Bruidsjurk verkopen
woensdag 15 januari 2020 om 14:30
Hallo allemaal!
Met een klein beetje pijn in mijn hart heb ik besloten mijn trouwjurk te verkopen. Hij ligt te verstoffen, hij neemt ruimte in en, uiteraard, het levert geld op.
Ik ben beetje aan het rondkijken hoe ik dat ga aanpakken. Iemand goede ervaring met een site of winkel? Liefst randstad.
Ik heb een heel sterke voorkeur voor dat er geen mensen aan huis komen, dus echt via winkel.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Met een klein beetje pijn in mijn hart heb ik besloten mijn trouwjurk te verkopen. Hij ligt te verstoffen, hij neemt ruimte in en, uiteraard, het levert geld op.
Ik ben beetje aan het rondkijken hoe ik dat ga aanpakken. Iemand goede ervaring met een site of winkel? Liefst randstad.
Ik heb een heel sterke voorkeur voor dat er geen mensen aan huis komen, dus echt via winkel.
Alvast bedankt voor het meedenken!
woensdag 15 januari 2020 om 15:20
https://www.weddingwonderland.nl/trouwjurk-verkopen/
gewoon bij google intikken trouwjurk verkopen..
woensdag 15 januari 2020 om 17:12
Tweedehands verkoop je doorgaans voor 1/3 van de prijs. Niemand betaalt de helft voor een gedragen trouwjurk, laat staan een opkoper die er nog winst op moet gooien.AnAppleADay schreef: ↑15-01-2020 15:57Als je hem aan een winkel verkoopt krijg wel een stuk minder er voor terug dan wanneer je zelf verkoopt. Je mag blij zijn als je half zoveel krijgt.
woensdag 15 januari 2020 om 17:28
Uiteraard gedaan. Maar nu dus mijn vraag: of iemand ervaringen heeft...1960to4 schreef: ↑15-01-2020 15:20https://www.weddingwonderland.nl/trouwjurk-verkopen/
woensdag 15 januari 2020 om 17:29
Snap ik. Maar zie het niet zitten mensen aan huis te hebben die ook nog moeten passen enz. Dan maar minder overhouden.AnAppleADay schreef: ↑15-01-2020 15:57Als je hem aan een winkel verkoopt krijg wel een stuk minder er voor terug dan wanneer je zelf verkoopt. Je mag blij zijn als je half zoveel krijgt.
En de helft zou ik super vinden, maar ga ik zeker niet vanuit dat ik dat ervoor krijg
woensdag 15 januari 2020 om 17:35
Ik denk dat niet de helft van de nieuwprijs wordt bedoeld, maar de helft van wat je er via marktplaats voor zou krijgen.. tweedehands trouwjurken zie ik zelden gaan voor meer dan een paar 100 euro. Hoe duur ze origineel ook geweest zijn.
Hoe oud is de jurk, heb je hem laten stomen na de trouwerij? En hoe is hij bewaard geweest? Heeft ook invloed op de opbrengst. En natuurlijk of het model tegenwoordig nog populair is
Hoe oud is de jurk, heb je hem laten stomen na de trouwerij? En hoe is hij bewaard geweest? Heeft ook invloed op de opbrengst. En natuurlijk of het model tegenwoordig nog populair is
woensdag 15 januari 2020 om 17:38
Ja ik vind het moeilijk in te schatten. Het model is nog erg populair. Gestoomd en nog netjes. Maar ja, wel paar jaar oud idd. Ik schrijf paar zaken aan en kijk waar ik het meest aan overhoudlaylalala schreef: ↑15-01-2020 17:35Ik denk dat niet de helft van de nieuwprijs wordt bedoeld, maar de helft van wat je er via marktplaats voor zou krijgen.. tweedehands trouwjurken zie ik zelden gaan voor meer dan een paar 100 euro. Hoe duur ze origineel ook geweest zijn.
woensdag 15 januari 2020 om 17:47
Ik verwacht er echt niet veel van hoor. Ik wil, zoals de openingspost ook zegt, het ding gewoon kwijt. Alles wat ik ervoor krijg is meegenomen.gizzmo-returns schreef: ↑15-01-2020 17:42Reken je maar niet te rijk. Jouw persoonlijke waarde die je eraan hecht, maakt dat je verwacht dat een ander dit ook zo ziet. Het is een gedragen, 2de handsjurk van een paar jaar geleden. Gaat echt niet zoveel opleveren. Zeker niet via een tussenpersoon.
Ik hoopte alleen dat mensen ervaringen hadden met een winkel die aankoopt...
woensdag 15 januari 2020 om 18:05
Ik bedoel dat je via een opkoper maar de helft krijgt tov zelf verkopen. En zelf verkopen zit je inderdaad al rond de 1/3
woensdag 15 januari 2020 om 18:26
Zou top zijn.AnAppleADay schreef: ↑15-01-2020 18:05Ik bedoel dat je via een opkoper maar de helft krijgt tov zelf verkopen. En zelf verkopen zit je inderdaad al rond de 1/3
Iemand ervaringen?
donderdag 16 januari 2020 om 14:43
Nogmaals. Heel lief alle adviezen, ik wil hem graag verkopen via winkel. Dat ik er minder aan overhoud snap ik. Wat er erg is aan een dame die 5 min past: niets.
Maar als hij niet past, komt er weer een dame en weer en weer. Komt de dame alleen of met gezelschap. Wil ze zelf passen of mag/ moet ik haar helpen. Hoe doen we de betaling, cash? Overmaken? Enz enz. Heb ik dus gewoon geen zin in
Meerdere offertes aanvragen al gedaan.
Blijft mijn vraag (zie OP): heeft iemand ervaringen?