Inschatten leeftijd
dinsdag 28 januari 2020 om 21:21
Hallo allemaal,
Ik ben mij al een tijdje het volgende aan het afvragen. Mensen schatten mij nogal jonger in, dan dat ik ben. Ik vind dit soms vervelend, omdat het mijn zelfvertrouwen dan aantast. Meestal single dames van rond de 25 tot 30 denken dat ik van hun leeftijd ben en zijn dan super aardig tegen mij. Komen ze er achter, dat ik ouder ben, dan zeggen ze: "Goh, ik had je toch jonger ingeschat." En daarna is die extra interesse verdwenen. Ik vind het gewoon vervelend, dat het steeds gebeurt. Het is niet mijn intentie om ze te versieren, maar ben gewoon aardig in een professionele setting tegen ze. Ik vind het al moeilijk genoeg om iemand van ongeveer mijn leeftijd te vinden. Ik kijk ook niet bewust naar leeftijd. Zelf ben ik begin 40+. Heeft iemand nog tips of advies? Ik ben ook niet iemand die bewust profiteert van dit feit. Ik wil ook niet te afstandelijk worden, zodat ze dan meneer gaan zeggen. Sociaal contact is ook gewoon leuk.
Ik ben mij al een tijdje het volgende aan het afvragen. Mensen schatten mij nogal jonger in, dan dat ik ben. Ik vind dit soms vervelend, omdat het mijn zelfvertrouwen dan aantast. Meestal single dames van rond de 25 tot 30 denken dat ik van hun leeftijd ben en zijn dan super aardig tegen mij. Komen ze er achter, dat ik ouder ben, dan zeggen ze: "Goh, ik had je toch jonger ingeschat." En daarna is die extra interesse verdwenen. Ik vind het gewoon vervelend, dat het steeds gebeurt. Het is niet mijn intentie om ze te versieren, maar ben gewoon aardig in een professionele setting tegen ze. Ik vind het al moeilijk genoeg om iemand van ongeveer mijn leeftijd te vinden. Ik kijk ook niet bewust naar leeftijd. Zelf ben ik begin 40+. Heeft iemand nog tips of advies? Ik ben ook niet iemand die bewust profiteert van dit feit. Ik wil ook niet te afstandelijk worden, zodat ze dan meneer gaan zeggen. Sociaal contact is ook gewoon leuk.
anoniem_395169 wijzigde dit bericht op 29-01-2020 06:25
1.73% gewijzigd
dinsdag 28 januari 2020 om 23:53
woensdag 29 januari 2020 om 01:16
Wat is er miss mee dat ze je aanspreken als meneer, je bent toch ook een meneer je bent 40+ dus dat leeftijd verschil is er nou eenmaal.
Maar ik lees dat je ze niet probeert te versieren, maar toch teleurgesteld bent waneer ze geen interessen meer tonen.
Daaruit kan ik dus concluderen dat je ze dus wel wilt daten?!
Maar ik lees dat je ze niet probeert te versieren, maar toch teleurgesteld bent waneer ze geen interessen meer tonen.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
woensdag 29 januari 2020 om 06:23
Nee, ik wil ze absoluut niet daten. Daar ben ik ook niet mee bezig. Ik kom daar gewoon om mijn werk te doen en verder niets. Zij beginnen steeds het gesprek met mij over koetjes en kalfjes en dan vragen ze zelf over mijn leeftijd.
Ik ben gewoon teleurgesteld, dat daarna het enthousiasme om een babbeltje te maken bij ze verdwenen is. De dames rond mijn leeftijd zeggen eigenlijk niet zoveel en/of laten mij links liggen. Ik groet ze wel altijd, maar dat is meer uit beleefdheid en zodat ze weten, dat ik in de buurt bent (Dat doe ik trouwens met iedereen). Dat neemt niet weg, dat ik geen gesprek met ze wil hebben. Ik verricht een bepaalde dienst en er wordt verwacht om gastvrij te zijn. Aan de andere kant vind ik het wel fijn om "gezien" te worden en gewaardeerd te worden voor je werk. Het zijn ook niet hele lange gesprekken.
