Een wondertje in 2009....?

18-03-2009 16:27 3397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 31365 berichten in ene een nieuw topic.

AARDVERSCHUIVING...!

Een wondertje in 2009?

Naam:Lft:Start:NODMeer...Rits28April 20081e kindjeVibeke30 BD 5 juli 1e kindjeGuppie30Maart 2008 BD 8 juli2e kindjeSanna7632Maart 2008 BD 4 jan. 1e kindjeMaxem31Okt/Nov 2007 BD 31 dec. 3e kindjeSurface30Maart 2008 BD 12 juli1e kindjeVeertje38Maart/April2e kindjeDeerne31Jan. 2008

BD 15 april1e kindjeSyennaj27Mei 2007 BD 3 feb. 2e kindjeMarloussie28 UD 14 Sept.1e kindjeShyte31Mei2e kindjeRing198127April 2007 BD 22 juni1e kindjeAllis30Jan. 20081e kindjeAruba23Jan. 2008 UD 29 Augst.1e kindje
Oh, ook 6 dus. Dan tel ik ws verkeerd....
Guppie gaan bij jullie ook de opa's en oma's opassen? Vind het wel lastig hoor. Niemand die meer betrokken is dan zij, maar dat kan ook een nadeel zijn.

En fijn dat je kunt aftellen naar je verlof.

Surface wat rot dat je slecht slaapt. Ik hoop dat de weken naar je verlof lekker snel gaan. Maar fijn om wat van je te horen, we hadden het echt net over je.
Brrrr, Noorman heeft nu gesprek met die man. Ik blijf maar duimen dat het niets is en alles gewoon opgelost is als hij thuis komt :(.

Wil aan de babykamer beginnen, maar durf nog niet....
Aruba, wat fijn dat de echo goed was! En leuk, een jongen.

Surface en Guppie, goed om weer wat van jullie te horen. Wel naar dat je je zo rot voelt, Surface.

Sterkte Marloussie, hoop dat jullie er samen uitkomen. Wij hadden voor een meisje trouwens ook een Deense naam, maar dat is vast niet dezelfde .
Aruba klopt inderdaad...als je in de ziektewet zit vanwege je zwangerschap, dan ben je verplicht 6 weken van tevoren te stoppen.

En van mijn baas mag jij ook vast nog wel een week of twee op vakantie hoor
Nou, wie weet, Vibeke! Met welke letter begint die meisjesnaam?
Wauw Aruba een goede echo en een zoon!!! GAAF Op naar de volgende mijlpaal

Hier alles prima, nog 4 weken en ik word tante

*Zwaait even naar iedereen hier*
Heeee Aruba! Joehoe, een mooie knul! Hartstikke leuk, gefeliciteerd! En natuurlijk alles goed, het allerbelangrijkste! jeeeeeee!!!!!!!!!

Enigme, super zeg, nog 4 wkeen, wat is het hard gegaan! Leuk hoor! Ben erg benieuwd!

Surface, doe voorzichtig en pas op jezelf hoor!

Guppie, ook al 30 weken, goed zeg!

moet echt mijn meiden op bed gaan leggen, reageer morgen wel wat uitgebreider, maar was zo benieuwd naar de echo!

Hoe zou het met Deerne gaan, vind het zo spannend!!!!!!
Hé wat super en wel ook nog eens goed voorspeld Aruba.

Gefeliciteerd en geniet er van.

Wat gaan jullie allemaal hard, en al over verlof nadenkend hoelang van te voren.

De tijd gaat zo snel.

Verder niets te melden, behalve dat ik kennisje vertelde dat er twee eitjes te zien waren die bijna even groot waren. En wat doe je als het er twee zijn, laat je er dan een weg halen.

Mijn bek viel open van verbazing.

Ik zeg de enige reden is als ik dat zou doen als een niet levensvatbaar is of vrezelijke andere afwijkingen heeft.

Maar dat zou ik ook doen als er 1 kwam. Dus dat heeft niets met 1 of 2 te maken.

Ben er zo verbaast van dat mensen zo denken.

Ik houd gewoon in achterhoofd dat het wel eens kan, en ik had het er met mannetje over. Dat we dan toch wel flink krap komen te zitten maar dat alles zich dan wel zal redden. Dat zien we dan wel weer als het zo zou zijn.
Ik dacht dat dit zo'n super mooie blije dag zou worden en ik ben ook echt wel blij hoor. Maar tegelijk ook zo bang omdat ik vandaag die mooie jongen zag helemaal gezond en nou is dat blije gevoel ineens omgeslagen naar de angst om het te verliezen. Ineens de realisatie dat ik van dat kriebeltje in mijn buik ben gaan houden en het nooit meer kwijt wil.
Het komt nu dichterbij hé Aruba en nu is het echt een jochie, en krijgt het een naam. En hoort het nu al bij jullie gezinnetje.
Aruba: Dat hoort ook bij het moederschap die angst. Ik zal er nooit aan wennen. Als er nu iets gebeurt waar je eerder je schouders bij optrok en doorging denk je meteen aan je kinderen. Maar dat komt omdat de liefde zo groot is. En jij gaat het allemaal meemaken met je zoon. Leuk he je wordt moeder van een zoon. En wie weet wat de toekomst allemaal gaat bieden maar eerst deze mooie kleine man. Gefeliciteerd meis. Want dit is toch wat je het liefste wilde.

Ana:Ja we leven letterlijk in een wegwerpmaatschappij. Maar zegt meer over de vriendin dan over jou. Probeer dat domme bij haar te laten liggen en je er niet van streek van te laten maken. Heb jij eigenlijk een voorkeur? En wat krapper met 3 kinderen valt echt erg mee hoor. Waar er 4 kunnen eten kunnen er ook 5 eten. Wel leuk duim voor je, wordt dan onze eerste 2-ling.

Rits: Wat betreft oppassen van oma's en opa's ik heb het altijd wel fijn gevonden. Het kdv vind ik niks voor van die kleine baby's. Bij opa en oma krijgen ze alle aandacht en zorg. En al doen ze dingen anders ze doen het ook goed. Ik heb het ook gehad hoor irriteerde me ook aan dingen maar op hun manier deden ze het ook goed. Maar ik verschoon ze ook door aan hun enkels omhoog te doen met een hand en de andere hand schoonmaken. Magt dat niet?

Mijn moeder met name heeft van die tips waar niemand op zit te wachten, athans ik niet. Maar ze is heel lief voor de kinderen en de kinderen zijn gek op haar.

Ik had vandaag een intake gesprek op het kdv. Weer eens vergeten. Nu volgende week. Dan blijft hij meteen 3 uur. Toen werd ik wel heel verdrietig. Mijn mannetje zomaar 3 uur achter laten. Het voelt niet goed. Maar we proberen het zo weinig mogelijk te doen en nooit langer dan langer dan 6 uur. Maar die 2 dagen in de 5 weken hebben we gewoon opvang nodig. Maar het is wel erg wennen.

Over 3 weken gaat de middelste wennen op de basisschool. Ben zo benieuwd. Lijkt me alleen maar leuk. maar ook weer heel spannend. Als hij naar school gaat ga ik lekker met de jongste naar babyzwemmen. Gaan we lekker dingen samen doen.

En het heimweegevoel herken ik zeker. Zeker na de 2e had ik zoiets van dit is veel te snel en nog niet af. Deze kleren moeten nog een keer gedragen worden. Nu heb ik het ook nog een beetje maar weet nu dat het echt over is. En ben blij dat ik het nog een keer mee heb mogen maken. Ik ben al mijn zwangerschapskleding aan het verkopen. Gaat bestwel goed. Ik had dan ook weereens onwijs veel. Dat vind ik weer niet moeilijk. Maar het blijft zo mooi.

Surface: Jij krijgt het niet kado. Maar al 28 weken. Levensvatbaar en elke week erbij is weer een sterker kindje. Het zal wel een bevrijding zijn als de kleine lekker gezond in zijn wiegje ligt. Het is wel heel zwaar voor je. Hoop dat je je beter gaat voelen en ook wat kan genieten.

Syennaj: Gaat het al wat beter het slapen van de jongste prinses? En haar verkoudheid? En de oudste prinses en haar oorontsteking? Kan best zijn dat ze nog even doof blijft of last heeft van haar evenwicht heeft.

Maar ben jij een beetje bijgeslapen?

Ik val hier in voor een collega die ziek is. Zit weer met mijn oude nachtmaat wel weer gezellig.
@Rits: mijn ouders gaan 1 dag in de week oppassen, 2 dagen naar kinderopvang, 1 dag man-lief en 1 dag ik zelf.
Ana, wat een nare opmerking zeg. Het is toch een godswonder als je er twee in één zwangerschap mag dragen! Ik had er ook hartstikke blij mee geweest als het er 2 waren geweest alleen zitten er wel iets meer risico's aan vast dat zou ik dan weer eng vinden.
Even snel spieken of er al nieuws was van Deerne, maar nog niet... Zo spannend!

Kom later nog wel even langs om uitgebreider te reageren. Het is nu te mooi weer om binnen te zitten.
Deerne je maakt het wel spannend. Maar mocht eht een sectio zijn weet niet of ze daar internet hebben. Kan wel even duren voor we het weten.

Guppie: Lijkt je dat niet heel moeilijk 4 dagen werken? Zal je dan niet voor je gevoel te veel van de kleine missen?

Zou je er geen moeite mee hebben dat de kleine zoveel weg bij jullie is?

Vibeke weet jij al hoe jij het gaat doen? Of werk jij vanuit huis? Dat is helemaal ideaal.

Hier is de wachtijd met voorrang ruim een jaar op kdv. Hele lange wachtlijsten.
Weet iemand waar ik het gedicht van Yamuna kan lezen?

.
Welk gedicht bedoel je Maxem?

Jeetje volgende week alweer je kleine man naar het kdv. Maar gelukkig hoeft hij maar heel af en toe, maar blijft moeilijk. En je grote man alweer naar de basisschool, jeetje, had niet het idee dat hij nog zoveel scheelde met mijne. Spannend hoor, maar ergens wel lekker heb je wel de tijd voor je kleine man. Vind dat ook altijd even lekker hoor die paar uurtjes allen met de kleine als ze naar de speelzaal is.

Deerne, vind het zo spannend!!!

Aruba, ben ook erg bang geweest, maar probeer echt te genieten! Super hoor, zoals we een jaar geleden voorspelden, zo''n klein ventje op het strand, weet je nog?

Veertje, wat een akelige opmerking, mensen kunnen soms zo lomp doen. Nou ja, gelukkig denk je er zelf anders over. Ben echt heel hard aan het duimen hoor!
Syennaj, Maxem doelt op het feit dat Yamuna de dichtwedstrijd die gehouden werd gewonnen heeft. Ik wist ook niet dat hij uberhaupt gehouden werd hoor. Weet dus ook niet waar de gedichten staan.
Owja, dat mannetje met dat schepje op het strand. Hoop dat we zo'n mooie jongen krijgen ja
Ja lief was die he? Tuurlijk krijg jij ook zo'n lief venje! En daarbij al onze kinderen zijn mooi, dus de jouwe ook hoor!

Oh, ik wist ook niks van die dichtwedstrijd, maar moet eerlijk bekennen dat ik niet veel meer doe op het forum, check alleen jullie eigenlijk, de rest even niet meer. Heb het gewoon superdruk met twee.

De kleine heeft besloten om niet meer te slapen overdag, ze is dus bijna de hele dag wakker en doet hazeslaapjes van 10 a 20 minuten en dan is ze weer wakker. Maakt niks uit want ze is wel gezellig, maar ze wil wel graag bezig gehouden worden. Samen met een andere rondsprinende drukke dochter aakt dat ik niet veel tijd meer heb om te forummen. Komt straks vast wel weer.

Hoe zou het toch gaan met Deerne, ze heeft vast haar kleintje al in haar armen!
Het zal wel door de hormomen komen maar ik ben nog steeds boos. Vanmiddag bleek mijn auto nog niet gemaakt. Weer rook! Ik ga NOOIT meer naar die automonteur want bij mijn vriend had hij ook al 3 keer nodig voor het gemaakt was.

Hoe houd je haar bezig dan Syennaj? Zing je liedjes of? Kan me voorstellen dat het druk is. Maar wel fijn dat jij lekker bij die meiden kunt zijn he. Met ze naar de intratuin
Hoi meiden,

Morgenochtend naar de gyn om te kijken wat de eitjes gedaan hebben, of ze gesprongen zijn of anders hoe groot ze zijn.

Vind het wel spannend dat je nu dubbele kans hebt op slagen.

Ik denk dat het vooral de eerste paar jaar erg duur is, maar dat red zich dan ook wel weer.

Het is dus nog totaal niet zo ver en niets zeker dat het tweeling zou worden. Eerst maar eens zwanger worden, en dan in spanning of alles goed gaat en hoeveel het dan zal worden.

Aruba heel herkenbaar je verhaal, je zorgzaamheid. Het word nog veel erger, en nog veel mooier tastbaarder.

Syennaj waar heb je die dichtprijs gewonnen dan?

Wat ik overigens ook mooi vind voor ons op een geboortekaartje mocht het nog gaan lukken.

Na regen komt zonneschijn.

Of is dat heel stom wat vinden jullie?

Ik ben verder niet van de gedichtjes in de geboortekaartjes.

Zonet onder de zonnebank geweest bij de zonnestudio, voel je je ook weer ander mens van.
Veertje, je moet doen waar je, jezelf goed bij voelt. Als jij vind dat die tekst bij jullie past dan moet je hem nemen. Misschien vinden sommige mensen ons gedichtje ook niet mooi, maar het past bij ons. Zo moet je het zien!

spannend hoor morgen naar de gyn! Goed hopsen maar he?

ik heb trouwens de gedichtenwedstrijd niet gewonnen, maar yamuna, ik kan helemaal niet dichten, ha, ha!

Aruba, ik praat heel veel tegen d'r en ze zit vaak bij me in de wipper en dan kletsen we samen. heb een kletsfilmpje op hyves gezet, echt heel schattig. ze wordt al net als haar mamma en haar zus, geen moment stil!

Verder vind ze het ewoon heel erg fijn om opgetild te zijn en rond te lopen. Liedjes zingen vind ze ook fijn.maar ze houdt het meeste van knuffelen!

Ha, ha, de kleine is al een paar keer bij de intratuin geweest hoor! vorige eer was het rotweer, de grote meid in de ballenbak, kleine lekker drinken en ik een kopje thee, heerlijk!

ach het is wel gevaarlijk hoor dat ik veel thuis ben, ben dus veel in het dorp, dus zie te veel leuke dingen. vandaag weer een heel schattig mutsje gekocht voor de zon en een jurkje met een bolero eroverheen met een lief blauw streepje. Heel schattiig!

En voor de grote meid een ondergoedsetje van Charlie en Lola, ze was er erg over te spreken!

Maxem, vind het knap hoor dat je al je spullen weg doet, maar ja, bij jou gaat het ook echt niet meer. Heb je er nog las van of voel je, je wel weer de oude?

Bij ons is het ook beter als dit de laatste was, mijn bekken was niet goed de eerste keer, tweede keer weer erger, heb nog steeds veel last met het lopen en bij een derde zou het weer erger worden waarschijnlijk.

twee is voor ons ook beter te betalen enzo.

ben echt superblij, heb twee gezonde meiden, wat wil een mens nog meer?

Maar heb er zo'n moeite mee dat ik zeer waarschijnlijk nooit meer zwanger zal zijn, nooit meer een pasgeboren baby, nooit meer naar de verloskundige, heb het er echt moeilijk mee. Maar deze tweede baby zie ik echt al als een cadeautje, dus moet niet zeuren! Maar je begrijpt me vast wel.

maar alles waar de keine uitgegroeid is doe ik weg, behalve de eerste pakjes enzo, maar de rest doe ik meten weg. Ik ga niks meer bewaren, we hebben zo veel, een vriendin van mij krijgt binnenkort ook een meisje dus die kan het wel goed gebruiken!
Bluh! Soms moet ik niet dingen lezen op het forum waar een enge titel bij staat.

zo ook het baarmoederhalskankerverhaal.

Vreselijk zeg! Maar maakt mij ondertussen wel bang, ik moet a.s. maandag naar de gyn. en die gaat ook mijn baarmoedermond enzo bekijken omdat ik tijdens mijn zwangerschap die bloedingen had en omdat er volgens de gyn. onrustige cellen gevonden zouden zijn (schijnt heel normaal te zijn tijdens je zwangerschap hoor), maar wat ik te horen had gekregen van mijn vlos toendertijd. de gyn. had toen tegen mij gezegd dat er niks te zien was en later tegen de vlos weer een heel ander verhaal.

heb nog steeds wel vaak buikpijn en nu ik dat verhaal van dat meisje lees word ik acuut bang!

Maar ja, kan mezelf gek maken, maar moet beter maandag gewoon afwachten.

Sorry voor mijn zeurverhaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven