wanneer te vroeg met daten

01-02-2020 13:50 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, recent heb ik een leuke man ontmoet, en we zijn rustig wat aan het afspreken. Het is erg gezellig, hebben leuke gesprekken en meer, het voelt wel alsof het klopt.

Nu is hij minder dan een jaar weduwnaar, we kunnen daar ook goed over praten. Hij mist haar nog veel, maar vind het wel heel leuk om met mij af te spreken. Maar het houd me bezig, merk ik wel. ik wil graag zien hoe het gaat lopen, maar tegelijkertijd probeer ik ook nog een beetje afstand te houden. Gaat het niet te snel voor hem, ben ik de rebound, etc. Zijn er mensen die in deze situatie zitten of zaten, en ging dat goed?
In mijn naaste kring is een weduwnaar die na een half jaar een liefde tegenkwam. Nu twee jaar samen met haar. En hij mist zijn vrouw ook nog... Als je geliefde sterft kan het zijn dat je nooit stopt met van deze persoon te houden en hem/haar te missen. Ik denk alleen dat je ook weer iemand kan tegenkomen waarmee je je leven wil delen. een nieuwe liefde, ongeacht hoe je de ander mist. Het is geen wedstrijd, kalm aan de gevoelens aftasten en lekker daten zou ik zeggen.
pauwenveer wijzigde dit bericht op 01-02-2020 14:06
1.61% gewijzigd
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
In mijn omgeving ging het goed. Hij vond (en vindt) haar echt leuk.
Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee maar het lijkt mij dat wanneer je partner overlijdt, je deze altijd zal blijven missen.
Ik ben zelf nu een half jaar weduwe en ik moet voorlopig nog even niet aan een andere man denken. Maar zeg nooit nooit. Ik denk dat als je iemand tegenkomt waarbij het heel goed klikt en je de liefde weer voelt, ook als het kort na het overlijden is, dat dat best kan.
En iedereen gaat er anders mee om, de 1 is er na een half jaar alweer aan toe, de ander pas na een paar jaar.
Pink Wombat, hoe verdrietig... Sterkte.
En het is inderdaad niet zwart wit. De situatie s voor iedereen ander! In mijn omgeving was er een langdurig ziekbed, geen kinderen, al wat op leeftijd. Dus in gesprek blijven is heel belangrijk denk ik en doen wat goed voelt voor beiden.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Zijn er kleine kinderen bij betrokken?
Tja het is zo persoonlijk.
Ikzelf was 27 toen ik weduwe werd, toen ik 29 was had ik "plotseling" een vriend was er totaal niet naar op zoek. We hadden geen kinderen.

Ja ik mis mijn eerste echtgenoot (ben inmiddels hertrouwd) nog elke dag en ja soms gil ik zijn naam in mijn slaap. Ja ik houd van 2 mannen en soms is dat een gek gevoel.

Vooral bij mannen hoor ik wel vaker dat ze "snel" een nieuwe liefde vinden na het overlijden van zijn partner, ik heb verder niet gehoord dat die relaties daarom snel verbroken werden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik denk ook dat je iemand altijd blijft missen maar dat houdt niet tegen dat je van een ander kunt houden, mits die nieuwe partner het gemis kan accepteren en er een plaats voor laat. Een van mijn beste vrienden is zo'n 2 jaar geleden zijn vrouw verloren, hij vond zich zelf na zo'n jaar ook klaar voor een nieuwe relatie, wilde een nieuw hoofdstuk van zijn leven beginnen, hij heeft twee tieners en heeft nu sinds een oktober een vriendin en dat gaat goed, zij geeft hem ook echt de ruimte en was ook naar ons de vrienden heel open toe dat ze wist dat het misschien vreemd zou zijn in het begin om haar te zien ipv van vriendin, echt heel begripvol en hartelijk, iedereen praat ook dus gewoon nog over overleden vriendin bijv. Het is een leuke vrouw en ze zijn gelukkig dus waarom niet, doe het rustig aan en geniet ervan
achteraf kan je de conclusie trekken of dat dit ware liefde is of een rebound.

Ik ken mensen die heel snel iemand vonden waar ze jaren gelukkig mee zijn geworden. Maar ik ken er ook waarbij het vooral een functionele relatie was, geen relatie materiaal.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
IBIopviva schreef:
01-02-2020 16:19
Tja het is zo persoonlijk.
Ikzelf was 27 toen ik weduwe werd, toen ik 29 was had ik "plotseling" een vriend was er totaal niet naar op zoek. We hadden geen kinderen.
Wat jong! Heftig.. Al is het natuurlijk altijd heftig, op iedere leeftijd, maar je hoort het niet zo vaak op jouw leeftijd.
Dank jullie voor je reacties, dat geeft de burger weer moed! En inderdaad aftasten en gezellig blijven daten. Ik heb er geen problemen mee dat hij over zijn overleden vrouw praat, klinkt erg warm en liefdevol. Familie en vrienden nog niet op de hoogte, dus nog niet ontmoet. Ze hadden geen kinderen samen.
Even een update, na paar maanden daten toch de stekker eruit getrokken, hij had meer tijd nodig voor zichzelf. Misschien dat de corona-crisis nog iets meespeelt, veel thuis zijn en geconfronteerd worden met het verlies, is niet simpel. Jammer, maar ik twijfelde zelf ook nog steeds of het niet te vroeg was, misschien zelf ook wat teveel afstand gehouden om mezelf te beschermen.
Hoe is het met Pink Wombat? Hoe gaat het met je in de corona-tijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven