Ervaringen sab simplex of gripe water ( darmkrampjes baby)
woensdag 5 februari 2020 om 20:49
Hoi!
Zijn er hier mensen die sab simplex of gripe water gebruikt hebben tegen darmkrampjes? En hoe was je ervaring ermee??
Ik gebruik nu inflacol maar helpt niet echt heb ik t idee.
Mijn baby heeft het zwaar met krampjes. Ze krijgt borstvoeding op verzoek.
Ben benieuwd of iemand ervaring heeft ik wil haar niet zomaar van alles gaan geven maar stel nou dat t werkt dat zit dan toch in mijn hoofd
https://www.kellys-expat-shopping.nl/nl ... 150ml.html
https://sabsimplex.nl/
Zijn er hier mensen die sab simplex of gripe water gebruikt hebben tegen darmkrampjes? En hoe was je ervaring ermee??
Ik gebruik nu inflacol maar helpt niet echt heb ik t idee.
Mijn baby heeft het zwaar met krampjes. Ze krijgt borstvoeding op verzoek.
Ben benieuwd of iemand ervaring heeft ik wil haar niet zomaar van alles gaan geven maar stel nou dat t werkt dat zit dan toch in mijn hoofd
https://www.kellys-expat-shopping.nl/nl ... 150ml.html
https://sabsimplex.nl/
where ever you go, go with your heart
woensdag 5 februari 2020 om 20:52
Hier bij beide dochters sab simplex gebruikt. Geen idee of ze er echt baat bij hebben gehad, maar in mijn hoofd was dat zeker het geval!
Ik vond het makkelijk in gebruik, gewoon wat druppels in de fles. Ze lieten wel veel meer boertjes en scheetjes na een fles met druppels, wat voor opluchting leek te zorgen.
Jongste heeft tot een week of 10 druppels gehad, oudste tot ze vaste voeding ging eten.

Ik vond het makkelijk in gebruik, gewoon wat druppels in de fles. Ze lieten wel veel meer boertjes en scheetjes na een fles met druppels, wat voor opluchting leek te zorgen.
Jongste heeft tot een week of 10 druppels gehad, oudste tot ze vaste voeding ging eten.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 05-02-2020 21:00
21.67% gewijzigd

woensdag 5 februari 2020 om 21:08
Hier ook sab simplex. Zoon krijste de eerste week nachtenlang alles bij elkaar. We zijn sab simplex gaan gebruiken en het was gelijk over. Nu zijn de krampjes op normaal niveau. Ik kan het iedereen aanraden.
Infacol werd ons afgeraden omdat er suiker in zit en de werkzame stof is ook minder sterk dan Sab Simplex.
Infacol werd ons afgeraden omdat er suiker in zit en de werkzame stof is ook minder sterk dan Sab Simplex.

woensdag 5 februari 2020 om 22:31
Dank voor de reacties veelal positief dus.
Ik heb vandaag idd contact gezocht met lactatie deskundige voor een consult heb ook veel productie en goed aanhappen blijft lastig ze laat de grote hap vaak snel glijden waarna ze verder wil met kleine hap en aanleggen opnieuw moet dit maakt t drinken onrustug
Ik heb vandaag idd contact gezocht met lactatie deskundige voor een consult heb ook veel productie en goed aanhappen blijft lastig ze laat de grote hap vaak snel glijden waarna ze verder wil met kleine hap en aanleggen opnieuw moet dit maakt t drinken onrustug
donderdag 6 februari 2020 om 13:16
Ik zou een lactatiekundige vragen om mee te kijken, en zo op zoek te gaan naar de oorzaak achter de hevige krampen. Misschien een verkeerde drinktechniek, te veel voeding etc.
En je geeft aan dat ze ‘s avonds veel krampen heeft: hoe merk je dit? Weet je zeker dat het krampen zijn? Hoe oud is je baby?
Ik heb bij mijn 1e ook gedacht aan krampjes, die huilde ‘s avonds en wilde alleen maar bij me liggen. Bleek te willen clusteren, zodra ik daaraan toe gaf had ik een heerlijk kind waarbij ik geen ‘krampjes’ meer heb opgemerkt. Baby 2 precies hetzelfde.
En je geeft aan dat ze ‘s avonds veel krampen heeft: hoe merk je dit? Weet je zeker dat het krampen zijn? Hoe oud is je baby?
Ik heb bij mijn 1e ook gedacht aan krampjes, die huilde ‘s avonds en wilde alleen maar bij me liggen. Bleek te willen clusteren, zodra ik daaraan toe gaf had ik een heerlijk kind waarbij ik geen ‘krampjes’ meer heb opgemerkt. Baby 2 precies hetzelfde.
donderdag 6 februari 2020 om 22:08
Zaterdag kan ik terecht bij de lactatie deskundige.
Ik heb toegegeven aan haar zuigbehoefte door weer aan te leggen maar dat maakt t erger dus nu doe ik dat met de speen.
Ze overstrekt en krimpt in elkaar vuistjes strak gebald hele lijfje op spanning. Normaal kan ik haar beentjes goed bewegen dan is t helemaal strak. En ze huilt maar niet door steeds als ze vertrekt huilt ze even om als t krampje weg trekt weg te zakken in slaap en dan komt t volgende krampje weer huilen enz daardoor herken ik t als kramp.
Ik heb toegegeven aan haar zuigbehoefte door weer aan te leggen maar dat maakt t erger dus nu doe ik dat met de speen.
Ze overstrekt en krimpt in elkaar vuistjes strak gebald hele lijfje op spanning. Normaal kan ik haar beentjes goed bewegen dan is t helemaal strak. En ze huilt maar niet door steeds als ze vertrekt huilt ze even om als t krampje weg trekt weg te zakken in slaap en dan komt t volgende krampje weer huilen enz daardoor herken ik t als kramp.
donderdag 6 februari 2020 om 23:13
Wat sneu! Wat je evt zou kunnen doen is haar aanleggen aan de lege borst, maar de lactatiekundige zal zaterdag vast tips hebben voor je. Hopelijk gaat het gauw beter!Skawa schreef: ↑06-02-2020 22:08Zaterdag kan ik terecht bij de lactatie deskundige.

vrijdag 7 februari 2020 om 00:02
Ja had ook gelezen dat juist de vette achtermelk de vertering helpt dus leg haar idd nog wel voor een toetje aan de leegste borst maar dan ligt ze kronkelend te drinken
Echt leeg zijn ze nooit... heb enorme productie
Ik probeer eten te vermijden wat krampjes kan toe laten nemen
Zoals chocola koolzuur knoflook uien scherpe kruiden ...
We zijn alweer een half uur aan t worstelen met de kramp.
Echt leeg zijn ze nooit... heb enorme productie
Ik probeer eten te vermijden wat krampjes kan toe laten nemen
Zoals chocola koolzuur knoflook uien scherpe kruiden ...
We zijn alweer een half uur aan t worstelen met de kramp.
zaterdag 8 februari 2020 om 14:00
De lactatiedeskundige gaf aan dat haar tongriempje en lipbandje veel te strak waren en dat ze drie keer zo hard werkte om genoeg binnen te krijgen. Volgens haar kwamen hier ook de krampjes van.
Tongriempje en lipbandje zijn nu gekliefd en nu moet t beter gaan worden. Ik voel me alleen zo schuldig, dat kleine mopje met dat bloed in haar mondje zo zielig. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe verliep t herstel?
Tongriempje en lipbandje zijn nu gekliefd en nu moet t beter gaan worden. Ik voel me alleen zo schuldig, dat kleine mopje met dat bloed in haar mondje zo zielig. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe verliep t herstel?
zaterdag 8 februari 2020 om 20:44