April 2007 - het vervolg

18-03-2009 17:13 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07nee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10
Alle feestvarkentjes hartelijk gefeliciteerd met jullie verjaardag!!!!!!!
Xaloy, wat goed dat Robbie ineens zo veel woorden erbij heeft! Gaat lekker zo!

Swisje, al nieuws?

Ha, meer enkele-reis-kindjes dus! Driewerf hoera voor de UJ, want ik kan er altijd eentje laten zitten en de ander laten lopen, terwijl Meesje ligt! (alleen is het wel altijd vette ruzie wie moet zitten en wie mag lopen...)

Witch, Steijn en Hugo krijgen geen fles meer sinds hun gecorrigeerde eerste verjaardag. Ik heb het ze gewoon van de ene op de andere dag nooit meer gegeven, maar dat is dus al een jaar geleden. Ik denk dat je Xander prima uit kan leggen dat hij geen fles meer krijgt en dat hij moet gaan slapen.

Wat betreft huilsessies: die hebben wij hier eigenlijk niet zo. (Mees daargelaten) Ze worden hier een beetje klierig als ze moe zijn, dat dan weer wel. Wat bij ons heel goed werkt is een vast ritme in de dag. Zo gaan ze standaard na de lunch naar bed (ergens tussen half twaalf en een), ongeacht hoe laat ze zijn opgestaan. Na het avondeten wordt er of nog gebadderd, of ze gaan direct naar bed. Ik denk dat een vaste structuur in de dag veel houvast biedt aan een kleintje! (ik ben ooit een keer in mijn leven in Vietnam geweest en raakte echt in de war van wat ik allemaal zag en hoorde. Ik vergelijk klein zijn maar met volwassenen die naar een land gaan waar ze de taal niet van spreken, waar ze de gewoontes niet kennen en waar ze zich zwaar ontheemd voelen. Wat doe je als je je ontheemd voelt? Een bepaalde structuur zoeken, zodat het allemaal overzichtelijk en begrijpelijk voor je wordt! Tenminste, dat werkt voor mij, maar ik kan niet zo goed tegen "nonregelmaat".)

Steijn en Hugo zijn vanmiddag naar de kapper geweest en het was een drama! Ze hebben zo vreselijk hard gehuild en vonden het zo eng, dat ik ze alleen heb kunnen paaien met het "schoenen kopen vooruitzicht"! Ik dacht dat dat leuk zou zijn, maar ook dat vonden ze vreselijk! Okee, in eerste instantie gingen ze helemaal uit hun stekkertjes in de schoenenwinkel, maar dat was snel over toen de schoentjes uit moesten en er voetjes moesten worden opgemeten. Hugo smeet zijn nieuwe sandaaltjes dwars door de winkel, wilde ze niet oprapen en stond vervolgens in de hoek. (ik kreeg nog commentaar van een wildvreemde dat ik "wel heel streng" was...) Steijn heeft niets gegooid, maar heeft alleen maar heel hard gehuild. Na een enorme blérsessie stapten ze allebei in-gelukkig met hun tasjes (met nieuwe schoentjes!) de winkel uit en hadden de grootste verhalen toen ze oma thuis aantroffen! Gekke kinderen, wat ik je zeg.

De score: ieder een paar Geox-sandalen (de mooiste van alle lelijke schoenen die ik zag) en ieder een paar Crocs. Steijn heeft "Lightning McQueentjes" en Hugo heeft "Spidermannetjes".

Maar goed, ze zijn weer geknipt, geschoren en ieder van twee paar nieuwe schoenen voorzien. Een duur dagje, een huildagje, een dramatisch dagje, maar ze kunnen weer voor de dag komen!
Sorry niet bijgelezen. Vanmiddag naar nl gereden. Om 22 uur is mijn nichtje geboren. Alles helemaal goed gegaan. Ben super trots op grote zus! Ze gaan nu naar huis en morgen rond 10.30 staan wij op stoep.

Hoop alleen dat finn ok gaat, die heeft veel te weinig geslapen vandaag en 2 opa s en oma s. Morgen avond meer
Hee Swissie, ook nog wakker!

Gefeliciteerd met je nichtje! Fijn dat alles goed gegaan is! Leuk dat jullie er zo snel naar toe gaan!
Nog even voor Tommy:

Swis, van harte met je nichtje! Hoe heet ze?
Robbie krijgt ook nog steeds flesjes hoor, hij is daar zo aan gehecht. Ook voor het slapen nog een klein beetje warme melk (140 cc zoiets) en dan boekje lezen en dan slapen. juist vanwege Muis' opmerkingen over regelmaat hebben wij dat erin gehouden. Hij is dat gewend en hij vind dat fijn. Het hoort bij zijn naar bed gaan ritueel. En wij hebben nooit een huilende peuter in bed!
Gefeliciteerd Swiss!

Ben gister op kraambezoek geweest bij mijn vriendin en haar zoontje: wat KLEIN! En ohoh ik wil er ook wel weer eentje :-))
Swiss : van harte gefeliciteerd met je nichtje !! Ja ik ben ook wel benieuwd naar de naam !
Gefeliciteerd Swiss! Leuk dat je meteen naar NL bent gereden.

Kan iemand mij wederom een schop onder m'n kont geven? Ik moet de gyn bellen om een spiraal te laten plaatsen maar het lukt niet.
Gefeliciteerd Swiss!

Micha: hup, niet zeuren en de gyn bellen. Niet aanstellen en die telefoon pakken. Je hebt 3 kinderen gebaard, dus dat spiraal kan er ook wel bij. Plus: met jij enorme vruchtbaarheid moet je geen risico's lopen als je geen 4e wilt. (zo?)
Zoiets ja, dank je Laar!

Hoe was je etentje? En hoe is het nu met Puk?

Goed! vannacht alles binnengehouden en vanmorgen ook wel weer redelijk gegeten (1,5e boterham). Gelukkig maar!
En etentje was gezellig, maar Ethiopisch is niet mijn ding. Ik eet liever gewoon met bestek...

Heb jij gisterenmiddag nog wat gedaan? Misschien dinsdag wat gezelligs doen?
Swiss gefeliciteerd. Fijn dat alles goed is gegaan. Als je nog een kado wilt kopen heb ik nog een tip op hyves staan.

Dat trotse gevoel ken ik. Ben ik dus ook op die vriendin. Gisteren de baby gezien. En kan me al echt niet meer voorstellen dat Gijs zo klein was (ok hij was 800 gram zwaarder). Maar wat toch klein en lief. Gijs en Koen zijn ook lief, maar een hele kleine baby is wel heel mooi. En nee ik wil er nu niet nog een

Ff koffie zetten voor de schoorsteenman. WE krijgen namelijk een kachel en er moet een schoorsteen gebouwd worden.
Fijn dat het weer beter gaat met 'm. En ik ken dat restaurant, wij hebben daar ook een keer gegeten en S. is toen enorm ziek geworden ervan. Dus voor ons was het ook niet voor herhaling vatbaar!

BM, wat doe jij trouwens aan anticonceptie? Ben jij ook aan de minipil?
Micha, fijn dat je dat niet eerder hebt gezegd. Ik ben een enorme hypochonder als het om voedselvergiftinging gaat en dan had ik vast de hele nacht misselijk in bed gelegen, hoewel er niets aan de hand was (tsja, iedereen zijn afwijking).

Klinkt als een behoorlijke klus BM. Zijn ze er lang mee bezig?

Soms denk ik wel eens dat er iets mis is met mijn biologische structuur ofzo. Ik heb dat namelijk helemaal niet bij baby's. Ik vind ze vooral heel leuk als ze baby-af zijn. Kan ik er niet zo eentje baren? Is wel een hel, maar dan heb je ook wat...
Haha, grappig ik vind Ethiopisch eten juist erg leuk (en lekker). Vind het juist wel leuk om zo af en toe om met je handen te eten!

Ben bij 3 verschillende in A'dam geweest maar nooit bij Micha's oude buurtje!

Xaloy, wat goed dat Robbie opeens zo begint te praten zeg, die woordenschat van hem wordt nu vast met de dag beter! Hier is Kaj echt de leraar, de hele dag gaat het van: "Ole, zeg eens ....." "Goed zo!!!!" of " Ole wat is ....." Goed zo!!! En dan tegens ons goed he van Ole!!

Kleine baby's zijn idd erg leuk, om te smelten! Je krijgt er idd spontaan rammelende eierstokken van! Heb er zelf momenteel een dubbel gevoel over, aan de ene kant zou ik er nog een kindje bij willen, aan de ander kant hecht ik toch ook wel veel aan die terugkerende vrijheid....

Ole de afgelopen 3 nachten gewoon doorgeslapen! (Ja dat is hier nog steeds heeeeeel bijzonder), Ik ben dus helemaal blij! Wat wellicht de reden is, is dat wij normaal gesproken altijd, bij het naar bed brengen, bij Ole blijven zitten tot hij slaapt. De afgelopen dagen niet gedaan (2 avonden flink huilen/schreeuwen en de afgelopen 2 avonden ging hij meteen slapen!) en zie, hij slaapt door. Misschien had hij gewoon het vertrouwen nodig dat wij er nog zijn terwijl wij niet in de kamer zijn en als hij in slaap valt en wij zijn er niet als hij weer wakker wordt is het natuurlijk paniek.

Hopelijk zet dit door!

Draakje, wat een naar nieuws van je kat! Hopelijk knapt hij wel weer wat op!
quote:lara1978 schreef op 17 april 2009 @ 09:47

Soms denk ik wel eens dat er iets mis is met mijn biologische structuur ofzo. Ik heb dat namelijk helemaal niet bij baby's. Ik vind ze vooral heel leuk als ze baby-af zijn. Kan ik er niet zo eentje baren? Is wel een hel, maar dan heb je ook wat...

Denk niet dat je er zo een wilt baren hoor.... auw!!!
Swiss, gefeliciteerd met je nichtje! (hoe heet ze?) Leuk dat je gelijk naar NL bent gereden, ik vind het heel speciaal als je zus een kindje krijgt, toen mijn zus was bevallen voelde het gelijk zo eigen en dat had zij ook.

DN, wat naar van je kat, hoe is het nu met hem?

BM, leuk is dat he, zo'n klein babietje, ik vind het zo hard gaan. Yasemin is alweer bijna 5 maanden en het baby achtige gaat er nu al af, echt jammer. Mijn collega van 39 is zwanger, totaal onverwacht want ze heeft altijd geroepen dat ze nooit meer wilde, ze heeft 2 jongens uit haar 1e huwelijk en is 2 jaar geleden hertrouwd, haar man wilde graag nog een kind maar zij niet. Vorig jaar september begon het toch te kriebelen en heeft ze haar spiraal laten verwijderen en nu is ze dus zwanger. Ik vind het zo leuk voor haar maar nu begint het bij mij ook wel weer te kriebelen hahaha. Maar goed, die Mirena zit er net in dus ik laat ik hem toch maar lekker zitten. Het is momenteel gewoon niet slim om aan een 3e te beginnen en mijn leeftijd speelt nu natuurlijk ook mee.

Overigens ben ik helemaal trots op yasemin, vanmorgen rolde ze ineens op haar buik! Ik had zo'n Nijntje muziektv in haar box gelegd en toen die stopte met spelen rolde ze er ineens naartoe! Terugrollen lukt nog niet helaas hihihi.
Mich: Wij houden het gewoon ff bij condooms. Ben niet zo van de pil en vind een spiraaltje maar eng. Zeker omdat ie er nog een keertje uit moet omdat we denk ik op termijn wel een derde willen. We doen het dus maar ff zo.
*Geeft Mich een een trap waar menig profvoetballer jaloers op zou zijn onder haar bevallige achterste!*

Michje, ik heb niets toe te voegen aan de opmerkingen van Laar!

Layla, wat goed van Yasemin! Mees is bijna zover, maar hij krijgt zichzelf tot zijn grote frsutratie nog niet over het 'dode" punt heen. Hij ligt dan als een banaantje terwijl hij als een gek met zijn beentje zich probeert af te zetten, maar het lukt dus elke keer net niet. Arm mannetje! (deze fase heeft bij Hugo destijds een maand geduurd. Voor Mees hoop ik dat hij het sneller onder de knie heeft!)

Lara, we hebben hier in de stad ook een Ethiopisch restaurant en ik heb er welgeteld een keer gegeten. Persoonlijk vond ik het helemaal niets en was het dus ook niet voor herhaling vatbaar.

BM, ik zag eergister een baby'tje van een week en wilde spontaan weer een kindje. Gossie, wat was dat klein en wat is Meesje al groot! Ik moet wel zeggen dat ik het erg fijn vind dat er nu een persoon in Mees zit en dat hij niet alleen maar een soort diertje is!

Triomf! Steijn en Hugo hebben niet gehuild bij het afscheid vanochtend op de peuterspeelzaal! Nu was het er ook wel erg leuk, aangezien ze echte (jawel!) geitjes, een lammetje en een paar kuikentjes hadden! Huug, die doorgaans als de dood is voor geitjes, wilde dolgraag bij de geitjes kijken en was helemaal door het dolle heen. Steijntje keek even ongelukkig toen ik zei dat ik boodschappen ging doen, zag toen een vriendinnetje en hobbelde daar met zijn armpjes wijd op af. Vriendinnetje was ook helemaal in haar knollentuin met Steijn, dus zij hebben geknuffeld terwijl ik wegging met Mees!
GRRR hier laptop problemen,. het ding staat op het punt om te crashen en loopt steeds vast. Vrees dat jullie me weinig zullen zien de komende tijd want e computer op zolder is niet echt een optie me die twee ukken hier.

Het gaat vandaag stukken beter dan gisteren. Luuk is vandaag erg tevreden en tukt lekker door. Zojuist hebben Fleur en Luuk voor het eerst samen in bad gezeten. Het ging geweldig goed, dus dat is ook weer een hele opluchting.

Ooh ik moet staartjes maken... werk aan de winkel...

Swissie: gefeliciteerd!!!

DN: Hoe gaat het nu?
Wat heerlijk dat Ole goed heeft geslapen!

Hoera voor Yasemin en hoera voor Hugo en Steijn!
Tommy, nog gefeliciteerd!

Poes gaat nog niet lekker, erg schrikachtig, met kop schudden, heeft ook nog niet gegeten. Bloedonderzoek kwam niks uit, afwachten dus!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven