Co ouderschap
vrijdag 31 januari 2020 om 21:39
Hallo allemaal,
Ik heb wat zorgen die ik graag hier wil uiten en wat advies zou willen ontvangen.
Momenteel ben ik in een scheiding met 1 kind onder de 2 jaar. Mijn aanstaande ex is meerdere malen fysiek agressief geweest naar mij toe en ook wat ruw naar de kinderen. We zitten in een scheiding omdat ik eindelijk wakker ben geworden en in zie dat ik mijn kinderen niet wil groot brengen in zo een situatie.
Een aantal maanden geleden is mijn ex gearresteerd omdat hij mij in het openbaar sloeg waar de kinderen bij waren (hierdoor ontstond er een gevaarlijke situaite voor de kinderen). Een voorbijganger heeft toen de politie gebeld en ik heb toen aangifte gedaan op aandringen van de politie. Omdat de kinderen erbij waren, zouden ze hem sowieso arresteren en bij een aangifte kon ik mijn verhaal doen.
Helaas was dat voor mij toen nog niet het punt waarop ik zei we kappen ermee. Ik bleef het proberen en hem tegemoet komen in al zijn gekke eisen.
Tot ik op aandringen van hem mijn baan heb opgezegd zodat ik kon gaan zoeken naar een parttime baan (ik werkte 32uur en zou naar 24 moeten gaan). Dit omdat hij dacht dat het beter zou zijn voor het gezin ivm de rust. Ik had een goede baan en verdiende 3x modaal. Dit gaf echter niet het resultaat dat wij voor ogen hadden en hij is weer fysiek geworden. Mijn zoon stond erbij en keek heel erg geschrokken. Deze blik heb ik nog nooit bij hem gezien maar toen wist ik dat jk wegmoest.
Ondertussen zitten we in een hele nare scheiding waarin hij me bedreigd en vraagt om geld (ik heb geen inkomen momenteel) en afspraken met de kinderen afzegt en per week kijkt wat hem uitkomt. Soms is dat een middagje en soms wat langer. Hij komt altijd met iemand omdat hij de zorg voor mijn zoon nooit alleen heeft gedaan.
Nu heb ik via mijn advocaat eenzijdig verzoek tot echtscheiding ingediend met als voorstel dat hij met onze zoon is op 2 dagen in de week van ochtend tot bedtijd. Uiteraard met iemand erbij. Alleen weigert hij dit, hij heeft een verzoek tot co-ouderschap ingediend. Alleen met zijn agressieve verleden en het risico dat er vast wel momenten zullen zijn dat onze zoon het bloed onder zijn nagels vandaan kan halen (hij paste vroeger ook nooit op) zie ik dit niet zitten
Mijn ex is ook charmant en hoogopgeleid en hij kan zich voordoen als een echte gentleman. Hierdoor zie ik dat mensen zijn agressieve houding en uitlatingen niet kunnen plaatsen als hij voor ze staat.
Ik maak me zorgen dat hij toch een co-ouderschap weet af te dwingen. Hij vindt ook dat hij een sterke zaak heeft hierin.
Wat kan ik nu het beste doen? We hebben nog geen zitting bij de rechtbank maar we proberen via onze advocaten in minnelijk overleg tot een regeling te komen.
Groeten,
Een wanhopige moeder
Ik heb wat zorgen die ik graag hier wil uiten en wat advies zou willen ontvangen.
Momenteel ben ik in een scheiding met 1 kind onder de 2 jaar. Mijn aanstaande ex is meerdere malen fysiek agressief geweest naar mij toe en ook wat ruw naar de kinderen. We zitten in een scheiding omdat ik eindelijk wakker ben geworden en in zie dat ik mijn kinderen niet wil groot brengen in zo een situatie.
Een aantal maanden geleden is mijn ex gearresteerd omdat hij mij in het openbaar sloeg waar de kinderen bij waren (hierdoor ontstond er een gevaarlijke situaite voor de kinderen). Een voorbijganger heeft toen de politie gebeld en ik heb toen aangifte gedaan op aandringen van de politie. Omdat de kinderen erbij waren, zouden ze hem sowieso arresteren en bij een aangifte kon ik mijn verhaal doen.
Helaas was dat voor mij toen nog niet het punt waarop ik zei we kappen ermee. Ik bleef het proberen en hem tegemoet komen in al zijn gekke eisen.
Tot ik op aandringen van hem mijn baan heb opgezegd zodat ik kon gaan zoeken naar een parttime baan (ik werkte 32uur en zou naar 24 moeten gaan). Dit omdat hij dacht dat het beter zou zijn voor het gezin ivm de rust. Ik had een goede baan en verdiende 3x modaal. Dit gaf echter niet het resultaat dat wij voor ogen hadden en hij is weer fysiek geworden. Mijn zoon stond erbij en keek heel erg geschrokken. Deze blik heb ik nog nooit bij hem gezien maar toen wist ik dat jk wegmoest.
Ondertussen zitten we in een hele nare scheiding waarin hij me bedreigd en vraagt om geld (ik heb geen inkomen momenteel) en afspraken met de kinderen afzegt en per week kijkt wat hem uitkomt. Soms is dat een middagje en soms wat langer. Hij komt altijd met iemand omdat hij de zorg voor mijn zoon nooit alleen heeft gedaan.
Nu heb ik via mijn advocaat eenzijdig verzoek tot echtscheiding ingediend met als voorstel dat hij met onze zoon is op 2 dagen in de week van ochtend tot bedtijd. Uiteraard met iemand erbij. Alleen weigert hij dit, hij heeft een verzoek tot co-ouderschap ingediend. Alleen met zijn agressieve verleden en het risico dat er vast wel momenten zullen zijn dat onze zoon het bloed onder zijn nagels vandaan kan halen (hij paste vroeger ook nooit op) zie ik dit niet zitten
Mijn ex is ook charmant en hoogopgeleid en hij kan zich voordoen als een echte gentleman. Hierdoor zie ik dat mensen zijn agressieve houding en uitlatingen niet kunnen plaatsen als hij voor ze staat.
Ik maak me zorgen dat hij toch een co-ouderschap weet af te dwingen. Hij vindt ook dat hij een sterke zaak heeft hierin.
Wat kan ik nu het beste doen? We hebben nog geen zitting bij de rechtbank maar we proberen via onze advocaten in minnelijk overleg tot een regeling te komen.
Groeten,
Een wanhopige moeder

zaterdag 1 februari 2020 om 00:10
Het was toch een eenmalig misverstand?Shaakje schreef: ↑31-01-2020 22:36Dan zeggen wij toch hetzelfde, alleen voeg ik eraan toe dat wij meer middelen hebben om ons probleem op de dure manier op te lossen? Het gaat er toch om dat ik ondanks alles wat er is voorgevallen geen begeleiding heb mogen ontvangen van VT? Mijn zaak is al tot 2x toe gesloten.
P.s. mijn gezicht lag open toen hij me sloeg en mijn zoon zat er overstuur bij en zag het gebeuren. Evenals de voorbijganger. Ik heb VT ook de vraag gesteld wat hun ervaring is met iemand die in het openbaar zijn vrouw zo toegetakeld heeft. Is dit iets wat iemand voor het eerst in een opwelling doet? Ik heb gevraagd wat hun ervaring hierin is. En ze hebben beaamd dat iemand die voor het eerst zich zo opsteld dat niet in een openbare omgeving doet. Je moet namelijk je reserves opzij schuiven, je op een andere manier uiten dan je van jezelf gewend bent. En dat tegen je vrouw en in het bijzijn van de kinderen.
Jij bent daar waarschijnlijk in meegegaan om door te kunnen gaan met hem. Jij bent hierin dus net zo verantwoordelijk (zo niet de meest verantwoordelijke) voor het stoppen van het hulptraject waarnaar VT kan verwijzen. Eigenlijk heb je ze hiermee gewoon de deur gewezen, en dan kunnen ze zonder meerdere meldingen niet zoveel.
zaterdag 1 februari 2020 om 00:14
Het minnelijk traject cancelen betekent dus een juridische strijd. Daar worden kinderen nooit beter van.Lexie72 schreef: ↑31-01-2020 23:44Wat ik zou doen als mijn man me meerdere keren mishandeld had:
Het minnelijke traject cancellen en een goede advocaat in familierecht inschakelen. Inzetten op een traject voor agressiebeheersing voor man en een bezoekregeling als hij dat traject succesvol heeft afgerond. Als men oordeelt dat man het kind een veilige basis kan bieden, dan een bezoekregeling. Eerst maar eens om het weekend, gaat dat goed, dan kunnen jullie dat uitbreiden.
Sterkte, het is een rotsituatie.
Kinderen zijn er altijd bij gebaat dat ouders er zelf uit komen en achter de regeling kunnen staan die ze samen afspreken.
Je gaat ook voorbij aan het recht wat kinderen en ouders hebben op onbelemmerd contact met elkaar.
Dat kun je niet zomaar even beperken omdat jij bang bent voor je ex-partner. Of daar voorwaarden aan stellen (als hij een agressieregulatie-traject volgt dan mag hij contact, etc)
Kinderen hebben recht op onbelemmerd contact met hun beide ouders tenzij er zwaarwegende redenen zijn omdat te beperken.
zaterdag 1 februari 2020 om 00:28
Jouw geluk (en ellende voor je kind) is dat zijn interesse blijkbaar niet ligt bij jullie kind maar om jouw dwars te zitten.
Dus zorg voor een bliksemafleider waar hij je lekker dwars kan zitten en leidt zo de aandacht af van de co ouderschap zodat naar boven komt hoe hij er écht in staat (naar jouw verwachting: geen interesse, afspraken niet nakomen).
En zorg alsjeblieft goed voor jullie kind, dit is al erg en beschadigend genoeg.
Dus zorg voor een bliksemafleider waar hij je lekker dwars kan zitten en leidt zo de aandacht af van de co ouderschap zodat naar boven komt hoe hij er écht in staat (naar jouw verwachting: geen interesse, afspraken niet nakomen).
En zorg alsjeblieft goed voor jullie kind, dit is al erg en beschadigend genoeg.

zaterdag 1 februari 2020 om 00:30
Patchouli, een juridische strijd is voor alle betrokkenen moeilijk, maar soms is onderhandelen, ook met wederzijdse advocaten, helaas niet mogelijk.
Ik kan me voorstellen dat het voor een ouder, die voor de ogen van haar kind is mishandeld, moeilijk is om dat kind naar zijn of haar vader te laten gaan. Het vertrouwen in die vader is weg. Dan kan je de rechter toch vragen naar zo’n traject in het belang van de veiligheid van je kind? Ik zeg niet dat ik de vader het contact met zijn kind wil ontzeggen.
Ik kan me voorstellen dat het voor een ouder, die voor de ogen van haar kind is mishandeld, moeilijk is om dat kind naar zijn of haar vader te laten gaan. Het vertrouwen in die vader is weg. Dan kan je de rechter toch vragen naar zo’n traject in het belang van de veiligheid van je kind? Ik zeg niet dat ik de vader het contact met zijn kind wil ontzeggen.
zaterdag 1 februari 2020 om 01:04
To, wat je kunt doen is met je advocaat een omgangsregeling voorstellen met begeleiding.
met voorstellen bedoel ik ( mee laten wegen) in het co-ouderschaps plan als je dat gaat aanvoeren bij de rechter!
Op deze manier word zijn omgang gemonitord & zijn afspraken die jullie samen hebben opgesteld en de veiligheid van je kids.
Weigert hij alles dan staat zijn zaak heel zwak ben ik bang, aangezien er een aanklacht ligt voor het in het gevaar brengen van kinderen in het bijzijn van de mishandelingen.
VT, geeft advies en zou je eventueel in kunnen schakelen als schakel tussen jouw ex- man politie en de gehele situatie.
En helemaal als hij nog steeds dreigt.
Heb hier een algemene link van jeugdzorg, maar je zou eventueel dus ook kunnen google naar jdgz in je eigen regio.
https://www.echtscheiding-wijzer.nl/omg ... iding.html
met voorstellen bedoel ik ( mee laten wegen) in het co-ouderschaps plan als je dat gaat aanvoeren bij de rechter!
Op deze manier word zijn omgang gemonitord & zijn afspraken die jullie samen hebben opgesteld en de veiligheid van je kids.
Weigert hij alles dan staat zijn zaak heel zwak ben ik bang, aangezien er een aanklacht ligt voor het in het gevaar brengen van kinderen in het bijzijn van de mishandelingen.
VT, geeft advies en zou je eventueel in kunnen schakelen als schakel tussen jouw ex- man politie en de gehele situatie.
En helemaal als hij nog steeds dreigt.
Heb hier een algemene link van jeugdzorg, maar je zou eventueel dus ook kunnen google naar jdgz in je eigen regio.
https://www.echtscheiding-wijzer.nl/omg ... iding.html
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.

zaterdag 1 februari 2020 om 09:02
Hoi to,
Lastige situatie! Weet zijn omgeving ook hiervan af? Toen mijn tante in een soortgelijke situatie zat heeft zij haar ex schoonmoeder ingeschakeld. Die heeft zich uiteindelijk bij haar zoon opgedrongen als de kinderen bij hem waren in het weekend. Dan kwam zij er ook slapen onder het mom van ik wil mijn kleinkinderen zien.
Uiteraard moet alles juridisch goed geregeld zijn maar het is altijd fijn om een vangnet te hebben in zijn directe omgeving. Dan weet je dat er iemand is die een oogje in het zeil houdt.
Lastige situatie! Weet zijn omgeving ook hiervan af? Toen mijn tante in een soortgelijke situatie zat heeft zij haar ex schoonmoeder ingeschakeld. Die heeft zich uiteindelijk bij haar zoon opgedrongen als de kinderen bij hem waren in het weekend. Dan kwam zij er ook slapen onder het mom van ik wil mijn kleinkinderen zien.
Uiteraard moet alles juridisch goed geregeld zijn maar het is altijd fijn om een vangnet te hebben in zijn directe omgeving. Dan weet je dat er iemand is die een oogje in het zeil houdt.
zaterdag 1 februari 2020 om 09:54
Tja, alle dingen die wel goed gaan, komen niet in de openbaarheiddiyer schreef: ↑31-01-2020 23:59De mensen die vol vertrouwen op VT en dat zij wel weten wat ze doen, hebben zeker tig krantenstukken en tv documentaires gemist? VT is een ontzettend log apparaat. Ik heb het in mijn eigen omgeving mogen aanschouwen en sindsdien snap ik elk argwaan heel goed. Als ik een statement zou mogen maken: als je passende hulp nodig hebt, klop dan vooral NIET bij veilig thuis aan. Het had hier in de buurt een behoorlijk drama kunnen voorkomen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 1 februari 2020 om 14:45
Ik heb alleen contact met moeders die daar mee te maken hebben (gehad)patchouli_ schreef: ↑31-01-2020 23:38Ah, zit je in de hoek van ervaringsdeskundigheid? Belangenbehartiging?
En dan ook met vaders of alleen moeders?
Ik ken maar 2 vaders die daar mee te maken hebben (gehad)
zaterdag 1 februari 2020 om 15:00
Wat zijn dan volgens jou die zwaarwegende redenen?patchouli_ schreef: ↑01-02-2020 00:14
Kinderen hebben recht op onbelemmerd contact met hun beide ouders tenzij er zwaarwegende redenen zijn omdat te beperken.
Hulpverleners en jij redeneren altijd dat een man die zich agressief heeft gedragen naar zijn vrouw nog geen agressie hoeft te vertonen naar het kind. Kind is zijn eigen vlees en bloed dus dat ligt anders dan zijn vrouw.
Voor een deel van de mannen gaat dat denk ik ook op. Dat een man die zich agressief heeft gedragen tegen zijn vrouw wel lief is voor zijn kind.
Aan de andere kant is bewezen dat ze zich slecht kunnen beheersen en kinderen kunnen ook wel eens het bloed onder je nagels vandaan halen.
Het kindje is nog geen 2. Waar to "slechts" een open gezicht had loopt een kind snel veel ernstigere schade op. Bovendien kan het niet weg gaan uit een dreigende situatie.
Veel moeders die er van beschuldigd worden het kind bij e vader te willen weghouden maken zich oprecht bezorgd over de veiligheid van hun kind. Die hebben geen boodschap aan theorieën als een man die zijn vrouw slaat, slaat niet automatisch ook zijn kind.
En als je wacht tot het bewezen is dat vader kind slecht behandeld dan is er misschien al onherstelbare schade aangericht.
zaterdag 1 februari 2020 om 16:29
Het recht op onbelemmerd contact tussen ouder en kind is een grondrecht van zowel ouder als kind. Dat kun je niet preventief beperken, dan moet er aantoonbaar risico zijn als ouder en kind alleen met elkaar zijn.