Ik ben gewoon teleurgesteld, dat daarna het enthousiasme om een babbeltje te maken bij ze verdwenen is. De dames rond mijn leeftijd zeggen eigenlijk niet zoveel en/of laten mij links liggen. Ik groet ze wel altijd, maar dat is meer uit beleefdheid en zodat ze weten, dat ik in de buurt bent (Dat doe ik trouwens met iedereen). Dat neemt niet weg, dat ik geen gesprek met ze wil hebben. Ik verricht een bepaalde dienst en er wordt verwacht om gastvrij te zijn. Aan de andere kant vind ik het wel fijn om "gezien" te worden en gewaardeerd te worden voor je werk. Het zijn ook niet hele lange gesprekken.
woensdag 29 januari 2020 om 06:52
Moet ik dat dan kunnen of willen? Die zitten in een andere levensfase. Ik heb geen zin om mij daar mee bezig te houden. Ik ben sowieso niet bezig met het versieren van vrouwen. Ik heb genoeg andere zaken, die mijn aandacht vragen. Geen idee hoe zij reageren. De meeste die ik ken zitten al in een relatie.
woensdag 29 januari 2020 om 08:19
Jij wil geen gesprek met de oudere dames.GewoneMan2020 schreef: ↑29-01-2020 06:23
De dames rond mijn leeftijd zeggen eigenlijk niet zoveel en/of laten mij links liggen. Ik groet ze wel altijd, maar dat is meer uit beleefdheid en zodat ze weten, dat ik in de buurt bent (Dat doe ik trouwens met iedereen). Dat neemt niet weg, dat ik geen gesprek met ze wil hebben.
De jonge meiden willen geen gesprek met de oude man.
Vreemde ideeën houdt je er op na. Tot een jaar of 30 kan een vrouw leuk praten Na je 30e krijgen vrouwen volgens jou blijkbaar een totaal ander karakter waarna ze niet meer leuk zijn. Geloof je het zelf?
woensdag 29 januari 2020 om 08:26
De 40 plus vrouwen zitten in dezelfde levensfase als jij 40 plus man.GewoneMan2020 schreef: ↑29-01-2020 06:52Moet ik dat dan kunnen of willen? Die zitten in een andere levensfase. Ik heb geen zin om mij daar mee bezig te houden.
Die jongere vrouwen zitten juist in een andere levensfase.
Dat jij achter loopt bij je leeftijdsgenoten zorgt er alleen maar voor dat niemand je meer interessant vindt en dat zowel de oudere als de jongere vrouwen je een looser vinden.
Niets sneuer dan een oude vent die krampachtig probeert jong te blijven.
Daar kom je alleen mee weg als je rijk bent. Er zijn namelijk altijd wel gold diggers te vinden die het helemaal niet uitmaakt hoe een man is als hij Maar geld heeft.
Heb je dat niet dan zou ik mij Masr eens wat meer conform je leeftijd gaan gedragen en ophouden met als een vieze oude man achter de jonge vrouwen aan te lopen.
woensdag 29 januari 2020 om 08:26
Zie ik echt nog niemand doen.Babette2017 schreef: ↑28-01-2020 23:58Bereid je voor: Nu komen allemaal viva vrouwen die gaan zeggen dat onbekenden hun ook altijd veel jonger inschatten.
Maar on topic: Val je zelf op jongere vrouwen?
woensdag 29 januari 2020 om 08:29
gewoon vriendelijk blijven doen, tegen iedereen.GewoneMan2020 schreef: ↑29-01-2020 06:23Nee, ik wil ze absoluut niet daten. Daar ben ik ook niet mee bezig. Ik kom daar gewoon om mijn werk te doen en verder niets. Zij beginnen steeds het gesprek met mij over koetjes en kalfjes en dan vragen ze zelf over mijn leeftijd.
Als een (jongere) vrouw plots onaardig doet, is het geen leuk mens. Blijkbaar kijkt ze alleen naar je als mogelijke date, ach en daar heb jij geen interesse in, dus laat lekker van je afglijden
woensdag 29 januari 2020 om 08:30
Ik vind het raar dat je zo gefocust bent op sociale gesprekken zonder versieren als doel op je werkplek, maar dan wel uitsluitend met single vrouwen tussen de 25 en 30.
Volgens mij heb je je motieven niet helemaal duidelijk. Ga er nog maar eens over nadenken. Wat voor soort gesprekken zijn gepast op de werkvloer en met wie houd je die gesprekken? En waar ontmoet je single vrouwen tussen de 25 en 30 (met daddy-issues, I guess?)? Als je die dingen nou eens een beetje op een rijtje krijgt, dan komt het vast goed.
Volgens mij heb je je motieven niet helemaal duidelijk. Ga er nog maar eens over nadenken. Wat voor soort gesprekken zijn gepast op de werkvloer en met wie houd je die gesprekken? En waar ontmoet je single vrouwen tussen de 25 en 30 (met daddy-issues, I guess?)? Als je die dingen nou eens een beetje op een rijtje krijgt, dan komt het vast goed.
woensdag 29 januari 2020 om 08:36
Ik vind het een vreemd verhaal. Dus regelmatig heb je leuk maar zakelijk, contact met vrouwen. Op een gegeven moment vragen ze naar je leeftijd. Je bent ouder dan hun dachten en dan is het alleen nog maar zakelijk en niet meer leuk?
Heel gek dit.
Wat kan mij iemands leeftijd schelen? Leuk zakelijk contact is leuk zakelijk contact waarom zou je dat afzwakken naar alleen maar zakelijk vanwege zoiets sufs als een leeftijd?
Zit het niet in jouw hoofd, dat je verwacht dat ze dat doen en dat het dus ook zo voelt?
Ze waren toch niet allemaal op zoek naar een date en de interesse voor je verloren, kan het me niet voorstellen. Trouwens mijn man is 13 jaar ouder en vrijwel al mijn vriendinnen ook dus ja zegt ook niks.
Heel gek dit.
Wat kan mij iemands leeftijd schelen? Leuk zakelijk contact is leuk zakelijk contact waarom zou je dat afzwakken naar alleen maar zakelijk vanwege zoiets sufs als een leeftijd?
Zit het niet in jouw hoofd, dat je verwacht dat ze dat doen en dat het dus ook zo voelt?
Ze waren toch niet allemaal op zoek naar een date en de interesse voor je verloren, kan het me niet voorstellen. Trouwens mijn man is 13 jaar ouder en vrijwel al mijn vriendinnen ook dus ja zegt ook niks.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 29 januari 2020 om 11:19
Bedankt voor het meedenken.
Dat zal het wel zijn. Als het niet in hun straatje past, dan negeren ze je gewoon. Tenzij ze je nodig hebben. En anderen die meteen lekker fel met modder gooien, terwijl je gewoon een vraag stelt en een gesprek wilt beginnen, zijn ook geen leuke mensen. Dat fel en snel reageren schijnt dat nou best wel normaal te zijn? Maar inhoudelijk iets constructies bijdragen, ho maar.
woensdag 29 januari 2020 om 11:22
Dat is het.Attraverso schreef: ↑29-01-2020 06:26Ocharme, hij kan als 40+ geen vrouwen van 25 versieren.
En vrouwen van je eigen leeftijd, laat ons zeggen 35-46, hoe reageren die? Of interesseren die je niet?
Vreselijk natuurlijk.
woensdag 29 januari 2020 om 11:23
Ze?GewoneMan2020 schreef: ↑29-01-2020 11:19Bedankt voor het meedenken.
Dat zal het wel zijn. Als het niet in hun straatje past, dan negeren ze je gewoon. Tenzij ze je nodig hebben. En anderen die meteen lekker fel met modder gooien, terwijl je gewoon een vraag stelt en een gesprek wilt beginnen, zijn ook geen leuke mensen. Dat fel en snel reageren schijnt dat nou best wel normaal te zijn? Maar inhoudelijk iets constructies bijdragen, ho maar.
Beetje incellig kom je over.
woensdag 29 januari 2020 om 11:31
Ik vind dat dat afstand creëert tussen ons. Daarom liever geen meneer of mevrouw. Ik ben teleurgesteld, dat als ze dan denken: "Shit, leuke vent, alleen wat te oud voor mij." Terwijl van mijn kant heb ik zoiets van aardig persoon om even mee te babbelen. Gewoon sociaal contact met geen bijbedoelingen.Olina schreef: ↑29-01-2020 01:16Wat is er miss mee dat ze je aanspreken als meneer, je bent toch ook een meneer je bent 40+ dus dat leeftijd verschil is er nou eenmaal.