Verloskundige bellen?

29-01-2020 10:52 22 berichten
Hoi allemaal,

Omdat ik niet voor elk wittewasje wil gaan bellen en een topic zo geopend is leg ik even iets voor.. Ik weet namelijk niet of ik dit bij de verloskundige moet neerleggen of niet.

Ik ben nu 23 weken zwanger en heb al een paar dagen een drukkend gevoel beneden bij het stukje tussen de anus en vagina (geen idee hoe dat heet). Ik begin nu ook krampjes te krijgen daar en dat maakt lopen lastig. Ik heb ook last van verstoppingen en ik weet niet in hoeverre mijn darmen hiermee te maken hebben. Volgende week heb ik mijn maandelijkse controle bij de verloskundige.. Dus dames wel of niet bellen aangezien ik volgende week toch al langs ga?

Ik heb al gegoogeld maar kom niet echt iets vinden waar ik wat aan had..
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen en advies vragen.
Je mag altijd even bellen. Vinden ze echt niet erg. Liever een keer te veel dan te weinig.
Oké! Dan bel ik ze op! Ik vind het zo lastig om te bepalen wanneer wel en wanneer niet
Verloskundigen vinden het prima als je ze belt hoor, als je je zorgen maakt om iets. Stukje wat jij bedoelt heet het perineum.
Druk daar kan prima komen door verstopte darmen, maar ook door het verweken van je bekkenbodem en bekken. Oefeningen zijn dan een goede. Gewoon bellen en advies vragen. Ik kreeg regelmatig op mijn flikker (ook tijdens de tweede zwangerschap) waarom ik niet gewoon eerder had gebeld tussendoor.
Gewoon bellen.
Daar zijn ze voor!
Ik kreeg te horen van de ha dat je in je zwangerschap ook last van je perineum kunt hebben als je een blaasontsteking hebt.
Bellen. Zijn ze voor.
Ik herken wel wat je zegt, deed ik zelf ook niet snel maar daarvoor regelmatig op mijn flikker gehad.
Bij mijn eerste zwangerschap bleek ik zwangerschap vergiftiging te hebben en bij mijn tweede bleek ik al vroeg weeën activiteit te hebben. Had veel buikpijn en krampen.

Waarschijnlijk is het niks maar wel overleggen bij twijfel!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Helemaal mee eens, echt bellen. Heb je al gebeld inmiddels?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ja zeker gewoon even bellen.
Ja net gebeld, de assistent is er vandaag niet dus vanaf morgen kan ik weer bellen.

Anders wordt het het spoednummer en dat vind ik ook weer zo overdreven ha
Wat een gezeur over dat bellen. Ik zie het vaker hier.
Gewoon bellen, jij kunt niet beoordelen of het spoed is, het is overdag en die verloskundige wordt gewoon betaald om jou advies te geven.
Ik denk dat je darmen zo vol zitten dat je er nu echt last van krijgt, aangezien je al verteld vast te lopen.
Op de nuchtere maag 2 glazen lauw water en overdag extra veel drinken kan je helpen.
Let op dat je niet teveel witte producten eet (brood etc) en niet teveel melkproducten, die stoppen nl.
En blijf in beweging, misschien een extra blokje om vandaag om wat extra's te doen.

Suc6
Bizar dat de assistente er dan niet is een vk moet je altijd kunnen bellen.

Gewoon altijd bellen to daar zijn ze voor en daar krijgen ze ook voor betaald en ze vinden het niet erg! Een van hun taken is jou zorgen wegnemen tijdens de zwangerschap.
where ever you go, go with your heart
Als de assistente er niet is, kun je je gerust door laten schakelen naar het spoednummer. Dan krijg je de verloskundige van dienst aan de telefoon. Mocht ze bijvoorbeeld midden in een bevalling zitten, dan zal ze dat aangeven en terugbellen.

Zo werd mijn verloskundige tijdens mijn bevalling tijdens het persen gebeld door iemand die een vraag had over de hoeveelheid kunstvoeding die ze aan haar pasgeboren baby mocht geven. Dus zal vast wel vaker voorkomen ;)
je kunt ook je huisarts bellen
Als je niet verklaarbare krampen hebt in je onderbuik en je bent pas 23 weken zou ik ook het spoed nummer bellen.
Het zal toch maar iets zijn waar ze wel naar moet kijken....
Gewoon naar het spoednummer bellen. Het is overdag, ze zijn gewoon aan het werk.
Jij hebt hier geen ervaring mee dus het lijkt me voor jou ook moeilijk in te schatten of dit iets is wat spoed heeft of niet. Bellen voor overleg kan altijd.
Bij twijfel bellen, spoednummer kan ook gewoon gebeld worden. Dat is de verloskundige die dienst heeft en geen spreekuren die dag draait. Als ze niet middenin een bevalling is dan doet ze (telefonische) vragen beantwoorden, huisbezoeken en als het rustig is zit ze misschien met een kop thee op de bank :)
het heet trouwens perineum en valt in je 'bekkenbodemgebied', opzich wel een bekende zwangerschapskwaal
Spoednummer bellen, dat is niet anders dan dat je de verloskundige rechtstreeks belt ipv via het vast nummer. Als het niet de bedoeling is hoor je het wel. Je kindje is meer waard dan wat je vk over je denkt (en ik begrijp je helemaal, zo dacht ik ook, achteraf denk ik 'waarom?')
Laat je nog even weten hoe het met je gaat? :-D
Ik heb gebeld naar het proefnummer en ze was net bezig met een bevalling haha. Maar ze heeft een uurtje later teruggebeld en gezegd dat het waarschijnlijk een blaasontsteking of bekkeninstabiliteit is. Morgen urine afleveren om te kijken of het een blaasontsteking zou kunnen zijn.

Ik kan best relativeren dat ze er daarvoor zijn maat spoed klinkt voor mij alsof je op het punt staat te bevallen. Maar ben wel blij dat ik heb gebeld. Nu even afwachten dus :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven