Kinderfeestje

06-02-2020 07:04 43 berichten
Binnenkort wordt er voor 1e keer een kinderfeestje gegeven. De jarige wil een aantal kinderen vragen. Maar die zijn al jarig geweest en toen is de jarige daar niet uitgenodigd. Ook wil ze 1 kind uitnodigen waar ze nog nooit mee heeft afgesproken en waar ze zelf ook niet op het feestje is uitgenodigd. Hoe doen jullie dit? Alleen kinderen die andersom ook uitnodigen of niet?
anoniem_63eb6502901fc wijzigde dit bericht op 06-02-2020 07:09
7.60% gewijzigd
Ik bemoei me er niet mee, het is niet mijn feestje. Ik geef hooguit wat suggesties.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één keer een kind ontmoedigd. Maar verder kiest kind zelf.
Eerste keer feestje is 4 jaar? Dan is het een goed moment om het kind te leren zelf te denken. ik zou dus vragen wat deze kindjes zo leuk maakt en dan lekker laten uitnodigen :) Het gaat er toch om dat het een leuk feestje wordt, niet een "voor wat hoort wat"?
Zonder oorzaak geen gevolg
Pandax schreef:
06-02-2020 07:10
Ik heb één keer een kind ontmoedigd. Maar verder kiest kind zelf.
Dit.

En ik keek vooral niet naar wie heeft wie al uitgenodigd.

Vriendschappen zijn soms zo vluchtig, als het maar een leuk clubje bij elkaar is.

Dus kind laten kiezen en er een leuke dag van maken.
het is geen koehandel he?
Belangrijkste is dat ze een leuke verjaardag heeft toch. Ik probeer wel de kindjes waar zoon is geweest terug uit te nodigen. Maar verder nodigen wij gewoon uit wie hij graag wilt.

Daarnaast word er hier in groep 1 sowieso weinig bij elkaar gespeeld. Dus alle kindjes die op zijn feestje kwamen was hij nog nooit bij thuis geweest of andersom.
Dus, jouw kind nodigt Pim, Frits & Ida net uit dit jaar (want hij mocht niet op hun feestje komen), en dan denken Pim, Frits & Ida hetzelfde en mag hij weer niet op hun feestje komen
Ik zou wel stimuleren om zijn vriendjes uit te nodigen.
Ga alsjeblieft geen kinderen terug uitnodigen waar hij niks (meer) mee heeft. Vriendschappen veranderen nog zoveel op die leeftijd. Als je daar aan begint zit hij tot groep 8 aan dezelfde kinderen vast.
Gewoon Tup & Joep uitnodigen als je kind dat wil. Vandaag zijn ze vriendjes, morgen niet en overmorgen wel weer.

Wie komt spelen, zegt weinig op deze leeftijd. Wie weet zitten die kinderen op de bso en kunnen ze op een "voor jouw kind geschikte dag" niet eens komen spelen.

Mijn ervaring met iets grotere kinderen is dat de teamgenootjes van de sportclub komen. Die ouders kennen elkaar en de kinderen vaak ook beter omdat ze carpoolen voor toernooien e.d.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Lekker laten uitnodigen wie je kind wil, ik zou er niet teveel mee bemoeien. Hooguit een max aantal kinderen noemen en dan de keus aan zoon of dochter laten.
Nou, gewoon, lekker zelf laten kiezen. Ik vind het altijd zo bekrompen: zij mocht niet bij jou en nu jij niet bij haar. Eens even kijken wie er nog niet jarig zijn geweest dan nodig je die maar uit.
Als iedereen zo redeneert zijn de kinderfeestjes binnenkort uitgestorven.
Wat een drama
Lady*Voldemort schreef:
06-02-2020 07:43
Als iedereen zo redeneert zijn de kinderfeestjes binnenkort uitgestorven.
ben je wel van een hele hoop gezeik af
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hier had ik de afspraak dat ik de kinderen die uitgenodigd werden wel een keer te spelen gehad wilde hebben. Ook, omdat het dan net iets minder spannend is voor de genodigden. Een feestje bij een vriendje waar je nog nooit hebt gespeeld en je de ouders niet kent is best veel met 4/5 jaar.
Wij kijken wel 'samen' naar de lijst. Mijn dochter noemt de eerste kinderen op die in haar opkomen, maar dan vraag ik soms wel eens 'en die [regelmatig geziene vriend] dan?' Dan is het vaak 'oh ja!' en komt deze ook op de lijst. Dan hebben we een hele lijst en daaruit kiest ze wie ze het liefst uitnodigt.

Teruguitnodigen zou niet werken, ze had 11 feestjes afgelopen jaar :| Dat vond ik wel lastig, maar met een winter (dus grotendeels binnen) verjaardag vonden we dat wat veel.
Sansa_ schreef:
06-02-2020 07:06
Ik bemoei me er niet mee, het is niet mijn feestje. Ik geef hooguit wat suggesties.

Dit idd
Gaat dit over je eigen kind of wat?
elein schreef:
06-02-2020 08:50
Wij kijken wel 'samen' naar de lijst. Mijn dochter noemt de eerste kinderen op die in haar opkomen, maar dan vraag ik soms wel eens 'en die [regelmatig geziene vriend] dan?' Dan is het vaak 'oh ja!' en komt deze ook op de lijst. Dan hebben we een hele lijst en daaruit kiest ze wie ze het liefst uitnodigt.

Teruguitnodigen zou niet werken, ze had 11 feestjes afgelopen jaar :| Dat vond ik wel lastig, maar met een winter (dus grotendeels binnen) verjaardag vonden we dat wat veel.
11 vind ik sowieso te veel, helemaal met 4-5 jaar. Mijn oudste heeft niet heel veel vriendjes en wordt ook niet door alle vriendjes uitgenodigd. Want die kinderen moeten ook keuzes maken. Bij feestjes thuis had ik als regel zo veel kinderen als de leeftijd. Inmiddels vieren we feestjes buiten de deur en is de regel maximaal 7 (+ de jarige) want dat past in 2 auto's (en dan blijft een activiteit ook nog betaalbaar).

Toen ik tegen mijn jongste de naam van zijn beste vriend noemde die hij niet noemde bij de kindjes zij hij, nee hoor, hij is al een keer op mijn feestje geweest. Wat jij wil jongen, maar heb het er later toch nog maar even met de moeder over gehad. Sowieso kan kind die regel niet handhaven, want hij heeft niet zoveel kinderen in de klas en die zitten ook nog bijna allemaal bij hem in het voetbalteam.
Djeez.

Wat een raar gedoe met dat wel of niet uitgenodigd zijn bij anderen.
Sansa_ schreef:
06-02-2020 07:06
Hier hetzelfde.
wilma36 schreef:
06-02-2020 09:03
11 vind ik sowieso te veel, helemaal met 4-5 jaar. Mijn oudste heeft niet heel veel vriendjes en wordt ook niet door alle vriendjes uitgenodigd. Want die kinderen moeten ook keuzes maken. Bij feestjes thuis had ik als regel zo veel kinderen als de leeftijd. Inmiddels vieren we feestjes buiten de deur en is de regel maximaal 7 (+ de jarige) want dat past in 2 auto's (en dan blijft een activiteit ook nog betaalbaar).

Toen ik tegen mijn jongste de naam van zijn beste vriend noemde die hij niet noemde bij de kindjes zij hij, nee hoor, hij is al een keer op mijn feestje geweest. Wat jij wil jongen, maar heb het er later toch nog maar even met de moeder over gehad. Sowieso kan kind die regel niet handhaven, want hij heeft niet zoveel kinderen in de klas en die zitten ook nog bijna allemaal bij hem in het voetbalteam.
Serieus? Hij nodigde zijn 'beste vriendje' niet uit?
Daar had ik als moeder wel even mijn stem in laten horen. Dat kun je toch niet maken
Frankly my dear, I don"t give a damn
wilma36 schreef:
06-02-2020 09:03

Daar had ik zelf even een veto voor uitgesproken.
Ik zou het kind laten beslissen. Wie weet komen er uit dit verjaardagsfeestje juist leuke nieuwe contacten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven