Werk & Studie alle pijlers

Stage niet kunnen volhouden

28-01-2020 22:03 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt ik kan mijn stage niet volhouden. Ik moet 40 uur per week onbetaald stage lopen. Ik heb sochtends een reistijd van 40 minuten wat betekend dat ik om zeveb uur sochtends vertrek. Smiddags heb ik te maken met een weg afsluiting en structureel file waardoor mijn reistijd oploopt tot een uur soms anderhalf uur.

Ik ben nu 1 week en twee dagen verder en helemaal gesloopt. Ik lig sinds vorige week avonds om acht uur op bed, en slaap dan met 1 of twee onderbrekingen door tot twintig over zes.

Afgelopen weekend heb ik twee keer 14 uur geslapen en ik heb nu het gevoel dat ik alweer behoefte heb aan weekend. En nu lig ik wakker met een mental breakdown, ik blijf maar janken en kan aan niks anders denken dan mijn stage vroegtijdig af te breken en volgend jaar op een leukere plek dichterbij huis te zoeken die wel bereikbaar is met het openbaar vervoer. Ik betaal mij echt scheel aan benzine kosten.

Oja, een poosje geleden liep ik tegen burn-out klachten aan. En van mijn weinige sociale leven en hobby's is niks meer over.

Ik hoop dat iemand mij nog moet kan inpraten totdat ik morgen met mijn docent kan bellen.
Alle reacties Link kopieren
Klavertje-vier2020 schreef:
28-01-2020 23:21
Iets met een pot en een ketel....
Ik ontken alleen nergens dat ik mijn manier de beste vind.......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
En zoek uit of je in aanmerking komt voor een reiskostenvergoeding!
Solomio schreef:
28-01-2020 23:24
Ik ontken alleen nergens dat ik mijn manier de beste vind.......
Jij vindt jouw manier de enig zaligmakende en iedereen die ook maar iets anders vindt, denkt of doet die deugd niet.
Dus ga dan niet tegen een ander roepen dat het wel een tandje minder mag
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-01-2020 23:17
Ik denk dat het verwijderen van de Pejeka's uit onze maatschappij vooral zou helpen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-01-2020 09:28
Reden: ongepast
13.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-01-2020 23:17
Ik denk eerlijk gezegd dat de maatschappij enorm gebaat zou zijn bij 'suikerpopjes'. Jammer dat je dat zo denigrerend benoemt.

Op dit moment is er in onze maatschappij alleen maar plek voor mensen die kunnen bikkelen, 40 uur per week.

Steeds meer mensen redden dat niet en dat zijn lang niet allemaal 'suikerpopjes'.
Maar dat zijn hopelijk wel op termijn de mensen die ervoor gaan zorgen dat er ook ruimte komt voor al die mensen die niet die 40 uur per week aankunnen.
Iemand die verandering en een zwaardere inspanning lastig vindt, puur omdat het een nieuwe ervaring is, en er daarom liefst voor wegloopt is in mijn ogen idd een suikerpopje. Let wel: Ik beweer niet dat TO daaronder valt, daarvoor is de info te summier.

Ik ben met je eens dat de huidige maatschappij verhardt waarin er steeds minder ruimte lijkt voor mensen die (net) niet aan de huidige norm voldoen. Maar er zit toch nog wel enige nuance in.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Moet je een bepaald aantal uren maken? Kan dat misschien over iets meer weken uitgespreid worden? Dat je per dag bijvoorbeeld 7 ipv 8 uur werkt?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Solomio schreef:
28-01-2020 23:23
Dát is de pest in onze maatschappij: de zelfgenoegzaamheid van de mensen die het redden en ervan overtuigd zijn dat ze dat helemaal zelf in de hand hebben.

Mijn doorzettingsvermogen en zelfinzicht hebben mij gebracht waar ik nu ben: volledig afgekeurd en alleen in staat tot een ietsepietsie vrijwilligerswerk.
Aha dan begrijp ik je reacties in ieder geval. In de aanval!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-01-2020 23:23
Dát is de pest in onze maatschappij: de zelfgenoegzaamheid van de mensen die het redden en ervan overtuigd zijn dat ze dat helemaal zelf in de hand hebben.

Mijn doorzettingsvermogen en zelfinzicht hebben mij gebracht waar ik nu ben: volledig afgekeurd en alleen in staat tot een ietsepietsie vrijwilligerswerk.
En wellicht werk jij nog harder dan de rest. Ieder kan aan wat ie aan kan. Maar inderdaad, veel mensen die veel aankunnen, vergeten dat dat veelal met geluk te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Klavertje-vier2020 schreef:
28-01-2020 23:26
Jij vindt jouw manier de enig zaligmakende en iedereen die ook maar iets anders vindt, denkt of doet die deugd niet.
Dus ga dan niet tegen een ander roepen dat het wel een tandje minder mag
Toch is er een in mijn ogen groot verschil:
Ik vind mijn manier de enige goede omdat daarin ruimte is voor iedereen.
Bij Coala en Pejeka is die ruimte er niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Bespreek deze situatie allereerst met je stagebegeleider van je opleiding. Die is daarvoor. Leg dan de situatie voor en ga na welke alternatieven er eventueel zijn. Kun je bijv. nog starten met een andere stage die beter bij je past en dat je dan eventueel een deel in de zomervakantie ook stageloopt.

En: in welke fase van je opleiding zit je? Zou je als alternatief voor stagelopen van nu t/m juni nog openstaande vakken kunnen halen zodat je studievertraging beperkt blijft? Is stagelopen per september aanstaande een optie?
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 23:28
Aha dan begrijp ik je reacties in ieder geval. In de aanval!
Lees voor de aardigheid je eerste reactie in dit topic nog eens terug: je vergeleek jouw 40-uur-stage-plus-weekend-baantje met wat TO schrijft en dat TO dat dus toch ook minstens aan zou moeten kunnen.

Edit: ah, die reactie heb je verwijderd.
Lekker gesprek zo.
solomio wijzigde dit bericht op 28-01-2020 23:34
8.39% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
28-01-2020 23:30
Toch is er een in mijn ogen groot verschil:
Ik vind mijn manier de enige goede omdat daarin ruimte is voor iedereen.
Bij Coala en Pejeka is die ruimte er niet.
Nu maak je jezelf toch echt iets wijs wat niet waar is.
Jij veroordeelt de manier waarop zij in het leven staan net zo hard, dus je laat echt geen ruimte voor andere meningen, andere manieren van doen of vinden.
Alle reacties Link kopieren
O, weer zo'n topic waar we door moeten gaan totdat we omvallen en anders lui en zwak zijn en geen doorzettingsvermogen hebben. Dikke pech voor de mensen die dat niet kunnen. Hadden ze maar harder moeten proberen. Zucht.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Klavertje-vier2020 schreef:
28-01-2020 23:26
Jij vindt jouw manier de enig zaligmakende en iedereen die ook maar iets anders vindt, denkt of doet die deugd niet.
Dus ga dan niet tegen een ander roepen dat het wel een tandje minder mag
Ik snap je niet zo goed, denk ik. Waarom reageer je niet inhoudelijk op de OP?
Saivash schreef:
28-01-2020 23:35
Ik snap je niet zo goed, denk ik. Waarom reageer je niet inhoudelijk op de OP?
Het is op een forum ook toegestaan dat je reageert op andere reacties.
Dat wist je nog niet?
Alle reacties Link kopieren
Klavertje-vier2020 schreef:
28-01-2020 23:34
Nu maak je jezelf toch echt iets wijs wat niet waar is.
Jij veroordeelt de manier waarop zij in het leven staan net zo hard, dus je laat echt geen ruimte voor andere meningen, andere manieren van doen of vinden.
Ik veroordeel niet hun 40-urige werkweek, ik veroordeel hun oordelen over mensen die dat niet aankunnen.

Ik heb alle ruimte voor andere meningen, andere manieren van doen of vinden.
Ik heb alleen geen ruimte voor veroordelen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Klavertje-vier2020 schreef:
28-01-2020 23:34
Nu maak je jezelf toch echt iets wijs wat niet waar is.
Jij veroordeelt de manier waarop zij in het leven staan net zo hard, dus je laat echt geen ruimte voor andere meningen, andere manieren van doen of vinden.
Nee, veroordelen van het oordelen over anderen. Niets meer en niets minder.

Iedereen mag doen wat hij of zij wil hoor, maar oordeel dan niet over anderen die het niet aankunnen en het iets minder willen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig nu nog even in bad, proberen wat te ontspannen.

Even ter achtergrond informatie, mijn ouders zijn onlangs gescheiden. En voor die tijd was er eeuwig gebekvecht in huis. Ik woon nu bij mijn vader en mijn moeder en zussen wonen op ca 20 minuten afstand. Vader is veel aan het werk en ook een aantal nachten per maand weg. Ook heb ik autisme dus ben ik gevoeliger voor veranderingen en prikkel verwerking.

Een maand of twee drie geleden heb ik burnout klachten gehad. Tussen december en januari heb ik ongeveer 5 weken geen school of stage gehad en ben ik volledig bijgetrokken. Ook in die periode heb ik het sporten weer opgepakt. Maar de laatste anderhalve week kan ik mij daar niet toe zetten. Ik heb vorige week woensdag gezwommen en was na 15×25 meter al kapot en heb tot zondag avond spierpijn gehad.

Ik heb al een aantal jaar een aangetoond vitamjne b12 tekort en mijn schildklier waarden liggen ook al een poos op het randje. Daarvoor eens in het jaar controle.
Solomio schreef:
28-01-2020 23:36
Ik veroordeel niet hun 40-urige werkweek, ik veroordeel hun oordelen over mensen die dat niet aankunnen.

Ik heb alle ruimte voor andere meningen, andere manieren van doen of vinden.
Ik heb alleen geen ruimte voor veroordelen.
Dus jouw mening is een oordeel, maar hun mening is een vooroordeel.
Goed dat je het even uitlegt.
Kan ik nu rustig gaan slapen, morgen namelijk een werkdag van 10 uur te draaien.
Alle reacties Link kopieren
Klavertje-vier2020 schreef:
28-01-2020 23:40
Dus jouw mening is een oordeel, maar hun mening is een vooroordeel.
Goed dat je het even uitlegt.
Kan ik nu rustig gaan slapen, morgen namelijk een werkdag van 10 uur te draaien.
Nee, mijn mening is een oordeel en hun mening is een oordeel.

Tis jammer dat je het verschil niet kunt zien tussen mijn oordeel en hun oordeel.
solomio wijzigde dit bericht op 28-01-2020 23:43
0.00% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Klavertje-vier2020 schreef:
28-01-2020 23:40
Dus jouw mening is een oordeel, maar hun mening is een vooroordeel.
Goed dat je het even uitlegt.
Kan ik nu rustig gaan slapen, morgen namelijk een werkdag van 10 uur te draaien.
Oei... succes
Solomio schreef:
28-01-2020 23:33
Lees voor de aardigheid je eerste reactie in dit topic nog eens terug: je vergeleek jouw 40-uur-stage-plus-weekend-baantje met wat TO schrijft en dat TO dat dus toch ook minstens aan zou moeten kunnen.

Edit: ah, die reactie heb je verwijderd.
Lekker gesprek zo.
Dit is geen gesprek. Dit zijn beschuldigingen. Sorry ik ga nu slapen want ik moet morgen wèl werken.
Alle reacties Link kopieren
Coala schreef:
28-01-2020 23:45
Dit is geen gesprek. Dit zijn beschuldigingen. Sorry ik ga nu slapen want ik moet morgen wèl werken.
Jouw eerste reactie was een enorme beschuldiging richting TO.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Met zoveel tegelijk aan de hand, TO, moet je misschien 1 ding tegelijk proberen? Stage is nu misschien te heftig. Alle stagiaires die ik heb gehad vonden het wennen aan het ritme het zwaarste van alles (gelukkig hadden ze een leuke stage ;))

Maar jouw omstandigheden zijn nu voor jou misschien te pittig om er mee te dealen. Sta jezelf vooral toe om een ander plan te maken en dit volgend jaar op te pakken als het nodig is.
Solomio schreef:
28-01-2020 23:42
Nee, mijn mening is een oordeel en hun mening is een oordeel.

Tis jammer dat je het verschil niet kunt zien tussen mijn oordeel en hun oordeel.
Jullie zullie, alles over één kam zonder echt te lezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven