Kinderfeestje

donderdag 6 februari 2020 om 07:04
Binnenkort wordt er voor 1e keer een kinderfeestje gegeven. De jarige wil een aantal kinderen vragen. Maar die zijn al jarig geweest en toen is de jarige daar niet uitgenodigd. Ook wil ze 1 kind uitnodigen waar ze nog nooit mee heeft afgesproken en waar ze zelf ook niet op het feestje is uitgenodigd. Hoe doen jullie dit? Alleen kinderen die andersom ook uitnodigen of niet?
anoniem_63eb6502901fc wijzigde dit bericht op 06-02-2020 07:09
7.60% gewijzigd
donderdag 6 februari 2020 om 10:03
Echt hè
Vind het echt zeer kwetsend voor het vriendje
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 6 februari 2020 om 10:34
Ik kijk niet naar of ze andersom wel is uitgenodigd. Dat ga ik ook niet bij zitten houden, sowieso weet je vaak niet eens zeker waarom je kind daar niet geweest is. Misschien is het kind in kwestie wel alleen met de twee allerbeste vriendinnetjes naar het zwemparadijs geweest, of heeft ze zoveel nichtjes en buurmeisjes die uitgenodigd werden dat er niet veel plek meer was voor kinderen uit de klas. Of misschien is er (nog) geen feestje geweest. Weet jij veel. Geen reden om een kind niet uit te nodigen.
Haar beste vriendinnetje overslaan omdat ze al een keer geweest is, zou ik ook niet oké vinden, maar dat lijkt me ook iets wat alleen een heel jong kind zou bedenken, dus dat zou ik scharen onder kleuterlogica. En het kind alsnog uitnodigen dus.
Haar beste vriendinnetje overslaan omdat ze al een keer geweest is, zou ik ook niet oké vinden, maar dat lijkt me ook iets wat alleen een heel jong kind zou bedenken, dus dat zou ik scharen onder kleuterlogica. En het kind alsnog uitnodigen dus.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

donderdag 6 februari 2020 om 11:04
Eerste feestje, dus kind wordt 4 of 5? Dan toch sowieso al niet meer dan 4 of 5 kinderen?
Mijn dochter werd dit jaar niet uitgenodigd door het meisje dat vorig jaar nog haar beste vriendinnetje was en bij haar in de klas zat (klas hoger, dus dit jaar andere schakelklas). Ik denk dat dochter haar nog wel uit gaat nodigen, vind ik prima en ergens ook niet meer dan logisch. Wat andere meisje doet, is niet mijn zaak.
Beste vriendjes zouden hier niet overgeslagen worden, maar daar hoef ik niks aan te sturen, vind ik vrij raar als een kind daar niet zelf op komt (en anders een mooi moment om iets uit te leggen over vriendschappen onderhouden...).
Ik heb een keer een kind op de lijst 'gepushed', we hadden toen ook een plek over, waardoor het prima paste. Inmiddels speelt zoon nooit meer met dat kind, soit.
Mijn dochter werd dit jaar niet uitgenodigd door het meisje dat vorig jaar nog haar beste vriendinnetje was en bij haar in de klas zat (klas hoger, dus dit jaar andere schakelklas). Ik denk dat dochter haar nog wel uit gaat nodigen, vind ik prima en ergens ook niet meer dan logisch. Wat andere meisje doet, is niet mijn zaak.
Beste vriendjes zouden hier niet overgeslagen worden, maar daar hoef ik niks aan te sturen, vind ik vrij raar als een kind daar niet zelf op komt (en anders een mooi moment om iets uit te leggen over vriendschappen onderhouden...).
Ik heb een keer een kind op de lijst 'gepushed', we hadden toen ook een plek over, waardoor het prima paste. Inmiddels speelt zoon nooit meer met dat kind, soit.
donderdag 6 februari 2020 om 13:48
Heb ik ook wel gedaan. Later nog een keer gevraagd toen ik de uitnodigingen daadwerkelijk ging schrijven, maar hij wilde pertinent niet. Ga geen ruzie maken met mijn kind over uitnodigingen voor een kinderfeestje. En dat was het echt geworden gezien het karakter van mijn kind. Binnenkort nieuwe ronde en ze zijn nog steeds vriendjes.
donderdag 6 februari 2020 om 20:16
Dochter kiest zelf. Ik noem dan ook kinderen waarmee ze speelafspraakjes heeft. Er waren hier ook kinderen die nog nooit bij ons geweest waren (zaten nog niet zo lang op school).
Aantal kinderen afhankelijk van vervoer. Afgelopen jaar extra ouder gevraagd te rijden van school naar huis (buurvrouw en buurjongen kwam ook op feestje).
Aantal kinderen afhankelijk van vervoer. Afgelopen jaar extra ouder gevraagd te rijden van school naar huis (buurvrouw en buurjongen kwam ook op feestje).
donderdag 6 februari 2020 om 21:07
En hoe zou jouw kind het zelf vinden als het andersom was?wilma36 schreef: ↑06-02-2020 13:48Heb ik ook wel gedaan. Later nog een keer gevraagd toen ik de uitnodigingen daadwerkelijk ging schrijven, maar hij wilde pertinent niet. Ga geen ruzie maken met mijn kind over uitnodigingen voor een kinderfeestje. En dat was het echt geworden gezien het karakter van mijn kind. Binnenkort nieuwe ronde en ze zijn nog steeds vriendjes.
Ik vind dit echt héél bijzonder

donderdag 6 februari 2020 om 22:16
Ik ook, maar daar was ik dus ook niet over in discussie gegaan. Gewoon, die en die komen sowieso, wie wil je verder nog?
Don't waste your time on jealousy,
donderdag 6 februari 2020 om 22:40
Ja wel hoor.forumfossiel schreef: ↑06-02-2020 21:32Kinderen maken daarvan geen ding, zo’n feestje is een momentopname. De volwassenen maken het probleem.
Mijn zoontje (toen nog 6) werd niet uitgenodigd bij een vriendje en dat vond hij echt moeilijk
"We zijn toch vrienden mama?"

vrijdag 7 februari 2020 om 08:59
Mijn kind heeft 4 vriendinnetjes op school en weer 4 andere op de BSo. Omdat er maximaal 5 kindjes worden uitgenodigd, gaan er dus vriendinnetjes buiten de boot vallen. En andersom zal zij ook bij sommige van die vriendinnetjes niet worden uitgenodigd. Ik hoop dat die ouders de teleurstelling niet voeren, maar uitleggen dat kinderen soms moeten kiezen, en dat dat niet betekent dat je geen vrienden bent.
Ik vier zelf mijn eigen verjaardag niet omdat het niet uitkomt, betekent dat dan dat ik straks geen vrienden meer heb?
Ik vier zelf mijn eigen verjaardag niet omdat het niet uitkomt, betekent dat dan dat ik straks geen vrienden meer heb?

vrijdag 7 februari 2020 om 09:07
Als mijn zoon niet uitgenodigd wordt, dan zeg ik ook dat het komt omdat er maar een max aantal kinderen kunnen komen.forumfossiel schreef: ↑07-02-2020 08:59Mijn kind heeft 4 vriendinnetjes op school en weer 4 andere op de BSo. Omdat er maximaal 5 kindjes worden uitgenodigd, gaan er dus vriendinnetjes buiten de boot vallen. En andersom zal zij ook bij sommige van die vriendinnetjes niet worden uitgenodigd. Ik hoop dat die ouders de teleurstelling niet voeren, maar uitleggen dat kinderen soms moeten kiezen, en dat dat niet betekent dat je geen vrienden bent.
Lijkt me logisch om daar geen probleem van te maken.
De vergelijking met je eigen verjaardag slaat natuurlijk nergens op.

vrijdag 7 februari 2020 om 13:09
Mijn kind werd ook niet bij vriendje uitgenodigd dat jaar, en ik heb hem er niet over gehoord. Hij heeft wel gevraagd bij een ander vriendje waarom hij niet uitgenodigd was en andere kinderen uit de klas wel (niet alle kinderen). Heb hem toen duidelijk gemaakt dat je niet altijd iedereen uit kunt nodigen.
vrijdag 7 februari 2020 om 13:35
Dan waren het blijkbaar geen beste vriendjeswilma36 schreef: ↑07-02-2020 13:09Mijn kind werd ook niet bij vriendje uitgenodigd dat jaar, en ik heb hem er niet over gehoord. Hij heeft wel gevraagd bij een ander vriendje waarom hij niet uitgenodigd was en andere kinderen uit de klas wel (niet alle kinderen). Heb hem toen duidelijk gemaakt dat je niet altijd iedereen uit kunt nodigen.