Wat betekent dit?
zaterdag 1 februari 2020 om 16:42
Hoi allemaal,
(Aub geen grappen maken, dit is wel belangrijk voor me. Alleen serieuze reacties)
Ik heb 4 maanden lang een cursus gevolgd. We hebben ook een groepsapp met docent en mede cursisten.
In het begin schreef docent mijn naam goed en de laatste maand deed hij typte hij in de groepsapp altijd het laatste letter van mijn naam fout. Ik heb geen moeilijke lange naam, dus daar ligt het niet aan.
Laatst heb ik hem erop aangesproken hoe mijn naam uitgesproken wordt en hoe het wordt geschreven (Al twijfel ik er niet aan dat hij dit niet wist...hij heeft mijn naam al 100 keer gezien met het versturen naar mijn mailadres).
Hoe dan ook... laatst werden onze namen (groep bestaat uit 5). Iedereens lastige naam werd correct gespeld, behalve de mijne. Ik was meteen beledigd. Dit terwijl ik tegenover de groep hem mijn naam verbeterde, heeft hij het toch weer fout in de groepsapp gezet zodat iedereen het kan zien. Ik denk niet dat het per ongeluk is gegaan.. waarom 3 maanden lang wel goed spellen en dan opeens niet? Ook niet nadat ik hem heb gecorrigeerd?
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Is het een vorm van disrespect? Wat is de betekenis hiervan. Terwijl ik echt altijd respectvol en vriendelijk heb gedragen...
Kan ik hier iets van vinden?
(Aub geen grappen maken, dit is wel belangrijk voor me. Alleen serieuze reacties)
Ik heb 4 maanden lang een cursus gevolgd. We hebben ook een groepsapp met docent en mede cursisten.
In het begin schreef docent mijn naam goed en de laatste maand deed hij typte hij in de groepsapp altijd het laatste letter van mijn naam fout. Ik heb geen moeilijke lange naam, dus daar ligt het niet aan.
Laatst heb ik hem erop aangesproken hoe mijn naam uitgesproken wordt en hoe het wordt geschreven (Al twijfel ik er niet aan dat hij dit niet wist...hij heeft mijn naam al 100 keer gezien met het versturen naar mijn mailadres).
Hoe dan ook... laatst werden onze namen (groep bestaat uit 5). Iedereens lastige naam werd correct gespeld, behalve de mijne. Ik was meteen beledigd. Dit terwijl ik tegenover de groep hem mijn naam verbeterde, heeft hij het toch weer fout in de groepsapp gezet zodat iedereen het kan zien. Ik denk niet dat het per ongeluk is gegaan.. waarom 3 maanden lang wel goed spellen en dan opeens niet? Ook niet nadat ik hem heb gecorrigeerd?
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Is het een vorm van disrespect? Wat is de betekenis hiervan. Terwijl ik echt altijd respectvol en vriendelijk heb gedragen...
Kan ik hier iets van vinden?
zaterdag 1 februari 2020 om 18:19
Waarom is het zo belangrijk voor je wat hij van je denkt en vindt?Rosebloempje schreef: ↑01-02-2020 18:13Ik kom geloof ik wel onzeker en gevoelig over. Waarom zou hij me daarmee testen. Wat voor reactie verwacht hij nog meer?
Wat voor cursus was het?
Was het een cursus assertiviteit? Dan verwacht hij dat je nog eens zegt dat het afgelopen moet zijn.
Was het een cursus tekstcorrectie? Dan verwacht hij dat je het elke keer verbetert.
Was het een cursus prioriteiten stellen? Dan verwacht hij dat je het negeert.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:21
Misschien wil hij weten of je ook je schouders kan ophalen of zijn autospellingcorrect zit hem dwars.Rosebloempje schreef: ↑01-02-2020 18:13Ik kom geloof ik wel onzeker en gevoelig over. Waarom zou hij me daarmee testen. Wat voor reactie verwacht hij nog meer?
Dit gaat werkelijk helemaal nergens over, behalve dat whatsapp meer kapot maakt dan je lief is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:42
Mijn naam schrijf je met ou maar wordt best vaak met au geschreven. Ik vind dat ook niet leuk. Als ik een mail beantwoord, kijk ik ook altijd extra naae de naam. Wel zo netjes.
Daarentegen corrigeer ik mensen bijna nooit (ouders van leerlingen bijvoorbeeld nooit, een collega die het standaard fout schrijft wel). Ik geloof nl niet dat er iets achter zit.
Daarentegen corrigeer ik mensen bijna nooit (ouders van leerlingen bijvoorbeeld nooit, een collega die het standaard fout schrijft wel). Ik geloof nl niet dat er iets achter zit.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:45
Jemig wat neem je dit zwaar op zeg. Er zijn mensen die al 47 jaar mijn naam verkeerd spellen of zelfs zeggen en die bedoelen er niks mee.Rosebloempje schreef: ↑01-02-2020 17:57Ik vind het idd passief agressief gedrag of een soort powerplay. Ik heb al 1 keer luid en duidelijk gezegd dat hij het verkeerd spelt en mijn naam staat erg duidelijk in mijn emailadressen en hoe ik het afsluit. Ik ga hem niet meer corrigeren, maar gewoon voortaan ontwijken. Het is duidelijk dat hij hiermee wil zeggen dat ik de moeite van het spellen van mijn naam niet waard ben.
Misschien kent hij iemand die op je lijkt met die andere spelling ofzo.
Je maakt jezelf te belangrijk.
zaterdag 1 februari 2020 om 18:52
Mijn achternaam kan niemand correct uitspreken (of spellen). Ik verbeter het standaard, zonder emotie. Het is niet persoonlijk bedoeld. Maar één keer heb ik er een probleem gehad ermee en dat was toen ik uitlegde waar mijn achternaam vandaan kwam en die man zei dat ik loog en het niet klopte.
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 01-02-2020 18:55
2.25% gewijzigd
zaterdag 1 februari 2020 om 18:54
zaterdag 1 februari 2020 om 20:18
fout! het is S-meds en niet mens.
zaterdag 1 februari 2020 om 23:15
Rosebloempje schreef: ↑01-02-2020 17:57Het is duidelijk dat hij hiermee wil zeggen dat ik de moeite van het spellen van mijn naam niet waard ben.
Nou slotje dan maar. Waarom heb je dit topic geopend?
zondag 2 februari 2020 om 06:28
Je neemt het inderdaad veel te zwaar en persoonlijk op.
Je hebt een eigen overtuiging waarom hij dit doet en blijft in dit topic je eigen overtuiging verdedigen. Wat maakt dat je dit topic dan opent? Voor jou is het zo klaar als een klontje, die man is passief agressief en heeft het op jou gemunt.
Pas maar op, straks zijn je cijfers allemaal ook nog onvoldoende. Dan heeft hij jou helemaal mooi te pakken.
Je hebt een eigen overtuiging waarom hij dit doet en blijft in dit topic je eigen overtuiging verdedigen. Wat maakt dat je dit topic dan opent? Voor jou is het zo klaar als een klontje, die man is passief agressief en heeft het op jou gemunt.
Pas maar op, straks zijn je cijfers allemaal ook nog onvoldoende. Dan heeft hij jou helemaal mooi te pakken.
zondag 2 februari 2020 om 07:53
Ik snap het wel hoor. Het gaat niet om het verkeerd spellen van je naam. Daaronder zit gebrek aan respect en desinteresse. Althans zo interpreteer jij dat. ‘Hij neemt niet eens de moeite om mijn naam goed te spellen’.
Ik ging eens met iemand om die stelselmatig de namen van mijn zoons door elkaar haalde. Dan vertelde ik iets en dan zei ze: was het nu Jan of Piet die in Amsterdam studeerde? Ze lijken zo op elkaar ( wat niet waar is).
Het lijkt onbelangrijk maar voor mij was het de reden om geen vriendschap voor haar te voelen.
Het zijn soms kleine dingen die ons iets zeggen over hoe andere mensen denken over ons ( of hoe wij het invullen)
Ik zou de docent er nog eens op aanspreken en duidelijk maken dat je het niet prettig vindt.
Ik ging eens met iemand om die stelselmatig de namen van mijn zoons door elkaar haalde. Dan vertelde ik iets en dan zei ze: was het nu Jan of Piet die in Amsterdam studeerde? Ze lijken zo op elkaar ( wat niet waar is).
Het lijkt onbelangrijk maar voor mij was het de reden om geen vriendschap voor haar te voelen.
Het zijn soms kleine dingen die ons iets zeggen over hoe andere mensen denken over ons ( of hoe wij het invullen)
Ik zou de docent er nog eens op aanspreken en duidelijk maken dat je het niet prettig vindt.
zondag 2 februari 2020 om 08:20
Wat ben jij streng. Ik haal constant de namen van de kinderen van mijn vrienden door elkaar. Ik ben toch bevriend met hen, niet met hun kinderen.Waterman26 schreef: ↑02-02-2020 07:53Ik ging eens met iemand om die stelselmatig de namen van mijn zoons door elkaar haalde. Dan vertelde ik iets en dan zei ze: was het nu Jan of Piet die in Amsterdam studeerde? Ze lijken zo op elkaar ( wat niet waar is).
zondag 2 februari 2020 om 08:23
Echt geen grap, hoor, mijn man schrijft al zes jaar naam van kleinzoon verkeerd en soms goed. En weet je wat, ze zijn apetrots en dol op elkaar.
Waterman, vriendschap kan op meer gebaseerd zijn dan het reilen en zeilen van andermans kinderen. Mijn goede vriendin onthoudt ook niet of Jan nu in Australië zit of Piet, gewoon omdat andere onderwerpen boeiender zijn.
Waterman, vriendschap kan op meer gebaseerd zijn dan het reilen en zeilen van andermans kinderen. Mijn goede vriendin onthoudt ook niet of Jan nu in Australië zit of Piet, gewoon omdat andere onderwerpen boeiender zijn.
Alles sal reg kom
zondag 2 februari 2020 om 09:04
Het vergeten van die namen was exemplarisch voor andere dingen die ik ook niet leuk vond aan haar.
Ik haalde dit voorbeeld erbij omdat dat bij TO vast ook zo is. Wanneer deze doceer verder heel betrokken etc was geweest, was die naam niet belangrijk.
Ik vul nu in. Ik snap de onzekerheid van TO wel.
zondag 2 februari 2020 om 09:21
Dit dacht ik ook. Met het verschil dat het in jouw geval een vriendin was, en bij TO een docent.Waterman26 schreef: ↑02-02-2020 07:53Ik snap het wel hoor. Het gaat niet om het verkeerd spellen van je naam. Daaronder zit gebrek aan respect en desinteresse. Althans zo interpreteer jij dat. ‘Hij neemt niet eens de moeite om mijn naam goed te spellen’.
Ik zou me er bij een vriendin ook wel degelijk aan storen, maar in geval van TO niet. Who cares wat die man denkt?
Waarom is het zo belangrijk voor je TO dat die docent je naam goed spelt?
dinsdag 11 februari 2020 om 20:06
Kind, mijn eigen vader spelt mijn naam zelfs nog verkeerd 
En dat namen wel of niet onthouden zegt niets. De ene is goed in namen, de ander beter in gezichten. Je gaat er niet dood aan aan een verkeerde naam, dus dan valt het allemaal wel mee.
Ik vermoed dat de vrouwen van Nick&Simon ook nog steeds niet weten wie nou Nick is en wie nou Simon. Ze zijn beiden nog met hun man samen, dus het zit wel goed.
En dat namen wel of niet onthouden zegt niets. De ene is goed in namen, de ander beter in gezichten. Je gaat er niet dood aan aan een verkeerde naam, dus dan valt het allemaal wel mee.
Ik vermoed dat de vrouwen van Nick&Simon ook nog steeds niet weten wie nou Nick is en wie nou Simon. Ze zijn beiden nog met hun man samen, dus het zit wel goed.
dinsdag 11 februari 2020 om 20:07
BertaEl4ra schreef: ↑01-02-2020 18:54Wat ben jij zwaar op de hand, mijn naam wordt al heel mijn leven verkeerd opgeschreven door deze of gene. Alleen als mijn naam wordt geschreven met een 'a' erachter grijp ik in want dat verandert mijn naam in een koeiennaam alleen een cijfer erachter ontbreekt dan nog.