Contact met ex

04-02-2020 16:17 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zoek een beetje advies. Deze zomer heeft mijn ex-vriend het uitgemaakt, met het idee dat hij even zonder relatie wilde leven, we waren namelijk al van vroege leeftijd zo’n 4/5 jaar samen.
Niet lang hierna vertelde hij mij een nieuwe vriendin te hebben, van haar te houden en het een beter idee te vinden voorlopig geen contact meer te hebben.
Heel pijnlijk, maar ik heb dan ook geen contact meer gezocht.
Afgelopen week sprak hij af met mijn broer en diezelfde avond belde hij me twee keer en berichtte me of ik iets kwam drinken. Hier had ik niet op gereageerd omdat het impulsief op me overkwam en ook zeker niet verstandig leek na een maand geen contact meteen ‘gezellig’ iets te drinken met mijn broer en hem.
De volgende dag stuurde hij uit zichzelf een bericht waarin hij sorry zei voor zijn bericht en er niet bij nagedacht zei te hebben. Ik heb ook dit bericht gelaten voor wat het was.
Gisteravond stuurde ik hem een grappig plaatje door, met het idee een wat luchtigere weg te vinden tot contact, alleen heeft hij hier nu niet meer op gereageerd.
Ik vind het heel lastig hoe ik op een goede manier het contact kan herstellen en hem op een bepaalde manier terug in mijn leven te krijgen, ik mis hem en het contact maar weet niet goed hoe ik deze band op een gezonde manier herstel.
Heeft iemand advies voor mij?
Wat is je intentie? Vriendschap of hoop je op meer?
Wil hij je wel terug in zijn leven?
Waarom zou je contact met je ex willen, het is toch niet voor niks uit?
Tot de zin 'Gisteravond stuurde ik hem .... " dacht ik nog 'goed gedaan!' .
Waarom dan, als je het niet gepast leek en hij ook vervolgens stuurde dat hij er niet bij nagedacht had, het er niet bij gelaten dan? Wat wil jij?
Hij wilde even zonder relatie.... en vlak daarna was hij samen met de liefde van zijn leven. Ik zal wel heel achterdochtig zijn, maar ik geloof er helemaal niets van dat die nieuwe dame niet al in beeld was toen jullie nog samen waren.

'Gezellig' met hem omgaan... Waarom zou jij dat willen? Hoop je op een verzoening? Vergeet dat maar. Hij wil gezellig met je omgaan om zijn schuldgevoel te sussen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik wil uiteindelijk graag vrienden met hem kunnen zijn en luchtig en normaal met hem om kunnen gaan. Ik ging op hem niet in omdat ik dronken met andere mensen savonds afspreken een beetje gek vind zo snel nadat we elkaar helemaal niet meer hadden gesproken
Laat hem met rust. Genoeg anderen waar je vrienden mee kan worden.
Kamerplantje14 schreef:
04-02-2020 16:48
Ik wil uiteindelijk graag vrienden met hem kunnen zijn en luchtig en normaal met hem om kunnen gaan. Ik ging op hem niet in omdat ik dronken met andere mensen savonds afspreken een beetje gek vind zo snel nadat we elkaar helemaal niet meer hadden gesproken
En nauwelijks een paar dagen later is het niet gek meer om toch weer contact met hem te zoeken?
Kamerplantje14 schreef:
Waarom wil je vrienden worden met hem?
Waren jullie van te voren ook bevriend dan?
Je zegt dat het sinds de zomer uit is maar ook dat je nu 1 maand geen contact meer hebt?

Ik snap het niet. Ik denk in ieder geval dat het te vroeg is om enkel vrienden te zijn, ik zou hem even laten.
Waarom wil je gezellig met hem omgaan? Mijn ervaring is dat het contact, en dan ook alle, verbreken het best werkt. Blokkeren die handel.
Ik heb hem gevraagd of hij het te vroeg vindt contact te hebben en hij antwoordde met ja een beetje, dus hij wilt het niet ja
Misschien was hij dronken?

Ik had hem allang al geblokkeerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bespaar jezelf de pijniging. :redrose:
Lady_Day schreef:
04-02-2020 17:16
Waarom wil je gezellig met hem omgaan? Mijn ervaring is dat het contact, en dan ook alle, verbreken het best werkt. Blokkeren die handel.
Ja, dit.
Kamerplantje14 schreef:
Je hoeft als vrienden niet perse te appen met elkaar. Doe het zoals het 20 jaar geleden ging: doe gewoon vriendelijk tegen elkaar als je elkaar ziet, maar zoek verder geen contact.
Je negeert 2x zijn bericht en na een dag antwoord je met een grappig plaatje?
Mag ik dit heel raar vinden?
- Deze zomer heeft mijn ex-vriend het uitgemaakt
- Niet lang hierna vertelde hij mij een nieuwe vriendin te hebben, van haar te houden en het een beter idee te vinden voorlopig geen contact meer te hebben.
- Afgelopen week sprak hij af met mijn broer en diezelfde avond belde hij me twee keer en berichtte me of ik iets kwam drinken.
- Hier had ik niet op gereageerd omdat het impulsief op me overkwam en ook zeker niet verstandig leek na een maand geen contact meteen ‘gezellig’ iets te drinken met mijn broer en hem.

Ik snap weinig van je tijdlijn. Je hebt pas een maand geen contact gehad, dat stoppen van contact was sinds zijn nieuwe vriendin en dat was kort na het uitmaken wat afgelopen zomer plaatsvond?

Enniewees, je gaat natuurlijk niet het contact ineens luchtig op proberen te nemen net nadat hij je dronken heeft zitten appen, toch?
niet doen, laat het zo
Tijdlijn is dat hij het uitmaakte eind zomer, toen hielden we dagelijks contact en zagen elkaar nog regelmatig, toen had hij sinds een maand terug plots een vriendin en wilde hij het contact stoppen, nu, na een maand, stuurde hij me afgelopen weekend uitzichzelf een bericht. Nogmaals, daar reageerde ik niet op omdat het me niet slim leek dronken impulsief iets af te spreken maar ik wil wel rustig contact opbouwen eventueel
niet doen, laat het zo, echt!
Wat is het doel van contact opbouwen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja geen goed idee lees ik, maar wilde graag een band geen-romantische band blijven houden waarin we elkaar eens in het halfjaar nog eens konden zien bijvoorbeeld of af en toe konden praten
Kamerplantje14 schreef:
04-02-2020 23:10
Ja geen goed idee lees ik, maar wilde graag een band geen-romantische band blijven houden waarin we elkaar eens in het halfjaar nog eens konden zien bijvoorbeeld of af en toe konden praten
waarom
Omdat we vier jaar hebben samengewoond en geleefd en het soort van ook een van mijn beste vrienden is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven