Schoonmoeder betrapt op vreemdgaan

13-01-2020 16:25 163 berichten
Hi allemaal!

Ik heb een bizarre week achter de rug en moet het even van mij af schrijven. Daarnaast hoop ik op een aantal adviezen over of mijn vriend en ik hier iets mee moeten doen

Vorige week, op mijn eerste werkdag moest ik direct een interview vastleggen met mijn schoonmoeder(de eigenaresse van het bedrijf) en een medewerker. Op een gegeven moment moest ik even naar de auto lopen omdat ik daar nog een accu had liggen voor de camera en de camera bleef draaien. Toen ik het beeldmateriaal terug keek om de video te editen zag ik dat ze de medewerker probeerde te zoenen en hij deinsde terug. Ze zei "ah kom op, ik hoor wanneer de deur dichtvalt" en hij zei "maar misschien staat de camera nog aan!". Toen stond hij op om op de camera te kijken of die nog aanstond en ze vroeg aan hem of dat het geval was op het moment dat ik weer aan kwam lopen. Ik weet dus niet zeker of ze gezien hebben of de camera wel of niet draaide. Er is dus niet gekust maar de beweging er naartoe en de stress die ze erom hadden zegt genoeg.

Mijn schoonvader is ook in het bedrijf werkzaam en ik heb met beiden een goede band.

Toen ik het beeld terug zag heb ik het direct ook aan mijn vriend laten zien, hij is er heel erg van geschrokken en we zitten nu te bedenken hoe we dit gaan aanpakken. Wat zouden jullie doen?
We moeten dus kiezen of ik, hij of wij samen het vertellen en of we dat doen aan zijn moeder, vader of beiden tegelijkertijd, of doen we alsof er niets aan de hand is?

Bedankt voor jullie tijd :heart:
anoniem_641da129da91b wijzigde dit bericht op 13-01-2020 16:57
28.00% gewijzigd
Vergeet TO’ s eigen baan niet, en de hypotheek. Als ze deze bom laat ontploffen, komen zij en haar vriend daar ook niet onbeschadigd uit. Het lijkt me verstandig dat in ieder geval een van jullie eerst werk vind bij een bedrijf dat niet in handen is van de familie, zodat je in ieder geval nog wat inkomen overhoudt als beide bedrijven omvallen omdat ze verdeeld moeten worden en daardoor verkocht.
SallySpectra* schreef:
13-01-2020 20:41
Jij begrijpt echt het verschil niet tussen het inlichten van je vriendin over haar vreemdgaande vriendje (overigens wat sneu dat een vriendin al zo snel in jouw achting daalt) en de ene ouder inlichten over het mogelijke bedrog van de andere ouder?
En dan ook nog dat je schoondochter bij dit gesprek komt zitten .
En wat als schoonouders daar afspraken over hebben maar jouw vriend dit niet weet ?
Alle reacties Link kopieren
TO: Ik schreef het al, dit naar buiten brengen kan werkelijk NIETS positiefs brengen. Tot nu hoor ik alleen maar waarom het in jou/jullie belang is om het te doen, maar je kunt echt niet overzien wat dit voor je schoonouders betekent. De ellende, het verdriet, de woede en de enorme nasleep die dit teweeg kan brengen.
Ik vind het egoïstisch om dit te doen omdat jullie het kwijt willen, of het vervelend vinden om dit geheim te houden. Je beweegredenen zijn wat mij betreft niet zuiver en je 'bewijs' is ook niet eenduidig. Hiermee zul je jou relatie met je schoonouders ook beschadigen, misschien wel permanent.
Als je er dan toch iets mee wilt dan lijkt het met het meest zuivere als je vriend met zijn moeder gaat praten. Om haar de kans te geven het toe te lichten en eventueel haar gedrag te veranderen.
mariel1989 schreef:
13-01-2020 20:27
Ik zou het ook zeker mijn vriend hebben laten zien/ hebben verteld.
In een relatie verzwijg je zulke dingen niet voor elkaar vind ik.
Hij mag beslissen wat ermee te doen. Ik zou denk ik vanwege de burn out niet direct schoonvader inlichten maar schoonmoeder mede delen dat de camera wel aanstond. Afhankelijk van haar antwoord zou ik weer na gaan denken of ik schoonvader wil inlichten.

