Welke maat kadoo

21-01-2020 18:22 15 berichten
Een kind van 4 jaar. Is 1,09 lang en weegt rond de 20 kilo geloof ik. Lengte is iig zeker 1,09. Welke maat moet ik dan geven? Ik heb zelf geen kinderen dus geen idee. Gaat om eem speciale gelegenheid dus wel belangrijk dat het goed past die dag
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
110/116
Kleding voor kinderen van 5-6 j. 110/ 116 dus
Als je zeker wil weten dat het goed past zal je vooraf de ouders moeten raadplegen.

110 is een optie. 116 ook.
Mijn kind heeft korte benen en had bij die lengte broejmaat 98 met daarbij shirt maat 116 nodig gehad.
Kan je het niet aan de ouders vragen? Sommige merken en modellen passen beter bij het ene kind en anderen bij het andere kind. Of is het voor de ouders ook een verrassing?
Het is een verrassing voor de oiders maar kind ga ik er van tevoren wel over vertellen. Misschien kan ik haar meenemen om te passen met een smoesje. Anders 110/116m
Nog een mogelijkheid om een keer in de kleding te kijken wat voor maat kind heeft? En later nog een keer bij andere set kleding van kind.
110/116 en 't bonnetje bijhouden.

Of als het echt langer draagbaar moet zijn zou ik over 122 nadenken.
(Ik geef standaard een maat groter zodat ze er niet na 2 maanden uitgegroeid zijn.)
Neem een goed passende broek en shirt mee en leg ze op de nieuwe kleding. Kijk dan of het dezelfde maat is. Zo winkel ik voor mijn kinderen en kom ik met de juist maat thuis ongeacht wat er op het label staat.
Als het echt alleen op die dag goed moet passen dan is 110 de best passende maat, denk ik. Met 116 kan je langer vooruit, maar is vaak nog net een beetje groot.
Oudste is ook vier en als hij mee gaat om te kiezen, dan nog hoeft hij het niet te passen in de winkel. Want dat wordt dan drama. Ik neem zijn kleding mee als maat en heb nog nooit een miskoop gedaan.
110-116. Maat kan per merk verschillen, dus kijk even in de winkel hou het eruit ziet. En beter te groot dan te klein. Geef het bonnetje (in een gesloten envelop) erbij zodat er evt geruild kan worden.
Voor truitjes, rokjes en jurkjes van de meeste merken zou ik maat 116 denken. Een broek ofwel maat 110 ofwel maat 116. Meestal kun je retourneren, ook in een fysieke winkel, dus neem zo mogelijk twee maten en breng de ongebruikte terug.

Veel plezier met de verrassing!
110/116 inderdaad. Dochter is exact dezelfde lengte en gewicht en draagt dit. Wel even naar de verhoudingen van het kind kijken: lange benen? Dikke buik? Smal lijfje? Ik zou als het lukt en het moet een verrassing zijn áltijd iets met stretch kopen, want dan heb je gewoonweg meer kans dat het past ☺️
Dat ligt ook aan het merk. Ik heb pas een broek maat 146 en een broek maat 134/140 gekocht voor mijn kind, de 146 zit perfect en de 134/140 is te lang. Normaal gesproken zou 140 prima moeten zijn.

Mijn jongste heeft nu een broek maat 116 aan, die langer valt dan sommige 122/128. En qua lengte zou 122 goed moeten zijn, maar vaak zit 116 ook nog goed en soms past 128 al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven