Na meerdere miskramen overtijd
zondag 2 februari 2020 om 09:00
De titel zegt het al. Ik ben overtijd. En heb veel (zeker vijf, waarvan drie heel vroege) miskramen achter de rug.
En nu? Ik verwacht toch elk moment ongesteld te worden. Maar kan de hele dag aan niks anders denken. Zal het toch...? Ik durf niet te testen.
Want een negatieve test is een teleurstelling, een positieve geeft geen enkele zekerheid. Elke keer zit ik met bonkend hart op de wc. En dan dat hele traject weer... Echo’s, combinatietest, nipt, twintigwekenecho... Ik ben ook nog op een leeftijd dat de risico’s wat groter zijn.
Herkenning voor iemand? Tips?
En nu? Ik verwacht toch elk moment ongesteld te worden. Maar kan de hele dag aan niks anders denken. Zal het toch...? Ik durf niet te testen.
Want een negatieve test is een teleurstelling, een positieve geeft geen enkele zekerheid. Elke keer zit ik met bonkend hart op de wc. En dan dat hele traject weer... Echo’s, combinatietest, nipt, twintigwekenecho... Ik ben ook nog op een leeftijd dat de risico’s wat groter zijn.
Herkenning voor iemand? Tips?
zondag 2 februari 2020 om 14:23
Dank voor jullie lieve reacties. Ik ga zo maar foliumzuur halen inderdaad.
Het is wel een beetje onwerkelijk, ik kan het bijna niet geloven na zo’n lange tijd. Ik voel me helemaal niet zwanger, al m’n symptomen zijn atypisch. Weinig gespannen borsten, geen speekselvorming. Dat zijn doorgaans mijn eerste symptomen.
Het is wel een beetje onwerkelijk, ik kan het bijna niet geloven na zo’n lange tijd. Ik voel me helemaal niet zwanger, al m’n symptomen zijn atypisch. Weinig gespannen borsten, geen speekselvorming. Dat zijn doorgaans mijn eerste symptomen.
zondag 2 februari 2020 om 18:20
Gefeliciteerd! Helemaal niet raar dat de streep misschien nog wat licht is. Ga je niet gek maken met het overanalyseren van eventuele symptomen. Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik me de eerste weken echt zwanger, dit liep uit o op een MA. Tweede zwangerschap voelde ik me in het begin niet zwanger en had veel symptomen niet, echt nu bijna 26 weken zwanger.
Ik duim voor je!
Ik duim voor je!
zondag 2 februari 2020 om 18:50
Die streep is licht, maar wel duidelijk een streep. Ik ben eigenlijk niet van plan om nog een keer te testen, ik zou mezelf gek maken denk ik.
Voel me toch minder gespannen dan toen ik nog niet getest had. De onzekerheid is nu niet meer wel/niet zwanger, maar gaat het wel/niet goed. Wel is elk toiletbezoek té spannend.
Zit wel in m’n maag met die vliegreis. In dat land is wel goede gezondheidszorg, maar stel je voor dat ik weer zo’n miskraam krijg als de laatste keer. In de lucht en dan 2,5e liter bloed verliezen omdat het vruchtje niet wil loskomen
Of het blijkt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het is tien uur vliegen.
Voel me toch minder gespannen dan toen ik nog niet getest had. De onzekerheid is nu niet meer wel/niet zwanger, maar gaat het wel/niet goed. Wel is elk toiletbezoek té spannend.
Zit wel in m’n maag met die vliegreis. In dat land is wel goede gezondheidszorg, maar stel je voor dat ik weer zo’n miskraam krijg als de laatste keer. In de lucht en dan 2,5e liter bloed verliezen omdat het vruchtje niet wil loskomen
zondag 2 februari 2020 om 18:53
zondag 2 februari 2020 om 19:51
Verrassingswolkje schreef: ↑02-02-2020 18:50Zit wel in m’n maag met die vliegreis. In dat land is wel goede gezondheidszorg, maar stel je voor dat ik weer zo’n miskraam krijg als de laatste keer. In de lucht en dan 2,5e liter bloed verliezen omdat het vruchtje niet wil loskomenOf het blijkt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het is tien uur vliegen.
Met jouw ervaring kan ik me voorstellen dat je dit eigenlijk niet ziet zitten. Je zit dan natuurlijk met de onzekerheid voor de heenreis maar ook voor de terugreis. Enerzijds zou ik zeggen 'gewoon gaan want je kunt je leven moeilijk on hold zetten', anderzijds zijn je laatste vijf zwangerschappen wel geeindigd in miskramen en heb je gezien je leeftijd meer kans op een miskraam... wil je dan in de lucht zitten, of op vakantie zijn? Lastig
zondag 2 februari 2020 om 20:06
Met dat laatste in gedachte kan je een bloedtest aanvragen TO. Je hCG zou in 2-3 dagen moeten verdubbelen. Als dat niet zo is, is het vooruitzicht niet optimistisch, als wel, dan vind ik het wel optimistisch en zou ik denk ik op vakantie gaan. Over hoeveel dagen zou je gaan vliegen?S-Groot schreef: ↑02-02-2020 19:51Met jouw ervaring kan ik me voorstellen dat je dit eigenlijk niet ziet zitten. Je zit dan natuurlijk met de onzekerheid voor de heenreis maar ook voor de terugreis. Enerzijds zou ik zeggen 'gewoon gaan want je kunt je leven moeilijk on hold zetten', anderzijds zijn je laatste vijf zwangerschappen wel geeindigd in miskramen en heb je gezien je leeftijd meer kans op een miskraam... wil je dan in de lucht zitten, of op vakantie zijn? Lastig.