Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Ja reuze gezellig. Peuter heeft geeneens driftbuien. Het is gewoon huilen en piepen om ALLES. Ik ben de afgelopen tijd ook gewoon te veel alleen met ze geweest, ik ben uitgespeeld. Peuter gaat niet spelen. Loopt doelloos door het huis. Als ik wat opstart met hem en zeg vervolgens dat ik even wat anders ga doen is het huilen. Gaat niet meer spelen. Moedeloos word ik er van. Als baby wakker is is het helemaal vaak hel en verdoemis omdat ze van hem nergens mee mag spelen. Terwijl zij zichzelf juist uitstekend kan vermaken. Ware het niet dat peuter alles van haar afpakt.
Alle reacties Link kopieren
Ahh sneeuwbal :hug:

@ traktatie, afgelopen verjaardag heeft ze tasjes met een mini boekje van kikker+ kikker rozijntjes uitgedeeld en voor de leidsters had ik een doosje merci gekocht.

Hier was dochter vannacht aan het spoken, ze slaapt nog. Ik laat het maar want ze zal het wel nodig hebben. Normaal is ze tussen zes en zeven wakker. Vannacht had ik het idee dat ze last van haar oren had, straks maar even kijken hoe het met haar gaat.
Ach meiden :hug:
Sneeuwball: :hug:
Balen dat je vriend zo reageert, zou ik ook echt niet tof vinden. Vriend reageerde van de week ook een keer heel fel naar zoon. Heb daar iets van gezegd en een minuutje later verontschuldige hij zich bij zoon.
Moet je vandaag weer aan het werk?

Teckeltje: dat zijn rotdagen inderdaad. Slaapt peuter smiddags nog? Zo ja, hopelijk gaat het daarna beter. Hier helpt het soms om buiten te gaan spelen, naar een speeltuintje ofzo. Is hij er toch lekker even uit en kan zijn energie kwijt.

Catco: ook fijn zulke driftbuien in tweevoud.
Nee ik moet volgende week pas weer werken. Kdv gaat in op de 1e of de 16e van de maand. En vond dit wel handig, want mocht het nog niet gaan, ben ik nog thuis.

Dus soort van fijn, even rust. Maar mis hem ook heel erg. En peuter ook want zo'n nacht en ochtend is echt een rot begin van de dag.

En ik keek vriend inderdaad alleen maar aan en toen kreeg zoon zn kus en knuffel. Maar dan denk ik echt, waarom ben ik eigenlijk samen met zo'n hork.
Is alleen maar in de nachten dat hij zo is, gelukkig maar.

Teckel, vervelend. Dat gejammer herken ik ook wel. Heb vorige week een televisieloze week gehouden want zoon kon alleen maar vragen om tv en spelen zat er niet meer in. Dus ik dacht, even helemaal niet.
Hij ging er wel weer wat meer van spelen. Maar eigenlijk moet ik met alles mee doen, terwijl hij eerst zo heerlijk alleen kon spelen.
En ik moet hem ook met alles helpen/tillen/handje vasthouden.
Ik weet ook niet zo goed wat ik daarmee moet.

Catco, vervelend 2 driftbuien. Steken elkaar zeker lekker aan met zo'n bui. En dan om zoiets (voor ons) onbenulligs.
Hoeveel schelen ze ook al weer in leeftijd?

Pip, hopelijk knapt ze op van slapen en valt het mee met dr oren!
Teckeltje88 schreef:
04-02-2020 09:41
Ja reuze gezellig. Peuter heeft geeneens driftbuien. Het is gewoon huilen en piepen om ALLES. Ik ben de afgelopen tijd ook gewoon te veel alleen met ze geweest, ik ben uitgespeeld. Peuter gaat niet spelen. Loopt doelloos door het huis. Als ik wat opstart met hem en zeg vervolgens dat ik even wat anders ga doen is het huilen. Gaat niet meer spelen. Moedeloos word ik er van. Als baby wakker is is het helemaal vaak hel en verdoemis omdat ze van hem nergens mee mag spelen. Terwijl zij zichzelf juist uitstekend kan vermaken. Ware het niet dat peuter alles van haar afpakt.
Ohhh Teckel dochter en jou zoon zijn verwant , idem dito dochter is niet echt een drifter legt zich er vrij snel bij neer, maar jammert piept en zeurt soms hele dagen! om alles en niks, en geef je het 1 wil ze het andere.
Zoon is echt een driftkikker die jankt om alles en stort zich ter aarde.
Wat wij nu hebben is ook heel veel ruzie , ze pakken alles van mekaar af en dat geeft een hoop herrie op een dag!
sneeuwball schreef:
04-02-2020 10:12
Nee ik moet volgende week pas weer werken. Kdv gaat in op de 1e of de 16e van de maand. En vond dit wel handig, want mocht het nog niet gaan, ben ik nog thuis.

Dus soort van fijn, even rust. Maar mis hem ook heel erg. En peuter ook want zo'n nacht en ochtend is echt een rot begin van de dag.

En ik keek vriend inderdaad alleen maar aan en toen kreeg zoon zn kus en knuffel. Maar dan denk ik echt, waarom ben ik eigenlijk samen met zo'n hork.
Is alleen maar in de nachten dat hij zo is, gelukkig maar.

Teckel, vervelend. Dat gejammer herken ik ook wel. Heb vorige week een televisieloze week gehouden want zoon kon alleen maar vragen om tv en spelen zat er niet meer in. Dus ik dacht, even helemaal niet.
Hij ging er wel weer wat meer van spelen. Maar eigenlijk moet ik met alles mee doen, terwijl hij eerst zo heerlijk alleen kon spelen.
En ik moet hem ook met alles helpen/tillen/handje vasthouden.
Ik weet ook niet zo goed wat ik daarmee moet.

Catco, vervelend 2 driftbuien. Steken elkaar zeker lekker aan met zo'n bui. En dan om zoiets (voor ons) onbenulligs.
Hoeveel schelen ze ook al weer in leeftijd?

Pip, hopelijk knapt ze op van slapen en valt het mee met dr oren!
Even lekker van je rust genieten!

haha hier ook zo man is snachts en smorgen ook zo, overdag prima te doen.

ze schelen 11 maanden, dus je zou denken dat zoon met 19 maandne nog geen peuter gedrag vertoond, maar hij kopieerd heel goed het gedrag van zus en is nog een tandje erger !
Catco schreef:
04-02-2020 09:26
Ohh sneeuwbal wat een nacht zeg!
Zo herkenbaar met man ook , hier na 2.5 jaar is man nog steeds iedere ochtend boos dat er een kind ontwaakt, leg je er bij neer zeg ik zo vaak en doe aardig. Pffff
Ow wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige vent heb met zo'n ochtendhumeur.
sterkte allemaal met de koppige en boze buien.
Rozetje is weer naar de opvang en ik ben op kantoor. We hoesten allebei nog als een malle en hebben elkaar de halve nacht wakker gehouden, maar de koorts is weg dus ik ben blij het huis uit te zijn.
Hele week alleen maar tv gekeken eigenlijk. Morgen ook een dagje zonder en verder even terug naar 'sesamstraat na het eten en naar bed'.

Wel een leuke serie aanbevolen gekregen: de puffin rots op Netflix
Ja due er zijn er denk ik wel meer, en de grap is ik doe de nachten 9 van de 10 keer en de ochtend ook altijd, ik laat hem liggen tot 5 minuten voor ik weg ga, en dan heb ik er meestal al 1aangekleed en pap gegeven.
Ben er iedere ochtend half 6 uit en ga om 0700 weg.
Hoera! Zoon kan eindelijk zijn eigen naam uitspreken :jump:
rosings gelukkig zijn jullie een beetje opgeknapt.
Dan nu afkicken van d etv ;)

Maartje haha leukkkkk, dochter zegt haar naam ook nog steeds verkeerd , ze laat de eerste letter weg en noemt haar broer ook helemaal verkeerd bij zijn naam.
Catco schreef:
04-02-2020 10:47
Ja due er zijn er denk ik wel meer, en de grap is ik doe de nachten 9 van de 10 keer en de ochtend ook altijd, ik laat hem liggen tot 5 minuten voor ik weg ga, en dan heb ik er meestal al 1aangekleed en pap gegeven.
Ben er iedere ochtend half 6 uit en ga om 0700 weg.
Haha Jep. Ook dat klinkt bekend. Maar nu we tegenwoordig gelijk de deur uitgaan is er wel meer evenwicht in de verdeling in de ochtend. Al zeg ik het wel in de avond ervoor dat we beiden om 5 voor 7 deur uit gaan. Dus nu doet man vaak wel schoenen, jas en haren bij peuter. Ontbijten doen ze bij kdv en tassen zet ik avond ervoor klaar.
Ik vind het trouwens wel grappig dat ik bij de jongere kinderen nu fases lees waarvan ik denk Jep dat hadden wij toen ook. En peuter juist buien heeft waarbij ik eerder bij iemand hier heb gelezen dat ze vlak voor derde verjaardag weer erger worden.
Due, dat was denk bij mij. Peuter had rond zn 3e verjaardag ook erge driftbuien maar was toen ook hoogzwanger. Dus verandering op komst.

En nu ook weer want volgende week weer werken.

Hmm ik doe nu 1+1 met zoon zn buien...

Maar wel zeker vaak herkenbaar!

Ochtenden... doe ik altijd alleen. Vriend vertrekt vroeg voor werk. Dus ja, ik sta ook op om 6:15 om om 8:15 op werk te zijn, met 2 kinderen voorbereiden. Terwijl vriend alleen de hond uit laat.

Jaaa goedzo maartje!
Ik doe de ochtenden ook (bijna) altijd alleen. Toevallig gisteren en vandaag hoefde vriend pas om 7.15 uur de deur uit en kon hij dus helpen met zoon.
Wat scheelt dat een hoop tijd zeg :) ideaal zo. Zoon vond het ook super gezellig dat papa nog thuis was 's ochtends.

Gelukkig dat jullie weer redelijk zijn opgeknapt Rosings.
Doordeweeks doet man 2 dagen de ochtenden met peuter en ik de andere drie waarvan ik maar 1 dag op tijd moet zijn voor psz. Als ik het weekend werk doet man het uiteraard ook, maar dan lekker op weekend tempo!

Nou,nou, mevrouw heeft hier weer een fase van niet onder de douche willen. Het is huilen, gillen, de douchekop wegduwen, ontwijken van de straal, uit de cabine proberen te vluchten. Pfff, hopelijk is dit ook weer snel voor bij.
Het is tegenwoordig ook: *naam peuter* is douche geweest. Zo van ik ben al een keer geweest dus hoef niet weer. :facepalm: Net als *naam peuter* is wakker, hoef niet naar bed. :hihi:

Vandaag met peuter naar de kapper geweest en ze heeft nu een bobje :flirting:
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 05-02-2020 22:20
4.09% gewijzigd
Wat goed Maartje!

Rosings, ziekenboeg opgelapt? Altijd als ik mezelf vindt zeuren omdat ik zo vaak alleen ben met de kinderen denk ik aan jou en dat jij eigenlijk altijd alleen bent. Petje af.

Ik ben overigens hier degene met een giga ochtendhumeur. Man doet tegenwoordig de meeste nachten. Onze strategie tegenwoordig is namelijk op een matras erbij gaan liggen. Man slaapt dan, maar ik niet. Als de nacht rustig is verlopen staat man ook vaak op en blijf ik nog een uurtje liggen. Al proberen we dat in de weekenden wel af te wisselen. Ik ben echter nooit boos op de kinderen omdat ze hebben gespookt. Niet dat ik het niet vervelend vindt, maar uit dat niet naar hen. Dat snappen ze toch niet.

Doordeweekse werkochtend doen we tegenwoordig samen, omdat man nu dichter bij huis werkt. Voorheen had hij flinke reistijd en bij laat vertrekken heel erge file en kwam dan niet meer op tijd. Hij kon de kinderen dan ook nooit brengen of halen. Dus dat vond ik behoorlijk pittig. Inmiddels is dat fijn verdeeld. Al gaat man vaak wel eerder de deur uit dan ik om alvast wat werk voor te bereiden. Ik breng dan de kinderen en man haalt zodat ik lekker door kan werken. Prima verdeling zo.

En tsja, die fases van peuters (en ook van baby's en dreumesen) zijn soms ondoorgrondelijk. Hier net een periode gehad van zeer moeilijk inslapen dat we dachten middagslaapje er af. Maar het werd niet beter zonder slaapje. Dus toch maar weer met, want echt leuk wordt hij niet van slaapje skippen meestal. En van de ene op de andere dag slaapt hij weer binnen 5 min, ook als hij 2,5 uur heeft geslapen 's middags. Wel is hij ineens weer een vroege vogel. Voorheen was het vaker 7u en nu is 't meestal 6 of eerder. Van de week 5u en dan gaat man er naast liggen op matras en gaat hij weer slapen. Of is iig stil. Maarja wat dat nu weer is.... Gaat ook weer over weet ik inmiddels. En tsja, baby is toch altijd half 7 wel wakker dus of je dan om 6u begint met peuter of om half 7 met baby maakt eigenlijk weinig verschil.
Ja lastig he, middagdutje wel of niet nodig..
Bij ons hielp het om het dutje een uurtje te maken. Als hij sliep, kon hij gerust de hele middag slapen maar savonds moeite. Met een uurtje (soms 1,5) was er balans in.
Nu al een tijd zonder dutje.. die mis ik nog steeds!

Zieke kindjes weer een beetje opgeknapt?

Zo'n rotdag als ik dinsdag had, zo heerlijk was vandaag.
Peuter de hele dag vrolijk, goed naar kdv gegaan en baby ook.
Ik heb heel het huis gesopt en heerlijk gewandeld.met de hond in het heerlijke weer.

Hoe gaat het met jullie?
Ik ben zo blij dat het weer langer licht is. Ik kwam om kwart over 5 thuis met de jongens en toen vroeg peuter of ze nog buiten mochten spelen. Ze hebben heerlijk 20 minuten buiten gespeeld. En bij kdv hadden ze het allebei goed gedaan heel de dag :-).
Wat schattig Maartje!

Hier is dochter voor het eerst naar het kdv geweest vandaag. Eigenlijk wilde ze gisteren al maar dat vonden we nog een beetje vroeg, ben wel even langs de ha geweest en hij dacht aan oorontsteking. Vannacht was ze wel aan het spoken en ze hoestte zichzelf wakker. Dat heeft zo’n twee uur geduurd wat man deels heeft meegekregen.

Was vandaag heel moe van de afgelopen dagen zorgen en slecht slapen. Alleen toen ik een dutje deed belde de glazenwasser aan.. daarna lukte het inslapen niet meer grr zal je altijd zien.

In de ochtend sta ik als eerste op en kleed me aan, dan haal ik dochter uit bed als ze nog niet wakker is en kleed haar aan en maak de ontbijtjes. Man komt als laatste beneden.

Wat fijn teckel, van zo’n dag kan je helemaal blij worden!

Ja ik ben ook blij dat het langer licht wordt en ik hoorde vanmorgen de vogels fluiten.
Pip hoe is et ggaan met dochter op KDV ?
Zo jammer dat je dacht even wat bij te slapen en je wordt dan gestoord. Hopelijk vanacht beter geslapen.

Ben ook blij dat het weer wat langer licht is , zo kunnen ze vanaf KDV nog heel even in de tuin rondje doen.

Wat zijn jullie weekend plannen met de storm op komst ?
Ik baal zo dat het dit weekend weer zulk vies weer is, weer heel het weekend binnen, ben het zat.

Even nog een vraag qua avond eten, dochte reet super goed, maar zoon wordt met de dag erger, hij eet nu op dit moment al een week amper wat, bord wegslaan en over de zeik aan tafel.
Na 2 keer zeg ik ook dat het klaar is en haal zijn bord weg, ook Yogurt hoeft hij niet , slaat alles over tafel, en ook hier na 2 keer is het klaar. Maar zo krijgt hij dus niks meer binnen.
Wordt snachts niet wakker ervan, maar toch denk ik dan hij moet toch wat eten? Hij krijgt dan nu kiezen door maar het was daarvoor al bagger, maar nu helemaal, overdag eet hij meer dan goed, maar avond eten is echt een drama, ook echt niet gezellig aan tafel schreeuwt de boel bij mekaar dat ik na 3 happen ook geen honger meer heb.
Ah Catco, dat is lastig he, als ze zo slecht eten. Is je zoontje er klein/slank? En overdag eet hij dus wel goed? Hier hebben we ook met fases dat het avondeten geweigerd wordt. Ik doe er niks aan. Prima als je wil eten, ook prima als je het niet wil. Net als jouw zoon wordt hij er 's nachts niet wakker van.
Ja met dochter ging het gisteren goed op het kdv en vandaag is ze vrolijk. We hebben al even boodschappen gedaan. Vannacht is ze een keer wakker geworden maar daarna sliep ik gelukkig snel weer in.

Eten gaat de ene dag super goed en de andere minder, ze groeit goed. Zit bijna boven de curve qua lengte en gewicht maar goed in proportie. Dus ik probeer me daar niet druk over te maken maar het is wel teleurstellend als je lekker hebt gekookt haha

Wij gaan morgen naar opa en oma want opa is jarig 😀.
Eet hij geen avondeten of helemaal geen eten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven