Geld & Recht alle pijlers

Bijdrage vriendenlunch

29-01-2020 14:51 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Graag een oordeel. Mijn vriend en ik hadden laatst een lunch samen met vrienden voordat we naar een festival gingen. Dit doen we wel vaker en meestal neemt iedereen dan wel iets mee. Maar dit keer was het anders. Geen probleem veder super fijn de de moeite wordt gedaan. Maar hier komt hij. Vooraf afgesproken dat er een tikkie zou komen. No problem. We waren met 12 man. En de lunch bestond uit witte puntjes, eieren en knakworsten. Prima vond het hartstikke lekker hoor. Maar nu werd er even een bijdrage gevraagd van 5 euro per persoon. Dus nu hebben mijn vriend en ik samen 10 euro betaald voor een broodje knakworst, een broodje ei en een bakje koffie. Persoonlijk vind ik dit vrij prijzig. En heb dit ook gezegd tegen De mensen die de lunch verzorgden. Waarop ik de melding kreeg dat ze het wel mee vonden vallen. Waarop ik nog even aan het rekenen ben gegaan. Nou, de gene die de lunch verzorgden zijn een stel dus 12-2=10 en dan 10x5= 50 euro verdienen aan vrienden op een broodje knakworst en ei vind ik bijzonder. Ik heb al gezegd tegen vriendlief dat ik in vervolg mijn eigen lunch wel regel want hoewel ik het hartstikke gezellig vind, ik zelf persoonlijk een beetje raar om aan je vrienden te gaan verdienen. Hoe staan jullie hier tegenover? En ik ben absoluut niet gierig hoor dat terzijde. Ik vind het geen probleem om mee te betalen, maar ik struikel hier wel een beetje over.
blijfgewoonbianca schreef:
29-01-2020 21:36
Echt wel. :yes:
niet bij TO

maar we kunnen hier met zijn alleen nog even een heerlijke knakworst-fittie hebben
Nehemah schreef:
29-01-2020 21:34
, en in de tweede situatie lijken broodjes knakworst/ei me dan een redelijk voor de hand liggende optie.
Voor de hand liggend ?
Nou, zal echt aan mij liggen. Maar ik zou een kroket een veel voor de hand liggender optie hebben gevonden. En kaas / ham.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
29-01-2020 21:36
Een wit kadetje is stevige kost ? ( want daar gaan we nu van uit )
Sinds wanneer ?

met knakworst en eieren kan ik daar langer op doorgaan dan op een broodje gezond.
wat ik overigens heerlijk vind, zeker in de zomer.
wij slapen nooit.
29-01-2020 21:38
Voor de hand liggend ?
Nou, zal echt aan mij liggen. Maar ik zou een kroket een veel voor de hand liggender optie hebben gevonden. En kaas / ham.
poeh, nou een broodje kroket is idd veeeelllllllll culinairder dan een hotdog.
wij slapen nooit.
Of ik zou 12 hamburgers gebakken hebben. ( en broodjes ham/ kaas )
Of ik zou een pan soep gemaakt hebben ( en broodjes met beleg )

Ik vind knakworsten altijd een beetje naar kattenvoer ruiken.
29-01-2020 21:38
Voor de hand liggend ?
Redelijk voor de hand liggend ;-D maar goed, dat kan natuurlijk ook mijn gebrek zijn :$
Kroket vind ik altijd wel een goede!
valentinamaria schreef:
29-01-2020 21:39
poeh, nou een broodje kroket is idd veeeelllllllll culinairder dan een hotdog.
Geen hotdog.
Knakworst.
29-01-2020 21:41
Of ik zou 12 hamburgers gebakken hebben. ( en broodjes ham/ kaas )
Of ik zou een pan soep gemaakt hebben ( en broodjes met beleg )

Ik vind knakworsten altijd een beetje naar kattenvoer ruiken.
Dat lijkt me best een goed vullende festival-lunch!
Nehemah schreef:
29-01-2020 21:41
Redelijk voor de hand liggend ;-D maar goed, dat kan natuurlijk ook mijn gebrek zijn :$
Kroket vind ik altijd wel een goede!
maar tja, de moet je dan weer halen of bestellen ofzo
en duuuurrrrrr, brrrr
Kijk, als die knakworst op een bedje van zuurkool lag met een plakje spek op zijn rug, dan hoor je me niet.
Maar een simpele kadet met knakworst....ik vind dat geen eten wat je visite voorzet. Hooguit na een nacht stappen en je moet al je laatjes opentrekken voor wat eetbaars.
Tot dit topic dacht ik trouwens echt dat alleen kinderen knakworsten aten. Toch weer wat geleerd, ondanks de verdwenen TO.
lilalinda schreef:
29-01-2020 21:44
maar tja, de moet je dan weer halen of bestellen ofzo
en duuuurrrrrr, brrrr
Uit de vriezer. Kunnen in de oven. Of de airfryer, of de patatpan. 4 voor 3 euro als je dure voor in de oven hebt.
meisje85 schreef:
29-01-2020 21:45
Tot dit topic dacht ik trouwens echt dat alleen kinderen knakworsten aten. Toch weer wat geleerd, ondanks de verdwenen TO.
ik vind deze lekker, en ben al heul oud

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... -knakworst
meisje85 schreef:

een keer of 3 per jaar vind ik ze heerlijk.
wij slapen nooit.
29-01-2020 21:23
Ik zou geen eens zachte broodjes serveren.
Haha nee ok, dat is ook weer zo.

Maar toch zit er ook wel weer verschil tussen de ene of de andere lunch. Onlangs heb ik een lunch gemaakt voor mijn (schoon) ouders. Dan maak ik daar werk van. Diverse hapjes uit de oven, lekkere broodjes, soep etc. Tafel mooi gedekt.
Of als er vrienden komen eten zorg ik ook dat het aan niks ontbreekt.

Maar ik weet niet hoe ik het bij TO moet zien. Even snel lunchen voordat ze naar het festival gaan. Dan vind ik een snelle hap niet heel raar. Je zou mij dan ook blij maken met een broodje kroket bijv. Of gewoon een lekker broodje met ham/kaas, wat rauwkost. Ik zou niks luxe verwachten.
meisje85 schreef:
Ik vind ze soms echt lekker en heb er dan ook echt zin in :)

Zoiets wordt hier guilty pleasure genoemd, toch?
Nehemah schreef:
29-01-2020 21:25
Nou, niet alleen voor mannen ;-D ik ben een vrouw en geen hele kleine eter over het algemeen. En als je naar een festival gaat dan drink je toch ook wat, dan zou ik wel even een goede bodem willen leggen. Dan zou ik aan twee witte puntjes echt niet genoeg hebben.
Nee ik zelf ook niet.
tulpje21 schreef:
29-01-2020 21:53
Nee ik zelf ook niet.
Ik ook niet.
29-01-2020 21:26
Ja,...dat ze zouden betalen voor een lunch. Ik weet niet hoe jij dat noemt, maar knakworst en een gekookt ??? ei op zachte broodjes vind ik geen lunch. Woensdagmiddaghap voor basissschoolkinderen.
Tja, dat vind ik ook wel, maar niet iedereen kan koken natuurlijk. Ik heb ook wel eens bij mensen op een verjaardag witte bolletjes met ham of kaas of eiersalade met een bekertje soep uit blik als avondeten gehad, en daar mag ik van dit forum niet over zeiken :D want heel normaal voor een verjaardag, dus witte bolletjes met een knakworst zullen vast in sommige kringen ook heel normaal zijn voor een lunch.

Overigens zou het mij prima lukken om aan witte bolletjes, knakworst, ei, kaas, ham, sap, frisdrank, augurk, gebakken uitjes, zuurkool en sausjes meer dan 50 euro uit te geven.
Am Yisrael Chai!
Los van of ik zo'n lunch zou serveren en of ik daar geld voor zou vragen: ik vind het van TO erg knieperig om over die 5 euro te zeuren. Dan hebben ze er een tientje aan verdiend, so what? Ze hebben daar ook de boodschappen voor gedaan en 10 man over de vloer gehad. Ik vind het echt te flauw om over een bonnetje te gaan zeuren.
Als je al zo'n gevoel hebt dat het veel meer is dan ze hebben uitgegeven, dan stel je de volgende keer voor om samen boodschappen te doen, zodat je weet hoeveel het kost. Of je stelt voor dat het bij jou thuis is, zodat je zeker weet dat er eerlijk gerekend wordt.
Dat ze er boodschappen voor hebben gedaan en 10 man over de vloer hadden doet er niet toe wat mij betreft. Dan hadden die vrienden het niet bij hen moeten laten plaatsvinden.

Ik zou gewoon die €5 pp betalen en er niks van gezegd hebben maar wel volgende keer zelf de lunch hebben geregeld zodat ik een fatsoenlijke lunch kreeg. Die lunch zou ik zelf betalen voor de groep maar uitgaande van de vriendengroep van to zou ik een foto van de bon doorsturen met een tikkie. Bedrag door 12 delen uiteraard.
29-01-2020 21:32
Vind ik het nog steeds kindereten.
En wat is er mis met zachte broodjes dan? Die krijg je na crematie ook. En bij lunch op cursus. En wat is er nou mis met een ei?
fashionvictim schreef:
29-01-2020 23:39
Tja, dat vind ik ook wel, maar niet iedereen kan koken natuurlijk. Ik heb ook wel eens bij mensen op een verjaardag witte bolletjes met ham of kaas of eiersalade met een bekertje soep uit blik als avondeten gehad, en daar mag ik van dit forum niet over zeiken :D want heel normaal voor een verjaardag, dus witte bolletjes met een knakworst zullen vast in sommige kringen ook heel normaal zijn voor een lunch.

Overigens zou het mij prima lukken om aan witte bolletjes, knakworst, ei, kaas, ham, sap, frisdrank, augurk, gebakken uitjes, zuurkool en sausjes meer dan 50 euro uit te geven.
Nou dat!

En de discussies die hier gevoerd worden doen er niet toe. TO vond de lunch prima (dus ze verlangde geen luxe broodjes). Ik zal er zelf geen geld voor vragen maar dit hadden ze onderling zo afgesproken

En sjonge... ook al zouden ze er een tientje aan overgehouden hebben! Als mijn vrienden zo zouden zeiken over geld mochten ze dat tientje in hun reet steken en zou ik nooit meer wat organiseren!
Je kan ze ook gewoon bedanken dat ze dit gedaan hebben. Volgende keer mag jij (wel bonnetjes bewaren).
En TO wat vind je van onze oordelen, kan je er iets mee?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Jojanneke12 schreef:
30-01-2020 08:39
Dat ze er boodschappen voor hebben gedaan en 10 man over de vloer hadden doet er niet toe wat mij betreft. Dan hadden die vrienden het niet bij hen moeten laten plaatsvinden.

Vind ik nogal kort door de bocht. Binnen zo'n groep zijn er altijd mensen die met grote regelmaat de hele groep over de vloer hebben, en andere mensen die nooit de hele groep uitnodigen voor een lunch of wat dan ook. Beetje flauw als altijd dezelfden opdraaien voor dat werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven