Soort van uit
maandag 3 februari 2020 om 14:25
Dit topic is meer bedoeld om van me af te schrijven dan advies te krijgen. Mijn vriend en ik zijn een jaar samen. De laatste tijd merkte ik dat alles iets stroever ging. Vanochtend kwam dan ook de klap. Het is een soort van uit. Situatie: we zijn midden 20, maar wonen nog niet samen. We hadden het hier wel vaak over. Eigenlijk voelde deze relatie echt als ja, dit is het! Goede gesprekken, veel lachen, goede seks. Ik woon op mezelf en hij nog thuis. Hij heeft een heel groot sociaal leven, is bij veel verenigingen en heeft dus veel verplichtingen. Ook sport hij veel. Ik heb daarnaast niet heel veel vrienden, maar ik vind avondjes op de bank prima. Bij mij intrekken was niet echt een optie. Zijn leven speelt zich echt af rondom zijn geboortedorp. We wonen 30 km van elkaar af. Door alle drukte/verplichtingen de afgelopen tijd ben ik vaak degene geweest die vroeg om af te spreken etc. Ik mistte samen eten/slapen. Hij had hier ook moeite mee. “Zoveel makkelijker als we nu samen zouden wonen”. Wellicht heb ik te hard gepusht om in zijn drukke agenda gaatjes te vinden, terwijl kleine signalen aangaven dat hij rust nodig had. Als ik nu terug denk, zie ik dat ik ook te veel vroeg. Hij heeft zich hieraan gestoord en is zich gaan irriteren. Met als gevolg dat het tot “ik denk dat ik het uit wil maken” scenario is gekomen. Nu hebben we afgesproken dat we elkaar met rust laten, zodat we beide kunnen nadenken. Ik weet dat het gevoel voor elkaar niet het probleem is. Hij is bang dat we beide een andere frequentie van elkaar zien hebben en dit cruciaal blijft. Ik wil hem hier wel in tegemoet komen, maar hij vindt dat niet fair. Door hem met rust te laten hoop ik dat hij zich realiseert hoe leuk we het hebben. Ook hebben we afgesproken deze “pauze” niet voor eeuwig te laten duren. Voor nu kan ik niet veel dan hem met rust laten. Ik voel me klote.. Wellicht iemand hier ervaring mee? Zien jullie dit nog goed uitpakken?
Ik heb relaties gehad waarin twijfels waren en waar het duidelijk was dat uit elkaar gaan het beste was. Dit voelt echter heel anders.
Ik heb relaties gehad waarin twijfels waren en waar het duidelijk was dat uit elkaar gaan het beste was. Dit voelt echter heel anders.
koekiemonster10 wijzigde dit bericht op 03-02-2020 14:27
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
2.21% gewijzigd
maandag 3 februari 2020 om 14:43
Klinkt wel een beetje herkenbaar. Ik woon ook op mezelf, hij thuis. Ook veel discussie over de frequentie van langskomen alleen dan andersom. Hij wilt het liefst elke dag langskomen (maar niet samenwonen) en ik 2-3 keer per week. Hebben jullie afgesproken tot wanneer de pauze is? Mochten jullie weer afspreken is mijn tip om dat niet bij iemand thuis te doen maar buiten de deur. Andere omgeving kan ander gevoel geven.
maandag 3 februari 2020 om 14:44
maandag 3 februari 2020 om 14:45
Dit bedoelde ik inderdaad.drominique schreef: ↑03-02-2020 14:44Neem je tijd om hier zelf ook even heel goed over na te denken.
Jullie wensen en manier van leven liggen heel erg ver uit elkaar...
Na een jaar neemt de roze bril af en wordt het tijd om te kijken of je echt een match bent, als ik dit lees vraag ik me dat wel af...
TO heeft weinig vrienden, zit graag op de bank. Hij heeft een druk sociaal leven, sport graag, is actief bezig.
maandag 3 februari 2020 om 14:51
Dank voor de reacties, begrijpelijk. We verschillen inderdaad, maar ik laat hem daarin vrij. Daarom denk ik zelfs dat ons probleem opgelost zou zijn als we hadden samengewoond. Dan kun je nog zo druk zijn allebei, je ziet elkaar dan minstens een half uur per dag. Dat mistte ik zo erg, dat ik heb gepusht om elkaar te zien etc. Ik heb het zelf verprutst, denk ik.
maandag 3 februari 2020 om 14:52
Jullie hebben kennelijk andere behoeften als het gaat om de balans tussen samen en apart.
Laat je niet wijsmaken dat jij fout zit en te veel pusht. Als je in een relatie de ander wegjaagt met het uitspreken van een behoefte om meer samen te zijn, past die persoon niet bij je.
Hoe verdrietig ook, ik zou er een definitief “ uit” van maken, want de kans is groot dat of jij teleurgesteld raakt, of dat jij op je tenen loopt en aan je eigen wens voorbij gaat uit angst hem kwijt te raken omdat je te “ claimerig” zou zijn.
Laat je niet wijsmaken dat jij fout zit en te veel pusht. Als je in een relatie de ander wegjaagt met het uitspreken van een behoefte om meer samen te zijn, past die persoon niet bij je.
Hoe verdrietig ook, ik zou er een definitief “ uit” van maken, want de kans is groot dat of jij teleurgesteld raakt, of dat jij op je tenen loopt en aan je eigen wens voorbij gaat uit angst hem kwijt te raken omdat je te “ claimerig” zou zijn.
maandag 3 februari 2020 om 14:55
Dank voor je reactie, forumfossiel. Het is niet dat hij vindt dat ik te veel gepusht heb. Maar door mijn vragen is hij zich wel gaan irriteren, waardoor hij aan gevoel is gaan twijfelen. Zoals ik al zei hebben we een andere frequentiebehoefte. Hij heeft al jaren geen relatie gehad, ik heb zelfs samengewoond. Ik zou graag een balans/compromis daarin vinden. Maar eerst zal ik hem met rust moeten laten.
maandag 3 februari 2020 om 15:00
Jullie hebben beide andere behoeftes, daarin is niemand goed of fout. Dus je hebt het niet verprutst, tenzij je je eigen behoefte moet negeren.
Jullie moeten leren communiceren, ipv allebei je zin proberen door te drijven.
Het is geven en nemen, maar altijd meer geven (voor allebei). En hij moet ook beseffen dat als je in een relatie zit, je tijd in elkaar moet investeren.,
Jullie moeten leren communiceren, ipv allebei je zin proberen door te drijven.
Het is geven en nemen, maar altijd meer geven (voor allebei). En hij moet ook beseffen dat als je in een relatie zit, je tijd in elkaar moet investeren.,
ik geef mn bek ook maar een douw
maandag 3 februari 2020 om 15:08
Forumfossiel heeft gelijk je kunt iemand niet weg jagen als die van je houd zeker niet om deze reden.Koekiemonster10 schreef: ↑03-02-2020 14:55Dank voor je reactie, forumfossiel. Het is niet dat hij vindt dat ik te veel gepusht heb. Maar door mijn vragen is hij zich wel gaan irriteren, waardoor hij aan gevoel is gaan twijfelen. Zoals ik al zei hebben we een andere frequentiebehoefte. Hij heeft al jaren geen relatie gehad, ik heb zelfs samengewoond. Ik zou graag een balans/compromis daarin vinden. Maar eerst zal ik hem met rust moeten laten.
Als je uit jaloezie rare fratsen zou uithalen ja dan jaag je iemand weg , maar niet omdat je graag wat vaker met hem wilt zijn.
Laat je niks aanpraten.
maandag 3 februari 2020 om 15:08
Ik vraag me af of het probleem omgelost zou zijn als jullie samen zouden wonen.Koekiemonster10 schreef: ↑03-02-2020 14:51Dank voor de reacties, begrijpelijk. We verschillen inderdaad, maar ik laat hem daarin vrij. Daarom denk ik zelfs dat ons probleem opgelost zou zijn als we hadden samengewoond. Dan kun je nog zo druk zijn allebei, je ziet elkaar dan minstens een half uur per dag. Dat mistte ik zo erg, dat ik heb gepusht om elkaar te zien etc. Ik heb het zelf verprutst, denk ik.
Want zo te lezen zit jij dan 5 of 6 avonden alleen op de bank terwijl hij de hort op is. Een half uur per dag lijkt nu fijn maar ik vrees dat je daar op termijn geen genoegen mee neemt.
Ik zou nog maar eens goed nadenken of jullie werkelijk samen een toekomst hebben.
Sterkte.
maandag 3 februari 2020 om 15:21
maandag 3 februari 2020 om 15:22
Begrijpelijke reactie. Ik sport zelf twee keer per week en ben minimaal 1 avond in de week weg (vriendin, borrel, ..).Rosalind schreef: ↑03-02-2020 15:08Ik vraag me af of het probleem omgelost zou zijn als jullie samen zouden wonen.
Want zo te lezen zit jij dan 5 of 6 avonden alleen op de bank terwijl hij de hort op is. Een half uur per dag lijkt nu fijn maar ik vrees dat je daar op termijn geen genoegen mee neemt.
Ik zou nog maar eens goed nadenken of jullie werkelijk samen een toekomst hebben.
Sterkte.
maandag 3 februari 2020 om 15:29
Een relatie waarbij je niet jezelf kunt zijn, maar je eigen behoeften opzij moet zetten, is het niet waard om in te blijven.
Hoe vaak ga jij accepteren dat je hem met rust moet laten en afstand moet nemen terwijl je juist nabijheid wilt? Als je eigen behoefte negeren de enige manier is om je relatie te behouden, wil je vriend dan wel met jou zijn, of alleen met de door hem gecreëerde versie van jou. En wil jij jezelf zijn, of die door hem gecreëerde versie van jou?
Hoe vaak ga jij accepteren dat je hem met rust moet laten en afstand moet nemen terwijl je juist nabijheid wilt? Als je eigen behoefte negeren de enige manier is om je relatie te behouden, wil je vriend dan wel met jou zijn, of alleen met de door hem gecreëerde versie van jou. En wil jij jezelf zijn, of die door hem gecreëerde versie van jou?
maandag 3 februari 2020 om 15:42
Ook jouw reactie begrijp ik. Hij heeft veel vergaderingen/verplichtingen die stammen uit de tijd voor we ons kenden. Hij krijgt daar ook energie van. Ik vind ook dat hij zulke dingen niet moet afzeggen voor mij.
Ik heb zelf dan ingezet op, oh je hebt twee uurtjes vrij, kunnen elkaar wel zien? Een mens heeft soms ook even me-time nodig..
maandag 3 februari 2020 om 15:50
Tja ik vraag me af of jullie elkaar weer gaan vinden terwijl jullie behoeftes zo ver uit elkaar liggen. Hoe kijkt hij tegen samenwonen aan?
Mijn ex had minder behoefte om mij te zien, ik werd daar soms onzeker en moe van. Samenwonen is er nooit van gekomen. Mijn huidige vriend wilde niet samenwonen met zijn ex, wel met mij. Dit zijn we dan ook binnen het jaar gaan doen omdat het van beide kanten goed voelde. Je gevoel kun je echt niet altijd sturen of veranderen. Ik vind het wel een teken aan de wand eigenlijk..
Mijn ex had minder behoefte om mij te zien, ik werd daar soms onzeker en moe van. Samenwonen is er nooit van gekomen. Mijn huidige vriend wilde niet samenwonen met zijn ex, wel met mij. Dit zijn we dan ook binnen het jaar gaan doen omdat het van beide kanten goed voelde. Je gevoel kun je echt niet altijd sturen of veranderen. Ik vind het wel een teken aan de wand eigenlijk..
maandag 3 februari 2020 om 16:04
Me-time heeft hij straks met samenwonen ook nodig naast al die andere activiteiten buitenshuis + zijn aandeel in het huishouden.Koekiemonster10 schreef: ↑03-02-2020 15:42Ook jouw reactie begrijp ik. Hij heeft veel vergaderingen/verplichtingen die stammen uit de tijd voor we ons kenden. Hij krijgt daar ook energie van. Ik vind ook dat hij zulke dingen niet moet afzeggen voor mij.
Ik heb zelf dan ingezet op, oh je hebt twee uurtjes vrij, kunnen elkaar wel zien? Een mens heeft soms ook even me-time nodig..
En dat gaat niet af van alles wat hij al doet maar van de tijd van jullie samen:
Tijd waar jij naar snakt en heel veel behoefte aan hebt: eten en samen slapen, meer delen jullie nl niet.
Ik snap niet zo goed waarom je jezelf niet iemand gunt die beter past.
maandag 3 februari 2020 om 16:08
Hmm.. omdat we op de momenten dat er tijd is juist leuke dingen doen. Uiteten, bios, samen uitgebreid koken, maar ook gewoon relaxte avondjes op de bank. De laatste tijd, ligt aan de periode van het jaar, is het pas extreem druk voor hem..drominique schreef: ↑03-02-2020 16:04Me-time heeft hij straks met samenwonen ook nodig naast al die andere activiteiten buitenshuis + zijn aandeel in het huishouden.
En dat gaat niet af van alles wat hij al doet maar van de tijd van jullie samen:
Tijd waar jij naar snakt en heel veel behoefte aan hebt: eten en samen slapen, meer delen jullie nl niet.
Ik snap niet zo goed waarom je jezelf niet iemand gunt die beter past.
maandag 3 februari 2020 om 16:14
Geloof me, als je samenwoont ga jij het binnen de kortste keren niet trekken dat hij zoveel op pad is. Want jij draait dan voor het huishouden op (daar heeft hij het te druk voor) en je gaat hem verwijten dat jij de laatste op zijn prioriteitenlijstje bent. En daar zou je nog gelijk in hebben ook.
Deze man is nog niet toe aan een serieuze relatie.
Deze man is nog niet toe aan een serieuze relatie.
Creativity is intelligence having fun
maandag 3 februari 2020 om 16:21