Vriend gebruikt stoel als kledingkast

dinsdag 21 januari 2020 om 22:42
Dag dames,
Ik ben nu een half jaar samen met mijn vriend en kom daar ook zeer regelmatig over de vloer (4/5 dagen per week).
Nu heeft hij een woonstudio en pontificaal in het midden staat een lederen stoel die hij structureel als kledingkast gebruikt. Alle gewassen kleding gaat op de stapel. De stapel is zo groot dat er regelmatig kledingstukken van af vallen en op de grond belanden zodat ik niet meer weet wat schoon en vies is. Hij noemt het zijn ‘systeem’.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wat netter oogt en hij zijn echte kledingkast nieuw leven in blaast? Heb ik ook iets te zeggen in het huishouden als ik er zo veel ben? Ik moet er niet aan denken dat dit straks gebeurd als we ooit gaan samenwonen.
Dankjewel!
Ik ben nu een half jaar samen met mijn vriend en kom daar ook zeer regelmatig over de vloer (4/5 dagen per week).
Nu heeft hij een woonstudio en pontificaal in het midden staat een lederen stoel die hij structureel als kledingkast gebruikt. Alle gewassen kleding gaat op de stapel. De stapel is zo groot dat er regelmatig kledingstukken van af vallen en op de grond belanden zodat ik niet meer weet wat schoon en vies is. Hij noemt het zijn ‘systeem’.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wat netter oogt en hij zijn echte kledingkast nieuw leven in blaast? Heb ik ook iets te zeggen in het huishouden als ik er zo veel ben? Ik moet er niet aan denken dat dit straks gebeurd als we ooit gaan samenwonen.
Dankjewel!

woensdag 22 januari 2020 om 08:30
Rosanna & dreamerDreamer schreef: ↑22-01-2020 08:23Wie zegt dat die man dat als probleem ziet dat 'opgelost' moet worden? Wie zegt dat hij het anders wil?
Ik heb/had altijd mijn 'eigen' systeem, echt niet dat ik het had geaccepteerd als mijn man na een half jaar daarmee was gaan rommelen, omdat het niet netjes genoeg was.
Mijn man heeft trouwens een hometrainer met kleren. Ook leuk![]()
Vragen staat vrij. Je moet het eerst vragen, maar dat leek mij vanzelfsprekend. Voor mij hoeft die stoel niet weg.
Wij hebben wasmanden. Een voor hem en een voor mij.
woensdag 22 januari 2020 om 08:31
Ik heb niks bij te dragen aan de topic behalve mijn gieren van het lachen om de gezonde, down to earth reacties. Laat hem lekker in zijn eigen huis.
Kijk, een van mijn exen sloeg bij mij om zich heen met stapels kleding, ook ongewassen, die letterlijk overal in hopen op de grond lag. Op een gegeven moment lagen overal eilanden van textiel, heerlijk voor de katten, maar mij na een poos een doorn in het oog. Ik heb een extra plank vrij gemaakt zodat hij alles kon opbergen. Wilde hij niet. Toen deed ik het. Gemor. Maar hij gebruikte het wel (hij vond het onhandiger dan uit stapels halen). Mijn huis, mijn ding. Zijn huis, zijn ding.
Kijk, een van mijn exen sloeg bij mij om zich heen met stapels kleding, ook ongewassen, die letterlijk overal in hopen op de grond lag. Op een gegeven moment lagen overal eilanden van textiel, heerlijk voor de katten, maar mij na een poos een doorn in het oog. Ik heb een extra plank vrij gemaakt zodat hij alles kon opbergen. Wilde hij niet. Toen deed ik het. Gemor. Maar hij gebruikte het wel (hij vond het onhandiger dan uit stapels halen). Mijn huis, mijn ding. Zijn huis, zijn ding.
woensdag 22 januari 2020 om 08:31
whitewolves schreef: ↑22-01-2020 08:30Rosanna & dreamer
Vragen staat vrij. Je moet het eerst vragen, maar dat leek mij vanzelfsprekend. Voor mij hoeft die stoel niet weg.
Wij hebben wasmanden. Een voor hem en een voor mij.
Nouja, er was ook een tip geweest om het spul in vuilniszak buiten te zetten, dus dat je eerst moest vragen was niet echt impliciet

Later is nu
woensdag 22 januari 2020 om 08:35

Wat briljant dat er gewoon een serieus topic is over het fenomeen De Kledingstoel.
Misschien kun je hem deze geven:
http://www.gesteensma.nl/portfolio-item/kledingstoel/

woensdag 22 januari 2020 om 08:35
woensdag 22 januari 2020 om 08:38

woensdag 22 januari 2020 om 08:43

woensdag 22 januari 2020 om 08:52
Dat is een andere stoel. Je hebt twee stoelen nodig: 1 voor de schone was en 1 voor de gedragen kleding die nog schoon is. De kleding die gewassen moet worden, mik je gewoon op de grond ergens op de route tussen slaapkamer, badkamer en wasmachine.Marana schreef: ↑22-01-2020 08:03Een stoel is toch voor gedragen kleding die je nog een keer kunt dragen voordat het de was in moet? Schone was op een stoel, tssssk...
Maar ja, zijn systeem, zijn huis, zijn stoel.
Als je er zoveel last van hebt nodig je hem bij jou thuis uit ipv dat je daar naartoe gaat.

woensdag 22 januari 2020 om 09:01
Bah. Ik stop mijn kleren niet in vieze supermarktdozen. Ik begrijp dat je ook prima een ander soort opbergdoos ergens kunt kopen, maar iets op een stoel gooien is juist zo makkelijk, daar gaat het om.

woensdag 22 januari 2020 om 09:06

woensdag 22 januari 2020 om 09:16
Dit systeem wil ik maar dan met vaatwassers.

woensdag 22 januari 2020 om 09:17
Dan blijven jullie toch lekker naar die stoel vol kleren midden in de kamer kijken.rumforviva schreef: ↑22-01-2020 09:01Bah. Ik stop mijn kleren niet in vieze supermarktdozen. Ik begrijp dat je ook prima een ander soort opbergdoos ergens kunt kopen, maar iets op een stoel gooien is juist zo makkelijk, daar gaat het om.

woensdag 22 januari 2020 om 09:21
Meer dan een steelse opmerking of grapje zou ik nu niet doen. Het is niet jouw huishouden. Je hebt geen zeggenschap omdat je er af en toe verblijft.
Als jullie tzt richting samenwonen gaan, dan zou ik daar wel een gesprek aan wagen.
Overigens, hier al 25 jaar getrouwd en man gebruikt alles als kledingkast behalve de kast zelf. Gelukkig heeft hij genoeg goede eigenschappen
Als jullie tzt richting samenwonen gaan, dan zou ik daar wel een gesprek aan wagen.
Overigens, hier al 25 jaar getrouwd en man gebruikt alles als kledingkast behalve de kast zelf. Gelukkig heeft hij genoeg goede eigenschappen

woensdag 22 januari 2020 om 09:33
Natuurlijk niet. Niemand wil toch dat een ander zijn was/huishouden gaat doen?
Verder, niks mis met die stoel. Heerlijk juist, een beetje van die nonchalance. Probeer ik mijn kinderen ook zo te leren.

woensdag 22 januari 2020 om 09:39
Ik gebruikte voor ik ging samenwonen het wasrek midden in de woonkamer als kast. Nu zijn het de wasmanden op zolder. Oke, die ruimen we wel leeg zodra we een nieuwe wasmand moeten gebruiken. Maar anders, geen enkel bezwaar. Het is dat mijn vrouw veel opgeruimder is dan ik en ik daar rekening mee houd dus... maar voor mijzelf zou ik het geen punt vinden.