Een maand pauze

21-03-2009 17:31 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben nieuw op het forum, had de behoefte om mijn verhaal op te tikken, ben er zo mee bezig in mijn hoofd dat dit misschien wel goed is. Het zit zo: mijn vriend kwam 2 weken geleden ineens met het feit dat hij geen toekomst meer zag in onze relatie (1 jaar samen). Ik reageerde eerst heel emotieloos en vroeg een paar keer of hij het uit wilde maken, maar dat zei hij niet. Ik flipte, knallende ruzie, beiden huilen, eerst wilde hij het wil proberen nog ene keer toen niet.

Een week later afgesproken en ik had een hele speech voorbereid waarom we het toch nog een keer moesten proberen, want we maakten ook wel erg veel ruzie, dat had ik ok niet mijn hele leven volgehouden. Maar we hadden daar nooit iets aan proberen te veranderen. Maar dat wilde hij dus niet.

Een dag later stond hij op de stoep, nu was het besef doorgedrongen en dit was ook niet wat hij wilde. Erover gepraat en toen samen besloten elkaar een maand niet te zien.

Hele moeilijk, ik hield het niet vol, en elkaar afgelopen dinsdag gezien en toen vroeg hij of we naar de bios konden. Ik stemde in, was heel raar. Net als vroeger zaten we tegen elkaar aan en hand in hand terug gelopen naar mijn huis. Daar moest ik huilen en bij het afscheid zoende hij me op mijn mond.

Gisteren hield ik het niet uit, gemaild en gesmst dat ik hem moest zien, om te vragen of het niet beter is om elkaar juist wel te zijn en dan te kijken of het wil of niet. Over de telefoon gesproken, en het kwam erop neer dat hij zijn vrijheid nog niet kwijt wilde (hij is 24, ik 25) en zoveel wilde doen en zien en misschien nog wel iets met andere meisjes (nou ja!) wilde proberen. En dat hij gewoon ging kijken of hij me genoeg zou missen in die maand, en wil me dan ook niet zien tot half april.

Hele moeilijk, voel me een suftut omdat ik een maand ga zitten peinzen en het moeilijk ga hebben, terwijl hij uitgaat en leuke dingen doet en gaat kijken of hij me wel gaat missen.

We houden wel van elkaar en zijn graag bij elkaar, maar hij heeft zich dus ineens in zijn hoofd gehaald dat hij zin vrijheid niet kwijt wil. De afgelopen maanden hebben we het ook niet makkelijk gehad: mijn scriptie afgekeurd en in 2 maanden een nieuwe schrijven, ik had geen geld en hij wel, dreigende werkloosheid. Ook bijna geen sex gehad, hij gad gister aan dat dat ook wel meespeelde.

De dagen lijken weken, echt erg! Maar ik wil hem echt niet kwijt. Soms denk ik dat het wel weer aangaat, andere momenten denk ik dat hij uiteindelijk toch niet wil.

Voel me er hele slecht onder en als onafhankelijke jonge vrouw zou ik natuurlijk moeten zeggen dat ik geen maand ga zitten wachten terwijl hij het leuk heeft. Maar we houden van elkaar en zijn graag bij elkaar, ik dacht altijd dat dat voldoende zou zijn, maar dat is het niet blijkbaar. Vertrouwen in mannen (en in mezelf) is wel ontzetten gedaald.

Dus, zou een maand elkaar niet zien goed zijn? Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Overigens ben ik wel tot de conclusie gekomen dat we te weinig gepraat hebben. Het is inmiddels denk ik wel bij ons allebei bekend wat er fout zat, en ik heb iig duidelijkgemaakt dat ik zie waar het fout gegaan is en dat ik er aan wil werken, samen! We gaan binnenkort afspreken om te praten, als het signaal gegeven wordt dat de tijd daar is en er genoeg nagedacht is...:)
Wat stil ineens;)

Geldt alles trwns ook als de vriendin het niet meer weet?
Ik heb ook een pauze van 6 weken gehad.

Eerst contact gemeden en langzaam kwamen we nader tot elkaar. Met behulp van relatiecoach veel gepraat en ook oplossingen gezocht voor bepaalde dingen.

Woon nu weer bij hem en het gaat gewoon beter als voorheen.

Meer begrip, meer teamwork zeg maar.

Tuurlijk kan er nog weleens een irritatie voorkomen maar dat weten we nu beter op te lossen.

Soms betekend een pauze niet automatisch einde relatie..
Jolantje, dit kun je niet menen !!
Jawel dit meen ik wel.

Sinds 2 weken weer terug

We kunnen niet zonder elkaar en er zijn een aantal dingen veranderd hier. Meer praten dat sowieso, en we zijn meer dingen samen gaan doen, dagje weg, lekker fietsen, filmavondjes.Hij heeft 3 weken vakantie gehad en daar hebben we samen gebruik van gemaakt. En het praten met een relatiedeskundige doet ook veel.

Op het moment heb ik erg last van mijn gezondheid, waarschijnlijk reuma of fybromyalgie en heb ik veel pijn en voel me niet lekker in mijn vel. Stemmingswisselingen zijn normaal bij mij en kan soms weinig hebben. Maar mijn vriend heeft er alle begrip voor. Hij heeft zich verdiept in mijn ziektebeeld en steunt mij waar hij kan. Het huishouden, mijn persoonlijke verzorging(soms doet het afdrogen mij teveel pijn en doet hij het) en ook de boodschappen zijn nu veel ook zijn taken.

We hebben gewoon besloten om gewoon opnieuw te beginnen, en niet meer teveel aan het verleden te denken maar ons te richten op de toekomst. En als je elkaar die kans niet wilt geven dan is je relatie je ook niks waard.

Ik heb geprobeert hem te negeren niet te reageren maar als iemand zoveel moeite voor je doet om je terug te krijgen, dan wil ik hem die kans wel geven..
Kijk hier heb je wat aan...een positief verhaal! Hoe kwamen jullie weer nader tot elkaar?
Ik weet dat het heel moeilijk is wanneer je gevoel wat anders zegt dan je verstand, maar meis! Als hij niet 100% voor jou wil gaan en nog niet klaar is voor een serieuze relatie ... In deze periode is het moeilijk te geloven, maar hij is niet de laatste jongen op de wereld tegen wie je lekker aan kunt kruipen en met wie je interesses deelt. Kies voor jezelf, je komt over als een verstandige sterke meid. Hou jezelf niet voor de gek.

Succes
quote:Stephke1985 schreef op 17 april 2009 @ 00:21:

Kijk hier heb je wat aan...een positief verhaal! Hoe kwamen jullie weer nader tot elkaar?

euh nee dat is geen positief verhaal.. Jolantje heeft haar vorige topic laten verwijderen maar geloof maar dat dat geen positief verhaal is en ook niet zal worden...

het was namelijk de derde pauze in drie jaar........
Goh ja hoor daar gaan we Jolantje weer de grond intrappen??Liselore ik ben nog nooit zolang van hem af geweest, hooguit 1 dagje. En daarbij wat weet jij er van af?

Als ik naar iedereen moet luisteren hier dan kan ik beter maar kluizenaar worden.

Juist omdat ik teveel naar iedereen hier hebt geluisterd, ben ik zolang van hem af geweest.

Ik had toendertijd een uitdraai van mijn topic gemaakt en deze pas onze relatietherapeute laten lezen, en zelfs die vond dat sommige hier op het forum compleet ernaast zitten met hun adviezen, en dat juist kan resulteren tot geheel verbroken relaties.

Mijn vriend en ik hebben een rot tijd achter de rug en wat voornamelijk mee speelt is het feit dat ik mijn vorige relatie niet goed hebt verwerkt.

En het gesukkel met mijn gezondheid heeft ook niet goed gedaan. Ik heb het die 6 weken zonder hem niet makkelijk gehad, maar uiteindelijk is er nu wel het een en ander verandert. Dankzij therapie en eigen inzicht.

We zijn er nog lang niet maar we zijn nog lang niet klaar met elkaar. En vooral nu ik ziek ben( waarschijnlijk reuma of fibromyalgie) weet ik wat ik aan hem heb.

Mijn leven is in korte tijd totaal op zijn kop gezet nu ik ineens sommige dingen moeizaam kan.(stofzuigen, boodschappen doen zelfs de afwas kan soms al te pijnlijk voor me zijn) En als ik dan zie wat hij nu allemaal voor me doet had ik geen betere man voor me kunnen bedenken.
Ik had toendertijd een uitdraai van mijn topic gemaakt en deze pas onze relatietherapeute laten lezen, en zelfs die vond dat sommige hier op het forum compleet ernaast zitten met hun adviezen, en dat juist kan resulteren tot geheel verbroken relaties.

ga je nou beweren dat het forum schuldig is aan jouw relatieproblemen? een forum kan nooit dienen als alternatief voor therapie, dat wist je toch wel?
Mijn advies?.leg het geschrevene van Jolantje als een speer naast je neer,ik zou zeggen spit het forum eens uit en dan weet je genoeg wat Jolantje betreft!

Jolantje ga hulp zoeken meid en spelt anderen geen onzin op de mouwen, zo mooi zijn jouw relatie's niet,ga jij maar eerst eens aan jezelf werken voor je anderen van advies probeerd te zijn!
By the way Jolantje,ik woon in dezelfde gemeente als jij en ik heb jou op een aantal leugens kunnen betrappen die je o.a over de woningbouw hier schreef, je hoeft je hier nl niet in te schrijven, maar enkel woonbonnen in te sturen, jij zegt dat jouw vader hier in de mijnen een goede baan had,het zal me echter niks verbazen dat jij gewoon een kamper bent die hier om de hoek in de friture staat,jou de grond in trappen? Ouwhoer niet!need i say more over onze woonplaats?
Kop en schotel, hoe staat het er nu voor?
quote:ronniemitchel schreef op 19 april 2009 @ 05:49:

By the way Jolantje,ik woon in dezelfde gemeente als jij en ik heb jou op een aantal leugens kunnen betrappen die je o.a over de woningbouw hier schreef, je hoeft je hier nl niet in te schrijven, maar enkel woonbonnen in te sturen, jij zegt dat jouw vader hier in de mijnen een goede baan had,het zal me echter niks verbazen dat jij gewoon een kamper bent die hier om de hoek in de friture staat,jou de grond in trappen? Ouwhoer niet!need i say more over onze woonplaats?

Ja ja om een woonbon in te vullen moet je een inschrijfnummer hebben en hoe kom je daar aan??

Juist door je in te schrijven.

Oh "onze" woonplaats ben jij dan een kamper?? Nou ik niet.

En iemand anders van dit forum die uit deze woonplaats komt ook niet.

Jij kent me niet persoonlijk dus oordeel niet over mij en hou je beschuldigingen voor je ja.

Ik trok me idd teveel aan van wat er hier gezegt werd. En 1 van het juiste advies was, dat ik er hulp bij moest halen. Nou dat hebben we gedaan. En relatiedeskundige.

Want ondanks alles vinden het wel allemaal de moeite waard.

En ja waar me al voor gewaarschuwd was, het is idd erg zwaar veel dingen worden naar boven gehaald maar worden op deze manier wel uitgepraat.

En Meds ik zeg niet dat het forum schuld is aan dingen, maar dat ik een niet realitisch beeld van dingen kreeg, waardoor ik niet meer in mezelf geloofde.

Aan sommige tips heb ik zeer zeker wat gehad, evenals van de steun die ik buiten dit forum om van forummers via msn, sms en noem maar op heb.
quote:jolantje schreef op 19 april 2009 @ 01:49:

Goh ja hoor daar gaan we Jolantje weer de grond intrappen??Liselore ik ben nog nooit zolang van hem af geweest, hooguit 1 dagje. En daarbij wat weet jij er van af? Wat ik hier van je gelezen heb", dat weet ik er vanaf , en daar is helemaal niks positiefs aan. Dat heeft helemaal niks met jou de grond in trappen te maken, maar dat je nou niet echt een voorbeeld bent hoe een pauze kan werken.....Als ik naar iedereen moet luisteren hier dan kan ik beter maar kluizenaar worden.

Juist omdat ik teveel naar iedereen hier hebt geluisterd, ben ik zolang van hem af geweest. Nou niet goed genoeg geluisterd wat je zit er weer.... beetje laf om dat nou hier neer te leggen.... jij maakt je eigen keuzes en alleen jij bent daar verantwoordelijk voor Ik had toendertijd een uitdraai van mijn topic gemaakt en deze pas onze relatietherapeute laten lezen, en zelfs die vond dat sommige hier op het forum compleet ernaast zitten met hun adviezen, en dat juist kan resulteren tot geheel verbroken relaties.

Mijn vriend en ik hebben een rot tijd achter de rug en wat voornamelijk mee speelt is het feit dat ik mijn vorige relatie niet goed hebt verwerkt. alweer, nog steeds, dat excuus dat kennen we nu wel... En het gesukkel met mijn gezondheid heeft ook niet goed gedaan. Ik heb het die 6 weken zonder hem niet makkelijk gehad, maar uiteindelijk is er nu wel het een en ander verandert. Dankzij therapie en eigen inzicht.

We zijn er nog lang niet maar we zijn nog lang niet klaar met elkaar. En vooral nu ik ziek ben( waarschijnlijk reuma of fibromyalgie) weet ik wat ik aan hem heb.

Mijn leven is in korte tijd totaal op zijn kop gezet nu ik ineens sommige dingen moeizaam kan.(stofzuigen, boodschappen doen zelfs de afwas kan soms al te pijnlijk voor me zijn) En als ik dan zie wat hij nu allemaal voor me doet had ik geen betere man voor me kunnen bedenken.Fijn Jolante dat jij dat wel geloofd... maar doe nu niet alsof een pauze een relatie kan helpen... dat van jou moeten we ook nog maar afwachten en eerlijk gezegd heb ik er door al je topic in het verleden een heeeel hard hoofd in.
Jolantje, dit topic gaat niet over jouw. Je trekt het zo helemaal naar je toe, en hebt het over je eigen situatie. Open dan even een eigen topic.

En een beetje flauw om te zeggen dat je zo lang weg bent geweest van je vent omdat forummers je dat adivseerden. Komop zeg, je hebt zelf een slecht lopende relatie. Daar hebben wij echt niet voor gezorgd hoor. Bovendien ben je toch volwassen genoeg om je eigen keuzes te maken?

Ik ben het met Liselore eens dat jij nu niet direct het voorbeeld bent wat TO nodig heeft. (en dat baseer ik op al je topics over je slecht lopende relatie)
Uiteindelijk weet niemand of pauzes helpen, is voor iedereen weer anders...
quote:jolantje schreef op 19 april 2009 @ 01:49:

Juist omdat ik teveel naar iedereen hier hebt geluisterd, ben ik zolang van hem af geweest. Je was toch BLIJVEND bij hem weg omdat je inzag dat jullie elkaar alleen maar ongelukkiger maakte dan jullie al waren? Dát was je inzicht. En typisch dat er in dat topic al gevraagd werd hoelang je deze keer weg zou blijven. Dat wordt gevraagd omdat je alles ontkende en iedereen behalve jezelf de schuld gaf. En een patroon vertoont. Dat patroon is niet weg na 6 weken.

Mijn vriend en ik hebben een rot tijd achter de rug en wat voornamelijk mee speelt is het feit dat ik mijn vorige relatie niet goed hebt verwerkt. Die heb je nog steeds niet verwerkt, dus daar ga je weer tegenaan lopen.

Ik heb het die 6 weken zonder hem niet makkelijk gehad, maar uiteindelijk is er nu wel het een en ander verandert. Dankzij therapie en eigen inzicht. As if dat in 6 weken gebeurt. Wat een onzin. Of is die therapeut zo ontzettend goed? Is het dan bij jullie volgende pauze ook haar/zijn schuld dat het toch weer misliep?

