Kinderopvang zit mogelijk vol

30-01-2020 21:52 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een hypothetisch probleem maar ik ben op dit moment 30 weken zwanger. Vandaag belde we de kinderopvang waar we ons kind hebben ingeschreven om te peilen wat de status is. Ze gaven aan dat er nog heel veel mensen voor ons zijn en dat het maar de vraag is of het überhaupt gaat lukken.

Ik raak aardig in de stress, bij inschrijving gaf de manager aan dat het wel goed moest komen. Misschien dat één dag minder aan het begin een optie zou zijn maar als ik flexibel kon zijn met dagen moest het verder wel goed komen..

Nu lijkt het me niet heel veel zin hebben maar is het toch slim om me bij zoveel mogelijk andere kdv’s in te schrijven?

Sta ook nog wel op een andere plek ingeschreven maar deze is vrij ver weg en eigenlijk zelfde verhaal wat betreft inschrijvingen.

Ik woon in de randstad trouwens.
Ik zou informeren of het op bepaalde dagen misschien rustiger is. Wij hadden een tijdje geleden voor 2 dagen opvang aangevraagd. Dat ging niet: de ene dag wel, maar op de andere dag zaten ze vol. Er was op een andere weekdag wél nog plek, dus wij hebben wat met werkdagen geschoven om het op te lossen.

En anders zou ik informeren op welke termijn ze wel opvang kunnen garanderen. Als dat te overzien is, zou ik het proberen te regelen met ouderschapsverlof/ vakantiedagen/ grootouders/ etc. Als het te lang duurt, zou ik inderdaad eens rond gaan bellen naar andere opvang.
Ja schrijf je bij zo veel mogelijk kinderdagverblijven in! En vergeet de bso niet. Ik woon ook in de randstad, en hier is het echt een ramp met ellenlange wachtlijsten.
Je wil een week voor je terug moet beginnen werken niet merken dat je kind nog altijd geen plaats heeft.

Ik zou dus wel bij nog een aantal KDV's of gastouders gaan kijken en eventueel inschrijven.

En hopen dat wel meer ouders zich op meerdere lijsten zetten zodanig dat er af en toe mensen van de wachtlijst afvallen omdat ze dichterbij een ander KDV wonen.
Ooeh ik begrijp je stress.
Is een (eventueel tijdelijke) gastouder een oplossing? En idd inschrijven bij meerdere kdv's...
Succes!
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Ik heb mijn baby op voorhand op meerdere plekken ingeschreven. Mijn voorkeurspelling had na 2.5 mnd plek. Tot die tijd heeft ze op een “tweede keus” gezeten. Kind was nog zo klein. Zij merkte er echt niets van
Wij hadden dat (8 jaar geleden inmiddels) ook. Overal enorme wachtlijsten. We wisten echter wel al heel vroeg dat we vanaf dat baby ca 5 maanden zou zijn wel plek zouden hebben en een paar maanden daarna ook op onze wensdagen.

Aan mijn zwangerschapsverlof heb ik nog 4 weken vakantie geplakt en daarna hebben we nog een paar weken gehad dat mijn man drie dagen per week verlof op nam. Toen konden we pas allebei onze normale uren gaan werken.

Achteraf gezien vond ik het wel relaxt. Want toen ik ging werken ging de overgang vrij vlot omdat we dus nog niet de ‘stress’ hadden van brengen en halen naar de opvang. Kon dus rustig weer in het werkritme komen en de baby nog fijn even thuis
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Met hoeveel weken heb je ingeschreven dan?
Waarschijnlijk dom maar omdat de manager van deze opvang vrij relaxt deed maar bij één andere ingeschreven.

Wel aangegeven dat vier dagen de voorkeur is maar dat we ook met drie erg blij zijn en welke dagen maakt niet uit. Daar is mijn werk gelukkig flexibel in! Ook kan ik beginnen met minder dagen op mijn werk maargoed als ik geen één dag opvang heb is het wel erg vervelend.

Ze kunnen helaas helemaal geen garantie afgeven en pas als ik net bevallen ben een indicatie geven over de huidige status. Geven wel aan dat de meeste ouders zich voor twee/drie kdv's inschrijven.

Vraag me alleen af hoeveel zin het heeft om me nu nog op andere plekken in te schrijven, maar denk dat ik morgen maar gewoon een middagje ga googlen en wat inschrijvingen moet gaan doen.

Zitten maar twee gastouders goed bereikbaar, en die zijn open tot half 3 en waarvan één maar drie dagen open is. Maargoed beter iets dan niets natuurlijk maar niet heel handig.

Verder gelukkig mijn eigen ouders in de buurt, maar zijn eigenlijk te oud om meer dan een dag op te passen en zou ik ze ook liever niet mee belasten.
Ik ben ooit op woensdag en vrijdag gaan werken zodat er plek was op de opvang. Misschien kun je naar andere dagen kijken? En alvast inschrijven voor de bso is ook een goed idee. Is je kind al ingeschreven voor een basisschool?
Zelf een kinderopvang beginnen ? Er is blijkbaar genoeg vraag naar.
Niet geschoten is altijd mis
Leeuw32 schreef:
30-01-2020 22:14
Met hoeveel weken heb je ingeschreven dan?
Met acht weken, maar dat schijnt vrij laat te zijn in de randstad.
ekeim schreef:
30-01-2020 22:18
Ik ben ooit op woensdag en vrijdag gaan werken zodat er plek was op de opvang. Misschien kun je naar andere dagen kijken? En alvast inschrijven voor de bso is ook een goed idee. Is je kind al ingeschreven voor een basisschool?
Helaas voor alle dagen onzekerheid! Bij inschrijven afgesproken dat ze me rond mijn bevalling een voorstel doen met wat er kan, als er tenminste iets kan. Sta in principe open voor alle opties!

Basisschool nog niet, verwacht niet dat ik dan nog in de randstad woon maargoed wellicht toch misschien goed om te door voor de zekerheid nu ik dit zo ervaar.
Bitje93 schreef:
30-01-2020 22:19
Zelf een kinderopvang beginnen ? Er is blijkbaar genoeg vraag naar.
Haha nou bijna over nagedacht. Maar weet niet of ik dat iemand kan aan doen. Heb de stille hoop dat ik wat geduldiger leer worden door mijn eigen kind maar geloof niet dat dat mijn roeping is ;)
Arequipa schreef:
30-01-2020 22:27
Haha nou bijna over nagedacht. Maar weet niet of ik dat iemand kan aan doen. Heb de stille hoop dat ik wat geduldiger leer worden door mijn eigen kind maar geloof niet dat dat mijn roeping is ;)
Niks zegt dat je zelf op de werkvloer moet staan :-).

Eén opendoen, de cijfers, administratie en boekhouding beheren en voor het "kindergedeelte" geschoolde kinder-verzorgsters in dienst nemen.

Als er echt zo'n tekort is in de buurt zit je tent in no time vol :-).
Zeker als je er nog wat hippe marketing-termen rond gooit en mikt op bijvoorbeeld vegetarische of veganistische ouders waarbij je zonder vlees en alleen met bio-eten en bio-speelgoed werkt.
Marnamai schreef:
30-01-2020 22:30
Niks zegt dat je zelf op de werkvloer moet staan :-).

Eén opendoen, de cijfers, administratie en boekhouding beheren en voor het "kindergedeelte" geschoolde kinder-verzorgsters in dienst nemen.

Als er echt zo'n tekort is in de buurt zit je tent in no time vol :-).
Zeker als je er nog wat hippe marketing-termen rond gooit en mikt op bijvoorbeeld vegetarische of veganistische ouders waarbij je zonder vlees en alleen met bio-eten en bio-speelgoed werkt.
Hahah dat is zeker waar! En allemaal hebben ze vegetarische verde stampotjes uit eigen moestuin gekookt door Miep. En als je mazzel hebt dan komt er ook nog eens in de week iemand langs met een instrument om de individuele ontwikkeling van hun persoonlijkheid te stimuleren.

Ging een wereld voor me open!
.
arequipa wijzigde dit bericht op 30-01-2020 22:35
Reden: Dubbel
99.48% gewijzigd
Dubbel
Arequipa schreef:
30-01-2020 22:20
Met acht weken, maar dat schijnt vrij laat te zijn in de randstad.
Ah tijd genoeg zou je denken. Hier met 6 weken op 5 plekken ingeschreven. Op 1 nu plek met 34 weken voor 3 dagen (niet alle voorkeursdagen). Ken het probleem dus :roll:
Leeuw32 schreef:
30-01-2020 22:35
Ah tijd genoeg zou je denken. Hier met 6 weken op 5 plekken ingeschreven. Op 1 nu plek met 34 weken voor 3 dagen (niet alle voorkeursdagen). Ken het probleem dus :roll:
Jeetje vijf plekken! Ik had beter moeten weten :nope:
Arequipa schreef:
30-01-2020 22:38
Jeetje vijf plekken! Ik had beter moeten weten :nope:
Ja randstad en tweeverdieners-wijk. Scholen inschrijven is hier meteen met geboorte net als BSO.
Leeuw32 schreef:
30-01-2020 22:39
Ja randstad en tweeverdieners-wijk. Scholen inschrijven is hier meteen met geboorte net als BSO.
Hoorde dat je in Amsterdam je kind moet inschrijven voor 8 middelbare scholen en je niet eens meer voorrang krijg als broer/zus er al zit.

Alsof het dan nog zin heeft om naar open dagen te gaan als de kans ongeveer nihil is.
Leeuw32 schreef:
30-01-2020 22:39
Is sneller verhuizen dan gepland een optie?
Marnamai schreef:
30-01-2020 22:43
Ik ga niet verhuizen :A: ....is gewoon overal in de randstad zo. Zelfs regio waar ik vandaan kom is het ook zo erg.
Marnamai schreef:
30-01-2020 22:43
Nee niet echt, heb hier mijn familie/vrienden in de buurt, een baan met vast contract en een baas die gek is op kinderen en begrijpt dat flexibiliteit op werk soms nodig is.

Verhuizen zou betekenen minimaal een uur verderop gaan wonen of meer vanaf waar ik nu woon. Bovenstaande is nu op loop/fiets afstand.

Zou meer over 1/2 jaar aan de orde zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven