Zus boos.. tips?
zaterdag 1 februari 2020 om 14:22
Mijn werkgever laat veel spullen in Azië produceren. Dit wordt gecoördineerd vanuit Singapore en soms ook Bangkok, en omdat niets daar vanzelf gaat en woorden als ‘ja’ en ‘nee’ in Azië soms een andere betekenis hebben dan hier, moet ik af en toe die kant op.
Bij het laatste bezoek kreeg ik van mijn zus de vraag of mijn net 18 geworden neef (haar zoon) mee zou kunnen. Hij wist op dat moment niet goed wat hij moest doen na afronden van de middelbare school. De studie waar hij aan was begonnen beviel niet en mijn zus en haar man vonden het wel een goed idee dat hij letterlijk wat afstand nam om na te denken over wat hij dan wel wilde. Ik ken hem als een sympathieke, wat rustige jongen en vond het verder wel prima, maar heb wel meteen erbij gezegd dat ik geen oppas ben. Zus heeft tickets geregeld op dezelfde vlucht als ik en ook betaald voor een extra hotelkamer (ze zijn redelijk welgesteld).
Lang verhaal kort, hij heeft in Bangkok, voor zover ik heb kunnen zien, in ieder geval twee keer een ‘freelancer’ mee naar zijn hotelkamer genomen. De eerste keer was toen we met z’n 3-en (hij, een collega en ik) wat waren gaan drinken in een zijstraatje van Sukhumvit en mijn neef al snel alle aandacht kreeg van een meisje die in mijn neef wel een sympathiek verdienmodel zag. Binnen een half uur waren ze alle twee weg. Daarna had hij een ‘long term’ meisje met wie hij een dag lang door Bangkok is gaan zwerven.
Ik heb hier verder niet zo’n mening over. Ik had mijn neef uitgelegd hoe dit soort dingen in Thailand werken en verder is het enige waar ik heel expliciet in ben geweest dat hij het niet in zijn hoofd moest halen om drugs mee te nemen naar Singapore of Thailand (je weet maar nooit met de jeugd van tegenwoordig..) maar dat had hij zelf ook al bedacht.
Mijn collega vond het bijzonder grappig dat mijn neef zich gewillig liet inpalmen door een ‘freelancer’, maar deed daarna alsof er niets aan de hand was. Ik heb verder ook niets tegen mijn zus gezegd (what happens in Bangkok..) en ook niet tegen mijn vrouw. Wat volwassen familieleden in hun vrije tijd doen, zijn mijn zaken niet en ik heb 0 behoefte om te praten over het sexleven van kinderen van familieleden.
Nu, maanden later, is mijn zus er op de een of andere manier achter gekomen dat haar zoon tegen betaling sex heeft gehad in Thailand en dat is nogal een dingetje geworden. Het komt erop neer dat ze het mij kwalijk neemt dat dit is gebeurd, omdat ik een slecht voorbeeld heb gegeven door hem mee te nemen naar een verkeerde bar en er geen stokje voor heb gestoken.
Mijn eerste verweer is dat ik van te voren had gezegd dat ik geen oppas ben. Maar ze vindt toch dat ik mede verantwoordelijk ben. We hebben hier 2 keer over gesproken en 2 keer onenigheid erover gehad. Nu wil mijn zus weer een gesprek hierover. Eigenlijk heb ik hier geen zin in. Ik vind het onderwerp gênant om te bespreken en niet iets dat mij aangaat. Ik vind het stom dat ze zich er druk om maakt en mij daarin betrekt. Dit heb ik al 2 keer gezegd, maar dat maakt haar alleen maar bozer. Tegelijkertijd vind ik het jammer dat op zich goede familiebanden toch wat onder druk komen te staan. Wat is hier handig?
Bij het laatste bezoek kreeg ik van mijn zus de vraag of mijn net 18 geworden neef (haar zoon) mee zou kunnen. Hij wist op dat moment niet goed wat hij moest doen na afronden van de middelbare school. De studie waar hij aan was begonnen beviel niet en mijn zus en haar man vonden het wel een goed idee dat hij letterlijk wat afstand nam om na te denken over wat hij dan wel wilde. Ik ken hem als een sympathieke, wat rustige jongen en vond het verder wel prima, maar heb wel meteen erbij gezegd dat ik geen oppas ben. Zus heeft tickets geregeld op dezelfde vlucht als ik en ook betaald voor een extra hotelkamer (ze zijn redelijk welgesteld).
Lang verhaal kort, hij heeft in Bangkok, voor zover ik heb kunnen zien, in ieder geval twee keer een ‘freelancer’ mee naar zijn hotelkamer genomen. De eerste keer was toen we met z’n 3-en (hij, een collega en ik) wat waren gaan drinken in een zijstraatje van Sukhumvit en mijn neef al snel alle aandacht kreeg van een meisje die in mijn neef wel een sympathiek verdienmodel zag. Binnen een half uur waren ze alle twee weg. Daarna had hij een ‘long term’ meisje met wie hij een dag lang door Bangkok is gaan zwerven.
Ik heb hier verder niet zo’n mening over. Ik had mijn neef uitgelegd hoe dit soort dingen in Thailand werken en verder is het enige waar ik heel expliciet in ben geweest dat hij het niet in zijn hoofd moest halen om drugs mee te nemen naar Singapore of Thailand (je weet maar nooit met de jeugd van tegenwoordig..) maar dat had hij zelf ook al bedacht.
Mijn collega vond het bijzonder grappig dat mijn neef zich gewillig liet inpalmen door een ‘freelancer’, maar deed daarna alsof er niets aan de hand was. Ik heb verder ook niets tegen mijn zus gezegd (what happens in Bangkok..) en ook niet tegen mijn vrouw. Wat volwassen familieleden in hun vrije tijd doen, zijn mijn zaken niet en ik heb 0 behoefte om te praten over het sexleven van kinderen van familieleden.
Nu, maanden later, is mijn zus er op de een of andere manier achter gekomen dat haar zoon tegen betaling sex heeft gehad in Thailand en dat is nogal een dingetje geworden. Het komt erop neer dat ze het mij kwalijk neemt dat dit is gebeurd, omdat ik een slecht voorbeeld heb gegeven door hem mee te nemen naar een verkeerde bar en er geen stokje voor heb gestoken.
Mijn eerste verweer is dat ik van te voren had gezegd dat ik geen oppas ben. Maar ze vindt toch dat ik mede verantwoordelijk ben. We hebben hier 2 keer over gesproken en 2 keer onenigheid erover gehad. Nu wil mijn zus weer een gesprek hierover. Eigenlijk heb ik hier geen zin in. Ik vind het onderwerp gênant om te bespreken en niet iets dat mij aangaat. Ik vind het stom dat ze zich er druk om maakt en mij daarin betrekt. Dit heb ik al 2 keer gezegd, maar dat maakt haar alleen maar bozer. Tegelijkertijd vind ik het jammer dat op zich goede familiebanden toch wat onder druk komen te staan. Wat is hier handig?
zondag 2 februari 2020 om 13:58
Ook op een Waddeneiland kun je rapporten over mensenhandel lezen.Betty_Slocombe schreef: ↑02-02-2020 13:50Maar ik zal er wel helemaal naast zitten, want ik kom nooit verder dan Europa op vakantie.
zondag 2 februari 2020 om 14:07
Hier is dan ook regelmatig nieuws over de hoeveelheid onvrijwillige prostituees. Het wordt echt tijd dat dat gezellige rooie-sien-sfeertje van de publieke opinie over prostitutie afgaat. Er zijn absoluut vrouwen die uit vrije wil deze baan gekozen hebben, maar er zijn ook heel veel mensen die onvrijwillig hun lichaam verkopen.
Als je cynisch bent is een traditioneel huwelijk ook seks ruilen voor een wasmachine, maar ik ben niet cynisch want ik heb een zonnig karakter.
zondag 2 februari 2020 om 14:13
Ik ben cynischer.Betty_Slocombe schreef: ↑02-02-2020 14:07Hier is dan ook regelmatig nieuws over de hoeveelheid onvrijwillige prostituees. Het wordt echt tijd dat dat gezellige rooie-sien-sfeertje van de publieke opinie over prostitutie afgaat. Er zijn absoluut vrouwen die uit vrije wil deze baan gekozen hebben, maar er zijn ook heel veel mensen die onvrijwillig hun lichaam verkopen.
Als je cynisch bent is een traditioneel huwelijk ook seks ruilen voor een wasmachine, maar ik ben niet cynisch want ik heb een zonnig karakter.
Ik moet tegenwoordig zelf mijn wasmachine betalen.
Én zin maken, want anders had hij net zo goed met zijn zus kunnen gaan leven.
En dat hoor ik niet van mannen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat die
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 2 februari 2020 om 14:56
Heerlijk, down memory lane. Mijn neefje wilde zijn vleugels uitslaan en iets doen met muziek in de grote stad. Tante Sharing woonde daar, dat was voor zijn moeder, mijn zus, een geruststellende gedachte.
Neefje leerde snel van mij en omgeving, hoe goede wietknoppen te knippen, anders te eten dan AGV, samen zorgen voor de baby van een tienermoeder. Muziek was geen conservatorium, eerder bandjes in de underground scene.
Hallo, je geeft je zoon mee aan oom naar BKK, waar op iedere hoek van de straat en in de meest luxueuze hotels aan de bar meisjes zich aanbieden, en je bent boos. Neefje leert: het was niet oké, maar wel leuk. En oom kan niet overal zijn vingers voor houden, zoals mijn oude tante zei.
Neefje leerde snel van mij en omgeving, hoe goede wietknoppen te knippen, anders te eten dan AGV, samen zorgen voor de baby van een tienermoeder. Muziek was geen conservatorium, eerder bandjes in de underground scene.
Hallo, je geeft je zoon mee aan oom naar BKK, waar op iedere hoek van de straat en in de meest luxueuze hotels aan de bar meisjes zich aanbieden, en je bent boos. Neefje leert: het was niet oké, maar wel leuk. En oom kan niet overal zijn vingers voor houden, zoals mijn oude tante zei.
Alles sal reg kom
zondag 2 februari 2020 om 15:03
Ach in Nederland heb je de breezersletjes die seksuele diensten verrichten in ruil voor wat drankjes in de kroeg.Betty_Slocombe schreef: ↑02-02-2020 13:50Ik vind het helemaal niet grappig dat mensen seks hebben met random mensen in ruil voor wasmachines. Dat betekent namelijk dat mensen zo arm zijn, dat ze zelf geen wasmachines kunnen kopen en dat hele families voor dergelijke luxegoederen blijkbaar afhankelijk zijn van de seksuele gunsten die de jonge vrouwen in de familie kunnen verlenen. Dat maakt de situatie voor die jonge vrouwen natuurlijk helemaal niet zo gezellig en goedmoedig als hier wordt voorgesteld.
Maar ik zal er wel helemaal naast zitten, want ik kom nooit verder dan Europa op vakantie.
Kun je toch beter een nieuwe smart tv bij elkaar neuken.
zondag 2 februari 2020 om 16:23
Vanaf welke leeftijd vind jij dat je dit soort keuzes zelf mag maken?
Broertje van een vriend van me is ontmaagd door een prostituee. Hij was bijna twintig, verlegen en wilde wel eens weten waar alle commotie over ging. Kun je als moeder of oom moeilijk tussen gaan liggen lijkt me.
zondag 2 februari 2020 om 16:24
zondag 2 februari 2020 om 16:33
Ik vraag me af hoe hij erbij komt? In het buitenland zo'n arm meisje van de straat te halen met 18 jaar? Mijn mond valt echt open, ik heb een neefje van 19 ik kan het me niet voorstellen, rare streken al voor zo'n leeftijd, het is geen broodje kip wat ie neemt, prostitutie in een arm land, en je oom die dan net doet of ie gek is, die zus heeft dan wel een punt maar zij heeft dat joch opgevoed, of juist te weinig dus ze moet ook eens goed naar zichzelf kijken.Murrmurr schreef: ↑02-02-2020 16:23Vanaf welke leeftijd vind jij dat je dit soort keuzes zelf mag maken?
Broertje van een vriend van me is ontmaagd door een prostituee. Hij was bijna twintig, verlegen en wilde wel eens weten waar alle commotie over ging. Kun je als moeder of oom moeilijk tussen gaan liggen lijkt me.
zondag 2 februari 2020 om 16:37
Er zijn daar genoeg westerse mannen die de meisjes en hun familie wel van van alles voorzien en willen helpen, omdat dat ze een goed gevoel geeft. En omdat ze het contact warm willen houden, ja dat ook. Prostitutie is daar niet altijd zoals hier. Niet zelden zijn de mannen meer slachtoffer dan de vrouwen. Als ze niet oppassen worden ze helemaal leeg getrokken (financieel danSharing* schreef: ↑02-02-2020 16:24Onderwijs, onderwijs, als deze meisjes naar school kunnen, een vervolg studie kunnen volgen, komen ze niet in de prostitutie terecht. Maar westerse mannen willen een goedkoop grietje om klaar te komen. Ipv. te vragen hoe hen te helpen om wel naar school, opleiding te gaan.
.
zondag 2 februari 2020 om 16:41
zondag 2 februari 2020 om 16:46
Hij was aan het werk. Wat verwachten jullie nou van een oom op zakenreis? Waarom gaat bijna niemand los op zijn moeder?
Ik snap het al, geloof ik: men are baaaad.
impala wijzigde dit bericht op 02-02-2020 16:47
10.69% gewijzigd
.
zondag 2 februari 2020 om 16:47
By the way.
Hoe is je zus hier eigenlijk achtergekomen?
Want als ze het niet had geweten was er niets aan de hand geweest.
Heeft je neefje lopen opscheppen? Laat hem dan ook maar op de blaren zitten.
Is het je zakenpartner? Niet cool.
Was je het zelf? Beetje dom en dan verdien je ook wat shit.
Hoe is je zus hier eigenlijk achtergekomen?
Want als ze het niet had geweten was er niets aan de hand geweest.
Heeft je neefje lopen opscheppen? Laat hem dan ook maar op de blaren zitten.
Is het je zakenpartner? Niet cool.
Was je het zelf? Beetje dom en dan verdien je ook wat shit.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
zondag 2 februari 2020 om 17:09
Als volwassen man steek he saar toch een stokje voor, als dat joch het persé wil doen dan had ie dat beter moeten aanpakken zonder dat zijn oom daar achter kwam, een normaal beschaafd mens gaar dat niet gade slaan zo van hm vreemd maar oké!
Je zegt als oom eh je dat gaan we niet doen, wat leer je hem als je zoiets toelaat alsof er niks aan de hand is.
Er zit dus al iets scheef qua normen en waarden in de familie.
Je zegt als oom eh je dat gaan we niet doen, wat leer je hem als je zoiets toelaat alsof er niks aan de hand is.
zondag 2 februari 2020 om 17:14
Ik denk dat jullie nogal een naïef beeld hebben van de Nederlandse man. Het gros grijpt ooit eens zijn kans, als hij die op een presenteerblaadje krijgt. Zeker in een ver land, weg van mama of moeder de vrouw.MissMaran schreef: ↑02-02-2020 17:09Als volwassen man steek he saar toch een stokje voor, als dat joch het persé wil doen dan had ie dat beter moeten aanpakken zonder dat zijn oom daar achter kwam, een normaal beschaafd mens gaar dat niet gade slaan zo van hm vreemd maar oké!
.
zondag 2 februari 2020 om 17:16
Hoe dan? Welk deel van 'ik ben geen oppas' heb jij en vooral die zus niet begrepen?MissMaran schreef: ↑02-02-2020 17:09Als volwassen man steek he saar toch een stokje voor, als dat joch het persé wil doen dan had ie dat beter moeten aanpakken zonder dat zijn oom daar achter kwam, een normaal beschaafd mens gaar dat niet gade slaan zo van hm vreemd maar oké!
Als pubers voor het eerst op vakantie gaan dan is de kans heel erg groot dat er geneukt gaat worden. Het is aan de ouders geweest om een goede opvoeding betreffende condoomgebruik te geven en verder moet je het vooral loslaten. Ze hadden zich in dit geval ook wat beter in kunnen lezen over Thailand en kunnen wijzen op ladyboys om nare verrassingen te voorkomen. Dat had 'm wellicht ook wat terughoudender gemaakt.
zondag 2 februari 2020 om 17:21
De knaap is volwassen en mam heeft dus niet te protocollen met wie hij in bed duikt en of ie daar wel of niet voor betaalt.
Ook niet als hij met een oom op reis is.
Je bent zijn babysit niet en als je aparte hotelkamers had, had je 't voor 't zelfde geld niet eens opgemerkt.
Als ie naar Ibiza was gaan feesten met vrienden had ze ook al zijn vrienden ondervraagd?
Ze had hem hoogstens condooms kunnen meegeven met de woorden "ik ben niet klaar om oma te worden".
Of hij ze dan wel of niet gebruikt is nog altijd zijn eigen keuze.
Ook niet als hij met een oom op reis is.
Je bent zijn babysit niet en als je aparte hotelkamers had, had je 't voor 't zelfde geld niet eens opgemerkt.
Als ie naar Ibiza was gaan feesten met vrienden had ze ook al zijn vrienden ondervraagd?
Ze had hem hoogstens condooms kunnen meegeven met de woorden "ik ben niet klaar om oma te worden".
Of hij ze dan wel of niet gebruikt is nog altijd zijn eigen keuze.