Niet gelukkig woning (samenwonen)
zondag 12 januari 2020 om 18:44
Ik zit momenteel niet lekker in mijn vel. Eerst woonde ik samen met mijn vriend in een woning met zijn 2en. Na een vakantie met mijn zus, bleek er door de familie van mijn vriend van alles in werking gezet te zijn tijdens mijn vakantie.
Op de 1 op de andere dag was onze woning leeggehaald en al onze spullen in een nieuwe woning gezet. In een woning met 3 verdiepingen waar een gedeelte van de familie van mijn vriend woont. Niemand die aan mij heeft gevraagd wat ik er van zou vinden. De schoonfamilie mag mij en vindt het gezellig met mij samen te wonen.
Mijn vriend en ik hebben grotendeels onze eigen ruimtes, maar wij hebben bijvoorbeeld geen eigen wc en douche. Daarvoor moet ik in het gedeelte van mijn schoonfamilie zijn.
Ik heb helemaal geen thuis gevoel hier. Na werk wil ik lekker op de bank ploffen en mijn privacy, maar dat kan hier niet. Als ik na werk thuiskom, mo3t ik door het gedeelte van mijn schoonouders. Vaak roept mijn schoonmoeder mij ook als ik in mijn eigen gedeelte ben, met de vraag of ik wil komen.
Als ik naar de wc moet, moet ik bij mijn schoonfamilie zijn. Ik vind dit niet echt een normale situatie. Mijn vriend en schoonfamilie vinden echter dat ik mij aanstel en geven aan dat ik mij gewoon op mijn gemak kan voelen. Zij begrijpen niet dat ik het vervelend vind om mijn woning als het ware te moeten delen.
Ook mijn vriend steunt mij niet. Als ik zelf met ideeën kom voor de woning zodat ik mij wat prettiger kan voelen, dan wuift hij het weg als onzin en dat ik de situatie moet accepteren.
Voor de duidelijkheid: ik ben naar de andere kant van het land verhuisd voor mijn vriend. Mijn familie en vrienden heb ik dus achter gelaten. Dit is natuurlijk mijn eigen keuze en kan ik mee leven, maar ik vind dat hier dan best iets voor tegenover mag staan (namelijk een woning waar ik mij thuis voel, that's all en volgens mij is dit niet te veel gevraagd. Mijn vriend doet dit echter af als onzin en vindt dat ik verwend ben en dan maar op mezelf moet gaan wonen.
Nu vraag ik mij af of ik mij echt aanstel?
Aub dit bericht niet quoten. Op het moment dat dit topic helemaal dood is, haal ik dit bericht misschien weg of pas ik 't aan met een soort samenvatting. Mijn vriend weet namelijk mijn account.
Op de 1 op de andere dag was onze woning leeggehaald en al onze spullen in een nieuwe woning gezet. In een woning met 3 verdiepingen waar een gedeelte van de familie van mijn vriend woont. Niemand die aan mij heeft gevraagd wat ik er van zou vinden. De schoonfamilie mag mij en vindt het gezellig met mij samen te wonen.
Mijn vriend en ik hebben grotendeels onze eigen ruimtes, maar wij hebben bijvoorbeeld geen eigen wc en douche. Daarvoor moet ik in het gedeelte van mijn schoonfamilie zijn.
Ik heb helemaal geen thuis gevoel hier. Na werk wil ik lekker op de bank ploffen en mijn privacy, maar dat kan hier niet. Als ik na werk thuiskom, mo3t ik door het gedeelte van mijn schoonouders. Vaak roept mijn schoonmoeder mij ook als ik in mijn eigen gedeelte ben, met de vraag of ik wil komen.
Als ik naar de wc moet, moet ik bij mijn schoonfamilie zijn. Ik vind dit niet echt een normale situatie. Mijn vriend en schoonfamilie vinden echter dat ik mij aanstel en geven aan dat ik mij gewoon op mijn gemak kan voelen. Zij begrijpen niet dat ik het vervelend vind om mijn woning als het ware te moeten delen.
Ook mijn vriend steunt mij niet. Als ik zelf met ideeën kom voor de woning zodat ik mij wat prettiger kan voelen, dan wuift hij het weg als onzin en dat ik de situatie moet accepteren.
Voor de duidelijkheid: ik ben naar de andere kant van het land verhuisd voor mijn vriend. Mijn familie en vrienden heb ik dus achter gelaten. Dit is natuurlijk mijn eigen keuze en kan ik mee leven, maar ik vind dat hier dan best iets voor tegenover mag staan (namelijk een woning waar ik mij thuis voel, that's all en volgens mij is dit niet te veel gevraagd. Mijn vriend doet dit echter af als onzin en vindt dat ik verwend ben en dan maar op mezelf moet gaan wonen.
Nu vraag ik mij af of ik mij echt aanstel?
Aub dit bericht niet quoten. Op het moment dat dit topic helemaal dood is, haal ik dit bericht misschien weg of pas ik 't aan met een soort samenvatting. Mijn vriend weet namelijk mijn account.

zondag 12 januari 2020 om 19:03
Ik snap dat het een vreemd verhaal is. Mijn vriend klaagde veel over de buren in de oude woning en ik wist wel dat hij weg wilde. Uiteindelijk heeft zijn familie hem geholpen tijdens mijn vakantie en heeft mijn vriend mij voor de sier nog gevraagd toen ik terug kwam of ik 't ajb een kans wilde geven. En had mij beloofd een plekje voor ons 2en te zoeken als ik 't niet zou trekken. Dat moment is nu aangekomen, maar nu vindt mijn vriend dat ik maar een plek voor mezelf moet zoeken als ik neit in deze woning kan aarden.

zondag 12 januari 2020 om 19:05
Dat zou ik dan zo snel mogelijk gaan doen.angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:03Ik snap dat het een vreemd verhaal is. Mijn vriend klaagde veel over de buren in de oude woning en ik wist wel dat hij weg wilde. Uiteindelijk heeft zijn familie hem geholpen tijdens mijn vakantie en heeft mijn vriend mij voor de sier nog gevraagd toen ik terug kwam of ik 't ajb een kans wilde geven. En had mij beloofd een plekje voor ons 2en te zoeken als ik 't niet zou trekken. Dat moment is nu aangekomen, maar nu vindt mijn vriend dat ik maar een plek voor mezelf moet zoeken als ik neit in deze woning kan aarden.
Waarbij het wat mij betreft niet meer "mijn vriend" zou zijn maar "mijn ex".
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 12-01-2020 19:05
1.04% gewijzigd
zondag 12 januari 2020 om 19:05
Als iemand zo'n grote beslissing neemt zonder dit met jou te overleggen en jou hiermee overvalt is dit een HELE GROTE RODE VLAG.
Echt, ik geloof in werken aan je relatie maar dit is doodeng gedrag en iemand die zoiets bizars normaal vindt, ga je niet veranderen.
Pak je boeltje (zonder te overleggen), ga bij 'm weg en zoek een man die wel daadwerkelijk respect voor jou en jouw mening heeft.
Echt, ik geloof in werken aan je relatie maar dit is doodeng gedrag en iemand die zoiets bizars normaal vindt, ga je niet veranderen.
Pak je boeltje (zonder te overleggen), ga bij 'm weg en zoek een man die wel daadwerkelijk respect voor jou en jouw mening heeft.

zondag 12 januari 2020 om 19:06
Nou meid, mijn advies is ga lekker op zoek naar je eigen woning. Dan maar zonder hem.angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:03Ik snap dat het een vreemd verhaal is. Mijn vriend klaagde veel over de buren in de oude woning en ik wist wel dat hij weg wilde. Uiteindelijk heeft zijn familie hem geholpen tijdens mijn vakantie en heeft mijn vriend mij voor de sier nog gevraagd toen ik terug kwam of ik 't ajb een kans wilde geven. En had mij beloofd een plekje voor ons 2en te zoeken als ik 't niet zou trekken. Dat moment is nu aangekomen, maar nu vindt mijn vriend dat ik maar een plek voor mezelf moet zoeken als ik neit in deze woning kan aarden.
Hoe ziet hij dit in de toekomst dan? Hij wil toch niet eeuwig met zijn ouders in 1 huis wonen?
.
zondag 12 januari 2020 om 19:07
Het is niet dat hij niet met zijn 2en wil wonen volgens mij, maar hij is een echt familiemens. Daarnaast maakt deze situatie voor hem niets uit omdat hij een goede band heeft met zijn familie. Zijn familie is met dit voorstel gekomen en hij is daar eigenlijk mee akkoord gegaan. Helaas laat hij vaker dingen bepalen door zijn familie.

angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 18:58Mijn vriend is helaas niet het type die mij dingen (op tijd) vertelt. Hij heeft wel voor de sier toen we in de nieuwe woning beland waren gevraagd of ik het wilde. Ik heb toen gezegd dat ik het niet prettig vond. Hij had mij toen gevraagd het een kans te geven en beloofd dat als ik me over een tijdje nog niet op mijn gemak zou voelen, we zouden verhuizen. Loze woorden blijkt nu.
Hoe gaat dat dan in de toekomst? Hij vertelt je ook te laat dat hij huwelijkse voorwaarden heeft opgesteld of een testament, dat hij jullie (hypothetische) kind op een school heeft ingeschreven of bij een kerk?
Ik snap het volgens mij niet.
Jullie zijn volwassen en wonen samen. Jullie gaan op vakantie.
Bij thuiskomst zijn al JULLIE spullen uit het huis gehaald en geplaatst naar een grotere woning waar ook schoonfamilie woont?
Uh waarom in vredesnaam? Konden jullie het niet betalen ofzo? Is er sprake van gigantische schulden?
Je partner wist dat dit ging gebeuren en heeft je niks vertelt?
Maar ongeacht waarom geen dag langer daar blijven. Op zoek naar een eigen (kleine) woning het liefst weer in de buurt van je eigen familie.
Jullie zijn volwassen en wonen samen. Jullie gaan op vakantie.
Bij thuiskomst zijn al JULLIE spullen uit het huis gehaald en geplaatst naar een grotere woning waar ook schoonfamilie woont?
Uh waarom in vredesnaam? Konden jullie het niet betalen ofzo? Is er sprake van gigantische schulden?
Je partner wist dat dit ging gebeuren en heeft je niks vertelt?
Maar ongeacht waarom geen dag langer daar blijven. Op zoek naar een eigen (kleine) woning het liefst weer in de buurt van je eigen familie.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

zondag 12 januari 2020 om 19:08
angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:07Het is niet dat hij niet met zijn 2en wil wonen volgens mij, maar hij is een echt familiemens. Daarnaast maakt deze situatie voor hem niets uit omdat hij een goede band heeft met zijn familie. Zijn familie is met dit voorstel gekomen en hij is daar eigenlijk mee akkoord gegaan. Helaas laat hij vaker dingen bepalen door zijn familie.
Ik zou hem er veel plezier mee wensen.
zondag 12 januari 2020 om 19:09
Ik zou hier echt voor passen en iets voor mezelf zoeken. En deze relatie beëindigen.
Wat een streek zeg. Heel veel sterkte.
zondag 12 januari 2020 om 19:12
Maar waarom stelde de familie dat voor dit is toch totaal onlogisch.angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:07Het is niet dat hij niet met zijn 2en wil wonen volgens mij, maar hij is een echt familiemens. Daarnaast maakt deze situatie voor hem niets uit omdat hij een goede band heeft met zijn familie. Zijn familie is met dit voorstel gekomen en hij is daar eigenlijk mee akkoord gegaan. Helaas laat hij vaker dingen bepalen door zijn familie.
Enige wat ik kan bedenken is geld.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zondag 12 januari 2020 om 19:12
Nou inderdaad mijn gedachte, buiten dat ik dit bizar vind is dit ook gewoon eng gedrag. Kan je op korte termijn weg daar? misschien naar je eigen familie dat je van uit daar weer op zoek gaat naar een eigen plekje?
ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

zondag 12 januari 2020 om 19:13
Ik zou echt zo woedend zijn geweest! Dat je vriend het überhaupt in zijn hoofd heeft gehaald om dit zonder overleg te doen. En dan ook nog anderen die mijn spullen inpakken en een nieuwe plek geven.
Ik had diezelfde avond een hotel geboekt en de volgende dag al mijn bezittingen uit die woning gehaald en terug gegaan naar mijn oude woonplaats.
Dit kan echt niet. Overigens speelt er nog iets anders; je vriend (en schoonfamilie) hebben echt schijt aan jouw mening. Dit gaat never en nooit niet veranderen.
Ik had diezelfde avond een hotel geboekt en de volgende dag al mijn bezittingen uit die woning gehaald en terug gegaan naar mijn oude woonplaats.
Dit kan echt niet. Overigens speelt er nog iets anders; je vriend (en schoonfamilie) hebben echt schijt aan jouw mening. Dit gaat never en nooit niet veranderen.

zondag 12 januari 2020 om 19:13
Precies.AngelEyes0192 schreef: ↑12-01-2020 19:08Ga op zoek naar je eigen woonruimte en stel je niet zo afhankelijk en onderdanig op. Wat je vriend heeft gedaan is echt zeer laag en je hoeft dit niet te accepteren.

zondag 12 januari 2020 om 19:14
Dit is erg extreem. Cultuurverschilletje zeker?
Wat fijn voor jou dat hij en zijn familie bijtijds hun ware aard hebben laten zien en niet pas na 5 jaar en twee kindertjes verder. Je kunt nu lekker zonder schade van hem af, je eigen leven leiden in een huis dat van jou is en je open stellen voor een léuke kerel deze keer.
Stel jezelf ondertussen wel even de vraag waarom je zo weinig zelfverzekerd bent/zo weinig eigenwaarde hebt dat je hier op een forum moet komen vragen of dit normaal gedrag is. Ik zou daar iets aan doen voordat je in de volgende relatie stapt. Stel dat iedereen hier dit volkomen acceptabel zou vinden, Zou je je dan schikken in je lot ?
Wat fijn voor jou dat hij en zijn familie bijtijds hun ware aard hebben laten zien en niet pas na 5 jaar en twee kindertjes verder. Je kunt nu lekker zonder schade van hem af, je eigen leven leiden in een huis dat van jou is en je open stellen voor een léuke kerel deze keer.
Stel jezelf ondertussen wel even de vraag waarom je zo weinig zelfverzekerd bent/zo weinig eigenwaarde hebt dat je hier op een forum moet komen vragen of dit normaal gedrag is. Ik zou daar iets aan doen voordat je in de volgende relatie stapt. Stel dat iedereen hier dit volkomen acceptabel zou vinden, Zou je je dan schikken in je lot ?
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 12-01-2020 19:17
5.04% gewijzigd