Twee vriendinnen van mij hebben ooit gehoord dat mijn toenmalige vriend vreemd ging. De ene vertelde het mij. Ik heb haar bedankt en verteld dat ik er voor koos om hem erop te vertrouwen dat het niet waar was. De andere vriendin daalde een heel stuk in mijn achting.
Misschien koos die tweede vriendin en ook wel voor om het niet te geloven en wilde ze jou niet belasten met roddelpraat.

Ik ben zelf een vriendin kwijtgeraakt omdat ik haar inlichtte over vreemdgaan van haar vriend en ze mij niet geloofde. (Haar vriend wilde mij niet meer zien vanwege mijn ‘ leugens’ en zij koos er ook voor om hem te geloven).
Ik snap nooit hoe iemand denkt het recht te hebben te bepalen dat de (vermeende) bedrogen partner het recht heeft om te weten dat hij of zij bedrogen wordt.

Hoezo het recht? Wie bepaalt dat? En waarom niet het recht om het niet te weten en gewoon verder te kunnen leven? Misschien wil de bedrogene het wel helemaal niet weten. Waar haalt iemand de arrogantie vandaan om te beslissen wat het recht van iemand is?
PlayingTheAngel schreef:
13-01-2020 20:50
TO: Ik schreef het al, dit naar buiten brengen kan werkelijk NIETS positiefs brengen. Tot nu hoor ik alleen maar waarom het in jou/jullie belang is om het te doen, maar je kunt echt niet overzien wat dit voor je schoonouders betekent. De ellende, het verdriet, de woede en de enorme nasleep die dit teweeg kan brengen.
Ik vind het egoïstisch om dit te doen omdat jullie het kwijt willen, of het vervelend vinden om dit geheim te houden. Je beweegredenen zijn wat mij betreft niet zuiver en je 'bewijs' is ook niet eenduidig. Hiermee zul je jou relatie met je schoonouders ook beschadigen, misschien wel permanent.
Als je er dan toch iets mee wilt dan lijkt het met het meest zuivere als je vriend met zijn moeder gaat praten. Om haar de kans te geven het toe te lichten en eventueel haar gedrag te veranderen.
Ik begrijp jullie gedachtegang, waarvoor dank!

Mijn vriend denkt echter juist dat zijn vader het wel zou willen weten
Ik snap helemaal dat je het je vriend liet zien, ik zou het mijn man ook vertellen/laten zien maar ik zou het probleem van wel/niet inlichten bij hem leggen. Ik zou, als kind, mijn moeder eerst inlichten dat ik het weet en dat ik het bijzonder vervelend vind dat ik het weet maar dat het niet meer terug te draaien is. Vervolgens zou ik vragen of ze er iets over wil vertellen omdat ik ook me in een spagaat zou voelen tussen ouders.

Die moeder heeft een verhouding die blijkbaar geheim gehouden moest worden en wellicht is daar een goede reden voor maar het kan ook zijn dat ze zijn vader gewoon keihard belazerd, als kind is het natuurlijker dat je niet wil dat een ouder gekwetst wordt. Die burn-out maakt het moeilijker en ik zou iemand daar niet mee belasten tot diegene is opgeknapt, ook als het nog een jaar gaat duren.

Trek je niets aan van alle oordelen over hoe jij je leven hebt ingericht en wil inrichten Als je het hier een beetje leuk voor elkaar hebt in je leven en je bent jong, dan komen de cijfers op tafel en ben je te jong en te snel voor alles. ;-)
SallySpectra* schreef:
13-01-2020 20:41
Jij begrijpt echt het verschil niet tussen het inlichten van je vriendin over haar vreemdgaande vriendje (overigens wat sneu dat een vriendin al zo snel in jouw achting daalt) en de ene ouder inlichten over het mogelijke bedrog van de andere ouder?
Ik vind zelfs dat je nog meer verplicht bent aan je (schoon)ouders om eerlijk te zijn dan aan een vriendin.
Maar ik las al dat de meesten hier anders denken over eerlijk zijn en het recht hebben vreemdgaan van je partner te weten.

Angst voor jullie eigen baan maakt het wel nog moeilijker trouwens.
Liese-lot schreef:
13-01-2020 20:56
Ik snap nooit hoe iemand denkt het recht te hebben te bepalen dat de (vermeende) bedrogen partner het recht heeft om te weten dat hij of zij bedrogen wordt.

Hoezo het recht? Wie bepaalt dat? En waarom niet het recht om het niet te weten en gewoon verder te kunnen leven? Misschien wil de bedrogene het wel helemaal niet weten. Waar haalt iemand de arrogantie vandaan om te beslissen wat het recht van iemand is?
Maar wat als de betreffende persoon het juist wel wilt weten? En vervolgens als de waarheid dan uitkomt zich niet alleen bedrogen voelt door zijn vrouw, maar ook zijn zoon omdat die ervan wist?
Daarnaast denk ik opzich dat iedereen het recht heeft om te weten of er tegen hun gelogen wordt, want dat is gewoon respectloos. Of je het wilt weten is wel een ander verhaal, maar dat zal in deze situatie ingeschat moeten worden door de zoon die zijn ouders, als het goed is, kent.
Snoopym schreef:
13-01-2020 22:05
Maar wat als de betreffende persoon het juist wel wilt weten? En vervolgens als de waarheid dan uitkomt zich niet alleen bedrogen voelt door zijn vrouw, maar ook zijn zoon omdat die ervan wist?
Daarnaast denk ik opzich dat iedereen het recht heeft om te weten of er tegen hun gelogen wordt, want dat is gewoon respectloos. Of je het wilt weten is wel een ander verhaal, maar dat zal in deze situatie ingeschat moeten worden door de zoon die zijn ouders, als het goed is, kent.
Er wordt constant tegen je gelogen en dat hoeft helemaal niet respectloos te zijn.
Nou dat wordt gezellig straks aan het Paasontbijt.
SallySpectra* schreef:
13-01-2020 22:10
Er wordt constant tegen je gelogen en dat hoeft helemaal niet respectloos te zijn.
Er zijn natuurlijk ook een heleboel verschillende leugens, groot en klein enzo. Maar in een relatie zijn daar vaak wel afspraken over, en als je die breekt is dat in mijn ogen een grote, respectloze leugen. Die afspraken weet je misschien niet, daarom zou ik ook niet direct naar de vader stappen maar misschien eerst met de moeder praten.
Maar wie is er over eens dat het slim is dat schoondochter bij zo,n gesprek ook aanwezig is ?

Of het nou een confrontatie met moeder of gesprek met de vader word

Ik vind niet dat de schoondochter daar bij moet zijn
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Schoondochter heeft de beelden gemaakt en in bezit. Als ik TO was, zou ik moeder melden dat de camera nog aanstond en wat er is opgenomen. Daarna zou ik het verder bij moeder laten om wel of geen actie te ondernemen.

En bij het gesprek tussen ma en pa hoeft zoon ook niet aanwezig te zijn. Als pa al een tijd tegen burn-out aan zit, is de affaire voor ma misschien ook een vlucht waardoor ze het nog volhoudt.
Niet netjes, maar mensen maken wel eens onhandige keuzes, en zitten niet te wachten op oordelen van kind en schoonkind die achtergrond niet kennen.

Los daarvan vind ik het sowieso onverstandig om allebei zo afhankelijk te zijn van zijn ouders en vind ik een jaar relatie veel te kort om elkaar goed genoeg te kennen om aan kinderen te beginnen. Zou dus maar weer aan de pil gaan, in ieder geval tot deze storm is overgewaaid. Voordat je zwanger en wel zonder baan, huis en vriend zit.
[...]
Hoe is het nu dan? Hoe hebben jullie het aangepakt? Verteld aan schoonpa...schoonma geconfronteerd?!?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-07-2020 23:06
Reden: OP verwijderd, quoten van de OP is niet toegestaan.
88.42% gewijzigd
forumfossiel schreef:
13-01-2020 20:53
Misschien koos die tweede vriendin en ook wel voor om het niet te geloven en wilde ze jou niet belasten met roddelpraat.

Ik ben zelf een vriendin kwijtgeraakt omdat ik haar inlichtte over vreemdgaan van haar vriend en ze mij niet geloofde. (Haar vriend wilde mij niet meer zien vanwege mijn ‘ leugens’ en zij koos er ook voor om hem te geloven).
Dat is dan geen echte vriendin. Bah wat naar als een vriendin je niet gelooft zeg. Een echte vriendin vertelt dit natuurlijk wel gewoon. Maar met de relatie van mijn (schoon)ouders zou ik me niet bemoeien en net doen alsof ik het niet weet.
forumfossiel schreef:
13-01-2020 20:53

Dat is dan geen echte vriendin. Bah wat naar als een vriendin je niet gelooft zeg. Een echte vriendin vertelt dit natuurlijk wel gewoon. Maar met de relatie van mijn (schoon)ouders zou ik me niet bemoeien en net doen alsof ik het niet weet.
rammie schreef:
27-07-2020 21:11
Hoe is het nu dan? Hoe hebben jullie het aangepakt? Verteld aan schoonpa...schoonma geconfronteerd?!?
rammie; je mag een OP niet quoten! Staat een ban op
Waterverf schreef:
27-07-2020 23:00
rammie; je mag een OP niet quoten! Staat een ban op
Ooww sorry ,dat wist ik echt niet
rammie schreef:
27-07-2020 23:37
Ooww sorry ,dat wist ik echt niet
En je weet ook niet dat het niet zoveel zin heeft om al die topics waarin al maandenlang niet meer gereageerd is naar boven te halen met een nietszeggende reactie?
*Pauze* schreef:
28-07-2020 08:45
En je weet ook niet dat het niet zoveel zin heeft om al die topics waarin al maandenlang niet meer gereageerd is naar boven te halen met een nietszeggende reactie?
En jij bepaalt wat nietszeggend is en wat ik naar boven haal , hahaha grappenmaker. Dat bepaal ik zelf.Doe wat nuttigs.

O, ik heb je heeel ff geloept,zag al snel; jij bent vaak de zeur vh forum,vandaarrrr je reactie!

Byee
rammie wijzigde dit bericht op 28-07-2020 10:43
Reden: Aangevuld
15.86% gewijzigd
rammie schreef:
28-07-2020 10:29
En jij bepaalt wat nietszeggend is en wat ik naar boven haal , hahaha grappenmaker. Dat bepaal ik zelf.Doe wat nuttigs.

O, ik heb je heeel ff geloept,zag al snel; jij bent vaak de zeur vh forum,vandaarrrr je reactie!

Byee
Had je echt een reactie verwacht van een TO die al een halfjaar niet meer op het forum is geweest?

Byee
rammie schreef:

Byee
Wat schrijf je mooi. Zeker je gebruik van interpunctie en spaties is heel creatief. :heart:
rammie schreef:

Byee
:bonk:
Ik bepaal niets, ik geef alleen aan dat wanneer je in 3 topics reageert waarin al maandenlang niet is geschreven, dat je waarschijnlijk weinig reactie gaat krijgen. Prima wanneer jij dat zeuren vindt. En verder... doe je ding.
O, en wel even kiezen hoor. Ik ben óf een grappenmaker, óf de zeur van het forum. Wil wel weten welke titel ik met trots kan gaan dragen, gezien het feit dat ze beide van jou komen.
rammie schreef:
27-07-2020 21:11
[...]
Cookielover schreef:
28-07-2020 12:03
Had je echt een reactie verwacht van een TO die al een halfjaar niet meer op het forum is geweest?
Ik zal jullie een update geven :).

Ik had het zeker goed gezien, het was vreemdgaan.
Een aantal weken hebben mijn vriend en ik in een rare situatie gezeten door deze informatie. Ik bleek ook nog eens zwanger te zijn wat best wel veel was. We hebben echter niets aan iemand verteld, we zijn erachter gekomen omdat iemand hen in het openbaar in een andere stad had gezien en dat aan de vriendin van de man waar mijn schoonmoeder mee vreemdging verteld had. Zij begon mijn schoonmoeder te boze appjes te sturen terwijl mijn schoonzusje op haar telefoon een filmpje keek. Zo is het naar buiten gekomen.

We hebben later wel laten weten dat we het al eerder vermoedde maar het filmpje zelf aan niemand laten zien.
Mijn schoonouders zijn vrijwel direct gaan scheiden en mijn schoonvader is verhuisd. Mijn schoonmoeder en de man waar ze mee vreemdging zijn gaan samenwonen en gelukkig.

De familie is wel echt in tweeën gebroken, schoonvader is heel boos op de nieuwe vriend van mijn schoonmoeder en mijn schoonzusje heeft het contact met schoonmoeder en vriend verbroken. Wij gaan in september trouwen en zien nu nog niet voor ons hoe iedereen bij elkaar op de bruiloft kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven