Vriend op vriendenweekend

17-01-2020 11:50 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een relatie met echt een super lieve man. Hij is 35 jaar en ik ben 38 jaar.
Ik heb qua relaties nogal wat meegemaakt, vreemdgaan en niet zo vriendelijk in de omgang.

Ik wil gewoon graag vertrouwen hebben in mijn vriend. Want hij is te vertrouwen daar ben ik diep van binnen van overtuigd. We lijken op elkaar qua feestjes. We houden beiden van feestjes en gezelligheid, lekker op stap gaan.

Mijn vriend is heel sociaal en makkelijk in de omgang. Ik heb het zelf liever gezellig met vrienden op dat moment (hij ook maar hij is wel makkelijker in contacten leggen).

Toch ben ik ook diep van binnen bang dat hij iets fout doet of iemand anders toch leuker vind.

Het ligt gewoon bij mij, hij geeft me alle vertrouwen. Misschien ben ik ook wel jaloers dat ik dat niet heb, zo'n vriendenweekend. Ik heb door de scheiding de vriendengroep van mijn ex min of meer 'verloren'.

Nu gaat hij dit weekend weg met vrienden, stappen en vooral drinken.

Ik heb zelf ook dingen gepland, vanavond stappen met vriendinnen en morgenavond borrelen met een vriendin.

Mijn vriend heeft zelfs gevraagd of ik zondagavond naar de kroeg wil komen omdat ze dan nog iets drinken ter afsluiting.

Ik haat dit gevoel van mezelf en dat ik die gedachten heb.

Ik weet ook niet wat ik hier mee wil zeggen, ik wil het gewoon kwijt denk ik. Wil dit niet continue tegen mijn vriend zeggen. Hij weet dat ik me zo voel.
indy82 schreef:
17-01-2020 11:50
Mijn vriend is heel sociaal en makkelijk in de omgang. Ik heb het zelf liever gezellig met vrienden op dat moment (hij ook maar hij is wel makkelijker in contacten leggen).


Wat bedoel je met deze zin?




Ik hoop dat je je vriend niets laat merken van je wantrouwen. Als ik hem was en mijn vriendin zou mij zo'n weekend niet vertrouwen, dan zou ik erg beledigd zijn, en me afvragen of ik nog in de relatie wil blijven als er zo'n wantrouwen is.

Gun hem een gezellig weekend met zijn vrienden. En bedenk volgende week dat je wantrouwen dus onzin is, dat hij te vertrouwen is en dat je gevoel totaal ongegrond is.
Reken je vriend niet af op wat anderen hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een beetje jaloezie heel normaal is, maar als je er echt last van houdt zou ik hulp zoeken en eens met iemand gaan praten.

En vooral niet teveel bij hem neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Spreek gewoon met elkaar af: als je denkt dat je het leuker kunt hebben met iemand anders, zeg het me op voorhand, dan sluiten we het netjes af voor je verder gaat met de ander.
En dan is het erop vertrouwen dat die afspraak wordt nagekomen.

Je vriend klinkt heel leuk. En de uitnodiging is heel lief en attent. Ik denk, op basis van wat je schrijft, dat je je niet zo druk moet maken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je jaloers dan? Jij gaat ook uit met vriendinnen, het enige verschil is dat jullie niet een heel weekend gaan. Waarom zou hij iets fout doen? Je bent toch ook niet bang dat je vanavond zelf iets fout gaat doen, of iemand tegenkomt die je leuker vindt? Die kans is in theorie toch precies even groot?

Als hij zo makkelijk zou overstappen op iemand anders dan kan hij die persoon ook tegenkomen in de tram of bij de supermarkt, maar ik neem aan dat je 'm niet elke keer zit te knijpen als hij de deur uitgaat?

Geniet gewoon van je weekend vol leuke dingen en dan is het zo weer zondag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik het daarom ook het even hier kwijt wil.

Het is gewoon een rot gevoel wat bij mij zit en wat ik ook niet wil.

Mijn vriend is ook heel lief en hij gunt mij alles en ik hem ook zeker. Dit is gewoon iets rots bij mij.
Als ik je posthistorie hier zo zie, zie jij al heel snel overal beren. Heb je hier al eens hulp voor gehad? Je maakt het jezelf zo moeilijk zo :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
17-01-2020 11:58
Waarom ben je jaloers dan? Jij gaat ook uit met vriendinnen, het enige verschil is dat jullie niet een heel weekend gaan. Waarom zou hij iets fout doen? Je bent toch ook niet bang dat je vanavond zelf iets fout gaat doen, of iemand tegenkomt die je leuker vindt? Die kans is in theorie toch precies even groot?

Als hij zo makkelijk zou overstappen op iemand anders dan kan hij die persoon ook tegenkomen in de tram of bij de supermarkt, maar ik neem aan dat je 'm niet elke keer zit te knijpen als hij de deur uitgaat?

Geniet gewoon van je weekend vol leuke dingen en dan is het zo weer zondag.
Dat is ook zeker zo!
Alle reacties Link kopieren
indy82 schreef:
17-01-2020 12:00
Denk dat ik het daarom ook het even hier kwijt wil.
heel goed
dat ei ben je kwijt, nu ademhalen en loslaten
Wil dit niet continue tegen mijn vriend zeggen. Hij weet dat ik me zo voel.

Heel goed dat je je een beetje inhoudt.
Ik zou namelijk echt geen zin hebben in iemand die zit te zeuren of thuis zit te sippen als ik een weekend weg ben met vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
17-01-2020 12:29
Wil dit niet continue tegen mijn vriend zeggen. Hij weet dat ik me zo voel.

Heel goed dat je je een beetje inhoudt.
Ik zou namelijk echt geen zin hebben in iemand die zit te zeuren of thuis zit te sippen als ik een weekend weg ben met vriendinnen.
Precies. Ik zou het niet alleen 'niet continu' zeggen, maar gewoon helemaal niet. Je lost er niets mee op en hij kan er ook niet veel mee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Is dit niet herkenbaar voor iemand dan?
Of ben ik zo raar :-) ?
indy82 schreef:
17-01-2020 12:39
Is dit niet herkenbaar voor iemand dan?
Of ben ik zo raar :-) ?
Nee hoor, komt heel vaak voor. Ik heb het toen ik jonger was ook wel gehad, niet met mannenweekendjes want daar deden mijn exen goddank niet aan, maar met horecawerk en nadrinks bijv. En ik heb het ook wel eens van een vriendin gehoord, die heeft het weer met volleybal. Je moet leren erop t vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je en zal hij dus, uitzonderingen daargelaten, zich daarnaar gedragen. En mocht zo'n uitzondering zich voordoen, you'll cross that bridge when you get to it. Zo zie ik het.
Alle reacties Link kopieren
ik snap je gevoel, maar probeer het uit te schakelen. Wantrouwen maakt dingen kapot die helemaal niet kapot hoeven te gaan.
Doet hij wel iets fout. Zijn verlies, niet de jouwe. Maar je hebt totaal geen reden om zo over hem te denken!
Vraag jezelf af of je je nog jaren zo wil voelen als hij zonder jou weg is. Elke keer weer. Of dat je lekker geniet van het leven en je eigen vrije tijd!
Ik ken er zat die op een gegeven moment het wantrouwen spuugzat waren en daardoor een punt achter de relatie hebben gezet.
Je bent anderhalf jaar samen, hij heeft niks fout gedaan in die tijd? Dan heeft hij ondertussen je vertrouwen wel verdiend!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vriendenweekenden met al die joligheid en gezuip erg kinderachtig als je 35 bent.
Mijn ex deed dat ook, en ik herken je angst
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
17-01-2020 13:02
Ik vind vriendenweekenden met al die joligheid en gezuip erg kinderachtig als je 35 bent.
Mijn ex deed dat ook, en ik herken je angst
Echt? Waarom moet daar een leeftijd aan hangen dan?
Mijn man is 40 en gaat een week weg met vrienden.
Ik gun het hem en ga zelf ook kijken iets met vriendinnen te doen. Vriendschap is echt waardevol en je kan zo opladen na een weekend lol en praten en idd nodige drankjes als daar behoefte aan is. Ik kom altijd als herboren terug.

Toen ik 20 was had ik een vriend in de horeca, ik werd idd heel onzeker van het nazitten tot in de ochtend.
Daarna een vreselijk jaloers type gedate en mijn kleine beetje jaloezie was meteen weg en is nooit meer terug gekomen. Ik vond het zo naar om wantrouwd te worden dat ik het vanaf toen nooit meer heb gedaan bij een ander.

Probeer het toch uit je hoofd te zetten en bedenk je dat je je mag druk moet maken als er echt iets is. Dit is zonde van je dag en weekend! Lekker stappen vanavond en elkaar vertrouwen en niet dit steeds kenbaar maken aan je vriend, is echt niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit aan het begin van mijn relatie. We begonnen te daten een paar maanden nadat mijn vorige 'relatie' ontploft was. Ex bleek een dubbelleven te leiden, was heel gewiekst en heeft om dat dubbelleven te verhullen over zo ontzettend veel gelogen.

Het was ontzettend pijnlijk, ik voelde me alsof ik onverwachts door een vrachtwagen was overreden. Ik zat in een ongebruikelijke situatie en moest direct mijn schouders eronder zetten. De liefde was direct verdwenen voor ex (immers; hij bleek gewoon iemand anders te zijn), maar zo pijnlijk.

Mijn man ontmoette ik kort daarna en we hadden het gewoon leuk, dus dat ging van zoenen, naar meer en relatie. Maar toen ik het uiteindelijk een relatie wilde noemen (man wilde dat al eerder), kwam de onzekerheid de kop opzetten en ik ben wel een paar keer in ons 1e jaar echt vervelend geweest qua jaloezie. Mijn man heeft daar trouwens nooit aanleiding voor gegeven en is daar heel lief mee omgegaan, maar we kregen er natuurlijk ook een keer enorme ruzie om. Nadat hij een dag heel boos is geweest en had nagedacht kwam hij naar me toe en zei; 'ik vind je jaloezie enorm kut, maar ik hou zielsveel van je. Dus als jij 1x in de paar maanden zo'n uitbarsting hebt, oke. Ik ga daar proberen mee om te gaan want ik vind jou te leuk, maar leuk vind ik die uitbarstingen niet.'

Dat hield mij zo'n spiegel voor. Weet je, uiteindelijk heeft het geen zin om onzeker te zijn/te twijfelen aan je partner. Wellicht gaat hij ooit vreemd, of bedondert hij me op een andere manier. Je weet het gewoon niet. Dan kun je maar het beste maken van de tijd dat dat niet zo is, want wellicht gebeurt het niet! Geforceerd positief denken heeft mij daar enorm bij geholpen. Ik ben absoluut geen stalker qua appen/bellen van partner, maar ik vond het dan wel heel fijn als hij me even spontaan belde voordat hij ging slapen op een mannenweekend etc.

De jaloezie verdween vrij snel na dit gesprek en dat ik mijn best deed om positief over hem en onze relatie te denken. We zijn inmiddels getrouwd en hebben een hele gelukkige relatie. Realistisch gezien; natuurlijk kan het ooit misgaan. We zijn ook niet perfect. Maar het is gewoon een superfijne relatie en we doen echt ons best voor elkaar en de relatie.

Wat ik geleerd heb; wantrouwen kan niet alleen je relatie kapotmaken, maar ook het geluk in je leven. In plaats van jaloerse gedachten kun je ook met een kop thee een mooie film kijken, een leuk boek lezen, met vrienden afspreken, lekekr sporten of iets anders doen/denken dat wel een positieve impact heeft op jou (en indirect op je partner en relatie).
singlequeen wijzigde dit bericht op 17-01-2020 13:14
3.49% gewijzigd
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet kunnen op een man die aan mannenweekendjes doet. Maar ik heb zelf dan ook geen vriendinnenclubjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je angst, mijn man is na 28 jaar er van de ene op de andere dag van doorgegaan met een vrouw van zijn werk en mij en de kinderen laten zitte, ik denk dat ik ook moeite met vertrouwen zou hebben. Ik denk zelfs dat je vriend dit ook wel begrijpt of aanvoelt, hij stelt je namelijk voor om op zondag dan ook nog even langs te komen en je bij de vriendengroep te voegen, dat vind ik eigenlijk heel geruststellend, hij wil dus ook aan zijn vrienden laten zien met wie hij is, Probeer het lekker van je af te zetten, het lijkt me ook niet meer dan normaal dat je binnen een relatie ook dingen apart kan doen. Geniet van je weekend
Alle reacties Link kopieren
Ik weet hoe hij is en hij is wat dat betreft heel duidelijk. Zijn ex is ook vreemd gegaan, hij walgt ervan. Hij vindt het ook onzin dat als je te veel drinkt niet meer weet wat je doet....die smoes.

Hij doet ook echt wel alles om mij te laten merken dat hij niet zo is.

Ik heb gewoon niet zo'n fijne relaties gehad, met name na mijn scheiding. Daardoor heb ik dat vertrouwen minder. Maar ik vind het al zo fijn dat ik die laatste dag naar de kroeg 'mag' komen. Hij wil me ook overal bij hebben, dat is al anders dan mijn vorige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
17-01-2020 12:43
Nee hoor, komt heel vaak voor. Ik heb het toen ik jonger was ook wel gehad, niet met mannenweekendjes want daar deden mijn exen goddank niet aan, maar met horecawerk en nadrinks bijv. En ik heb het ook wel eens van een vriendin gehoord, die heeft het weer met volleybal. Je moet leren erop t vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je en zal hij dus, uitzonderingen daargelaten, zich daarnaar gedragen. En mocht zo'n uitzondering zich voordoen, you'll cross that bridge when you get to it. Zo zie ik het.
Oh, wat een mooie! Die ga ik op een tegeltje zetten. Of mag ik m'n onderschrift ervan maken, Murrmurr?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
17-01-2020 13:23
Oh, wat een mooie! Die ga ik op een tegeltje zetten. Of mag ik m'n onderschrift ervan maken, Murrmurr?
Haha serieus? Het is een eer
Alle reacties Link kopieren
En Indy, lees dit topic eens: relaties/zonder-vriend-op-vakantie/list_messages/446748

Daar lees je precies hoe ontzettend naar het is voor een goedwillende partner wanneer de ander zo jaloers en onzeker is. Moet je echt eens mee naar een psycholoog gaan, het is zo zonde als dit je leven beheerst.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
indy82 schreef:
17-01-2020 12:39
Is dit niet herkenbaar voor iemand dan?
Of ben ik zo raar :-) ?
Ik ken wel mensen die zo zijn. Maar ik kan zelf nog tegen een stoeptegel praten tegenwoordig. Oftewel, ik raak al in gesprek met iemand bij de bushalte of in een lift. Gewoon even een grapje of een praatje over het weer. Ik zou dus echt niet met een vriend om kunnen gaan die daar jaloers van wordt. Gelukkig vind mijn vriend het alleen maar leuk. Nou moet ik zeggen dat ik hem wel betrek bij de gesprekken en contacten die ik heb. Ook als hij ze niet kent. Gewoon van “heb het met die over zus en zo gehad”. Maar dat doe ik uit mezelf omdat ik het leuk vind om te delen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
17-01-2020 13:02
Ik vind vriendenweekenden met al die joligheid en gezuip erg kinderachtig als je 35 bent.
Mijn ex deed dat ook, en ik herken je angst
Huh? Ik vind het juist leuk, mijn man (48) en ik gaan beide eens per jaar wel alleen met vrienden op stap, ik houd daar wel van ! Ik zie het kinderachtige er niet aan, mijn ervaring is zelfs dat het vriendschappen verdiept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven