Weekend thuisblijven?

01-02-2020 12:20 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie elk weekend erop uit met de kinderen? Ik niet altijd. Vandaag bljhven we binnen. Ik ben verkouden, alle boodschappen zijn in huis, het regent en dochter vermaakt zich met haar nieuwe playmobile.

Geen sociale verplichtingen, morgen ook niet. Morgen gaan we naar balorig. En dat was het ook.

Ergens voel ik me dan schuldig dat we binnen zitten. Hoe is dat bij andere?
Mijn ouders hadden als stelling, dat de kinderen elke dag lichaamsbeweging moesten hebben.
Dat was ook eigenbelang: mijn zus en ik werden strontvervelend als we alleen maar t.v. keken.

Lichaamsbeweging is ook:
- de hond uitlaten
- glas wegbrengen naar de glasbak
- fietsen naar oma
- Nederland in beweging met Olga Commandeur

Maar elk weekend naar pretpark/bos/festival: nee.
Heerlijk toch!
Ik heb hier een zeer actief kind, die gewoon echt even naar buiten moet. Op zaterdag standaard zwemles, dat scheelt al iets.
Weekenden bestaan hier verder uit; boodschappen doen, wandelen in het bos, zwemmen of koffie drinken bij opa en oma.
Ook vind dochter het hier heerlijk om halve ochtend in de pyjama lekker te kliederen met klei/verf/Lego.
Mijn dochter is ziek, en hoewel ik vind dat we er elke dag even uit moeten, gaan we dat vandaag niet doen. Ze ligt te slapen op de bank en ik rommel wat in huis en kijk tv.
Nee hoor, we blijven vaak zat lekker thuis in het weekend. Dochter kan heerlijk spelen (ze is 4). altijd wel een tripje naar de supermarkt of als het weer ok is naar een speeltuintje in de buurt. Gister was ik vrij en zijn we ook de hele dag de deur niet uit geweest. Allebei verkouden en niet zo fit. Was een gezellige dag.

Zou je er echt niet druk over maken hoor. Klinkt als een heerlijk weekend voor jullie beide. Zeker als je zelf niet helemaal fit bent.
Nee. Soms gaan we wel expres even buiten leuren en soms niet. Is toch heerlijk een weekend dat je eens niets moet.

Maar ik heb een tuin, daar waren ze vroeger heel veel. Oudste gaat nu zelf op pad en jongste vermaakt zich binnen of buiten in de tuin of op het plein aan mijn tuin.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 01-02-2020 12:31
0.18% gewijzigd
Nee hoor, wij blijven ook wel eens een dag binnen en hangen maar wat rond in pyjama. Heerlijk! De doordeweekse dagen zijn al druk zat en een dag niets doen hebben we wel eens nodig.
Elk weekend sowieso buiten sporten en we gaan dan met het hele gezin. Wanneer er geen (teamsport) wedstrijd is dan gaan we hardlopen.
Prima toch!

Ik ben zelf wel van toch proberen zaterdag zondag toch even uurtje naar buiten ook als het slecht weer is. Ik heb jongens, die na een hele dag binnen bij bv regen einde dag echt bomvol energie zitten..
En daarbij vind ik uurtje buiten per dag wel een must, ook voor mezelf.
Maar dit kan ook fietsen zijn, boodschappen doen, wandelen, naar speeltuintje gaan. Zaterdag beginnen we vaak standaard op het voetbalveld, dus dan lukt het wel 😉

Maar elk weekend echt dagjes weg, nee dat trek ik zelf ook niet 😁
Elke dag wel even naar buiten en wat bewegen. Naar oma/opa, boodschappen doen, speeltuin, buiten voetballen etc. Maar verder er niet echt op uit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nee, die behoefte heb ik eigenlijk nooit. Morgen bijvoorbeeld, ga ik de hele dag werken, dus dan hoef ik ook vandaag niet zo nodig nog eens de hort op!
Liever doe ik dan vandaag wat huishouding en boodschappen, en staat ondertussen de deur open voor vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen.
De een gaat film kijken met een vriendin en de anderen zitten op zolder met lego en poppen.
Zorg ik nog voor limo, chips en een bitterbal ook.. want het weekend vieren we natuurlijk wel een beetje.
Maar ik moet bekennen.. mijn kinderen spelen natuurlijk ook wel eens bij andere kinderen, en als ik dan hoor over een boswandeling van 4 uur.. ja, dan voel ik me wel eens lui.
Mijn dochter moet als ze bij haar vader is al steeds van alles. Geen dag waarop niks gepland is: familiebezoekjes, bioscoop, actieve dingen. Ze verzucht altijd dat ze thuis zo lekker kan uitrusten en kan zich juist heel erg verheugen op een dagje niks. Niet dat wij nooit wat doen, maar niet alle dagen zitten vol met dingen die energie kosten.
Nee hoor wij hebben meestal een rustig weekend. Daar doe je vooral onze peuter een groot plezier mee. Baby vindt alles prima. We gaan wel elke dag naar buiten.
Gewoon buiten spelen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik heb niet de behoefte een hele dag binnen te hangen, vind voor mezelf en de kinderen wat buitenlucht ook belangrijk. Maar dat betekent niet dat we dagelijks hele einden wandelen of heel actief zijn, het kan ook een klein rondje door de wijk, op de fiets naar de bieb of dergelijke zijn.

Van de week zijn we wel een hele dag binnen geweest omdat dreumes flink ziek was, dat was niet goed voor het humeur van peuter.

Wellicht dat wanneer dochter zich zo goed alleen zou vermaken we ook minder zouden ondernemen.
Mijn ouders hebben een vakantiehuisje in het bos waar we in het weekend vaak zijn en als het mooi weer is, gaat mijn dochter 's middags wel even mee wandelen in het bos, maar vandaag is het druilerig en grijs, dan gaat ze alleen even mee naar het dorp om boodschappen te doen. Als het hoogseizoen begonnen is, wordt er ook altijd wel een paar uur buiten gezwommen. Haar hobby's heeft ze doordeweeks, op af en toe een uitvoering in het weekend na.

Mijn zoon wil altijd even weg, een stukje fietsen, een stukje autorijden, naar de winkel, maar hij vermaakt zich in een weekend thuis ook wel goed, in een langere vakantie wordt het moeilijker, zeker als het geen mooi weer is en hij dus niet kan zwemmen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Madeliefjees schreef:
01-02-2020 12:59
Gewoon buiten spelen.

Haha! ja, precies!

Vinden ze meestal nog leuk ook! :-D
Wij gaan ieder weekend wel naar bos, strand; mountainbiken of hardlopen , skihal etc.

Maar dit is van ons allen dan ook hobby.
Qua sociale verplichten... echt niet ieder weekend.

Na het sporten vinden we het heerlijk om te relaxen thuis
Op zaterdag wordt er hier gesport, dus binnen blijven doen we alleen als we ziek zijn.
In elk geval elke dag een frisse neus: of met de loopfiets rondje buiten even naar de schommels in de speeltuin of mee naar mamma’s paard in de tuin spelen
Of stuk fietsen wandelen met plu blijft ook leuk
where ever you go, go with your heart
Wij gaan wel elke dag met kleuter naar buiten want die slaapt anders in de avond niet. Dus minimaal twee uur rennen, klimmen, voetballen, wandelen. Ik heb er soms geen zin in maar heb altijd spijt als ik het niet heb gedaan. Tv kijken overdag als ze niet op pad is geweest staat garant voor chagrijn en dwarsigheid. Dus voor onszelf zijn we dan ook even streng. Eerst naar buiten, daarna relaxen en binnen spelen, tv kijken of lekker in de onesie thuis hangen.
Toen ze nog op een leeftijd waren dat ik mee moest naar buiten gingen we wel ieder weekend wat doen, even naar het bos oid.

Nu spelen ze zelfstandig buiten, denk dat we 1x in de maand echt een activiteit doen?
O ja af en toe. Heerlijk. Gelukkig kan peuter zich zelf erg goed zelf vermaken met Duplo ed.
Vooral met druilerig weer, lekker niets.
ik werk de hele week, ben blij als ik wat rust heb in het weekend. natuurlijk gaan we wel boodschappen doen, ergens wat eten en/of drinken, speeltuin etc. maar echt erop uit niet vaak. en mijn kids houden ook van pyjamadag en dan smiddags uitgebreid in bad, spelletjesmiddag of een film met popcorn.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik onderneem graag dingen met mijn kinderen maar ik trap juist bewust ook op de rem.... no way dat mijn ouders me altijd maar entertainden:). Juist goed als ze zelf spelen en tijd hebben om iets nieuws te bedenken. Zoon is wat ouder en fietst lekker naar z’n vrienden toe in het weekend. Meestal doe ik 1 dagdeel iets bewust voor de kinderen. Verder hebben we vrij strikte beeldschermregels, die gaan overdag niet aan, anders worden het idd ongezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven