Iemand ervaring met een ‘nachtnanny’?
donderdag 16 januari 2020 om 10:26
Hallo, Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met een nachtnanny? Hoe was het bureau, was het snel te regelen, voelde je je er goed bij?
Wij hebben geen familie en ons sociale netwerk is zelf ook druk met kleine kinderen dus een nachtje logeren of hulp kunnen wij niet zomaar regelen.
We zijn ook al 4 jaar geen nacht alleen samen geweest zonder de kinderen en Ik kan me niet herinneren wanneer ik later dan om 7:00 uur wakker was ‘s morgens.
We splitsen al op, slapen geregeld apart (1 van ons bij een kind) om de ander te ontlasten maar het huis is gehorig dus zodra de kleuter wakker wordt rond 6:30 wordt je toch wakker.
Een nacht nanny dus. Heb het bestaan ervan net ontdekt dus vandaar even een verkennend onderzoekje hier. Misschien heeft iemand er ervaring mee?
Wij hebben geen familie en ons sociale netwerk is zelf ook druk met kleine kinderen dus een nachtje logeren of hulp kunnen wij niet zomaar regelen.
We zijn ook al 4 jaar geen nacht alleen samen geweest zonder de kinderen en Ik kan me niet herinneren wanneer ik later dan om 7:00 uur wakker was ‘s morgens.
We splitsen al op, slapen geregeld apart (1 van ons bij een kind) om de ander te ontlasten maar het huis is gehorig dus zodra de kleuter wakker wordt rond 6:30 wordt je toch wakker.
Een nacht nanny dus. Heb het bestaan ervan net ontdekt dus vandaar even een verkennend onderzoekje hier. Misschien heeft iemand er ervaring mee?

donderdag 16 januari 2020 om 12:14
's Nachts oppassen lijkt me meer iets voor een wat oudere oppas. Ik kan me ook zo indenken dat ouders van tieners er niet per se zin in hebben om 's nachts uit bed te gaan voor de kinderen van iemand anders.Belle73 schreef: ↑16-01-2020 12:08Of vraag eens rond bij collega's of niemand een tienerdochter heeft die dit eens wil doen. Via via ben ik aan de meest betrouwbare oppassen gekomen, die vaak ook nog heel dicht in de buurt wonen. Op die manier kunnen de ouders nog eens bijspringen als het nodig is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 16 januari 2020 om 12:17
Ben het er wel mee eens dat het vervelend is voor de kinderen een ‘vreemde’ te treffen ‘s nachts. Dat is dus ook mijn twijfel.
Een paar oppasmeisjes uit de buurt hebben we wel maar geen die ik een nacht/weekend achter zou laten. Misschien daarin investeren. Of een nachtnanny eerst een paar keer overdag laten komen.
Een paar oppasmeisjes uit de buurt hebben we wel maar geen die ik een nacht/weekend achter zou laten. Misschien daarin investeren. Of een nachtnanny eerst een paar keer overdag laten komen.
donderdag 16 januari 2020 om 12:24
Wat een gezeur, wil je een discussie uitlokken of zo? Dan nog mag iemand toch na 4 jaar (of voor mijn part na 4 maanden) best een keertje een nachtje weg willen voor wat quality time samen of gewoon eens lekker uit willen slapen? Ik ken bijna niemand die dat niet zo nu en dan doet.

donderdag 16 januari 2020 om 12:27
donderdag 16 januari 2020 om 14:49
vind het een beetje raar om een nacht nanny te hebben als je gewoon thuis bent.
Als je een nacht weg gaat of heel laat thuis komt en de oppas blijft slapen en start sochtens ook op met de kinderen, prima.
Ik zou dus gewoon een oppas zoeken die ook een wil blijven slapen als jullie een nacht weg gaan bijv
hoeveel kinderen en welke leeftijd gaat het eigenlijk om?
Als je een nacht weg gaat of heel laat thuis komt en de oppas blijft slapen en start sochtens ook op met de kinderen, prima.
Ik zou dus gewoon een oppas zoeken die ook een wil blijven slapen als jullie een nacht weg gaan bijv
donderdag 16 januari 2020 om 15:25
Zoals mijn situatie.strings-attached schreef: ↑16-01-2020 10:53Geen familie en geen vrienden. Ook sneu TO.
Off topic maar vraag me toch af hoe dat zo komt. Een stel dat alletwee geen familie heeft én alletwee geen vrienden is toch best apart.
Wij wonen in het buitenland, vrienden hier kennen wij pas een paar jaar en veruit de meeste hebben ook jonge kinderen.
Wij gaan veel om met expat gezinnen dus zo "apart" is het niet in mijn omgeving. Geen familie dichtbij heeft absoluut ook voordelen, geen saaie verplichte en geen bemoeienis van opa's en oma's

donderdag 16 januari 2020 om 15:28
Klopt maar ik wil dat ze in hun eigen omgeving slapen. Is bovendien niet bij ons in de buurt. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat incidenteel 2 x per jaar een nachtje kan. Gat in de markt: een kinderhotel

We gaan die nachtnanny maar gewoon een x proberen en ondertussen ook investeren in een betrouwbare oppas in de buurt die af en toe zou willen blijven slapen, ik wist niet dat dat wel vaker gedaan wordt.
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
Bedankt voor alle reacties.
donderdag 16 januari 2020 om 21:22
Wat voor soort mensen hebben dat?!Treurniet12 schreef: ↑16-01-2020 11:50Ik zou er zelf nooit voor kiezen. Ik heb zelf gewerkt als nanny bij een gezin die een nachtnanny hadden én 3 (!) nanny’s voor overdag (ieder met eigen dagen). Vreselijk. Een vreemde in je huis en vooral ‘s nachts. Nee, lijkt mij niks. Deze nanny kwam om 22.00 uur en ging er dan uit voor voedingen etc en dan ‘s ochtends met de kinderen ontbijten en wachten tot de ouders wakker waren. Dure grap ook trouwens.
Ik zou zelfs nog eerder kiezen voor een slaapcoach oid.
•

donderdag 16 januari 2020 om 21:38
Geen ervaring, wij hadden iemand inwonen waar de kinderen zo aan gewend raakten dat we een nachtje wegkonden of thuis langer konden blijven liggen>
Ideaal zou je denken maar vaak werden we gewoon toch wakker, als gevolg van gewenning, en dat was nb nog erger als we niet thuiswaren. ....en dan niet meer in slaap kunnen komen..... en dan sliepen de kinderen langer uit als wij er niet waren.
...enfin , ik bedoel maar , je kan uitslapen niet altijd afdwingen.....want doodmoe waren we echt wel met vier koters....
Ideaal zou je denken maar vaak werden we gewoon toch wakker, als gevolg van gewenning, en dat was nb nog erger als we niet thuiswaren. ....en dan niet meer in slaap kunnen komen..... en dan sliepen de kinderen langer uit als wij er niet waren.
...enfin , ik bedoel maar , je kan uitslapen niet altijd afdwingen.....want doodmoe waren we echt wel met vier koters....
donderdag 16 januari 2020 om 22:19
Ja, en? Mag je dan niet 1 keer in minimaal 4 jaar kijken of je daar een oplossing voor kunt vinden? De meeste kinderen hebben tegen die tijd allang een keer bij opa/oma/tante/oom enz geslapen, omdat ouders een laat diner of bruiloft oid hadden. Dus zo ongebruikelijk is het nou ook weer niet als je een keer per 4 jaar wel gewoon slaapt. Alleen heeft TO die optie helaas niet, dus zoekt ze een andere mogelijkheid.
Als je nou na twee weken gaat klagen dat je niet door kunt slapen, of élke nacht een nanny, ja, dat is een beetje gek. Maar dit, nee, dit vind ik helemaal niet raar.

vrijdag 17 januari 2020 om 03:30
???? Ze gaan een nachtje weg natuurlijk.strings-attached schreef: ↑16-01-2020 10:27Als het zo gehorig is dat je toch wel wakker wordt wat heeft een nacht oppas dan voor nut?

vrijdag 17 januari 2020 om 03:32
Ze hebben wel vrienden.strings-attached schreef: ↑16-01-2020 10:53Geen familie en geen vrienden. Ook sneu TO.
Off topic maar vraag me toch af hoe dat zo komt. Een stel dat alletwee geen familie heeft én alletwee geen vrienden is toch best apart.
Moeilijk he lezen

vrijdag 17 januari 2020 om 03:46
Waar lees je nou dat ze zelf thuisblijven?lexi-may schreef: ↑16-01-2020 14:49vind het een beetje raar om een nacht nanny te hebben als je gewoon thuis bent.
vrijdag 17 januari 2020 om 04:55
Ons netwerk bestaat ook vooral uit expat gezinnen. En juist daarom helpt iedereen elkaar en pas je hier en daar voor elkaar op omdat er geen familie in de buurt is.Sunny-in-Perth schreef: ↑16-01-2020 15:25Zoals mijn situatie.
Wij wonen in het buitenland, vrienden hier kennen wij pas een paar jaar en veruit de meeste hebben ook jonge kinderen.
Wij gaan veel om met expat gezinnen dus zo "apart" is het niet in mijn omgeving. Geen familie dichtbij heeft absoluut ook voordelen, geen saaie verplichte en geen bemoeienis van opa's en oma's![]()