Even zeuren..

25-01-2020 08:14 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen bedankt voor alle reacties. Ik weet, er zijn periodes, fases, moederschap is mooi, bijzonder, warm, maar met ups en downs. Gisterenochtend had ik even een dip. En idd ik moet relativeren. Heb een gezonde mooie zoon waar ik heel dankbaar voor ben. Vanochtend manlief laten opstaan en sinds tijden even uitgeslapen. Ga hem meer vast voedsel aanbieden. En alles is een fase haha! En alles kan altijd erger lees ik wel.
Fijne zondag allemaal xx

Even mijn hart luchten hoor. Ik geniet volop van mijn moederschap het gaat erg goed met mijn zoontje maar soms... Pfff soms is het zo zwaar. En dan bedoel ik met name de slapeloosheid. Een hele tijd ging het goed en was het enorm luxe zoontje sliep klokje rond, rond 7/half 8 wakker en de dag beginnen. De laatste maand is dit niet meer. Hij word rond 5 uur wakker en alleen een fles kan hem weer (ene keer wel, andere keer niet) in slaap laten vallen en vervolgens slaap ik zelf niet meer. Savonds ben ik zo moe dat ik om half 9 naar bed ga.
Gisterenavond voor de gezelligheid weer later naar bed gegaan want ja is wel zo gezellig maar nu weer spijt van.
Ik weet het is een periode allemaal maar soms pfff...
Ik weet niet wat ik met deze post wil maar wou het even van me afschrijven. Over algemeen ben ik met go with the flow maar vanochtend even een dip.
poppii wijzigde dit bericht op 26-01-2020 09:53
21.06% gewijzigd
Moet jij de fles altijd geven?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Soms is het geen fase, mijn zoon is inmiddels bijna 9 en vaak nog steeds wakker tussen 5;00 en 6:00. Alleen hoef ik er gelukkig nu niet meer uit.

Hoe oud is je zoontje? Misschien daarna niet weer in bed gaan liggen met de gedachte dat je moet slapen, maar gewoon lekker liggen met je ogen dicht, ook dan ontspan je.
En het is nu weekend, misschien ook gaan liggen als zoontje zijn middagslaap doet.

En ja verder er gewoon doorheen gaan, zoals de meeste ouders doen, hebben gedaan en moeten gaan doen.
Nouschi schreef:
25-01-2020 08:17
Moet jij de fles altijd geven?
Voorheen was het speentje geven en klaar.
De laatste tijd is dit dus niet genoeg. Eerst nog geprobeerd te sussen.. Even laten huilen.. Even vasthouden met troosten op kamertje... Maar niks helpt. Wou uit principe niet aan een fles beginnen bang voor gewenning maar na de andere dingen te proberen blijkt uiteindelijk alleen fles te helpen over 't algemeen.
Ik bedoel de klemtoon op jij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Soumis schreef:
25-01-2020 08:19
Soms is het geen fase, mijn zoon is inmiddels bijna 9 en vaak nog steeds wakker tussen 5;00 en 6:00. Alleen hoef ik er gelukkig nu niet meer uit.

Hoe oud is je zoontje? Misschien daarna niet weer in bed gaan liggen met de gedachte dat je moet slapen, maar gewoon lekker liggen met je ogen dicht, ook dan ontspan je.
En het is nu weekend, misschien ook gaan liggen als zoontje zijn middagslaap doet.

En ja verder er gewoon doorheen gaan, zoals de meeste ouders doen, hebben gedaan en moeten gaan doen.
Net 7 maanden. Klopt wat je zegt, terug in bed is het beste maar kan die rust niet vinden. Toch maar proberen..
Soumis schreef:
25-01-2020 08:19

Dit.
Bij ons is het ook geen fase. Dochter sliep altijd lekker uit en nu sinds een klein jaar niet meer. Meestal tussen 5 en 6 uur wakker.
Wij balen er ook echt van.
Is er geen partner die de fles kan geven (of speentje of gewoon aandacht)?
Dat jullie elkaar afwisselen...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Vijf uur wakker worden is vaak kou.

De buitentemperatuur bereikt om die tijd vaak de laagste waarde van een dag. De warmte van de avond ervoor is ook wel uit je huis. En bij kinderen met een gezond bioritme is vijf uur ook het moment waarop de lichaamstemperatuur het laagst is.

Een flesje om vijf uur helpt, want lekker warm.

Een extra dekentje om de tijd dat je zelf naar bed gaat zou ook kunnen helpen tegen het wakker worden.
Nouschi schreef:
25-01-2020 08:22
Ik bedoel de klemtoon op jij.
Ah zo.
Als ik werk dan niet, doet vriend 't. Andersom doe ik 't.
Zijn we beide vrij doe ik 't idd..
Vriend snurkt vaak nog terwijl ik 'm al hoor en dus wakker ben en dus eruit ga.
Och hij is pas 7 maanden. Dan kan het heel goed een fase zijn...
En inderdaad dan maar even niet gezellig maar lekker om 20u naar bed. Heerlijk. Lekker dutten op de bank als hij ook een dut doet. Ik heb ook veel slaap nodig en kan echt genieten van om 21u naar bed gaan op vrijdag of zaterdag. Omdat ik weet dat ik daardoor beter in mijn vel zit.
Dikke knuffel To, ik vond t ook zwaar de perode nadat mn zoontje weer een ritme had en de gebroken nachten kwamen weee.

Bij mn zoontje hielp een droomvoeding met papfles om 23.

Hopelijk vind je snel een oplossing.
Poppii schreef:
25-01-2020 08:25
Ah zo.

Verdeel de ochtenden eerlijk en bespreek vooraf wiens ochtend het is. Dan kan jij blijven liggen.
Saivash schreef:
25-01-2020 08:24
Dit.
Bij ons is het ook geen fase. Dochter sliep altijd lekker uit en nu sinds een klein jaar niet meer. Meestal tussen 5 en 6 uur wakker.
Wij balen er ook echt van.
Stop met balen, echt dat helpt.
Hier een 10 jarige die uitslaapt als hij eens een keertje tot 6.30 slaapt, vaak nadat hij na een feestje er de avond ervoor laat in lag.
Je erbij neerleggen werkte het beste, toen en nu. Nu hoef ik er uiteraard zelf niet meer perse uit maar ik word wel wakker. Soms zoals vandaag sta ik met hem op en genieten we samen van de vroege ochtend en de lange dag. En ik ben zelf echt geen ochtendmens.

Ze zeggen dat er een tijd komt dat hij zijn bed niet meer uit gaat komen, ik ben benieuwd. En hoe gek ook, ik zou onze vroege ochtenden, zeker in de zomer dan nog missen ook.
Poppii schreef:
25-01-2020 08:25
Ah zo.
en je vriend weet hoe je je voelt?
Zo Nee: Uitspreken!!
zo Ja: boos worden!
delicious35 schreef:
25-01-2020 08:31
Stop met balen, echt dat helpt.
Hier een 10 jarige die uitslaapt als hij eens een keertje tot 6.30 slaapt, vaak nadat hij na een feestje er de avond ervoor laat in lag.
Je erbij neerleggen werkte het beste, toen en nu. Nu hoef ik er uiteraard zelf niet meer perse uit maar ik word wel wakker. Soms zoals vandaag sta ik met hem op en genieten we samen van de vroege ochtend en de lange dag. En ik ben zelf echt geen ochtendmens.

Ze zeggen dat er een tijd komt dat hij zijn bed niet meer uit gaat komen, ik ben benieuwd. En hoe gek ook, ik zou onze vroege ochtenden, zeker in de zomer dan nog missen ook.
Dank je wel. Een erg goed advies. Meer dan accepteren en er wat van maken, doe je er inderdaad toch niet aan.
En als ik eenmaal ben opgestaan is het ook goed.
Pandax schreef:
25-01-2020 08:30
Verdeel de ochtenden eerlijk en bespreek vooraf wiens ochtend het is. Dan kan jij blijven liggen.
Dit! Als je vooraf afspreekt dat jij er niet uit hoeft die ochtend lig je ook lekkerder, ook al wordt je (even) wakker.

Als ik trouwens om half 9 naar bed zou gaan zou ik ook om 5 uur wakker blijven als er dan iets is, dan heb je meer dan 8 uur geslapen. Als ik rond 12-1 naar bed ga kan ik er best om 5u even uit en dan weer verder slapen, zeker als je weet dat vriend om 7u of wat voor tijd dan ook kind mee naar beneden neemt en je lekker uit kan slapen.
Zeur gerust. Ik weet niet óf en wat je eraan zou moeten doen aangezien het volledig onopzettelijk is van een kind om vroeg wakker te worden en dan rond te gaan boemelen. Volwassen slapelozen proberen daar van alles op te vinden maar kinderen zijn gewoon wakker als ze wakker zijn. Sterkte! ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik kom het me 13 jaar geleden écht niet voorstellen....
We hadden een erg slechte slaper. Hij sliep pas met zijn 1e jaar door en was altijd vroeg wakker. Vanaf toen heeft hij bij ons in bed geslapen en toen ging het goed. Hij miste warmte en contact. Een op een dag was hij dat beu en vertrok naar zijn eigen bed.
Nu is het een heerlijke puber die laat naar bed gaat en een gat in de dag slaapt.
Ja, dat. Frustraties enzo helpen sowieso niet. Je erbij neerleggen dat het zo is en kijken naar wat wel kan. Hier zijn we ook van Team 6 uur ‘s ochtends.
Manlief werkt onregelmatig dus komt het vooral op mij neer hier thuis. Ik lig er vroeg in, vroeg weer op en we streven er naar op andere momenten gezelligheid te creëeren. Uitgebreid lunchen ipv uit eten. Af en toe een oppas in huis en dan samen wat doen of de kids gaan uit logeren.

En ik ga zo dus met ze wandelen in het bos. Dat is echt heerlijk en prachtig in de ochtend! Maargoed, het duurt wel even voordat je zo’n nieuwe mindset te pakken hebt. De eerste paar keer dacht ik: wtf doe ik hier *moe *zucht met deze kleine ellendelingen op dit idiote tijdstip... en dan kom je allemaal andere ouders tegen ;-)
Kleur ook eens buiten de lijnen
Ik ging vroeger in de buurt rondfietsen, steppen of skeeleren om vijf uur, kan ik me herinneren. Er was dan nog geen kip (auto) te zien rond die tijd. Vond het heerlijk en ook wat raadselachtig dat het zo stil was. Je zag dan de eerste detailhandelaren die hun luiken opendeden en hun borden en manden buiten zetten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hier 4 en 2 en allebei altijd vroeg wakker. Vanmorgen 5.30. Heel soms tot 6.30 slapen ze uit. Het voordeel als ze wat groter zijn, dan kunnen ze even spelen/televisie kijken etc. Maar wakker word je er toch van. En hier ‘s nachts ook nog vaak 2 keer eruit. Dus stel je erop in dat het erbij hoort en probeer je er niet te druk om te maken, want daar ben je te moe voor 😊
Ik deed dat met het zoontje van mijn beste vriendin, daar sliep ik een keer per maand zodat zij uit konden slapen. Zodra hij wakker was kleren aan, luier verschonen, broodje maken en drinken mee. Kind in de buggy en richting station. Vaak met de eerste trein mee, meneer was gek op treinen. En dan heen en weer tussen twee plaasen blijven rijden.
Vond hij heerlijk als dreumes en peuter.

Tegenwoordig als hij bij mij komt logeren kijk ik om half elf of hij nog wel adem haalt.... Hij is nu 11.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Ik moet een beetje lachen om hoe relatief slecht slapen is. Ik bedoel dit echt niet om jouw probleem te bagatelliseren, want ik snap echt dat het heel vervelend is dat je na een tijdje doorslapen ineens weer een fles moet geven zo vroeg. Dat is ook balen hoor, maar ik zat net dus juist heel blij te vertellen dat we de afgelopen 4 nachten echt super nachten hebben gehad en alleen maar om 5 uur wakker zijn gemaakt voor een fles, en dat hij daarna nog tot 6:30 heeft geslapen.

Check idd of het geen kou is. Beetje jammer als het zoiets simpels is en je hebt het niet door. Verder zal je toch vast moeten houden aan het feit dat ook dit weer over zal gaan. Probeer iets meer met je partner af te wisselen en regel eventueel een keer een dag oppas/opvang om even bij te slapen.
tiswa wijzigde dit bericht op 25-01-2020 09:16
23.92% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven