Zieke dreumes vraag.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:25
Hoi allemaal,
Sinds gisteren is dreumes van 14 mnd ziek.
Overgeven beetje verhoging en verkouden.
Vannacht heeft hij gewoon doorgeslapen maar vanmorgen vonden we hem liggend in zijn braaksel. Hij had dus niks laten merken (zielig en wel wat vreemd). Rest van de dag niet veel gegeten (wat fruit) wel veel gedronken. Niet meer overgegeven dus prima.
Toen we gingen avondeten wilde hij graag wat mee eten. We hebben hem dus een beetje gegeven. Na een half uurtje kreeg hij zijn fles. Halverwege de fles gooide hij alles er helaas weer uit. Het was dus duidelijk wat teveel/snel voor zijn maag.
We hebben hem net op bed gelegd met een paar slokjes water (meer wilde hij niet).
Nu is de vraag, maken we hem straks wakker voor nog wat drinken of meld hij zichzelf wel wanneer hij dit nodig heeft.. Hij heeft natuurlijk niet heel veel vocht meer in zich na het overgeven.
Sinds gisteren is dreumes van 14 mnd ziek.
Overgeven beetje verhoging en verkouden.
Vannacht heeft hij gewoon doorgeslapen maar vanmorgen vonden we hem liggend in zijn braaksel. Hij had dus niks laten merken (zielig en wel wat vreemd). Rest van de dag niet veel gegeten (wat fruit) wel veel gedronken. Niet meer overgegeven dus prima.
Toen we gingen avondeten wilde hij graag wat mee eten. We hebben hem dus een beetje gegeven. Na een half uurtje kreeg hij zijn fles. Halverwege de fles gooide hij alles er helaas weer uit. Het was dus duidelijk wat teveel/snel voor zijn maag.
We hebben hem net op bed gelegd met een paar slokjes water (meer wilde hij niet).
Nu is de vraag, maken we hem straks wakker voor nog wat drinken of meld hij zichzelf wel wanneer hij dit nodig heeft.. Hij heeft natuurlijk niet heel veel vocht meer in zich na het overgeven.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:30
Liggend in zijn braaksel? Oei, dat vind ik eng. Ik zou zorgen voor voldoende vocht en hem goed in de gaten houden. (In mijn geval betekende dat naast zijn bed zitten terwijl hij slaapt.)
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
zaterdag 1 februari 2020 om 19:36
Ja echt heel vervelend.. Op de camera zag ik hem staan vanmorgen dus naar hem toegegaan. Toen lag hij gewoon weer maar het hele bed was nat. Incl slaapzak knuffel etc..
Tis de laatste tijd een goede slaap qua doorslapen maar dit is weer een beetje overdreven..
Ik ben nu gewoon beneden maar heb de camera op schoot staan
.
Twijfel alleen heel erg over het vocht tekort.
Denk ook niet dat ik veel zal slapen vannacht. Houd hem goed in de gaten.
Tis de laatste tijd een goede slaap qua doorslapen maar dit is weer een beetje overdreven..
Ik ben nu gewoon beneden maar heb de camera op schoot staan
zaterdag 1 februari 2020 om 19:39
Ah, gelukkig, zo kan het ook natuurlijk. Maar ik zou dus zorgen voor genoeg vocht. Omdat hij wat verhoging heeft en bij uitdroging (al zit hij daar nog lang niet aan) de inhoud van zijn darmen harder kan worden en dan kunnen er nog krampjes bij komen en pijn bij het ontlasten. Veel sterkte!
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.

zaterdag 1 februari 2020 om 19:41
Blijf maar lekker in de buurt van hem. Kun je het bedje evt op je kamer zetten, of met matras in zijn kamer? In z'n eigen braaksel liggen vind ik ook maar eng!
Qua vocht zou ik het straks toch even proberen.
Voel ook even aan de luier of hij genoeg geplast heeft.
Hoe is z'n temperatuur, geef je zetpillen?
Bij twijfel altijd de hap bellen, je ventje is nog zo klein. Beterschap!
Qua vocht zou ik het straks toch even proberen.
Voel ook even aan de luier of hij genoeg geplast heeft.
Hoe is z'n temperatuur, geef je zetpillen?
Bij twijfel altijd de hap bellen, je ventje is nog zo klein. Beterschap!
zaterdag 1 februari 2020 om 19:45
Hem in zijn braaksel vinden, vind ik best een enge gedachte. Ik zou hem dan bij mij laten slapen of zelf een nachtje op een matras bij hem gaan liggen.
Ik zou hem nu niet wakker maken om te drinken. Één dagje wat minder vocht is niet erg. Maar houd het de komende dagen wel goed in de gaten en ook zijn luiers.
Heb je een antilek beker, die je bij hem in bed kan leggen? Zodat hij die kan pakken als hij wel water wil?
Ik zou hem nu niet wakker maken om te drinken. Één dagje wat minder vocht is niet erg. Maar houd het de komende dagen wel goed in de gaten en ook zijn luiers.
Heb je een antilek beker, die je bij hem in bed kan leggen? Zodat hij die kan pakken als hij wel water wil?

zaterdag 1 februari 2020 om 19:45
Vanmiddag werd hij vroeg wakker van zijn middagslaapje. Toen hebben we samen nog even verder geslapen in ons bed. Ik voel even aan zijn luier voordat wij gaan slapen. De rest van de dag was dit prima.
Bed past helaas niet op onze kamer. Wanneer ik straks twijfel, sleep ik mijn matras wel naar zijn kamer. Hebben we al vaker gedaan
.
Net had hij 38,3. Niet extreem hoog maar heb hem wel een zetpil gegeven.
Bed past helaas niet op onze kamer. Wanneer ik straks twijfel, sleep ik mijn matras wel naar zijn kamer. Hebben we al vaker gedaan
Net had hij 38,3. Niet extreem hoog maar heb hem wel een zetpil gegeven.

