ovulatietesten

24-01-2020 15:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
anoniem_395031 wijzigde dit bericht op 29-02-2020 09:45
0.00% gewijzigd
Ja klopt wat je zegt. Alleen hoe vaker je de testen hebt gedaan hoe beter je ongeveer weet wanneer je eisprong is. Je hoeft dus niet elke rond zo vaak te testen.
Voorbeeld:

Je cyclus is 30 dagen en je eisprong is op dag 16.
Dan zou je de volgende rond dus best kunnen beginnen met testen op dag 12 tot 18 bijvoorbeeld.
Een goedkopere manier is om je temperatuur te meten. Alleen geeft dit achteraf je eisprong aan. Maar dan weet je wel of je hem hebt gehad.
Zodra je natter wordt van onder beginnen met ovulatie testen, goed de gebruiksaanwijzing lezen want het komt best nauw. Alleen die van Clearblue kan je gebruiken met ochtendurine maar die zijn nogal prijzig als je geen idee hebt wanneer je eisprong ongeveer is.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Marloesjuh51 schreef:
24-01-2020 16:01
Een goedkopere manier is om je temperatuur te meten. Alleen geeft dit achteraf je eisprong aan. Maar dan weet je wel of je hem hebt gehad.

Nog goedkoper (en veel relaxter) is gewoon afwachten en regelmatig seks hebben.
nerdopviva schreef:
24-01-2020 16:55
Nog goedkoper (en veel relaxter) is gewoon afwachten en regelmatig seks hebben.
Dat sowieso, maar ze vraagt naar ovulatie testen. Ik kan mij indenken dat je inzicht wil hebben in je cyclus, zeker als deze onregelmatig is.
Marloesjuh51 schreef:
24-01-2020 16:58
Dat sowieso, maar ze vraagt naar ovulatie testen. Ik kan mij indenken dat je inzicht wil hebben in je cyclus, zeker als deze onregelmatig is.

Als je al een tijdje bezig bent en onregelmatig cycli hebt, snap ik het nog wel, maar TO heeft zelfs nog een Mirena, ze heeft nog geen idee van haar cyclus. Misschien is ze wel superregelmatig en bij de eerste ovulatie meteen zwanger (dat beginnen in mei snap ik ook niet, wat maakt dat ene maandje nou uit). Ik snap niet zo goed waarom ze nu al ovulatietesten nodig heeft. Echt zonde van het geld en al dat plastic.
Bedankt voor alle reacties.

Het is niet zo dat ik direct wil starten met ovulatietesten. Zoals ik schreef ben ik al lang niet meer ongesteld geweest en daarvoor altijd onregelmatig. Hoe dat nu is weet ik inderdaad niet. Als newbie rondom zwangerschap begreep ik dit gewoon niet zo goed en loop ik waarschijnlijk hartstikke op de zaken vooruit ;)

De maand mei staat niet vastgepind. Het was meer een schatting omdat ik dacht dat het goed was om eerst eens aan te kijken hoe mijn menstruatie cyclus verloopt. Mocht het al eerder raak zijn, is dat natuurlijk ook goed :)
2BSure is goedkoper
Marloesjuh51 schreef:
24-01-2020 16:01
En na paar maanden zie je ook je ovulatie op tijd in je temperatuur
Pileah schreef:
24-01-2020 17:35
Bedankt voor alle reacties.

Het is niet zo dat ik direct wil starten met ovulatietesten. Zoals ik schreef ben ik al lang niet meer ongesteld geweest en daarvoor altijd onregelmatig. Hoe dat nu is weet ik inderdaad niet. Als newbie rondom zwangerschap begreep ik dit gewoon niet zo goed en loop ik waarschijnlijk hartstikke op de zaken vooruit ;)

De maand mei staat niet vastgepind. Het was meer een schatting omdat ik dacht dat het goed was om eerst eens aan te kijken hoe mijn menstruatie cyclus verloopt. Mocht het al eerder raak zijn, is dat natuurlijk ook goed :)

Waarom zou dat goed zijn? Het enige wat je nodig hebt om zwanger te worden is seks. Daarnaast is foliumzuur belangrijk en natuurlijk gezond leven. Lees dit eens: https://www.trouw.nl/leven/ovulatie-app ... ~b0626e23/ Die focus op ovulaties kan ook averechts werken.
Ik zou ook gewoon eerst eens kijken en afwachten hoe alles verloopt.
Zonder meteen ovulatie testen te gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven