Wat betekent dit?
zaterdag 1 februari 2020 om 16:42
Hoi allemaal,
(Aub geen grappen maken, dit is wel belangrijk voor me. Alleen serieuze reacties)
Ik heb 4 maanden lang een cursus gevolgd. We hebben ook een groepsapp met docent en mede cursisten.
In het begin schreef docent mijn naam goed en de laatste maand deed hij typte hij in de groepsapp altijd het laatste letter van mijn naam fout. Ik heb geen moeilijke lange naam, dus daar ligt het niet aan.
Laatst heb ik hem erop aangesproken hoe mijn naam uitgesproken wordt en hoe het wordt geschreven (Al twijfel ik er niet aan dat hij dit niet wist...hij heeft mijn naam al 100 keer gezien met het versturen naar mijn mailadres).
Hoe dan ook... laatst werden onze namen (groep bestaat uit 5). Iedereens lastige naam werd correct gespeld, behalve de mijne. Ik was meteen beledigd. Dit terwijl ik tegenover de groep hem mijn naam verbeterde, heeft hij het toch weer fout in de groepsapp gezet zodat iedereen het kan zien. Ik denk niet dat het per ongeluk is gegaan.. waarom 3 maanden lang wel goed spellen en dan opeens niet? Ook niet nadat ik hem heb gecorrigeerd?
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Is het een vorm van disrespect? Wat is de betekenis hiervan. Terwijl ik echt altijd respectvol en vriendelijk heb gedragen...
Kan ik hier iets van vinden?
(Aub geen grappen maken, dit is wel belangrijk voor me. Alleen serieuze reacties)
Ik heb 4 maanden lang een cursus gevolgd. We hebben ook een groepsapp met docent en mede cursisten.
In het begin schreef docent mijn naam goed en de laatste maand deed hij typte hij in de groepsapp altijd het laatste letter van mijn naam fout. Ik heb geen moeilijke lange naam, dus daar ligt het niet aan.
Laatst heb ik hem erop aangesproken hoe mijn naam uitgesproken wordt en hoe het wordt geschreven (Al twijfel ik er niet aan dat hij dit niet wist...hij heeft mijn naam al 100 keer gezien met het versturen naar mijn mailadres).
Hoe dan ook... laatst werden onze namen (groep bestaat uit 5). Iedereens lastige naam werd correct gespeld, behalve de mijne. Ik was meteen beledigd. Dit terwijl ik tegenover de groep hem mijn naam verbeterde, heeft hij het toch weer fout in de groepsapp gezet zodat iedereen het kan zien. Ik denk niet dat het per ongeluk is gegaan.. waarom 3 maanden lang wel goed spellen en dan opeens niet? Ook niet nadat ik hem heb gecorrigeerd?
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Is het een vorm van disrespect? Wat is de betekenis hiervan. Terwijl ik echt altijd respectvol en vriendelijk heb gedragen...
Kan ik hier iets van vinden?
zaterdag 1 februari 2020 om 17:43
Auto correct? Zoals hij het schrijft, wordt mijn naam niet gecorrigeerd door auto correct
zaterdag 1 februari 2020 om 17:51
Vervelend. Als hij Jan heet, zou ik hem vanaf nu Piet gaan noemen. Of ook steeds weer een lettertje veranderen. Misschien begrijpt hij dan hoe vervelend het is. Lekker passief agressief wel, maar aangezien meerdere verzoeken en corrigeren niet helpt, misschien helpt dit dan wel.
En anders misschien eerst face to face eens tegen hem zeggen dat het je opvalt dat jouw naam steeds verkeerd wordt gespeld en vriendelijk vragen of hij er voortaan op wil letten.
En anders misschien eerst face to face eens tegen hem zeggen dat het je opvalt dat jouw naam steeds verkeerd wordt gespeld en vriendelijk vragen of hij er voortaan op wil letten.
Consistency compounds.
zaterdag 1 februari 2020 om 17:57
Wel als hij het twee keer fout getypt heeft. Autocorrect ‘leert’.Rosebloempje schreef: ↑01-02-2020 17:43Auto correct? Zoals hij het schrijft, wordt mijn naam niet gecorrigeerd door auto correct
Bepaal jij dat??
Ik zou willen zeggen: probeer je er niet druk om te maken maar aangezien je dat wel doet is het toch erg belangrijk voor je..
Wat zei hij toen je het met hem besprak?
Ik zou het anders toch nog een keer bespreekbaar maken..
En anders is wellicht de optie die OwlyOne noemt ook een goed idee !
Ik vind het idd passief agressief gedrag of een soort powerplay. Ik heb al 1 keer luid en duidelijk gezegd dat hij het verkeerd spelt en mijn naam staat erg duidelijk in mijn emailadressen en hoe ik het afsluit. Ik ga hem niet meer corrigeren, maar gewoon voortaan ontwijken. Het is duidelijk dat hij hiermee wil zeggen dat ik de moeite van het spellen van mijn naam niet waard ben.OwlyOne schreef: ↑01-02-2020 17:51Vervelend. Als hij Jan heet, zou ik hem vanaf nu Piet gaan noemen. Of ook steeds weer een lettertje veranderen. Misschien begrijpt hij dan hoe vervelend het is. Lekker passief agressief wel, maar aangezien meerdere verzoeken en corrigeren niet helpt, misschien helpt dit dan wel.
zaterdag 1 februari 2020 om 17:58
natuurlijk, jij bepaalt toch ook je eigen bijdrage?Ml130 schreef: ↑01-02-2020 17:57Bepaal jij dat??
Ik zou willen zeggen: probeer je er niet druk om te maken maar aangezien je dat wel doet is het toch erg belangrijk voor je..
zaterdag 1 februari 2020 om 17:59
waarom denk je dat het expres is en bedoeld is om je te jennen?Rosebloempje schreef: ↑01-02-2020 17:57Ik vind het idd passief agressief gedrag of een soort powerplay. Ik heb al 1 keer luid en duidelijk gezegd dat hij het verkeerd spelt en mijn naam staat erg duidelijk in mijn emailadressen en hoe ik het afsluit. Ik ga hem niet meer corrigeren, maar gewoon voortaan ontwijken. Het is duidelijk dat hij hiermee wil zeggen dat ik de moeite van het spellen van mijn naam niet waard ben.
zaterdag 1 februari 2020 om 17:59
Een van mijn collega's blijft mijn naam met een extra letter ertussen gepropt zeggen, wss omdat hij veel te maken had/heeft met iemand met de naam die hij mij geeft. Ik kan me er niet druk over maken dus verbeter ook niet, ik weet wie hij bedoelt en heeft in mijn geval ook niks met disrespect te maken. Kan me er dus ook geen moment beledigd door voelen. Snap ook niet zo goed waarom het jou zoveel doet.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 1 februari 2020 om 18:01
Er waren 4 anderen erbij toen ik de spelling van mijn naam corrigeerde en daarna de uitspraak. Het is allemaal niet zo moeilijk. Vervolgens keek hij me heel raar aan alsof ik iets lelijks had gezegd. Daarna nam een andere meid het voor me op en zei dat ze het ook niet leuk zou vinden. Enige moment later ging hij mijn naam nogmaals goed zeggen, zo met de nadruk alsof dat teveel gevraagd was.Ml130 schreef: ↑01-02-2020 17:57Bepaal jij dat??
En nu dus gewoon weer fout schrijven dat ik denk laat maar, gewoon uit buurt blijven dan maar. Ik vind het raar dat iemand zo doet
zaterdag 1 februari 2020 om 18:01
Welnee, hij is gewoon slordig. Als hij het hardop in je gezicht verkeerd uitspreekt, is het gebrek aan respect. Maar fout typen is gewoon slordigheid. Misschien is hij wel leesblind (serieus, mijn boekhouder was dat, mijn naam stond altijd fout op de jaarrekening. En altijd anders fout.)Rosebloempje schreef: ↑01-02-2020 17:57Ik vind het idd passief agressief gedrag of een soort powerplay. Ik heb al 1 keer luid en duidelijk gezegd dat hij het verkeerd spelt en mijn naam staat erg duidelijk in mijn emailadressen en hoe ik het afsluit. Ik ga hem niet meer corrigeren, maar gewoon voortaan ontwijken. Het is duidelijk dat hij hiermee wil zeggen dat ik de moeite van het spellen van mijn naam niet waard ben.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:02
Hoe weet jij dat nou wat zijn telefoon doet?Rosebloempje schreef: ↑01-02-2020 17:43Auto correct? Zoals hij het schrijft, wordt mijn naam niet gecorrigeerd door auto correct
zaterdag 1 februari 2020 om 18:03
Doet mij veel ja. Hij zei drie maanden lang mijn naam goed en ineens moet hij het steeds fout schrijven. Ook als ik het aangeef? Tsja ik zal me wel weer aanstellen. Dit is naar mij toe een bepaald signaal die ik niet begrijp.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-02-2020 17:59Een van mijn collega's blijft mijn naam met een extra letter ertussen gepropt zeggen, wss omdat hij veel te maken had/heeft met iemand met de naam die hij mij geeft. Ik kan me er niet druk over maken dus verbeter ook niet, ik weet wie hij bedoelt en heeft in mijn geval ook niks met disrespect te maken. Kan me er dus ook geen moment beledigd door voelen. Snap ook niet zo goed waarom het jou zoveel doet.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:07
Het is geen signaal. Hij is er gewoon niet mee bezig. Niet alles gaat over jou.Rosebloempje schreef: ↑01-02-2020 18:03Doet mij veel ja. Hij zei drie maanden lang mijn naam goed en ineens moet hij het steeds fout schrijven. Ook als ik het aangeef? Tsja ik zal me wel weer aanstellen. Dit is naar mij toe een bepaald signaal die ik niet begrijp.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:09
er is geen signaal, hij is gewoon niet met je bezig, je bent een student en hij vindt je naam moeilijk, niet meer en niet minderRosebloempje schreef: ↑01-02-2020 18:03Doet mij veel ja. Hij zei drie maanden lang mijn naam goed en ineens moet hij het steeds fout schrijven. Ook als ik het aangeef? Tsja ik zal me wel weer aanstellen. Dit is naar mij toe een bepaald signaal die ik niet begrijp.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:13
Snap dat je dat raar vindt.. helemaal als hij het 3 maand lang wel goed geschreven heeft..Rosebloempje schreef: ↑01-02-2020 18:01Er waren 4 anderen erbij toen ik de spelling van mijn naam corrigeerde en daarna de uitspraak. Het is allemaal niet zo moeilijk. Vervolgens keek hij me heel raar aan alsof ik iets lelijks had gezegd. Daarna nam een andere meid het voor me op en zei dat ze het ook niet leuk zou vinden. Enige moment later ging hij mijn naam nogmaals goed zeggen, zo met de nadruk alsof dat teveel gevraagd was.
En nu dus gewoon weer fout schrijven dat ik denk laat maar, gewoon uit buurt blijven dan maar. Ik vind het raar dat iemand zo doet
Doe je die cursus nog steeds? Is het nog nodig om contact met hem te hebben?
Probeer t te zien als een mankement van zijn kant.. t is gewoon onnozel gedrag..
zaterdag 1 februari 2020 om 18:13
Ik kom geloof ik wel onzeker en gevoelig over. Waarom zou hij me daarmee testen. Wat voor reactie verwacht hij nog meer?viva-amber schreef: ↑01-02-2020 18:10Rosabloempje...misschien is het een test. Ben je wel vaker verongelijkt over niets...tja groepstherapie....
zaterdag 1 februari 2020 om 18:14
hoe kom je erbij dat hij dit expres doet?Rosebloempje schreef: ↑01-02-2020 18:13Ik kom geloof ik wel onzeker en gevoelig over. Waarom zou hij me daarmee testen. Wat voor reactie verwacht hij nog meer?