zaterdag 1 februari 2020 om 20:47
Dat hebben mijn kinderen wel vaker gedaan. Die konden ook echt overgeven zonder een geluidje te maken. Bij dochter, die toen nog bij ons op de kamer sliep ben ik weleens wakker geworden van de stank, het overgeven zelf had ik niet gehoord (en ik slaap echt licht).SweetFirefly schreef: ↑01-02-2020 19:30Liggend in zijn braaksel? Oei, dat vind ik eng. Ik zou zorgen voor voldoende vocht en hem goed in de gaten houden. (In mijn geval betekende dat naast zijn bed zitten terwijl hij slaapt.)
Als hij slaapt zou ik hem niet wakker maken, maar als je bang bent voor uitdroging kan het ook geen kwaad.

zaterdag 1 februari 2020 om 21:55
Als hij wel gedronken heeft vandaag, en plasluiers waren nog normaal, zou ik me niet veel zorgen maken over vocht voorlopig. Een anti lek beker in zijn bedje kan natuurlijk altijd.
Waarom zou iedereen er meteen naast gaan liggen/zitten? Kind was blijkbaar wel gaan staan maar daarna weer gaan slapen. Dan doen ze wel vaker, na het spugen is het nare gevoel weg. Zolang je maar geen waterdicht matje op de matras hebt liggen (daar blijft vocht op staan, dat is wel gevaarlijk, maar die dingen worden ook niet voor niks afgeraden).
Beterschap voor dreumes!
Waarom zou iedereen er meteen naast gaan liggen/zitten? Kind was blijkbaar wel gaan staan maar daarna weer gaan slapen. Dan doen ze wel vaker, na het spugen is het nare gevoel weg. Zolang je maar geen waterdicht matje op de matras hebt liggen (daar blijft vocht op staan, dat is wel gevaarlijk, maar die dingen worden ook niet voor niks afgeraden).
Beterschap voor dreumes!
zaterdag 1 februari 2020 om 21:57
Onze dochter (nu 17m) heeft dat ook al eens voorgehad. We merkten het toen pas ergens in de vroege ochtend op, door de geur.Alecta schreef: ↑01-02-2020 20:47Dat hebben mijn kinderen wel vaker gedaan. Die konden ook echt overgeven zonder een geluidje te maken. Bij dochter, die toen nog bij ons op de kamer sliep ben ik weleens wakker geworden van de stank, het overgeven zelf had ik niet gehoord (en ik slaap echt licht).
Als hij slaapt zou ik hem niet wakker maken, maar als je bang bent voor uitdroging kan het ook geen kwaad.
Ik denk inderdaad dat het vervelende gevoel eraf is en ze dan snel weer inslapen.
Wakker maken voor extra vocht zou ik zelf niet doen.
Zeker niet als ze de rest van de dag goed gedronken heeft.
Als ze ziek zijn kunnen ze hun slaap goed gebruiken.
zaterdag 1 februari 2020 om 22:17
zondag 2 februari 2020 om 14:34
Je zegt dat hij heel de dag goed gedronken heeft, dat is er na 1 x spugen echt niet allemaal uit (grootste deel is allang opgenomen in het lichaam).nochoice schreef: ↑01-02-2020 19:36Ja echt heel vervelend.. Op de camera zag ik hem staan vanmorgen dus naar hem toegegaan. Toen lag hij gewoon weer maar het hele bed was nat. Incl slaapzak knuffel etc..
Ik ben nu gewoon beneden maar heb de camera op schoot staan.
zondag 2 februari 2020 om 21:48
Sorry, vandaag erg druk geweest met Zoonlief.
De nacht ging goed. We hebben niks meer gehoord behalve een hoop gehoest. Hier werd hij zelf niet wakker van.
Vandaag was hij alleen zieker dan gisteren. Erg slap en alles wat erin ging, kwam er ook weer uit. We zijn eind van de ochtend even naar de huisartsenpost geweest. Hier hebben ze hem nagekeken en bleek een virus te hebben dat is overgegaan naar zijn maag. Hij heeft een middeltje gekregen tegen de misselijkheid zodat hij iets binnen kan houden. Hierna elk half uur kleine beetjes eten gegeven (fruit, yoghurt etc.). Dit ging goed. Nu ligt hij lekker te slapen en heeft in ieder geval wat gegeten en genoeg gedronken. Hij hoest alleen heel veel horen we.
Hopelijk gaat het morgen beter:).
De nacht ging goed. We hebben niks meer gehoord behalve een hoop gehoest. Hier werd hij zelf niet wakker van.
Vandaag was hij alleen zieker dan gisteren. Erg slap en alles wat erin ging, kwam er ook weer uit. We zijn eind van de ochtend even naar de huisartsenpost geweest. Hier hebben ze hem nagekeken en bleek een virus te hebben dat is overgegaan naar zijn maag. Hij heeft een middeltje gekregen tegen de misselijkheid zodat hij iets binnen kan houden. Hierna elk half uur kleine beetjes eten gegeven (fruit, yoghurt etc.). Dit ging goed. Nu ligt hij lekker te slapen en heeft in ieder geval wat gegeten en genoeg gedronken. Hij hoest alleen heel veel horen we.
Hopelijk gaat het morgen beter:).