Niet gelukkig woning (samenwonen)
zondag 12 januari 2020 om 18:44
Ik zit momenteel niet lekker in mijn vel. Eerst woonde ik samen met mijn vriend in een woning met zijn 2en. Na een vakantie met mijn zus, bleek er door de familie van mijn vriend van alles in werking gezet te zijn tijdens mijn vakantie.
Op de 1 op de andere dag was onze woning leeggehaald en al onze spullen in een nieuwe woning gezet. In een woning met 3 verdiepingen waar een gedeelte van de familie van mijn vriend woont. Niemand die aan mij heeft gevraagd wat ik er van zou vinden. De schoonfamilie mag mij en vindt het gezellig met mij samen te wonen.
Mijn vriend en ik hebben grotendeels onze eigen ruimtes, maar wij hebben bijvoorbeeld geen eigen wc en douche. Daarvoor moet ik in het gedeelte van mijn schoonfamilie zijn.
Ik heb helemaal geen thuis gevoel hier. Na werk wil ik lekker op de bank ploffen en mijn privacy, maar dat kan hier niet. Als ik na werk thuiskom, mo3t ik door het gedeelte van mijn schoonouders. Vaak roept mijn schoonmoeder mij ook als ik in mijn eigen gedeelte ben, met de vraag of ik wil komen.
Als ik naar de wc moet, moet ik bij mijn schoonfamilie zijn. Ik vind dit niet echt een normale situatie. Mijn vriend en schoonfamilie vinden echter dat ik mij aanstel en geven aan dat ik mij gewoon op mijn gemak kan voelen. Zij begrijpen niet dat ik het vervelend vind om mijn woning als het ware te moeten delen.
Ook mijn vriend steunt mij niet. Als ik zelf met ideeën kom voor de woning zodat ik mij wat prettiger kan voelen, dan wuift hij het weg als onzin en dat ik de situatie moet accepteren.
Voor de duidelijkheid: ik ben naar de andere kant van het land verhuisd voor mijn vriend. Mijn familie en vrienden heb ik dus achter gelaten. Dit is natuurlijk mijn eigen keuze en kan ik mee leven, maar ik vind dat hier dan best iets voor tegenover mag staan (namelijk een woning waar ik mij thuis voel, that's all en volgens mij is dit niet te veel gevraagd. Mijn vriend doet dit echter af als onzin en vindt dat ik verwend ben en dan maar op mezelf moet gaan wonen.
Nu vraag ik mij af of ik mij echt aanstel?
Aub dit bericht niet quoten. Op het moment dat dit topic helemaal dood is, haal ik dit bericht misschien weg of pas ik 't aan met een soort samenvatting. Mijn vriend weet namelijk mijn account.
Op de 1 op de andere dag was onze woning leeggehaald en al onze spullen in een nieuwe woning gezet. In een woning met 3 verdiepingen waar een gedeelte van de familie van mijn vriend woont. Niemand die aan mij heeft gevraagd wat ik er van zou vinden. De schoonfamilie mag mij en vindt het gezellig met mij samen te wonen.
Mijn vriend en ik hebben grotendeels onze eigen ruimtes, maar wij hebben bijvoorbeeld geen eigen wc en douche. Daarvoor moet ik in het gedeelte van mijn schoonfamilie zijn.
Ik heb helemaal geen thuis gevoel hier. Na werk wil ik lekker op de bank ploffen en mijn privacy, maar dat kan hier niet. Als ik na werk thuiskom, mo3t ik door het gedeelte van mijn schoonouders. Vaak roept mijn schoonmoeder mij ook als ik in mijn eigen gedeelte ben, met de vraag of ik wil komen.
Als ik naar de wc moet, moet ik bij mijn schoonfamilie zijn. Ik vind dit niet echt een normale situatie. Mijn vriend en schoonfamilie vinden echter dat ik mij aanstel en geven aan dat ik mij gewoon op mijn gemak kan voelen. Zij begrijpen niet dat ik het vervelend vind om mijn woning als het ware te moeten delen.
Ook mijn vriend steunt mij niet. Als ik zelf met ideeën kom voor de woning zodat ik mij wat prettiger kan voelen, dan wuift hij het weg als onzin en dat ik de situatie moet accepteren.
Voor de duidelijkheid: ik ben naar de andere kant van het land verhuisd voor mijn vriend. Mijn familie en vrienden heb ik dus achter gelaten. Dit is natuurlijk mijn eigen keuze en kan ik mee leven, maar ik vind dat hier dan best iets voor tegenover mag staan (namelijk een woning waar ik mij thuis voel, that's all en volgens mij is dit niet te veel gevraagd. Mijn vriend doet dit echter af als onzin en vindt dat ik verwend ben en dan maar op mezelf moet gaan wonen.
Nu vraag ik mij af of ik mij echt aanstel?
Aub dit bericht niet quoten. Op het moment dat dit topic helemaal dood is, haal ik dit bericht misschien weg of pas ik 't aan met een soort samenvatting. Mijn vriend weet namelijk mijn account.
zondag 12 januari 2020 om 19:48
Ik zou er geen nacht zijn gebleven, vanaf t moment dat ik terug kwam van vakantie niet. Is hij nou helemaal gek geworden? Dit kun je niet maken. Ik vermoed stiekem enorme financiële problemen die hij niet met je deelt. Maar wat het ook is, hij geeft niet écht om jou en je moet echt zo snel mogelijk weg daar.
Pak je spullen, vertrek direct, ga bij je eigen familie inwonen en zoek een andere baan en andere woning. Dit komt echt niet meer goed. Heel pijnlijk voor jou maar je gaat hier zo veel beter van worden op de lange termijn! Deze vent is compleet gestoord.
Pak je spullen, vertrek direct, ga bij je eigen familie inwonen en zoek een andere baan en andere woning. Dit komt echt niet meer goed. Heel pijnlijk voor jou maar je gaat hier zo veel beter van worden op de lange termijn! Deze vent is compleet gestoord.
zondag 12 januari 2020 om 19:51
Je relatie gaat niet kapot door je woon situatie maar omdat je vriend een ongelofelijke eikel is. Iemands huis is zo ongeveer het een-na meest belangrijke in zijn leven, Je kunt toch niet zomaar iemand verhuizen als ze even op vakantie is? Ook al was het zijn huis, dan nog had het met je overlegd moeten worden, of als hij het echt echt echt niet trok daar, had hij kunnen zeggen: schat, dit gaat zo niet. We moeten of naar mijn ouders, of nu iets anders zoeken. En dan had jij kunnen beslissen wat jij wilde gaan doen (mee, iets anders zoeken). Je bent midden 20, geen 17 toch? In welke wereld leef jij dat je dit ook maar een klein beetje normaal vond? Ik zou echt een half uur met mijn mond open hebben gestaan van verbazing, en daarna de verborgen camera’s zijn gaan zoeken, onder het motto: dit kan toch gewoon niet waar zijn????

zondag 12 januari 2020 om 19:54
Tering. Joh die zoekt gewoon een manier om van je af te komen. Hij zit nu bij zijn ouders in, lekker ff sparen zodat hij straks zelf wat kan kopen. En jij? Ach ze vinden je niet onaardig en dus mag je nog ff bedwarmertje zijn. Maar ik denk zomaar dat de verwachting dat jij dan weg zou gaan er wel was, en dat het daarop aangestuurd wordt.angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:37Bah, ik zit hier echt met tranen in mijn ogen. Uit elkaar gaan blijft kut. Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk en ook mijn familie staat voor mij klaar. Als ik wil kan ik zo weer bij mijn ouders intrekken. Vind het alleen wel zonde van mijn baan, want ik had het daar zo erg naar mijn zin. Ben overigens midden 20 en mijn vriend 30.
Maar ik vraag me af waarom je er niet ingeschreven stond en waar je dan wel ingeschreven bent? En mocht je daar wel ingeschreven hebben gestaan moet je daar even achteraan. Je kan iemand niet zomaar uit laten schrijven namelijk. Wat betaalde je aan huur? Want het is wel zo wie betaald bepaald.
zondag 12 januari 2020 om 19:55
zondag 12 januari 2020 om 19:55
En jouw vriend reageerde heel enthousiast toen je met je zus op vakantie ging? heeft hij het misschien ook nog aangemoedigd?
Lekker even de handen vrij om de "verrassing" klaar te maken?
Wat is de volgende verrassing? Dat een van de vrouwen in het huis niet zijn zus , maar zijn vrouw is? En dat kind niet zijn neefje?
Lekker even de handen vrij om de "verrassing" klaar te maken?
Wat is de volgende verrassing? Dat een van de vrouwen in het huis niet zijn zus , maar zijn vrouw is? En dat kind niet zijn neefje?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zondag 12 januari 2020 om 19:57
Echt ontzettend balen van je baan, maar het lijkt het me niet waard om in die woonplaats te blijven, waar je verder alleen nare herinneringen aan hebt. Zou je een periode lang op en neer kunnen reizen tot je iets anders hebt? Misschien kun je open kaart spelen met je werkgever en is er een mogelijkheid om te worden overgeplaatst of zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

zondag 12 januari 2020 om 19:58
Hij is 30? Niet normaal dat hij zo aan zijn familie hangt. Of hij heeft schulden ofzo. Stel je belangrijke zaken zsm veilig TO, dingen als je papieren, diploma's, administratie etc. Ga je vertrek nu al voorbereiden. Houd rekening met een opzegtermijn op je werk. Schakel hulp in. Goed dat je financieel onafhankelijk bent.

zondag 12 januari 2020 om 20:02
strings-attached schreef: ↑12-01-2020 19:54Maar ik vraag me af waarom je er niet ingeschreven stond en waar je dan wel ingeschreven bent? En mocht je daar wel ingeschreven hebben gestaan moet je daar even achteraan. Je kan iemand niet zomaar uit laten schrijven namelijk. Wat betaalde je aan huur? Want het is wel zo wie betaald bepaald.
O, is dat zo?

zondag 12 januari 2020 om 20:03

zondag 12 januari 2020 om 20:05
Compleet geschift. Hij 'vergeet' te vertellen dat jullie verhuizen en bij familie intrekken, heeeeel toevallig precies op het moment dat jij op vakantie bent. Liegt dat jullie iets anders zoeken als je het niet trekt, manipuleert dat je dan maar lekker zelf iets moet zoeken. Je overweegt je OP later te verwijderen omdat hij je account kent, dus hij controleert je ook nog. Doodeng. Echt, zo snel mogelijk weg daar!

zondag 12 januari 2020 om 20:12
Dus je vriend wordt door zijn ouders omgepraat om weer bij ze te gaan wonen en ze verhuizen achter je rug om je eigen spullen tijdens je vakantie.
Jij bent helemaal naar de andere kant van het land verhuisd voor hem dus je bent lekker afhankelijk en zal waarschijnlijk niet te moeilijk doen. Kortom: Je zeurt in hun ogen.
Soms vraag ik me af hoe mannen als je vriend aan een vriendin komen.
Jij bent helemaal naar de andere kant van het land verhuisd voor hem dus je bent lekker afhankelijk en zal waarschijnlijk niet te moeilijk doen. Kortom: Je zeurt in hun ogen.
Soms vraag ik me af hoe mannen als je vriend aan een vriendin komen.

zondag 12 januari 2020 om 20:15
ze kan gewoon vanavond al weg hoorRamsayStreet schreef: ↑12-01-2020 19:58Hij is 30? Niet normaal dat hij zo aan zijn familie hangt. Of hij heeft schulden ofzo. Stel je belangrijke zaken zsm veilig TO, dingen als je papieren, diploma's, administratie etc. Ga je vertrek nu al voorbereiden. Houd rekening met een opzegtermijn op je werk. Schakel hulp in. Goed dat je financieel onafhankelijk bent.
zondag 12 januari 2020 om 20:16
zondag 12 januari 2020 om 20:21
Ow jee. Ik ben ingetrokken in de koopwoning van mijn man en betaal niet mee aan de rente/hypotheek. Ik was van plan over een paar weken een midweek op vakantie te gaan met mijn nichtje maar ik begrijp dat ik maar moet hopen dat mijn huis straks nog steeds mijn huis is?strings-attached schreef: ↑12-01-2020 19:54Wat betaalde je aan huur? Want het is wel zo wie betaald bepaald.
Ik zou toch wel heel heel gek opkijken als man zegt: ja ieb wie betaalt bepaalt.
(en uiteraard direct naar de notaris stappen voor een scheiding, een ander huis komt later wel)
ibiopviva wijzigde dit bericht op 12-01-2020 20:26
0.33% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

zondag 12 januari 2020 om 20:24
Nee, het is Wie betaalt bepaalt.
zondag 12 januari 2020 om 20:26
nee je overdrijft niet en wat een laffe streek tijdens uw vakantie, precies of hij durfte het eerst niet te vragen uit angs voor uw reactie. hoe gaat dit dan zijn als jullie kinderen hebben? ja oke goedkope babysit, maar heb je dat ervoor over??? ik had allang weggelopen en maken dat ik eigen appartement en als uw vriend uw echt graag ziet dan zal hij wel volgen. wat een nachtmerrie!
zondag 12 januari 2020 om 20:28
midden 20? dumpen meid, je zal wel terug een leuke baan vinden maar je hebt dan ook je vrijheid terug.angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:37Bah, ik zit hier echt met tranen in mijn ogen. Uit elkaar gaan blijft kut. Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk en ook mijn familie staat voor mij klaar. Als ik wil kan ik zo weer bij mijn ouders intrekken. Vind het alleen wel zonde van mijn baan, want ik had het daar zo erg naar mijn zin. Ben overigens midden 20 en mijn vriend 30.
zondag 12 januari 2020 om 20:28
Wat een absurde situatie. Het ging waarschijnlijk alleen (in jouw ogen) oprecht goed omdat je tot nu toe nog niet zijn ware aard had gezien. Die heb je nu wel gezien en die is op z'n zachtst gezegd bizar te noemen. Ik zou echt pissig zijn als iemand voor mij beslist om te gaan verhuizen. Misschien tijdelijk een kamer huren of een stacaravan ofzo? En anders zou ik toch gaan denken om terug te gaan naar je oude woonplaats om daar werk te zoeken terwijl je bij familie woont. Kan me niet voorstellen dat je nog met je vriend verder wilt gaan?angelwings19 schreef: ↑12-01-2020 19:23Diep van binnen weet ik natuurlijk dat deze situatie absurd is. Ik vind het alleen zo zonde dat onze relatie nu kapot gaat door deze situatie. Voor deze verhuizing ging het oprecht goed tussen ons, misschien ook mede doordat de schoonfamilie zich minder kon bemoeien.
Ik wil inderdaad iets voor mijzelf zoeken. Probleem is alleen dat mijn werk nu hier ook in de buurt zit, waardoor ik niet tijdelijk terug kan naar familie of vrienden. Een woning vinden zal ook niet 123 gebeuren. Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Here am I in my little bubble

zondag 12 januari 2020 om 20:29
Ik heb man hier net verwittigd dat ik de komende 15 jaar niet meer zonder hem op reis ga.IBIopviva schreef: ↑12-01-2020 20:21Ow jee. Ik ben ingetrokken in de koopwoning van mijn man en betaal niet mee aan de rente/hypotheek. Ik was van plan over een paar weken een midweek op vakantie te gaan met mijn nichtje maar ik begrijp dat ik maar moet hopen dat mijn huis straks nog steeds mijn huis is?
Ik zou toch wel heel heel gek opkijken als man zegt: ja ieb wie betaalt bepaalt.
(en uiteraard direct naar de notaris stappen voor een scheiding, een ander huis komt later wel)
Geen zin in van een weekendje terugkomen en merken dat het huis leeg is en de spullen verhuisd zijn naar mijn schoonmoeder.
(Ze zou er nog de plaats voor hebben ook.)
Het enige wat ie niet kan is het huis verkopen, want we zijn gelukkig beiden eigenaar.
Maar leeghalen en verhuizen lijkt mij voor mezelf al erg genoeg.
Ik ben net al aan 't schatten geweest hoeveel tijd ie nodig zou hebben om de hele huisraad en alle spullen te verhuizen.
Eventueel met hulp van familie en collega's.
("Marnamai? Die had geen zin om die verhuis te aanzien en is een weekendje weg met een vriendin.")
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 12-01-2020 20:32
12.48% gewijzigd