Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg
zaterdag 28 december 2019 om 19:46
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
vrijdag 24 januari 2020 om 11:12
vrijdag 24 januari 2020 om 12:08
Hoe deden wij dat toen?Doro75 schreef: ↑24-01-2020 11:01En ook man heeft een voorlopige aanslag binnen...
We hadden ons al mentaal en praktisch voorbereid en kunnen de klap opvangen.
Het zet ons wel aan het denken over hoe een ‘normaal’ gezin zo iets in hemelsnaam opvangt. Wij hebben immers allebei een bovenmodaal inkomen, hebben allebei ook inkomsten uit andere bron, hebben een gezonde buffer en zijn uit de dure kinderopvang fase.
Genoeg zzp-ers die alleen inkomsten uit hun onderneming hebben en daarmee modaal of zelfs minder verdienen die hierdoor echt in de problemen kunnen komen, lijkt me. Of die minstens moeten goochelen met het nu verlagen van het maandbedrag, proberen op tijd opzij te zetten etc.
Las op Twitter vele boze reacties. Terecht, in mijn ogen.
Met laag zzp inkomen? En geen buffer?
In elk geval per maand betalen. Uitstel vragen voor andere betalingen. Schuiven met geld , rekeningen schuiven( deze kan wel wachten)
Geld terug acties en tweede gratis voor de boodschappen. Héél zuinig eten. Lenen bij familie. En alles verkopen wat los en vast zat.
Ik heb zelfs stroomdraad gestript thuis voor het koper.
Oud ijzer zocht ik op straat om in te leveren. We haalden gratis wasmachines op van marktplaats om ze te verpatsen bij de oud ijzer handel zodat we weer boodschappen konden halen.
Man.
Wat een kutjaar was dat....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 24 januari 2020 om 13:39
Dat zeker. Maar het gaf wel veel stress. Héél veel stress.
We hadden nog een eigen vrachtwagen die stuk ging.
Er stond op een gegeven moment iets van 25000 aan rekeningen open.
Uiteindelijk hebben we, met pijn in het hart, de vrachtwagen verkocht . Het was of dát, of uiteindelijk ons huis misschien wel kwijt raken.
Toen is man dus alleen zichzelf gaan verhuren.
En hij heeft alles aangepakt.
Tot aan olifantenstront scheppen in Artis aan toe.
Lopende band werk( inpakken van vogelzaad of hondenkoekjes)
Reparaties aan perscontainers waar de smerige luiers in lagen en hij dan in moest kruipen tussen de smerigheid...noem maar op.
We hebben zelf op een camping die verkocht was alle bomen omgezaagd, in stukken gezaagd en later thuis gekloofd om als openhaardhout te verkopen.
Dat deden we in de avond, na de werkdag.
Kregen we geen geld voor maar het hout was dus gratis en dat konden we dus weer verkopen.
Boeken vol kan ik erover schrijven...
En als je dan zie waar we een paar jaar later zijn, wonderlijk hoe een leven kan verlopen.
vrijdag 24 januari 2020 om 14:03
Respect Lientje! Echt waar! De creativiteit alleen al om die manieren verzonnen te krijgen. En alle energie die het kost. Kan me voorstellen dat het geen feest is geweest. Maar echt als ik zeg maar mensen zou noemen waar ik tegen op kijk sta jij er tussen, en dat zijn er niet zoveel!
Ben net terug van de dokter. Moest een tetanus spuit halen. Wilde eigenlijk niet, tot R. me vertelde hoe je dood gaat als je de pechvogel bent die wel die ziekte krijgt..
En toen was de telefoniste ook niet happy dat we pas om kwart over 11 ofzo belde. Want blijkbaar krijg je standaard antibiotica bij een beet in je gezicht. En ze moesten op huisbezoek in de middag. Ja weet ik veel. Het is een ieniemienie gaatje in mijn lip.
Ben net terug van de dokter. Moest een tetanus spuit halen. Wilde eigenlijk niet, tot R. me vertelde hoe je dood gaat als je de pechvogel bent die wel die ziekte krijgt..
vrijdag 24 januari 2020 om 14:21
Ah wat lief Yellow. Dank je voor het compliment.
Maar op dat moment is het gewoon een kwestie van moeten. En als je wilt kan er heel veel.
Man zei altijd, ja ik kan ook depri op de bank blijven zitten omdat het zo slecht gaat maar daar wordt het ook niet beter van. En zo is het ook.
Antibiotica erbij heb ik niet eerder gehoord
Maar zo'n tetanusprik halen is idd wel verstandig. Ben je weer voor 10 jaar gedekt in elk geval.
Ik heb er 5 jaar terug nog een gehad. Gebeten door ons konijn toen.
Heb boodschappen gedaan. Mijn baas mist me nu al zei hij.
Ja dat geloof ik best. Vrijdag is de drukste dag van de week. En vandaag stond een van de studentes er. Die maken zich niet zo druk.
Ik ging juist steeds harder werken dan en pas als het echt te gek werd, riep ik de baas erbij.
Nu stond hij al in de winkel en de dag was net begonnen.
Maar op dat moment is het gewoon een kwestie van moeten. En als je wilt kan er heel veel.
Man zei altijd, ja ik kan ook depri op de bank blijven zitten omdat het zo slecht gaat maar daar wordt het ook niet beter van. En zo is het ook.
Antibiotica erbij heb ik niet eerder gehoord
Maar zo'n tetanusprik halen is idd wel verstandig. Ben je weer voor 10 jaar gedekt in elk geval.
Ik heb er 5 jaar terug nog een gehad. Gebeten door ons konijn toen.
Heb boodschappen gedaan. Mijn baas mist me nu al zei hij.
Ja dat geloof ik best. Vrijdag is de drukste dag van de week. En vandaag stond een van de studentes er. Die maken zich niet zo druk.
Ik ging juist steeds harder werken dan en pas als het echt te gek werd, riep ik de baas erbij.
Nu stond hij al in de winkel en de dag was net begonnen.
lientje69 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 22:43
0.12% gewijzigd
vrijdag 24 januari 2020 om 14:33
Dank je cesium.
Je wordt er erg creatief van idd
Toen man een paar jaar later ernstig ziek werd en de arbeidsongeschiktheidsverzekering weigerde uit te betalen, hebben we onze creatieve kunstjes weer opgepakt om dat jaar weer door te komen.
Je verleert het niet, zuinig en creatief zijn met geld.
Nu kom ik uit een erg arm gezin, dat scheelt.
Man komt uit een rijk gezin ( voordat ouders gingen scheiden)
Maar financiële hulp vragen deden we niet, dat was onze eer te na.
Pas als er écht geen euro meer was om eten te halen, vroeg ik familie om wat boodschappen.
Is denk 2 of 3 keer gebeurd in de slechte jaren.
Schoonouders waren dan best boos. Niet dat we het vroegen, maar juist omdat we het niet eerder en vaker vroegen. Tsja.
Wij zagen dat als smeken. En falen. En dat wilden we niet.
Dan aten we liever droog brood.
Oef. Er komt weer veel boven nu door jouw vraag hoe armlastige zzp'ers dat dan doen Doro.
Je wordt er erg creatief van idd
Toen man een paar jaar later ernstig ziek werd en de arbeidsongeschiktheidsverzekering weigerde uit te betalen, hebben we onze creatieve kunstjes weer opgepakt om dat jaar weer door te komen.
Je verleert het niet, zuinig en creatief zijn met geld.
Nu kom ik uit een erg arm gezin, dat scheelt.
Man komt uit een rijk gezin ( voordat ouders gingen scheiden)
Maar financiële hulp vragen deden we niet, dat was onze eer te na.
Pas als er écht geen euro meer was om eten te halen, vroeg ik familie om wat boodschappen.
Is denk 2 of 3 keer gebeurd in de slechte jaren.
Schoonouders waren dan best boos. Niet dat we het vroegen, maar juist omdat we het niet eerder en vaker vroegen. Tsja.
Wij zagen dat als smeken. En falen. En dat wilden we niet.
Dan aten we liever droog brood.
Oef. Er komt weer veel boven nu door jouw vraag hoe armlastige zzp'ers dat dan doen Doro.
vrijdag 24 januari 2020 om 14:36
Die antibiotica moest omdat het in mijn gezicht was. Maar omdat mijn lip een vochtige plek is
mag ik met 3 dagen beginnen. Normaal is het 5. Als er dan maandag nog iets te zien is van de beet moet ik even terugbellen. Het valt sowieso wel mee hoor, er zit een gaatje in mijn lip en het is een heel klein beetje dik.
Ik ben nu wel officieel niet meer bang van prikken geloof ik. Stelt niks voor in vergelijking met een abces open laten snijden.
Ik ben nu wel officieel niet meer bang van prikken geloof ik. Stelt niks voor in vergelijking met een abces open laten snijden.
vrijdag 24 januari 2020 om 14:40
Ik vond die tetanus prik toch geen pretje.YellowLemon schreef: ↑24-01-2020 14:36Die antibiotica moest omdat het in mijn gezicht was. Maar omdat mijn lip een vochtige plek ismag ik met 3 dagen beginnen. Normaal is het 5. Als er dan maandag nog iets te zien is van de beet moet ik even terugbellen. Het valt sowieso wel mee hoor, er zit een gaatje in mijn lip en het is een heel klein beetje dik.
Ik ben nu wel officieel niet meer bang van prikken geloof ik. Stelt niks voor in vergelijking met een abces open laten snijden.![]()
Maar dacht, zeg maar niks, straks maak ik je nog bang.
vrijdag 24 januari 2020 om 15:05
Moet je met een tetanusprik niet een tweede keer terugkomen, om 10 jaar weer veilig te zijn? Goed dat je gehaald hebt!
Ik stond vandaag positief verrast bij de apotheek. Normaal moet je een recept voor half 11 aanvragen en dan ligt het medicijn 2 dagen later na 2 uur bij de apotheek. Ooit was het op dezelfde dag, toen kwam er een dag tussen en nu al 2. Vorige week heb ik een recept ingeleverd, product moest besteld worden en ik had niet eerder tijd of zin om te halen. Gisteren heb ik voor half 11 wat besteld en daarna vannacht nog via de receptenlijn. Vandaag kwam ik om 13.00 uur bij de apotheek en ALLES lag er
Zelfs die bestelling van vannacht.
Ik kan er weer even tegen dus
Ik stond vandaag positief verrast bij de apotheek. Normaal moet je een recept voor half 11 aanvragen en dan ligt het medicijn 2 dagen later na 2 uur bij de apotheek. Ooit was het op dezelfde dag, toen kwam er een dag tussen en nu al 2. Vorige week heb ik een recept ingeleverd, product moest besteld worden en ik had niet eerder tijd of zin om te halen. Gisteren heb ik voor half 11 wat besteld en daarna vannacht nog via de receptenlijn. Vandaag kwam ik om 13.00 uur bij de apotheek en ALLES lag er
Ik kan er weer even tegen dus
Later is nu
vrijdag 24 januari 2020 om 15:16
vrijdag 24 januari 2020 om 15:35
Wat veel zieken zeg!
Allemaal in het zuiden van het land?
Dan krijgen we straks na de carnaval helemaal een griepexosie. Meestal is dat zo tenminste.
Even afkloppen: hier nog geen last. Zit er ook niet op te wachten net met de start van mijn nieuwe baan.
Half uurtje op zolder gerommeld. Eigenlijk kom ik er zo nooit doorheen. Moet veel gaan weggooien en zo maar ja zonde enz...
Voorlopig vind ik het welletjes. Luik dicht en kijk er over een maand of wat wel weer naar.
Allemaal in het zuiden van het land?
Dan krijgen we straks na de carnaval helemaal een griepexosie. Meestal is dat zo tenminste.
Even afkloppen: hier nog geen last. Zit er ook niet op te wachten net met de start van mijn nieuwe baan.
Half uurtje op zolder gerommeld. Eigenlijk kom ik er zo nooit doorheen. Moet veel gaan weggooien en zo maar ja zonde enz...
Voorlopig vind ik het welletjes. Luik dicht en kijk er over een maand of wat wel weer naar.
vrijdag 24 januari 2020 om 15:48
vrijdag 24 januari 2020 om 15:58
Beterschap aan de zieken!
Hier ook niet fit. Maar zou ook spannening kunnen zijn. Al dagen buikpijn en hoofdpijn. Zo weer naaar bed.
Tip bij buikpijn, jasmijn thee. Ik vergeet het altijd weer. Maar dacht er nu aan. En het maakt mijn buikpijn minder.
Ik ben er wel weer klaar mee, nu al een week. Dus het zou zijn als het weer opknapt.
Hier ook niet fit. Maar zou ook spannening kunnen zijn. Al dagen buikpijn en hoofdpijn. Zo weer naaar bed.
Tip bij buikpijn, jasmijn thee. Ik vergeet het altijd weer. Maar dacht er nu aan. En het maakt mijn buikpijn minder.
Ik ben er wel weer klaar mee, nu al een week. Dus het zou zijn als het weer opknapt.
vrijdag 24 januari 2020 om 16:25
Wat houdt dat in nartjie, een tijdelijke basaal?
vrijdag 24 januari 2020 om 16:41
Basaal is langwerkende insuline. Met tijdelijk basaal dan gooi ik hem voor een paar uur wat hoger qua percentage. Normaal is 100%. Straks als ik nog hoog sta dan is het 120%. Weet zelf niet hoe ik het moet uitleggen. Een tijdelijke basaal gaat voor een normale basaal. Basaal word ook wel achtergrond insuline genoemt, die werkt als de actieve bolus klaar is en in de nacht.
vrijdag 24 januari 2020 om 17:37
Sterkte voor alle zieken!
Hier in ieder geval geen griep, hebben wel allebei griepprik gehaald.
Dreamer: goed van je apotheek, dat lukt hier niet. Na 5 dagen wachten kreeg ik dinsdag deel van recept. Rest volgende week. Dat was vroeger echt anders (beter) en je hoefde veel minder lang te wachten in de apotheek. Ik ga tegenwoordig zitten, dat is echt nodig.
Hier in ieder geval geen griep, hebben wel allebei griepprik gehaald.
Dreamer: goed van je apotheek, dat lukt hier niet. Na 5 dagen wachten kreeg ik dinsdag deel van recept. Rest volgende week. Dat was vroeger echt anders (beter) en je hoefde veel minder lang te wachten in de apotheek. Ik ga tegenwoordig zitten, dat is echt nodig.
vrijdag 24 januari 2020 om 19:38
vrijdag 24 januari 2020 om 21:20
Sorry voor de trigger, Lientje
Voor jullie was het normaal, maar mijn ouders gingen juist zwelgen in hun lot en gaven alleen maar de hele wereld de schuld. Dus ik vind het wél knap en niet iedereen komt in actie.
Mijn angst voor geldproblemen zal voortkomen uit mijn jeugd. Daar heb je geen psycholoog voor nodig
Voor jullie was het normaal, maar mijn ouders gingen juist zwelgen in hun lot en gaven alleen maar de hele wereld de schuld. Dus ik vind het wél knap en niet iedereen komt in actie.
Mijn angst voor geldproblemen zal voortkomen uit mijn jeugd. Daar heb je geen psycholoog voor nodig