MA en cytotec
zaterdag 25 januari 2020 om 23:05
Onlangs bleek ik eeb missed abortion te hebben, er is nooit echt een kindje geweest, kleine troost. Dinsdag cytotec gekregen en gebruikt. In de avond hevige buikkrampen en rugpijn gehad en een klein beetje bloed. Woensdag na de volgende dosis geen centje pijn gehad. In de nacht werd ik wakker en bleek veel vocht en vloed verloren te hebben in mijn slaap. Die ochtend verloor ik behoorlijk wat bloed, stolsels en volgens mij ook het vruchtzakje. Daarna weinig meer gevloeid. Echter sinds gisteren hevige bloedingen en vandaag ook de hele dag. Iemand ervaring met cytotec en hoe lang duurde het bij jou? Ik merk dat ik zo vaak moet verschonen dat ik er de hele dag mee bezig ben. Heb zelfs niet kunnen werken hierdoor, heb ik het dan zo onderschat?
woensdag 5 februari 2020 om 18:53
Ben inmiddels wel weer e.e.a. verloren dus wie weet.. nu maar hopen dat de boel vrijdag schoon is! Ben zo bang dat curretage schade aan zal richten waardoor een kindje er misschien überhaupt niet meer in zit.OkkiePetite schreef: ↑03-02-2020 22:30Hè k... is dat! Inmiddels geen verandering ?
Als vrijdag je te lang duurt , bellen en zeggen dat je akelig wordt van het wachten. Soms kunnen ze je nog ergens tussen drukken
woensdag 5 februari 2020 om 19:24
Even een kort berichtje dat miss een beetje troost geeft, hoewel het natuurlijk ook maar één ervaring is .. ik heb na mijn MA ook 2 Cytotec kuren gehad die echt amper iets hebben uitgehaald, althans, dat bleek bij de nacontrole. Ik had wel op een zeker moment een enorm stolsel wat mij de vruchtzak leek, maar er bleek nog heel veel restweefsel te zitten. Ik Heb niet veel last/pijn gehad, dus wat dat betreft viel dat nog mee, maar het frustreerde zo enorm dat het niet werkte en ik wilde echt absoluut geen curretage.. uiteindelijk moest het toch, en dat vond ik echt heel vervelend en onzeker, oa vanwege tussentijdse bloedingen achteraf. Maar ik bleek desalniettemin de eerste ronde dat het mocht al meteen weer zwanger, en dat verloopt tot mu toe keurig via het boekje. Er kleeft natuurlijk een klein risico aan een curretage, maar de kans dat je er niets aan overhoudt is natuurlijk vele malen groter. Maar liever helemaal niet natuurlijk!
anoniem_63dee49e7c5ad wijzigde dit bericht op 05-02-2020 21:05
Reden: Xx
Reden: Xx
2.42% gewijzigd
woensdag 5 februari 2020 om 19:31
Curretage was bij mij juist een wens bij mijn laatste MA, omdat er bij mij door vervroegde overgang tijdsdruk achter zit.
Mijn fertiliteitsarts zei me niet al te bang te zijn, omdat ze in de praktijk mee maakte dat vrouwen vaak de eerste ronde na een curretage succesvol zwanger worden. De rust periode die ze me na de curretage officieel moest aanraden, raadde ze me dan ook af omdat ze juist wilde dat we meteen erna weer probeerden.
Het resultaat ervan is volgende week uitgerekend
En ja er is ook kans op Ashermann en andere nare dingen. En ik promoot het ook niet want er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken die ondersteunen wat mijn arts me vertelde.
Maar off the record is het volgens mijn arts ook juist een extra kans. Scratching is ervan afgeleid, van die praktijkervaring van artsen.
Mijn fertiliteitsarts zei me niet al te bang te zijn, omdat ze in de praktijk mee maakte dat vrouwen vaak de eerste ronde na een curretage succesvol zwanger worden. De rust periode die ze me na de curretage officieel moest aanraden, raadde ze me dan ook af omdat ze juist wilde dat we meteen erna weer probeerden.
Het resultaat ervan is volgende week uitgerekend
En ja er is ook kans op Ashermann en andere nare dingen. En ik promoot het ook niet want er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken die ondersteunen wat mijn arts me vertelde.
Maar off the record is het volgens mijn arts ook juist een extra kans. Scratching is ervan afgeleid, van die praktijkervaring van artsen.
woensdag 5 februari 2020 om 19:32
Wat fijn om zo'n goede ervaring te horen! En zo snel weer zwanger, wat moet dat fijn geweest zijn voor jullie. Merk je dat je onzekerder bent nu tijdens de zwangerschap?Appelsap5 schreef: ↑05-02-2020 19:24Even een kort berichtje dat miss een beetje troost geeft, hoewel het natuurlijk ook maar één ervaring is .. ik heb na mijn MA ook 2 Cytotec kuren gehad die echt amper iets hebben uitgehaald, althans, dat bleek bij de nacontrole. Ik had wel op een zeker moment een enorm stolsel wat mij de vruchtzak leek, maar er bleek nog heel veel restweefsel te zitten. Ik Heb niet veel last/pijn gehad, dus wat dat betreft viel dat nog mee, maar het frustreerde zo enorm dat het niet werkte en ik wilde echt absoluut geen curretage.. uiteindelijk moest het toch, en dat vond ik echt heel vervelend en onzeker, ook vanwege een klungelige arts en tussentijdse bloedingen achteraf. Maar ik bleek desalniettemin de eerste ronde dat het mocht al meteen weer zwanger, en dat verloopt tot mu toe (22 weken inmiddels) keurig via het boekje. Er kleeft natuurlijk een klein risico aan een curretage, maar de kans dat je er niets aan overhoudt is natuurlijk vele malen groter. Maar liever helemaal niet natuurlijk!
woensdag 5 februari 2020 om 22:52
Mag geen medisch advies geven, maar 10 paracetamol is te veel per 24 uur. Pas daar mee op en overleg evt andere pijnstilling met een arts.
Sterkte
ik weet wel dat er geen kindje is gegroeid, vond ik ook een soort troost. Neemt niet weg dat je al nadacht over dit kindje.
Ik heb wel meteen een currettage gehad en ben daarna nog twee keer zwanger geweest. Misschien geeft dat je moed. Hopelijk lukt het snel weer.
Sterkte
Ik heb wel meteen een currettage gehad en ben daarna nog twee keer zwanger geweest. Misschien geeft dat je moed. Hopelijk lukt het snel weer.
vrijdag 7 februari 2020 om 18:00
Helaas bleek vanmorgen dat er nog weefsel achter is gebleven. Een derde ronde cytotec zal naar verwachting hier geen verandering in brengen. Volgende week zal ik dus gecurreteerd gaan worden.
Heb mijn hele zwangerschap niet gedeeld met mijn omgeving en werk en ook de miskraam niet. Wel onhandig nu ik een kleine ingreep ga krijgen en me hiervoor toch ziek zal moeten melden. Houd het liever even voor me omdat ik geen vast contract nog heb (zit er bijna aan te komen) en liever geen risico loop.
Heb mijn hele zwangerschap niet gedeeld met mijn omgeving en werk en ook de miskraam niet. Wel onhandig nu ik een kleine ingreep ga krijgen en me hiervoor toch ziek zal moeten melden. Houd het liever even voor me omdat ik geen vast contract nog heb (zit er bijna aan te komen) en liever geen risico loop.
vrijdag 7 februari 2020 om 20:40
Precies, had zo gehoopt dat het nu afgerond zou zijn maar helaas nog een extra weekje erbij.OkkiePetite schreef: ↑07-02-2020 19:31Heel naar, ik herken het gevoel van wachten maar al te goed. Nog eventjes en dan is het fysieke gedeelte echt 'klaar'.
vrijdag 7 februari 2020 om 20:42
Dankjewel! Helaas is het niet anders, nog een weekje en dan is het echt klaarNaatje2000 schreef: ↑07-02-2020 18:08En als aanvulling: wat naar meid. Ik weet hoe het is om er zo snel mogelijk dan maar vanaf te willen zijn. Bij mijn eerste miskraam duurde het ook drie weken voordat alles eindelijk weg was en dat leek wel een eeuwigheid.
Sterkte!![]()
vrijdag 7 februari 2020 om 20:47
Veel sterkte volgende week!
Cytotec kan erg heftig zijn en als het dan ook nog eens niet weg is, is het helemaal klote. Je wilt er zo snel mogelijk vanaf en dan werkt je lichaam ook nog eens niet mee.
En ook ik ben na mijn eerste MA meteen weer zwanger geraakt en dat meisje is bijna 2 en ligt nu heerlijk te slapen.
Cytotec kan erg heftig zijn en als het dan ook nog eens niet weg is, is het helemaal klote. Je wilt er zo snel mogelijk vanaf en dan werkt je lichaam ook nog eens niet mee.
En ook ik ben na mijn eerste MA meteen weer zwanger geraakt en dat meisje is bijna 2 en ligt nu heerlijk te slapen.
vrijdag 7 februari 2020 om 23:01
Wat fijn dat je zo snel weer zwanger was! Ik lees overal dat eerst de eerste menstruatie na de curretage afgewacht moet worden en je daarna weer een poging kan wagen. Zo is het bij jou ook gegaan?_melon schreef: ↑07-02-2020 20:47Veel sterkte volgende week!![]()