Dat is niet mijn mening, dat is de wet. Wat ik vInd doet er helemaal niet toe. Het gaat er om dat meerderen roepen dat ze begeleide omgang moet toestaan, maar TO heeft niks toe te staan en die vader lacht haar keihard uit als ze begeleid contact voorstelt. Die gaat daar echt niet vrijwillig in mee.
Vader en kind hebben recht op onbelemmerd contact tenzij een rechter hierin beperkingen oplegt. En dat doen ze niet als er geen aantoonbaar risico is.
Het gaat mij er om dat onhaalbaar advies geven TO niet verder helpt.
Dat is niet mijn mening, dat is de wet. Wat ik vInd doet er helemaal niet toe. Het gaat er om dat meerderen roepen dat ze begeleide omgang moet toestaan, maar TO heeft niks toe te staan en die vader lacht haar keihard uit als ze begeleid contact voorstelt. Die gaat daar echt niet vrijwillig in mee.
Vader en kind hebben recht op onbelemmerd contact tenzij een rechter hierin beperkingen oplegt. En dat doen ze niet als er geen aantoonbaar risico is.
zaterdag 1 februari 2020 om 21:50
Onhaalbaar ?? Wie zegt dat? Ben jij deskundige?patchouli_ schreef: ↑01-02-2020 16:29Het recht op onbelemmerd contact tussen ouder en kind is een grondrecht van zowel ouder als kind. Dat kun je niet preventief beperken, dan moet er aantoonbaar risico zijn als ouder en kind alleen met elkaar zijn.
Want het advies over begeleidende omgang is, niet onhaalbaar sterker nog dit word aangeraden door advocaten.
En als de ex partner van To niet mee wil werken aan enige omgang of de veiligheid van zijn kinderen in het belang van de kinderen.
Dan is de kans zeker heel groot dat een rechter dat juist gaat meenemen.
Alleen al omdat hij niets geeft om de veiligheid van de kids dat is al gebleken aangezien hij To, sloeg in het bijzijn. Van zijn eigen kids.
ongeacht de wet of niet en ik ben het zeker niet altijd eens met Sugar maar hierin heeft ze gelijk.
Maar hey ex slaan in het bijzijn van kinderen is totaal geen risico?
To, moet volgens jouw maar gewoon wachten tot het bewezen is of hij de kinderen ooit gaat slaan of what ever he want dat staat in de WET.. mss moet hij ze wel eerst over het balkon gooien voordat we dit soort zaken serieus zien voor wat ze echt zijn, gevaarlijk .

Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.

zaterdag 1 februari 2020 om 22:11
Gaat het om meerdere kinderen en maak je je alleen zorgen over het jongste kind, of zou de omgangsregeling alleen voor dit kind zijn?
Zou je ex akkoord gaan met een opbouw van de regeling naar co-ouderschap? Dus eerst een dag en dat steeds verder uitbreiden?
Verder wat eerder al werd gezegd: documenteer alles, bewaar apps en e-mails.
Misschien is het ook wel slim om akkoord te gaan met co-ouderschap als je inschat dat hij dat toch niet na gaat komen.
Zou je ex akkoord gaan met een opbouw van de regeling naar co-ouderschap? Dus eerst een dag en dat steeds verder uitbreiden?
Verder wat eerder al werd gezegd: documenteer alles, bewaar apps en e-mails.
Misschien is het ook wel slim om akkoord te gaan met co-ouderschap als je inschat dat hij dat toch niet na gaat komen.
anoniem_64833f9ed6645 wijzigde dit bericht op 02-02-2020 13:47
Reden: Rare autocorrect...
Reden: Rare autocorrect...
1.19% gewijzigd
zondag 2 februari 2020 om 10:13
En toch heeft patchouli de juiste informatie gegeven.
Ik zit momenteel in dit traject met een dierbare en maak van dichtbij de onmacht van moeder en de kinderen mee. Er is sprake (geweest) van mishandeling van moeder en de kinderen. De kinderen willen niet meer naar hun vader. Maar vader ontkent in alle toonaarden en de rechter heeft al uitgesproken, dat vader zijn kinderen gewoon moet kunnen zien. En als moeder niet meewerkt, loopt ze het risico dat de kinderen bij hun vader moeten wonen en zij een omgangsregeling krijgt.
Dat Veilig Thuis ingeschakeld wordt en je doorverwijst naar de Raad van de Kinderbescherming en alle vervolgstappen is een goed hulptraject. Maar er worden heel wat fouten gemaakt en dan vecht je tegen een log systeem waarbij sommige medewerkers oogkleppen ophebben. Voor de één pakt het goed uit, voor de ander niet.
Ik zit momenteel in dit traject met een dierbare en maak van dichtbij de onmacht van moeder en de kinderen mee. Er is sprake (geweest) van mishandeling van moeder en de kinderen. De kinderen willen niet meer naar hun vader. Maar vader ontkent in alle toonaarden en de rechter heeft al uitgesproken, dat vader zijn kinderen gewoon moet kunnen zien. En als moeder niet meewerkt, loopt ze het risico dat de kinderen bij hun vader moeten wonen en zij een omgangsregeling krijgt.
Dat Veilig Thuis ingeschakeld wordt en je doorverwijst naar de Raad van de Kinderbescherming en alle vervolgstappen is een goed hulptraject. Maar er worden heel wat fouten gemaakt en dan vecht je tegen een log systeem waarbij sommige medewerkers oogkleppen ophebben. Voor de één pakt het goed uit, voor de ander niet.
zondag 2 februari 2020 om 11:01
Alleen gaat in de praktijk dus bijna altijd zoals Patchouli aangeeft.
En daar worden moeders dus redelijk wanhopig van. Want ze kunnen niets doen tegen een man die dan misschien niet wettelijk een grens overgaaat Masr de kinderen toch niet goed behandeld.
Of een man die wel de grens over gaat alleen valt het niet te bewijzen.
Bovendien kan een een betaalde advocaat meer tijd en dus moeite in een zaak steken dan een pro deo advocaat. Vaak zijn het de vrouwen die minder geld hebben dus trekt een man scowiesi al vaak aan het langste eind. Al heeft to blijkbaar gelukkig voor haar wel geld genoeg voor een goede advocaat.
zondag 2 februari 2020 om 19:11
Dank jullie wel voor de reacties. We proberen op een zo goed mogelijke manier hier uit te komen.
De ex is samen met een familielid als hij met zoon is en familielid doet eigenlijk alles. Zelfs het naar bed brengen doet hij samen. Echter had zoon lief paar dagen geleden geen middagslaapje gedaan en je raad het al een onrustig kind. Dus hij heeft mij toen geapt om zoonlief naar bed te brengen zodat hij eerder wegkon.
Ik wil absoluut niet mijn zoon zonder vader laten opgroeien. Maar zodra het er even wat meer moet gebeuren of extra energie moet worden gestoken in het kind, dan heeft hij er al geen zin in.
Vandaar dat ik het liefst een omgangsregeling zie met begeleiding. Op het moment dat zoon wat zelfstandiger is zouden we dit misschien kunnen uitbreiden. Maar op dit moment geniet zoonlief van papa en tante op 2 dagen in de week. Maar op het moment dat tante er niet is en de huishoudelijke taken moeten ook gebeuren dan maak ik me zorgen over zijn buien. En of hij het wel aankan..
Fijne avond iedereen.
De ex is samen met een familielid als hij met zoon is en familielid doet eigenlijk alles. Zelfs het naar bed brengen doet hij samen. Echter had zoon lief paar dagen geleden geen middagslaapje gedaan en je raad het al een onrustig kind. Dus hij heeft mij toen geapt om zoonlief naar bed te brengen zodat hij eerder wegkon.
Ik wil absoluut niet mijn zoon zonder vader laten opgroeien. Maar zodra het er even wat meer moet gebeuren of extra energie moet worden gestoken in het kind, dan heeft hij er al geen zin in.
Vandaar dat ik het liefst een omgangsregeling zie met begeleiding. Op het moment dat zoon wat zelfstandiger is zouden we dit misschien kunnen uitbreiden. Maar op dit moment geniet zoonlief van papa en tante op 2 dagen in de week. Maar op het moment dat tante er niet is en de huishoudelijke taken moeten ook gebeuren dan maak ik me zorgen over zijn buien. En of hij het wel aankan..
Fijne avond iedereen.

zondag 2 februari 2020 om 20:32
Shaakje schreef: ↑02-02-2020 19:11Dank jullie wel voor de reacties. We proberen op een zo goed mogelijke manier hier uit te komen.
Fijne avond iedereen.
Kun je met hem praten over je zorgen?