustus 2005 moeder? Ik heb toen veel met jullie meegelezen, ben er zelf ook een maar schrijf mee met de septembermama's van dat jaar omdat ik begin september was uitgerekend, kindje kwam alleen wat vroeger. Leuk dat je nu ook een septembermama bent, 2 jaar leeftijdsverschil lijkt me erg leuk.
**** Breekt even in****

Allereerst Lagune wat vrselijk voor je! Heel veel sterkte!!

Verder een vraagje, omdat jullie net allemaal zwanger zijn. Ik had afgelopen maandag een positieve test van CB vandaag weer even getest, want had er nog een. Fout gegaan, het witte venstertje bleef wit dus dan is de test niet goed gegaan, ik kreeg ook maar een enkel blauw streepje en geen kruis. Net een predictor test gekocht en niets.

Heeft één van jullie ervaring met meerdere testen van verschillende merken???

Alvast bedankt!!

**** gaat weer******
wat gaan de dagen toch snel zeg. Morgen ben ik 16 weken zwanger!! Vandaag is het de laatste dag dat ik mee doe met moeders voor moeders. En ik moet zeggen dat ik daar wel blij mee ben. Geen gedoe meer met flessen en die vieze stank.

ik heb de kinderen uit mijn klas verteld dat ik een kindje verwacht. Dat was erg leuk. Ik heb een heel leuk prentenboek gevonden "wat dacht je van een wiegje" van Marianne Busser en Ron Schroder. Echt een superleuk boek (vervolg op het grote boek over de liefde).Het gaat over egel en muis die kindertjes krijgen. Heel leuk geschreven (in rijmvorm) en grappig getekend. De kinderen waren een en al oor. Nadat ik het verhaal had voorgelezen, vroeg mijn assistent aan de kinderen "Goh, juf begint ook wel een beetje een dikke buik te krijgen, zou ze misschien te veel patatjes hebben gegeten?" Een paar kinderen wisten toen direct hoe laat het was. Ze reageerden erg leuk. Er werden allemaal al namen bedacht voor de baby, maar ik moet zeggen dat het gehalte honden en poezennamen wel hoog was :)  Poekie en Laika waren favoriet :o

Nietje: wat spannend zeg die nekplooimeting. Raar dat het er allemaal zo kil aan toe ging. twee weken op die vlokkentest wachten is best lang.  Hoeveel weken ben jij nu zwanger?

Kessie: fijn he dat die buik begint te groeien! Bij mij ook. Vooral als ik een jurkje of een overslagvestje aan heb valt het erg op. Krijg er ook de hele dag opmerkingen over. Nu heb ik ook aardig wat collega's, dus dat gaat maar door. Het is nu al een paar weken het gesprek tijdens de koffie. Begin me er wel eens opgelaten over te voelen en probeer er zelf maar niet over te beginnen. Maar ja, het blijft natuurlijk een leuk onderwerp. Heb je ook al echte zwangerschapskleren aan,  of pas je nog in je eigen kleren? Ik pas op zich nog alles, maar sommige broeken gaan niet meer lekker dicht, de knoop doe ik dan gewoon niet dicht. Spijkerbroeken pas ik nog wel, maar dat komt omdat die vrij laag in de middel zitten.

Renske en Rosi: wat een heerlijk geluid he, dat hartjeO+. Ik mag begin april weer voor controle, mag ik weer luisteren!!

De baarmoeder kan ik goed voelen, hij gaat ook steeds hoger liggen. Het voelt een beetje ribbelig.

Ik merk dat ik toch nog wel moe ben. Had gehoopt dat het inmiddels wel minder zou zijn, maar dat valt dus tegen. Heb vandaag ook nog een uurtje in bed gelegen en ik zou nu wel weer verder kunnen tukken.

groeten Mirjam
Hoi Dinly,

ik heb geen ervaring met de merken die jij hebt gebruikt.

Ik heb de test van de DA drogist gebruikt. En die gaf een prachtig streepje!!!:)

Succes met nogmaals testen. Wel raar dat die andere het niet deden. Maar ja, als de eerste test aangaf dat je zwanger bent, dan mag je daar vanuit gaan!! Gefeliciteerd! Maar als ik jou was zou ik ook nog een keer willen testen.

groetjes!
Ha Rosi,

Ik ben inderdaad een augustus 2005 mama! Ben helemaal verbaast dat je dat nog weet! En erg grappig dat je nu ook weer een kindje verwacht. We zitten dus in hetzelfde schuitje!

Ik ben 21 september uitgerekend; dacht te hebben gelezen op schema dat ij dat ook bent...?

Ik heb trouwens nog geen hartje gehoord,,erg jammer, mis ik wel Heb al wel drie echo's (dat compenseert dan wel weer). Baby doet het in elk geval! Heb nog niks mogen liusteren omdat ik bij WKZ gynaecoloog onder contro;le ben, en ze kennelijk niet standaard een doppler hebben staan. Volgende week woensdag mag ik weer, dan zal ik er eesn naar vragen....

Nietje, ik hoop dat je niet al te gestressed bent deze dagen. Denk in elk geval wel aan je!

***** ik sluip weer weg**********

Liefs, Kinke
Hoi allemaal, Gister naar de verloskundige geweest en voor het eerst naar het hartje geluisterd.:-)Daarnaast kreeg ik mijn intake gesprek en hebben we mijn ziektegeschiedenis (en die van mijn familie) besproken. Alle bloedwaarden ed. waren wel in orde, alleen mijn ijzergehalte was wel een beetje aan de lage kant en mijn bloeddruk een beetje aan de hoge kant. Maar wel alles binnen de toegestane marges. Vanaf volgende week ga ik weer helemaal fulltime aan het werk. Ben benieuwd hoe dat zal bevallen. Intussen beginnen mijn broeken wat te knellen en begin ik toch wel echt een beetje een buikje te krijgen. Qua gewicht schommel ik enorm; de ene dag 1 à 2 kilo erbij, en de volgende dag is het er weer af ... @rosi: wij moeten ook eerst ruimte elders in huis creëren voordat we van de computer/waskamer een babaykamer kunnen maken. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat het zover is, want op dit moment zijn we vooral druk met werk, studie en huwelijk. @kessie: fijn dat je je zo goed voelt! Ik heb in de week van 30 april de 20-weken echo, maar wij wachten denk ik tot de geboorte om erachter te komen of het een jongetje of een meisje is. @renske: bij mij kon de verloskundige de baarmoeder ook al heel goed voelen, terwijl ik zelf nog steeds niets voel. Blijkbaar moet je daar toch geoefend in zijn. @nietje: wat vervelend allemaal zeg! In de eerste plaats de procedure/de gang van zaken, en daarnaast de uitslag. Ik hoop voor je dat de vlokkentest beter nieuws oplevert. Het is alleen wel heel naar dat je nu zo lang op de uitslag moet wachten. Sterkte! @mirjam: wat een leuke manier om het in de klas te vertellen! Ga je de suggereerde namen ook gebruiken? Sterkte met de moeheid. Ik ga mijn huis eens goed onder handen nemen. Doordeweeks na het werk komt daar jammergenoeg niets meer van terecht… xxx Tinkerbellen
Sorry voor de grote blokken wit tussen de tekstblokjes. Het werkt niet zoals ik wil dat het werkt:?

Tinkerbellen
Hai meiden,

Alles goed met jullie? Begint met het mooie weer de nesteldrang erger te worden? Ik heb er wel een beetje last van hoor, wil alles schoon hebben en het liefst de strijkplank en wasrek al uit de babykamer halen, maar is nog totaal niet handig!

@ Nietje, heb je al wat gehoord? Ik hoop zo dat het positief is en dat je daarna weer onbezorgd door kunt zwangeren!

@ Mirjam, haha Laika = leuke naam zeg! Leuke suggesties hebben die kinderen. Leuke manier om te vertellen trouwens! Ben je al serieus namen aan het zoeken? Ikke wel, maar vind het wel lastig. Ik vind het voor een jongen moeilijker dan voor een meisje.

Ik heb gister mijn kledingkast uitgemest, want ik pas mijn eigen broeken écht niet meer. Ik voel me verder nog steeds super! En vind het stiekum wel leuk dat mijn buik al zo goed te zien is! Heb af en toe de tranen in mijn ogen staan, gewoon omdat ik me bedenk hoe gelukkig ik me voel/ben. Jeetje, ik lijk wel een heel blij persoon nu he, maar zo voel ik me gewoon :D Nog precies 3 weken en dan de 20 weken echo (ben vandaag alweer 17 weken, wat vliegt de tijd!!)

Ik voel trouwens nog helemaal niks aan schopjes ofzo. Maar het kan nog een paar weken duren schijnt. Jullie al iets gevoeld?

Oh ja, voor de tabel: ik ben 28 jaar en heb 16/4 de 20 weken echo.

Floor, ben jij al terug van Bali?
Heeey meiden,

Zo wat een heerlijk weer weer zeg. Echt heerlijk. Hebben jullie dan ook

dat je meer in je huis doet, dan wanneer het zo somber weer is.

Ik heb net al de badkamer gepoets, het bad afgehaald en doekje door de

bovenverdieping gehaald. Toen had ik het zo warm dat ik even van mezelf

mocht gaan zitten. Ik moet zo nog boven en beneden stofzuigen en dan is

alles al weer lekker schoon.

Toen ik zaterdag boodschappen was doen, heeft vriendlief ondertussen

de woonkamer helemaal opgeruimd dus dat was wel erg lekker, vooral

toen ik thuis kwam. Echt heerlijk.

Afgelopen week heb ik voor het eerst weer part-time gewerkt, dat

was wel weer heftig hoor, zeker omdat we ook ouderavonden hadden.

Maar gelukkig hadden we dit weekend helemaal niks gepland dus dat was

wel zo lekker. Echt ff bijkomen en slapen.

Gelukkig voel ik me nu weer fit genoeg, dus lekker ff aan de schoonmaak.

De rest van de week moet ik wel werken, maar dan zijn het geen avonden, dus dat is wel zo lekker. Kan ik s avonds languit op de bank.

Zo nu jullie:

Nietje jeetje meid kan me voorstellen dat dat even schrikken is zo zeg.

Ik ben blij dat ik het niet heb laten doen hoor, weet jij al meer van de uitslag?

Kessie bij mij zie je mijn buik nog niet zo omdat ik vrij stevig van mijzelf

ben, maar de kids op mijn werk zeiden al wel dat ze het in bepaalde tuniekjes meer zien hihi.

Ik heb ook nog niks gevoeld hoor, denk altij maar dat dat nog even kan duren,dan merk ik het vanzelf wel denk ik dan maar.

Rosi en inmiddels al weer helemaal fit? Griepje oppikken is inderdaad makkelijk iets wat op de creche kan gebeuren.

Denna je mag hier ook gewoon lekker blijven hoor. Zal zo je datum ook in

de tabel veranderen.

Mirjam heerlijk is dat he de laatste dag van MvM, ik was die kratten ook

helemaal spuugzat. Pasgeleden nog wel een fotolijstje gekregen voor de

echo in te doen, dus dat was wel weer heel leuk om te krijgen.

Altijd leuk die namen die kinderen bedenken, hihi

En ik denk dat die moeheid altijd wel beetje blijft, je lijf is toch 24 uur

per dag met je kind bezig.

Tinkerbellen wat leuk is dat he het hartje luisteren. Vervelend he broeken die knellen, ik heb ook maar paar broeken die ik wel en niet aankan. Ach nog even en dan toch maar een zwangerschapsbroeken kopen.

Tot snel meiden

Liefs Rens
Hee hallo allemaal!

Heerlijk die zon van vandaag. Ik moest helaas werken, maar ik heb er toch van genoten. 's Middags wat langer met de kinderen buiten gespeeld. Heerlijk in het zonnetje gezeten.

Renske: als de zon schijnt krijg ik ook altijd wat meer schoonmaakkriebels. Dat is maar goed ook, want ik ben niet zo'n schoonmaakprinses. Je bent wel goed bezig hoor!

Kessie: Wij hebben nu 2 leuke meidennamen en 2 jongensnamen in gedachten. De meidennamen hadden we al heel snel en de jongensnamen kwamen laatst opborrelen. Ik hou mijn oren steeds super gespitst, luister en speur naar alle namen. Maar het is wel moeilijk.

Ik heb trouwens ook nog niets gevoeld. Ze zeggen dat je het bij de eerste pas rond 20 weken voelt. ik kan niet wachten!! Het lijkt me zo'n bijzonder moment!!

Tinkerbellen. Mijn buik begint nu flink te groeien. Volgens mijn collega's gaat

het wel erg hard bij mij. Stond gisteren op de weegschaal en schrok

toch wel een beetje. Ben 5 kilo aangekomen.

Gelukkig is het tot nu toe alleen mijn buik die zo groeit. Ik pas mijn

lage spijkerbroeken nog wel, maar een aantal broeken gaan in de taille

niet meer dicht.

we hebben gisteren trouwens via marktplaats een mooie bugaboo frog gekocht. Die staat nu te pronken in de woonkamer. Ben plotseling helemaal op dreef, want ik ben dit weekend ook druk aan het bieden geweest op babykamers. Kreeg net een reactie dat mijn bod is geaccepteerd. Helemaal leuk. Eerst wilde ik het merendeel nieuw kopen, maar nu ik zo aan het speuren ben op internet zie ik hele leuke 2ehands spullen. Scheelt echt bakken met geld.

Ik ben er trouwens vrijdag weer, want ik ga op schoolkamp.

groetjes Mirjam
he hallo allemaal,

ik ( nietje )kan via mijn pc  niet reageren. weet niet waarom, maar het komt vast goed.

vind het erg lief dat jullie allemaal aan me denken!

ik ben vandaag naar de gc geweest en met het kindje is alles goed.

we hebben hartje gehoort en het was aardig met de zwemlessen bezig.

verder heb ik helaas nog geen uitslag van de vlokkentest.

ik hoop dat deze nog voor het weekend op de deurmat valt.

jullie horen snel weer van mij. of via mijn zusje's naam.....

groetjes:) nietje
Hi meiden, Ik ben er weer! Heerlijk genoten van een super vakantie op Bali. Niet meer misselijk, niet meer moe, merkte alleen dat mijn conditie een stuk minder is geworden en dat ik wat minder tegen de warmte kon af en toe, maar verder echt genoten van de laatste vakantie met ons tweetjes.

Mijn buik is lekker gegroeid en heb heel af en toe het idee dat ik wat voel bewegen, maar dat kunnen ook mijn darmen zijn. Als ik in bed lig, dan kan ik wel voelen aan welke kant van de baarmoeder de kleine ligt, daar is het een stuk harder dan aan de andere kant. Ik ben nu in totaal bijna 4 kilo aangekomen en morgen begint de eerste dag van de 17e week voor mij. Hoeveel zijn de andere meiden aangekomen?

Ik heb nog niet bij kunnen lezen, weet ook niet of dat gaat lukken van meer dan drie weken, maar ik ga mijn best doen. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen en de buikjes. Ik voel me steeds zwangerder en geniet, ook van het mooie weer wat we hebben hier. De vogeltjes die fluiten, bloemetjes en boemen die uitkomen. Ik hou van de lente :D!

Er staat trouwens in het schema dat ik vandaag een echo heb, maar dat moet een bezoek aan de verloskundige zijn. Over een week of 5 krijg ik waarschijnlijk de 20 weken echo.

Gr Floor
Schrijf ik een heel verhaal, wordt ie niet geplaatst. Nou probeer het later nog wel een keer!!!

Groetjes monique
Heeeey meiden,

Nou dacht even terug te lezen wanneer ik deze week gepost had, maar dat was gewoon geen een keer. Mijn excuses hiervoor.

Maar deze week 4 dagen gewerkt, en dat was toch best heftig. Want na een dag werken, lig ik s avonds uitgeteld op de bank. Dan lees ik wel bij hier hoor, maar reageren gaat gewoon niet.

Vrijdag heb ik mijn auto naar de sloop gebracht. Sinds 2 weken rij ik met vriendlief samen naar zijn werk en dat gaat wel goed eigenlijk. En ik voelde me gewoon niet altijd meer veilig in mijn eigen auto. Dus nu is die weg, heb ik er ook geen kosten meer aan. Ik kreeg er nog 40 euro voor haha. Best komisch.

Gisteren zijn we naar mama toe geweest. Ze lag er weer mooi bij deze keer. Ongelooflijk dat het nu al 10 jaar geleden was dat ze overleed. maar goed in die 10 jaar is zoveel gebeurt, en ook veel positieve dingen.

Daarna hebben we bij opa en oma broodjes gegeten. Daar nog 2 pakjes gehad van m'n oma. Dat was wel erg lief. Oma heeft wel 2 keer over mijn buik gewreven en ben er al achter gekomen dat ik dat niet prettig vindt zeg. Bah bah. Maar bij mijn oma tel ik wel even tot 10 denk ik dan maar.

Vriendlief is nu bezig met de ombouw voor de verwarming te schuren, en die gaat die dan straks verven. Dan is in principe alles gedaan voordat de kamer kan komen. Dus dat is wel mooi. Hij moet dan nu alleen nog een keer gezogen worden en gedweild en dan is het weer netjes. OOk moet ik de gordijnen nog een keer korter maken, maar daarvoor moet ik eerst een nieuwe strijkijzer kopen.

Zo nu jullie:

Mirjam wat leuk zeg dat de kinderwagen nu staat te pronken zeg. En via marktplaats kun je zeker ook goeie spullen krijgen hoor, ik wilde graag alles nieuw hebben en vriendlief heeft al een hekel aan marktplaats dus dan maar alles nieuw hihi.

Nietje hopelijk dat het snel komt. wel fijn dat je het hartje kon horen. Ben benieuwd wanneer je de uitslag krijgt meid.

Floor wat fijn dat je minder misselijk bent zeg. Ik ben nog niks aangekomen, maar ik ben de eerste paar weken 5 kilo afgevallen waar er nu pas 3 bij zit. Maar ja we zien wel hoeveel er bij komt.

Monique frustrerend is dat hé als je een heel verhaal geschreven hebt en het dan niet geplaatst wordt. Ik kopieer het altijd voordat ik het post, heb het wel vaker gehad namelijk.

Dat was het weer. Komende week moet ik maandag en donderdag werken en woensdag krijg ik bezoek.

Dus tot snel weer.

Liefs Rens
Ha meiden,

Zo wat een weertje weer zeg, heerlijk gewoon!

Eigenlijk geen weer om achter de computer te zitten, dus even een snelle update. Het gaat hier prima, merk echt dat ik 's ochtends veel minder misselijk ben, heb zelfs al een week niet boven de pot gehangen! Ben er echt erg blij mee.

Afgelopen woensdag had ik de tweede afspraak bij de verloskundige. Alles was goed, en we hebben het hartje voor de eerste keer horen kloppen, echt gaaf. Het enige jammere is dat ik bloedgroep O negatief heb. Als de baby een positieve bloedgroep heeft, kan dat gevaarlijk zijn voor een eventuele volgende zwangerschap. Daarom moet er direct na de geboorte bloed van de baby onderzocht worden, als dat inderdaad positief blijkt te zijn moet ik binnen 24 uur na de bevallig een prik met antistoffen. Zo heb ik het tenminste begrepen, dus niet echt schokkend verder...

Gisteren hebben we een babykamertje uitgezocht, ben er echt zo blij mee! Ben er echt helemaal weg van!

@ Mirjam, hoe was je weekje op schoolkamp? Vast wel vermoeiend?

@ Floor, klinkt heerlijk hoor, jullie vakantie op Bali. Hoe was je bezoek bij de verloskundige?

@ Rens, ik herken dat wel hoor dat je na een dag werken echt geen puf meer hebt. Maar ja, lekker aan toegeven!!! Nu mag het :P

Ik ga lekker van het weertje genieten!

Liefs Kaatje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven