Angst voor zwangerschap

17-01-2020 10:20 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb een redelijk onregelmatige cyclus (tussen de 29 en 38 dagen). De laatste paar maanden was het redelijk stabiel (telkens tussen de 30 en 34 dagen). Nu zit ik al op dag 38 van mijn cyclus en nog geen menstruatie (11 december begon mijn laatste menstruatie).

Normaal zou ik dit niet erg raar vinden, want dat is immers al vaker gebeurd dat het zo lang duurde. Maar het ding is: op 20 december is het condoom gescheurd. Hij heeft zich ruim voor de zaadlozing teruggetrokken en is dus niet in mij klaargekomen. Ook heeft hij vlak voor het hele gebeuren nog geplast, waardoor er in het voorvocht waarschijnlijk ook geen zaadcellen meer zaten.

Daarbij heb ik vorige maand veel stress en angst gehad, iets dat ook invloed zou kunnen hebben op mijn menstruatie.

Vanmiddag ga ik een zwangerschapstest doen, maar ik ben toch best gestresst.

Hoe schatten jullie de kans op zwangerschap? En, zou ik al betrouwbaar een zwangerschapstest kunnen doen?
Het condoom is gescheurd .. hij trok zich terug voor de zaadlozing en had een condoom om ?
In elk geval een zogenaamde vroege zwangerschapstest kan nu en een reguliere kan over een paar dagen ( 20ste ongeveer) volgens mij als ik goed reken .
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Byrma schreef:
17-01-2020 10:24
Het condoom is gescheurd .. hij trok zich terug voor de zaadlozing en had een condoom om ?
In elk geval een zogenaamde vroege zwangerschapstest kan nu en een reguliere kan over een paar dagen ( 20ste ongeveer) volgens mij als ik goed reken .
Huh, waarom een vroege zwangerschapstest? Ze is al een aantal dagen overtijd en het is al bijna een maand geleden dat het condoom scheurde. Ze kan toch allang een gewone zwangerschapstest doen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je hebt meer topics over gescheurd condoom. In 2018 schrijf je min of meer het zelfde als nu. Wat heb je toen gedaan?
Byrma schreef:
17-01-2020 10:24
Hij had op de een of andere manier gelukkig door dat het anders voelde dan normaal (enkel het topje van het condoom was gescheurd), dus haalde hij zich er op tijd uit.

Ik heb reguliere testen gekocht, dus ik doe vandaag waarschijnlijk eentje en maandag ook. Bedankt
Saivash schreef:
17-01-2020 10:31
Je hebt meer topics over gescheurd condoom. In 2018 schrijf je min of meer het zelfde als nu. Wat heb je toen gedaan?
Toen heb ik een MAP gehaald, dat leek ons nu niet nodig omdat hij niet was klaargekomen en de kans heel klein was dat er levende spermacellen in het voorvocht zaten (ivm meerdere keren urineren). Uiteraard had ik achteraf voor de zekerheid gewoon wel een MAP moeten halen.
Zonnebloem20 schreef:
17-01-2020 10:31
Hij had op de een of andere manier gelukkig door dat het anders voelde dan normaal (enkel het topje van het condoom was gescheurd), dus haalde hij zich er op tijd uit.

Ik heb reguliere testen gekocht, dus ik doe vandaag waarschijnlijk eentje en maandag ook. Bedankt
Aha .
Laat je nog weten hoe de uitslag is ?
Ik begrijp het denk ik niet zo goed. Doe gewoon een test en dan weet je het ;-)
Byrma schreef:
17-01-2020 10:35
Aha .
Laat je nog weten hoe de uitslag is ?
Zal ik doen!
Misschien is het ook verstandig om eens na te gaan denken over aanvullende anticonceptie.

Ik zou denk ik nu gewoon een normale Kruidvat of Action test halen
Susan schreef:
17-01-2020 10:30
Huh, waarom een vroege zwangerschapstest? Ze is al een aantal dagen overtijd en het is al bijna een maand geleden dat het condoom scheurde. Ze kan toch allang een gewone zwangerschapstest doen?
Ik weet niet hoe de testen van vandaag de dag zijn .Ik heb het zo berekend uit mijn hoofd.Blijkt er natuurlijk ook een online tool te zijn ,zit ik er toch niet ver naast : https://www.24baby.nl/zwanger/ben-ik-zw ... chapstest/
Byrma schreef:
17-01-2020 10:37
Ik weet niet hoe de testen van vandaag de dag zijn .Ik heb het zo berekend uit mijn hoofd.Blijkt er natuurlijk ook een online tool te zijn ,zit ik er toch niet ver naast : https://www.24baby.nl/zwanger/ben-ik-zw ... chapstest/
Klopt, maar ik vind het lastig te berekenen. Want mijn cycli verschillen altijd qua lengte. Ze zijn wel altijd langer dan 30 dagen, maar de afgelopen tijd dus tussen de 30 en 32 dagen. In maart vorig jaar had ik mijn laatste ‘lange’ cyclus van 38 dagen.
Byrma schreef:
17-01-2020 10:37
Ze kan dus zelfs als je uitgaat van een cyclus van 34 dagen al vanaf 15 januari een gewone test doen.
Ik zou gewoon die twee voor vijf euro van het Kruidvat nemen, volgens mij zijn die redelijk gevoelig. Dan kan je er eentje achter de hand houden voor na het weekend, mocht je dan nog niet ongesteld zijn geworden.

Ik denk overigens dat de kans vrij klein is, maar het is goed dat je even gaat testen voor de zekerheid.
Zonnebloem20 schreef:
17-01-2020 10:33
Toen heb ik een MAP gehaald, dat leek ons nu niet nodig omdat hij niet was klaargekomen en de kans heel klein was dat er levende spermacellen in het voorvocht zaten (ivm meerdere keren urineren). Uiteraard had ik achteraf voor de zekerheid gewoon wel een MAP moeten halen.
Toch maar wel weer halen als je zo bang bent voor een zwangerschap. Of gaan voor double dutch.
als hij niet klaarkwam, dan zou ik me geen zorgen maken
In die tijd dat je hier heb zitten posten had je toch al drie testen kunnen doen? Wat heeft het voor zin om dit hier te vragen? (Sorry niet rot bedoeld, snap het oprecht niet) :fortune:
.
Heb inmiddels getest! Was (nog) negatief.

Nu weet ik niet of dit betrouwbaar is aangezien het geen ochtendurine was. Maar ja, voor nu dus nog negatief.
Als het nu negatief was, is de kans wel heel klein, hoor.

Even uitgaand van het gegeven dat je niet precies weet hoe lang je cyclus is. Stel dat je van die ene keer zwanger bent geraakt, dan zou de bevruchting tussen de vier en in het alleruiterste geval drie weken geleden zijn (mocht je je eisprong hebben gehad in de dagen), ik denk dat je in dat geval nu echt wel een positieve test zou hebben. Maar de kans lijkt me sowieso al klein.
Je bent niet zwanger hoor. Dan zou je nu echt een positieve test hebben en daarnaast kon het al niet, omdat hij niet in je klaargekomen was en geplast had, dus geen achtergebleven zaadcellen. Dus een langere cyclus, dat kan. Je kan ook eens een keer overslaan, is ook niet gek.
Als je bang bent om zwanger te worden... Waarom ga je dan niet aan de pil? Oprechte vraag.
Als je zo bang bent zwanger te worden, zou ik de volgende keer bij een gescheurd condoom een MAP slikken.
En eventueel nadenken over de pil of een spiraal.
Blijdoener schreef:
17-01-2020 12:44
Als je bang bent om zwanger te worden... Waarom ga je dan niet aan de pil? Oprechte vraag.
Ja dat heb ik een tijd wel gedaan, maar werd er niet vrolijker van, laat ik het zo zeggen. Nu heb ik dus liever geen onnatuurlijke hormonen meer in mijn lichaam (vind dat idee toch niet zo fijn). Maar een spiraal lijkt mij ook echt geen fijn idee. Ik ben dus nog een beetje op zoek naar wat voor mij werkt ;)
Een opluchting nu , toch maar iets anders bedenken als voorbehoedsmiddel of direct als je merkt dat het condoom gescheurd is een morning after pil .. ( ook troep maar ja )
Zonnebloem20 schreef:
17-01-2020 17:31
Maar een spiraal lijkt mij ook echt geen fijn idee.
Maar een zwangerschap wel? Er zijn vele opties naast de pil of condooms.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven