Vriend op vriendenweekend

17-01-2020 11:50 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een relatie met echt een super lieve man. Hij is 35 jaar en ik ben 38 jaar.
Ik heb qua relaties nogal wat meegemaakt, vreemdgaan en niet zo vriendelijk in de omgang.

Ik wil gewoon graag vertrouwen hebben in mijn vriend. Want hij is te vertrouwen daar ben ik diep van binnen van overtuigd. We lijken op elkaar qua feestjes. We houden beiden van feestjes en gezelligheid, lekker op stap gaan.

Mijn vriend is heel sociaal en makkelijk in de omgang. Ik heb het zelf liever gezellig met vrienden op dat moment (hij ook maar hij is wel makkelijker in contacten leggen).

Toch ben ik ook diep van binnen bang dat hij iets fout doet of iemand anders toch leuker vind.

Het ligt gewoon bij mij, hij geeft me alle vertrouwen. Misschien ben ik ook wel jaloers dat ik dat niet heb, zo'n vriendenweekend. Ik heb door de scheiding de vriendengroep van mijn ex min of meer 'verloren'.

Nu gaat hij dit weekend weg met vrienden, stappen en vooral drinken.

Ik heb zelf ook dingen gepland, vanavond stappen met vriendinnen en morgenavond borrelen met een vriendin.

Mijn vriend heeft zelfs gevraagd of ik zondagavond naar de kroeg wil komen omdat ze dan nog iets drinken ter afsluiting.

Ik haat dit gevoel van mezelf en dat ik die gedachten heb.

Ik weet ook niet wat ik hier mee wil zeggen, ik wil het gewoon kwijt denk ik. Wil dit niet continue tegen mijn vriend zeggen. Hij weet dat ik me zo voel.
indy82 schreef:
17-01-2020 12:39
Is dit niet herkenbaar voor iemand dan?
Of ben ik zo raar :-) ?
Nee hoor. Ik herken het wel van vroeger. Maar later maakte ik het andersom mee: mijn (ex-)vriend zat in de rats als ík weg ging zonder hem. Soms tot huilens toen. Dat was niet te doen. Ik realiseerde me toen hoe dit voelt voor degene die te goeder trouw op pad gaat. Vreselijk. Misschien helpt je dat: draai het eens om en kijk hoe jij het zou vinden als je vriend deze gevoelens zou hebben. Je hebt toch liever dat hij zegt: "Schatje veel plezier en ja gezellig ik ben er zondag bij".
Je een beetje zo voelen is niet heel raar, als ik de topics hier zie ben je echt niet de enige.
Maar zadel je vriend niet met je emoties op, hij moet ook gewoon ontspannen weg kunnen. En goed dat je zelf ook afleiding zoekt.
Ik vind het niet kinderachtig, helemaal niet. We gaan vaak samen op stap en dan ook lekker los, dansen en drinken.

Maar ik heb wel bewust nu afleiding gezocht ja. Ik heb dit weekend de kinderen ook niet dus ik mocht ook het hele weekend bij hem in huis verblijven, omdat ik ook in zijn dorp op stap ga (ik woon zelf ergens anders) en zodat ik lekker in bad kan en dat soort dingen.

En inderdaad dat hij me zondag er wel bij wilt moet ik ook als een goed teken zien haha.
Ik snap het wel heel goed, en heb daar soms ook wel last van. Vooral tijdens het begin van de relatie en nu alleen nog soms. Als ik bijvoorbeeld tentamens heb en veel aan het studeren ben, dan zie ik hem weinig en gaat hij natuurlijk gewoon lekker uit met vrienden. Dan kan ik soms wel jaloers zijn dat ik moet leren en hij lekker lol heeft. Ik denkt opzich dat dat niet raar is. Ik gun het hem wel natuurlijk en reageer het niet af op hem. Voorheen kon ik ook bang zijn dat hij een misstap zou begaan, maar ik heb me gerealiseerd dat het niet uitmaakt hoe ik me er nu over voel, als hij die misstap begaat of iemand anders leuker vindt, dan kan ik op mijn kop gaan staan maar dan is dat gewoon zo. Dus het is totaal onnodig om me daar nu rottig over te voelen, want dat lost niks op, voorkomt ook niks en heb er alleen mezelf mee. Daarnaast gun ik hem het beste, dus als hij denkt dat iemand anders beter is voor hem, dan is dat zo.
Snoopym schreef:
17-01-2020 16:01
Ik snap het wel heel goed, en heb daar soms ook wel last van. Vooral tijdens het begin van de relatie en nu alleen nog soms. Als ik bijvoorbeeld tentamens heb en veel aan het studeren ben, dan zie ik hem weinig en gaat hij natuurlijk gewoon lekker uit met vrienden. Dan kan ik soms wel jaloers zijn dat ik moet leren en hij lekker lol heeft. Ik denkt opzich dat dat niet raar is. Ik gun het hem wel natuurlijk en reageer het niet af op hem. Voorheen kon ik ook bang zijn dat hij een misstap zou begaan, maar ik heb me gerealiseerd dat het niet uitmaakt hoe ik me er nu over voel, als hij die misstap begaat of iemand anders leuker vindt, dan kan ik op mijn kop gaan staan maar dan is dat gewoon zo. Dus het is totaal onnodig om me daar nu rottig over te voelen, want dat lost niks op, voorkomt ook niks en heb er alleen mezelf mee. Daarnaast gun ik hem het beste, dus als hij denkt dat iemand anders beter is voor hem, dan is dat zo.
Dat is ook allemaal zo. Alleen mijn gevoel blijft. Hopelijk wordt dat minder met de jaren :-)
guppekop schreef:
17-01-2020 14:28
Huh? Ik vind het juist leuk, mijn man (48) en ik gaan beide eens per jaar wel alleen met vrienden op stap, ik houd daar wel van ! Ik zie het kinderachtige er niet aan, mijn ervaring is zelfs dat het vriendschappen verdiept.
Mijn man heeft vorig jaar een enorm leuk vrijgezellenweekend gehad met zijn vrienden, ze hebben het er nu nog over. :)
calvijn1 schreef:
17-01-2020 13:02
Ik vind vriendenweekenden met al die joligheid en gezuip erg kinderachtig als je 35 bent.
Hahaha echt waar.... tsjongejonge. Ik doe dat nog steeds. Niet meer een heel weekend en ook niet ieder weekend, want heb de 50 al aangetikt en trek dat niet meer. Maar joligheid en een drankje en nog één, met vrienden, oh jawel. Heerlijk, ben ik kennelijk nog steeds kinderachtig :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven