Viva's Kattenplein
zaterdag 11 januari 2020 om 01:06
Daar waar miauwende vriendjes elkaar tegenkomen.
Daar waar bezorgde baasjes vloeken op 't feit dat die 4-potige mormels weer eens in de Kerstboom zijn gaan hangen.
Waar je verdriet en leed over je bengels deelt.
Kortom:
Vertel hier alle grappige, dramatische, ... stoten van je katten.
Opstartster heeft alvast 3 van die apen in huis.
En zal hier zeer regelmatig meeschrijven over Patcha, Pinchi en Fredje.
En over Bartje en Indi van de buren die af en toe binnensneaken omdat het eten hier te lekker is.
En herinneringen ophalen aan Latté, onze eerste gezamenlijke kat.
Daar waar bezorgde baasjes vloeken op 't feit dat die 4-potige mormels weer eens in de Kerstboom zijn gaan hangen.
Waar je verdriet en leed over je bengels deelt.
Kortom:
Vertel hier alle grappige, dramatische, ... stoten van je katten.
Opstartster heeft alvast 3 van die apen in huis.
En zal hier zeer regelmatig meeschrijven over Patcha, Pinchi en Fredje.
En over Bartje en Indi van de buren die af en toe binnensneaken omdat het eten hier te lekker is.
En herinneringen ophalen aan Latté, onze eerste gezamenlijke kat.
zaterdag 11 januari 2020 om 09:04
zaterdag 11 januari 2020 om 09:11
Ik doe mee. Ik heb 1 ouwe doos. Een dikke kater. Creme point tekening met ijsblauwe ogen. Hij schijnt een kruising tussen een Maine Coon en een Ragdol te zijn al zie ik er weinig MC in zowel qua bouw, als qua vacht als qua karakter.
Hij is een beetje een excuus truus kat. Al voordat ik wat zeg is hij al weg. Hij is ook super braaf. Doet eigenlijk nooit stoute dingen of lelijk. Hij is wel snel bangig. Als de bel gaat schiet hij weg. En erg gefocust op mij.
Tot anderhalf jaar geleden had ik nog een kater. Een enorme Maine Coon die in alles het tegenovergestelde was. Heel extravert, heel stout, heel speels, heet dominant, een allemansvriend. Helaas hebben we afscheid van hem moeten nemen en ik mis hem nog steeds. Maar mijn ouwe doos is daarna wel opgebloeid.
Vandaar dat we ervoor hebben gekozen hem niet te vervangen. We zijn ook veel thuis dus hij is weinig alleen.
Hij kan in onze grote tuin die helemaal omheind is met een hek van 1m80. Het is gelukkig geen klimmer en hij heeft nog nooit aanstalten gemaakt om over te hek te gaan.
Dit is mijn knappert https://www.mupload.nl/img/sfsizcs7.jpg
Hij is een beetje een excuus truus kat. Al voordat ik wat zeg is hij al weg. Hij is ook super braaf. Doet eigenlijk nooit stoute dingen of lelijk. Hij is wel snel bangig. Als de bel gaat schiet hij weg. En erg gefocust op mij.
Tot anderhalf jaar geleden had ik nog een kater. Een enorme Maine Coon die in alles het tegenovergestelde was. Heel extravert, heel stout, heel speels, heet dominant, een allemansvriend. Helaas hebben we afscheid van hem moeten nemen en ik mis hem nog steeds. Maar mijn ouwe doos is daarna wel opgebloeid.
Vandaar dat we ervoor hebben gekozen hem niet te vervangen. We zijn ook veel thuis dus hij is weinig alleen.
Hij kan in onze grote tuin die helemaal omheind is met een hek van 1m80. Het is gelukkig geen klimmer en hij heeft nog nooit aanstalten gemaakt om over te hek te gaan.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zaterdag 11 januari 2020 om 09:26
boannan schreef: ↑11-01-2020 09:11Ik doe mee. Ik heb 1 ouwe doos. Een dikke kater. Creme point tekening met ijsblauwe ogen. Hij schijnt een kruising tussen een Maine Coon en een Ragdol te zijn al zie ik er weinig MC in zowel qua bouw, als qua vacht als qua karakter.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
zaterdag 11 januari 2020 om 09:29
zaterdag 11 januari 2020 om 09:45
Wat een popje.boannan schreef: ↑11-01-2020 09:11Ik doe mee. Ik heb 1 ouwe doos. Een dikke kater. Creme point tekening met ijsblauwe ogen. Hij schijnt een kruising tussen een Maine Coon en een Ragdol te zijn al zie ik er weinig MC in zowel qua bouw, als qua vacht als qua karakter.
zaterdag 11 januari 2020 om 09:48
Hoi gezellig,
Ik heb een halve Siamees hier rondlopen geen idee hoe oud die nou is, we dachten altijd dat hij ongeveer 18 was maar volgens zijn oude baasje is pas 15
Ieder geval meneer denkt dat hij nog een kitten is, vlieg regelmatig door het huis en gaat helemaal los op papieren tassen en speelgoed muizen.
Over zijn gedrag kan ik 3 pagina’s vol schrijven , toen ik hem net had dreef hij me regelmatig tot wanhoop met zijn gezeur/ geklets want dat gaat van laag naar hoog, van lang naar kort.
Ook is hij dol op aandacht en een beetje jaloers. achtervolgt me door het huis en brengt me zelfs naar wc als het even kan.
Doodsbang voor water en de stofzuiger maar dol op kaas en mayonaise
Ik heb een halve Siamees hier rondlopen geen idee hoe oud die nou is, we dachten altijd dat hij ongeveer 18 was maar volgens zijn oude baasje is pas 15
Ieder geval meneer denkt dat hij nog een kitten is, vlieg regelmatig door het huis en gaat helemaal los op papieren tassen en speelgoed muizen.
Over zijn gedrag kan ik 3 pagina’s vol schrijven , toen ik hem net had dreef hij me regelmatig tot wanhoop met zijn gezeur/ geklets want dat gaat van laag naar hoog, van lang naar kort.
Ook is hij dol op aandacht en een beetje jaloers. achtervolgt me door het huis en brengt me zelfs naar wc als het even kan.
Doodsbang voor water en de stofzuiger maar dol op kaas en mayonaise
Relax we're all crazy, it's not a competition
zaterdag 11 januari 2020 om 11:17
Hi allemaal! Hier ook een kattenvrouwtje
Ik heb een beetje gedoe met de poezen, misschien hebben jullie advies.
Ik heb een kat van 2, en afgelopen mei had ze (onbedoeld) een nestje. Te laat met steriliseren en zo zaten we ineens met 5 katten, ze kreeg 4 kittens. We waren erg verliefd op het kleinste poesje, ze is echt de liefste en aanhankelijkste poes die ik ooit heb gehad
en ik ‘mocht’ haar gelukkig houden van mijn vriend. (Die niet blij was met de zwangerschap van poes maar toen de kittens er waren heeel lief met ze was en zich iedere avond liet bedolven onder de kleine poesjes)
Maar goed, probleem is nu dat kitten inmiddels 8 maanden is en het klikt niet tussen moeder en dochter. Moeder blaast en gromt vaak naar dochter en ze rennen achter elkaar aan maar niet op een gezellige manier. Ze hebben al alles gescheiden, maar het lijkt er niet beter op te worden. Iemand tips??
Ik heb een kat van 2, en afgelopen mei had ze (onbedoeld) een nestje. Te laat met steriliseren en zo zaten we ineens met 5 katten, ze kreeg 4 kittens. We waren erg verliefd op het kleinste poesje, ze is echt de liefste en aanhankelijkste poes die ik ooit heb gehad
Maar goed, probleem is nu dat kitten inmiddels 8 maanden is en het klikt niet tussen moeder en dochter. Moeder blaast en gromt vaak naar dochter en ze rennen achter elkaar aan maar niet op een gezellige manier. Ze hebben al alles gescheiden, maar het lijkt er niet beter op te worden. Iemand tips??
zaterdag 11 januari 2020 om 11:22
Bij katten werkt het zo: moederpoes bepaalt welke dochters mogen blijven, de rest jaagt ze weg. Die heeft geen leven als je haar houdt. De oudste poes van een cattery heet niet voor niets: “queen”.Boertje037 schreef: ↑11-01-2020 11:17Hi allemaal! Hier ook een kattenvrouwtje![]()
Ik heb een kat van 2, en afgelopen mei had ze (onbedoeld) een nestje. Te laat met steriliseren en zo zaten we ineens met 5 katten, ze kreeg 4 kittens. We waren erg verliefd op het kleinste poesje, ze is echt de liefste en aanhankelijkste poes die ik ooit heb gehaden ik ‘mocht’ haar gelukkig houden van mijn vriend. (Die niet blij was met de zwangerschap van poes maar toen de kittens er waren heeel lief met ze was en zich iedere avond liet bedolven onder de kleine poesjes)