We zijn er nog lang niet maar we zijn nog lang niet klaar met elkaar. En vooral nu ik ziek ben( waarschijnlijk reuma of fibromyalgie) weet ik wat ik aan hem heb. Dus ben je bij hem omdat dat makkelijker is, goede basis.. vooral na een pauze. (dat was sarcastisch ja)
quote:Stephke1985 schreef op 23 april 2009 @ 16:05:

Uiteindelijk weet niemand of pauzes helpen, is voor iedereen weer anders...

Klopt. Elke situatie is anders, iedereen als mens is anders en hoe die pauze dan wordt gebruikt of ingevuld is ook weer anders. De ene gaat los, de andere gaat nadenken, een derde gebruikt de tijd weer op een andere manier.

Maar ik blijf er wel bij dat het langere tijd uitelkaar - zonder direct contact - niet bepaald slim is. Het kweken en voeden van de onzekerheid doet de relatie meestal geen goed.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Ik heb ook een keer een ontzettende crisis in mijn relatie meegemaakt. Een bevriende kennis die toevallig psycholoog was, en met me hierover sprak gaf me de tip om nooit uit gesprek te raken. Nooit uit elkaars buurt te raken. Want zodra je afstand neemt, wordt het nog moeilijker om weer in gesprek te komen.

Verder ben ik het helemaal eens met Madhe over Jolantje's post.
Oke...naja we hebben geen direct contact, ik word wel gebeld, krijg smsjes, via msn praten we..ik zoek het alleen zelf niet op, omdat toen we uitelkaar gingen aangegeven werd dat absolute rust wel wenselijk was om na te denken. Toch werd ik wel regelmatig gezocht...Nu aankomende maandag afgesproken, weet alleen totaal niet wat ik ervan moet verwachten...Ook nog geen plaats en tijd etc, dus afwachten:)
Oke...naja we hebben geen direct contact, ik word wel gebeld, krijg smsjes, via msn praten we..ik zoek het alleen zelf niet op, omdat toen we uitelkaar gingen aangegeven werd dat absolute rust wel wenselijk was om na te denken. Toch werd ik wel regelmatig gezocht...Nu aankomende maandag afgesproken, weet alleen totaal niet wat ik ervan moet verwachten...Ook nog geen plaats en tijd etc, dus afwachten:)
Kopenschotel, hoe is het nou? Heb je hem alweer gezien? Hij zou halverwege april toch weer contact met je opnemen?
Wohman..hoe bedoel je dat nooit uit elkaars buurt geraken. Wij hebben ongeveer 3 weken amper contact gehad, nu laatste tijd weer een stuk frequenter. Vorige week maandag wat gedronken, donderdag ook paar uur gezien met koninginnedag en afgelopen dinsdag naar een concert geweest(was al gepland en gewoon gezellig) en aankomende vrijdag en donderdag erop weer afgesproken..Ze geeft zelf aan vriendinnen van ons aan dat ik de enige ben die ze wil, maar wel rustig opbouwen. Zelf wordt dat niet rechtstreeks tegen mij gezegd. Durf er ook niet goed naar te vragen, bang teveel te pushen...

Komt dit overeen met niet uit elkaars buurt gaan?
nee,

niet uit elkaars buurt gaan betekent juist het gesprek met elkaar aangaan. Ga ie confrontatie aan. luister naar wat zij wil, maar leg ook uit wat jij wilt en wat je verwacht.

Door op eieren te gaan lopen e niet uit te spreken wat je echt voelt uit ngst voor de reactie van e ander, raak je juist van elkaar verwijderd. Dan komen er dngen tussen je in te staan. En dingen die tussen jou en je partner in blijven staan, die drijven je uitelkaar. Dus daar moet je juist over praten. Wat verstaat zij onder "rustig opbouwen", wat versta jij er onder, hoe lang mag dat duren, wat wil je uiteindelijk en in welk tijdspad. en is dat reeel? Dus gewoon wel vragen wat je wilt weten. als dat teveel pushen is, dan pas je toch niet zo goed bijelkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven