Niet gelukkig woning (samenwonen)
zondag 12 januari 2020 om 18:44
Ik zit momenteel niet lekker in mijn vel. Eerst woonde ik samen met mijn vriend in een woning met zijn 2en. Na een vakantie met mijn zus, bleek er door de familie van mijn vriend van alles in werking gezet te zijn tijdens mijn vakantie.
Op de 1 op de andere dag was onze woning leeggehaald en al onze spullen in een nieuwe woning gezet. In een woning met 3 verdiepingen waar een gedeelte van de familie van mijn vriend woont. Niemand die aan mij heeft gevraagd wat ik er van zou vinden. De schoonfamilie mag mij en vindt het gezellig met mij samen te wonen.
Mijn vriend en ik hebben grotendeels onze eigen ruimtes, maar wij hebben bijvoorbeeld geen eigen wc en douche. Daarvoor moet ik in het gedeelte van mijn schoonfamilie zijn.
Ik heb helemaal geen thuis gevoel hier. Na werk wil ik lekker op de bank ploffen en mijn privacy, maar dat kan hier niet. Als ik na werk thuiskom, mo3t ik door het gedeelte van mijn schoonouders. Vaak roept mijn schoonmoeder mij ook als ik in mijn eigen gedeelte ben, met de vraag of ik wil komen.
Als ik naar de wc moet, moet ik bij mijn schoonfamilie zijn. Ik vind dit niet echt een normale situatie. Mijn vriend en schoonfamilie vinden echter dat ik mij aanstel en geven aan dat ik mij gewoon op mijn gemak kan voelen. Zij begrijpen niet dat ik het vervelend vind om mijn woning als het ware te moeten delen.
Ook mijn vriend steunt mij niet. Als ik zelf met ideeën kom voor de woning zodat ik mij wat prettiger kan voelen, dan wuift hij het weg als onzin en dat ik de situatie moet accepteren.
Voor de duidelijkheid: ik ben naar de andere kant van het land verhuisd voor mijn vriend. Mijn familie en vrienden heb ik dus achter gelaten. Dit is natuurlijk mijn eigen keuze en kan ik mee leven, maar ik vind dat hier dan best iets voor tegenover mag staan (namelijk een woning waar ik mij thuis voel, that's all en volgens mij is dit niet te veel gevraagd. Mijn vriend doet dit echter af als onzin en vindt dat ik verwend ben en dan maar op mezelf moet gaan wonen.
Nu vraag ik mij af of ik mij echt aanstel?
Aub dit bericht niet quoten. Op het moment dat dit topic helemaal dood is, haal ik dit bericht misschien weg of pas ik 't aan met een soort samenvatting. Mijn vriend weet namelijk mijn account.
Op de 1 op de andere dag was onze woning leeggehaald en al onze spullen in een nieuwe woning gezet. In een woning met 3 verdiepingen waar een gedeelte van de familie van mijn vriend woont. Niemand die aan mij heeft gevraagd wat ik er van zou vinden. De schoonfamilie mag mij en vindt het gezellig met mij samen te wonen.
Mijn vriend en ik hebben grotendeels onze eigen ruimtes, maar wij hebben bijvoorbeeld geen eigen wc en douche. Daarvoor moet ik in het gedeelte van mijn schoonfamilie zijn.
Ik heb helemaal geen thuis gevoel hier. Na werk wil ik lekker op de bank ploffen en mijn privacy, maar dat kan hier niet. Als ik na werk thuiskom, mo3t ik door het gedeelte van mijn schoonouders. Vaak roept mijn schoonmoeder mij ook als ik in mijn eigen gedeelte ben, met de vraag of ik wil komen.
Als ik naar de wc moet, moet ik bij mijn schoonfamilie zijn. Ik vind dit niet echt een normale situatie. Mijn vriend en schoonfamilie vinden echter dat ik mij aanstel en geven aan dat ik mij gewoon op mijn gemak kan voelen. Zij begrijpen niet dat ik het vervelend vind om mijn woning als het ware te moeten delen.
Ook mijn vriend steunt mij niet. Als ik zelf met ideeën kom voor de woning zodat ik mij wat prettiger kan voelen, dan wuift hij het weg als onzin en dat ik de situatie moet accepteren.
Voor de duidelijkheid: ik ben naar de andere kant van het land verhuisd voor mijn vriend. Mijn familie en vrienden heb ik dus achter gelaten. Dit is natuurlijk mijn eigen keuze en kan ik mee leven, maar ik vind dat hier dan best iets voor tegenover mag staan (namelijk een woning waar ik mij thuis voel, that's all en volgens mij is dit niet te veel gevraagd. Mijn vriend doet dit echter af als onzin en vindt dat ik verwend ben en dan maar op mezelf moet gaan wonen.
Nu vraag ik mij af of ik mij echt aanstel?
Aub dit bericht niet quoten. Op het moment dat dit topic helemaal dood is, haal ik dit bericht misschien weg of pas ik 't aan met een soort samenvatting. Mijn vriend weet namelijk mijn account.
zondag 12 januari 2020 om 19:15

zondag 12 januari 2020 om 19:19
En van zijn familie. TO mag ja knikken en zich stil houden en lief zijn voor schoonmama.Madeliefjees schreef: ↑12-01-2020 19:15Absurd. Jullie wonen samen, achter jou rug om besluit hij weer thuis bij zn ouders te gaan wonen en dan moet jij op de tafel dansen van blijdschap?
Heel snel wegwezen daar! Je vriend houdt echt niet van jou, alleen van zichzelf.

zondag 12 januari 2020 om 19:20
Ik probeer me voor te stellen dat mijn man ook maar enigszins zou denken dit bij mij te kunnen flikken. Op de een of andere manier wist hij blijkbaar wel dat je overstag zou gaan. Of had het hem gewoon geen reet uitgemaakt als je bij hem weg was gegaan (wat je nu alsnog direct gaat doen natuurlijk)?

zondag 12 januari 2020 om 19:23
Diep van binnen weet ik natuurlijk dat deze situatie absurd is. Ik vind het alleen zo zonde dat onze relatie nu kapot gaat door deze situatie. Voor deze verhuizing ging het oprecht goed tussen ons, misschien ook mede doordat de schoonfamilie zich minder kon bemoeien.
Ik wil inderdaad iets voor mijzelf zoeken. Probleem is alleen dat mijn werk nu hier ook in de buurt zit, waardoor ik niet tijdelijk terug kan naar familie of vrienden. Een woning vinden zal ook niet 123 gebeuren. Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Ik wil inderdaad iets voor mijzelf zoeken. Probleem is alleen dat mijn werk nu hier ook in de buurt zit, waardoor ik niet tijdelijk terug kan naar familie of vrienden. Een woning vinden zal ook niet 123 gebeuren. Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

zondag 12 januari 2020 om 19:26
Desnoods tijdelijk een kamer ergens? Ja oké dan moet je ook faciliteiten delen maar ik zou als ik jouw was gewoon zo snel mogelijk weggaan bij die bemoeizuchtige familie + vriend.angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:23Diep van binnen weet ik natuurlijk dat deze situatie absurd is. Ik vind het alleen zo zonde dat onze relatie nu kapot gaat door deze situatie. Voor deze verhuizing ging het oprecht goed tussen ons, misschien ook mede doordat de schoonfamilie zich minder kon bemoeien.
Sta je wel ergens ingeschreven? Woningnet oid voor eventueel een sociale huurwoning?
.

zondag 12 januari 2020 om 19:27
Nee. Het is geen zonde dat jullie relatie kapot gaat hierdoor. Het is absoluut en 100% een zegen, een cadeautje.angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:23Diep van binnen weet ik natuurlijk dat deze situatie absurd is. Ik vind het alleen zo zonde dat onze relatie nu kapot gaat door deze situatie. Voor deze verhuizing ging het oprecht goed tussen ons, misschien ook mede doordat de schoonfamilie zich minder kon bemoeien.
Dit is dus wie hij is. Duidelijker wordt het niet. Wees dankbaar dat dit nu gebeurd.
Ik zou ergens in de buurt van werk een kamer huren of een chalet op een vakantiepark.
zondag 12 januari 2020 om 19:29
Dit zou ik inderdaad ook gedaan hebben maar ik weet niet hoe belangrijk TO haar baan vind.
.
zondag 12 januari 2020 om 19:31
Als hij ook in het complot zat en jou vervolgens ook nog onder valse voorwendselen ('Als je het niks vindt, verhuizen we weer') heeft laten blijven, zou ik zéker verhuizen. Kun je tijdelijk terug naar je ouders? En zouden zij het oké vinden als je vanuit daar eerst een tijdje moet zoeken naar werk? Ik zou die baan ook opzeggen, ik zou echt niet vast willen zitten aan een omgeving waar ik zelf niks heb omdat ik ooit, in betere tijden, ingetrokken ben bij een partner en daar dus een baan heb gezocht.
Of anders zoek je eerst werk in je oude omgeving, al is het maar iets tijdelijks via het uitzendbureau en ga je dan. Maar ik zou echt, echt, echt niet meer daar blijven wonen.
Of anders zoek je eerst werk in je oude omgeving, al is het maar iets tijdelijks via het uitzendbureau en ga je dan. Maar ik zou echt, echt, echt niet meer daar blijven wonen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

zondag 12 januari 2020 om 19:33
Ik ook.
Volgens mij ben je nog heel jong, een compleet nieuwe start lijkt me dan het beste.
zondag 12 januari 2020 om 19:36
Heb je geen vrienden/goede contacten op het werk? waar je eventueel naar toe zou kunnen gaan? En is je werk echt heel belangrijk voor je? is er een soortgelijke baan te vinden bij je eigen familie in de buurt? Je bent nu nog alleen nu kan je nog grote stappen nemen geen kind o.i.d. waar je rekening mee moet houden. Volg je gevoel wat wil je zelf het allerliefst.
ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
zondag 12 januari 2020 om 19:37
Bah, ik zit hier echt met tranen in mijn ogen. Uit elkaar gaan blijft kut. Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk en ook mijn familie staat voor mij klaar. Als ik wil kan ik zo weer bij mijn ouders intrekken. Vind het alleen wel zonde van mijn baan, want ik had het daar zo erg naar mijn zin. Ben overigens midden 20 en mijn vriend 30.
zondag 12 januari 2020 om 19:40
Doen, baan opzeggen en zo snel mogelijk weg. Dit zijn alarmbellen!angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:37Bah, ik zit hier echt met tranen in mijn ogen. Uit elkaar gaan blijft kut. Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk en ook mijn familie staat voor mij klaar. Als ik wil kan ik zo weer bij mijn ouders intrekken. Vind het alleen wel zonde van mijn baan, want ik had het daar zo erg naar mijn zin. Ben overigens midden 20 en mijn vriend 30.

zondag 12 januari 2020 om 19:41
Ik zou geen zin hebben om nog jaren vast te zitten aan de stad van mijn ex waar ik niks mee heb.
Ik zou elke logeerkamer of bank van familie of vrienden aannemen in mijn oude buurt om een tijdje op te logeren.
Desnoods een paar weken / maanden van bank naar bank hoppen.
En zo snel mogelijk op zoek gaan naar nieuw werk en een kamer in mijn oude buurt.
(Een echt huis kan daarna desnoods nog.)
Je zit trouwens toevallig niet bij een nationaal bedrijf waar je gewoon kan overgeplaatst worden?
Ik zou elke logeerkamer of bank van familie of vrienden aannemen in mijn oude buurt om een tijdje op te logeren.
Desnoods een paar weken / maanden van bank naar bank hoppen.
En zo snel mogelijk op zoek gaan naar nieuw werk en een kamer in mijn oude buurt.
(Een echt huis kan daarna desnoods nog.)
Je zit trouwens toevallig niet bij een nationaal bedrijf waar je gewoon kan overgeplaatst worden?
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 12-01-2020 19:42
11.24% gewijzigd
zondag 12 januari 2020 om 19:41
Nu ik erover nadenk vind ik het ongelofelijk dat mijn vriend zegt "als je hier niet kan aarden, dan ga je toch op jezelf wonen". Zo belangrijk ben ik blijkbaar niet. Als het andersom was dan had ik aan zijn zijde gestaan en samen met hem naar een oplossing gezocht. Omdat ik hem niet kwijt zou willen en zou willen dat hij ook gelukkig is in een woning. Hij daarentegen is enorm star en praat mij een schuldgevoel aan (alsof ik mij aanstel).
zondag 12 januari 2020 om 19:43
Hij doet me denken aan die gozer van die serie van vroeger, get a life, hij heette in die serie Chris peterson.
Woonde ook eeuwig bij zijn ouders
Maak wat van je leven TO, tis nu misschien verdrietig maar op de lange duur een hele opluchting denk ik. Want dit is wel een heel absurd gebeuren hoor, nog nooit eerder zoiets geks gehoord.
Woonde ook eeuwig bij zijn ouders

Maak wat van je leven TO, tis nu misschien verdrietig maar op de lange duur een hele opluchting denk ik. Want dit is wel een heel absurd gebeuren hoor, nog nooit eerder zoiets geks gehoord.

zondag 12 januari 2020 om 19:44
Hij heeft volgens mij zijn ware aard laten zien.angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:41Nu ik erover nadenk vind ik het ongelofelijk dat mijn vriend zegt "als je hier niet kan aarden, dan ga je toch op jezelf wonen". Zo belangrijk ben ik blijkbaar niet. Als het andersom was dan had ik aan zijn zijde gestaan en samen met hem naar een oplossing gezocht. Omdat ik hem niet kwijt zou willen en zou willen dat hij ook gelukkig is in een woning. Hij daarentegen is enorm star en praat mij een schuldgevoel aan (alsof ik mij aanstel).
Hij kiest familie boven zijn vriendin. Die nota bene speciaal voor hem verhuisd is.
zondag 12 januari 2020 om 19:46
angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:41Nu ik erover nadenk vind ik het ongelofelijk dat mijn vriend zegt "als je hier niet kan aarden, dan ga je toch op jezelf wonen". Zo belangrijk ben ik blijkbaar niet.
Nee

zondag 12 januari 2020 om 19:47
Zelfs de hond of de kat leg je uit dat ie in een reismand gaat en andere lucht gaat snuiven.
Alleen een goudvis heeft minder inspraak.
En dat allemaal in 't kader van "familie-belang"

Hoe lang ben je eigenlijk al samen met deze flapdrol?