Geld & Recht alle pijlers

Bijdrage vriendenlunch

29-01-2020 14:51 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Graag een oordeel. Mijn vriend en ik hadden laatst een lunch samen met vrienden voordat we naar een festival gingen. Dit doen we wel vaker en meestal neemt iedereen dan wel iets mee. Maar dit keer was het anders. Geen probleem veder super fijn de de moeite wordt gedaan. Maar hier komt hij. Vooraf afgesproken dat er een tikkie zou komen. No problem. We waren met 12 man. En de lunch bestond uit witte puntjes, eieren en knakworsten. Prima vond het hartstikke lekker hoor. Maar nu werd er even een bijdrage gevraagd van 5 euro per persoon. Dus nu hebben mijn vriend en ik samen 10 euro betaald voor een broodje knakworst, een broodje ei en een bakje koffie. Persoonlijk vind ik dit vrij prijzig. En heb dit ook gezegd tegen De mensen die de lunch verzorgden. Waarop ik de melding kreeg dat ze het wel mee vonden vallen. Waarop ik nog even aan het rekenen ben gegaan. Nou, de gene die de lunch verzorgden zijn een stel dus 12-2=10 en dan 10x5= 50 euro verdienen aan vrienden op een broodje knakworst en ei vind ik bijzonder. Ik heb al gezegd tegen vriendlief dat ik in vervolg mijn eigen lunch wel regel want hoewel ik het hartstikke gezellig vind, ik zelf persoonlijk een beetje raar om aan je vrienden te gaan verdienen. Hoe staan jullie hier tegenover? En ik ben absoluut niet gierig hoor dat terzijde. Ik vind het geen probleem om mee te betalen, maar ik struikel hier wel een beetje over.
Wat een gezeur om 5 euro pp
Ik neem aan dat de meeste mensen meer dan 1 broodje hebben gegeten en dat er op een broodje ook meer dan 1 knakworstje zat?
Ik vind het niet onredelijk.
Zij hebben gratis gegeten, let maar op.

Zou er verder niet over zeuren. Echt niet.
De volgende keer dit dus niet meer zo doen.
Of zelf de boodschappen doen of weer iedereen wat meenemen.

Kijk misschien waren het bakkerbollen en vrije uitloopeieren en dure koffie en de dure frankfurters ipv huismerk knakworst, de goedkoopste eitjes en weekendbollen van de lidl.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 29-01-2020 14:57
34.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Diegene kan wel zeggen dat het meevalt, maar er is toch gewoon een totaalbedrag van deze boodschappen, of het meevalt of niet is toch niet iets subjectiefs? Stel dat je voor deze boodschappen 20 euro kwijt bent en je vraagt 5 euro per persoon dat wéét je toch dat je te veel vraagt?

Ik vind dat je een punt hebt, ik kan me ook niet voorstellen dat dit 50 euro heeft gekost.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet moeilijk doen om 5 euro, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken.
En het valt wel mee?? Maar dat is toch punt niet inderdaad.

Kosten gedeeld door zoveel. Dat vraag je.

Niet een bedrag bedenken op het principe 'welk bedrag valt wel mee?'. Dat is raar.


Volgende keer anders doen. Nu niet meer over zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
29-01-2020 14:58
En het valt wel mee?? Maar dat is toch punt niet inderdaad.

Kosten gedeeld door zoveel. Dat vraag je.

Niet een bedrag bedenken op het principe 'welk bedrag valt wel mee?'. Dat is raar.


Volgende keer anders doen. Nu niet meer over zeuren.
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind raar dat er dan niet even een bonnetje wordt rondgestuurd en dan dat bedrag gedeeld door 12.

Knakworsten zijn niet heel goedkoop, waarsch zijn er mensen die meer hebben gegeten en wellicht was er ook nog wel wat over?

Vind 5 euro wel meevallen...
Je hebt gelijk. De broodjes kosten per stuk 12,5 cent, dus 25 bij elkaar. Vier knakworsten kosten hooguit 60 cent, een ei 30 (vrije uitloop). Dan kom je voor de broodjes uit op 1,15, en gooi er nog een likje boter op, wordt het 2 euro. Dan hebben jullie dus kennelijk dure koffie gedronken. Of je vrienden zijn profiteurs.
Alle reacties Link kopieren
Pupsel schreef:
29-01-2020 15:00
Ik vind raar dat er dan niet even een bonnetje wordt rondgestuurd en dan dat bedrag gedeeld door 12.

Knakworsten zijn niet heel goedkoop, waarsch zijn er mensen die meer hebben gegeten en wellicht was er ook nog wel wat over?

Vind 5 euro wel meevallen...
Nou 3 blikjes heb je voor 2 euro bij jumbo geloof ik. Dan heb je er 30. Met 12 man heb je misschien 9 blikjes maar is nog steeds maar 6 euro. Zou ik niet duur noemen.
Alle reacties Link kopieren
'Ik ben absoluut niet gierig'.... nou....

Jij zegt dat jullie een tientje betaald hebben voor '1 broodje knakworst, 1 broodje ei en 1 koffie'. Dat klopt natuurlijk niet, dat was minstens het dubbele want voor 2 personen. En wees eens eerlijk.... Ik kan me niet voorstellen dat jullie beiden afgepast bovenstaande hebben gehad.

En dan nog: Minimaal 2 belegde broodjes + drinken. Alles voor je gehaald en geserveerd en ik neem aan dat je de vaat niet gedaan hebt en niet even de stofzuiger/dweil gepakt hebt toen je klaar was met eten.... voor 5 euro. Waar heb je het over?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
MinkeDeWit schreef:
29-01-2020 15:00
Je hebt gelijk. De broodjes kosten per stuk 12,5 cent, dus 25 bij elkaar. Vier knakworsten kosten hooguit 60 cent, een ei 30 (vrije uitloop). Dan kom je voor de broodjes uit op 1,15, en gooi er nog een likje boter op, wordt het 2 euro. Dan hebben jullie dus kennelijk dure koffie gedronken. Of je vrienden zijn profiteurs.
O wat knap dat jij kan zien waar die mensen hun boodschappen hebben gehaald.

Zat er geen mayo, ketchup, mosterd, uitjes etc. op die hotdogs?
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
29-01-2020 15:03
Nou 3 blikjes heb je voor 2 euro bij jumbo geloof ik. Dan heb je er 30. Met 12 man heb je misschien 9 blikjes maar is nog steeds maar 6 euro. Zou ik niet duur noemen.
Lol jij noemt nu een aanbieding (welke 2 voor 3 euro is hoor..).
Als je voor bijv unox bokworst gaat zit je al op 3+ euro voor een blikje.
12 man, nou ze hebben p.p. echt wel meer dan 1 worstje gegeten.

Stel ze hebben daar 9 blikjes van gekocht dan zit je zo op 25 a 30 euro voor worst.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon niet zo handig dat er geen bonnetje is getoond, maar er meteen van uit gaan dat ze er een slaatje uit slaan vind ik een beetje raar.
Alle reacties Link kopieren
Geen melk/karnemelk/chocolademelk?
Waren er plastic bekers/bestek/bordjes gekocht voor de lunch? Servetjes? Een papieren tafelkleed?

Verder, betaal de 5 euro gewoon. Er is ook tijd voor vrijgemaakt voor het lijstje maken, naar de supermarkt, opslag en voorbereiding. Dus alles met elkaar koop je een mooie lunch met 0 moeite voor 5 euro.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Dat jij zo weinig eet kan de rest niets aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
29-01-2020 15:05
'Ik ben absoluut niet gierig'.... nou....

Jij zegt dat jullie een tientje betaald hebben voor '1 broodje knakworst, 1 broodje ei en 1 koffie'. Dat klopt natuurlijk niet, dat was minstens het dubbele want voor 2 personen. En wees eens eerlijk.... Ik kan me niet voorstellen dat jullie beiden afgepast bovenstaande hebben gehad.

En dan nog: Minimaal 2 belegde broodjes + drinken. Alles voor je gehaald en geserveerd en ik neem aan dat je de vaat niet gedaan hebt en niet even de stofzuiger/dweil gepakt hebt toen je klaar was met eten.... voor 5 euro. Waar heb je het over?
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Raar dat jullie afspreken eerst te betalen.
Logischer zou zijn: Iemand haalt de boodschappen, deelt de kosten door het aantal deelnemers en stuurt dan een tikkie.
Alle reacties Link kopieren
5 euro voor een lunch is niet veel.

Je weet niet waar en welke broodjes, knakworst en eieren ze gekocht hebben. Ze hebben ook tijd geïnvesteerd om alles te kopen en te regelen.

Vertrouw je het niet dan vraag je om de bonnetjes.

Volgende keer eigen lunch meenemen, grote kans dat het dan ook langzamerhand einde oefening van de vriendenclub wordt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
29-01-2020 15:05
O wat knap dat jij kan zien waar die mensen hun boodschappen hebben gehaald.

Zat er geen mayo, ketchup, mosterd, uitjes etc. op die hotdogs?
Dat bedoel ik. En er zal vast wel meer dan een afgepast kopje koffie gedronken zijn. Melk, thee, fris... En er waren vast meer dan 2 broodjes voorzien. Die boodschappen moeten gewoon gehaald en betaald worden en werden waarschijnlijk aangevuld met garnituur.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
*2020* schreef:
29-01-2020 15:10
Dat jij zo weinig eet kan de rest niets aan doen.

Dat de rest zoveel eet daar kan ze ook niets aan doen
:HA:
Oemayra schreef:
29-01-2020 15:17
Dat de rest zoveel eet daar kan ze ook niets aan doen
:HA:
Inderdaad maar anders moeten die vrienden per broodje gaan rekenen dat gaat turven worden.
Gewoon betalen, ze zullen het wel nodig hebben... voor de volgende keer anders afspreken!
Nu betalen, volgende keer zelf de lunch regelen. Om bonnetjes vragen is wellicht niet zo'n geweldig idee.
Als je echt dit alleen aangeboden gekregen hebt (dus niet dat er ook nog zalm was, maar ja, die lust je niet zo graag en er was ook nog chocolademelk en fricandeau), dan is het inderdaad vrij prijzig. Maar ja, is dat de moeite van gedoe waard?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven