Wake up light
donderdag 6 februari 2020 om 20:37
Hallo,
Wat zijn jullie ervaringen? Positieve en negatieve.
Ik begin het wakker worden met een harde pieptoon behoorlijk irritant te vinden en zoek eigenlijk een prettig alternatief. En als iemand een ander goed alternatief weet dan lees ik dat graag.
Bedankt alvast.
Wat zijn jullie ervaringen? Positieve en negatieve.
Ik begin het wakker worden met een harde pieptoon behoorlijk irritant te vinden en zoek eigenlijk een prettig alternatief. En als iemand een ander goed alternatief weet dan lees ik dat graag.
Bedankt alvast.
anoniem_109905 wijzigde dit bericht op 06-02-2020 22:21
0.19% gewijzigd
donderdag 6 februari 2020 om 20:42
Kijk eens op een willekeurige site als Bol.com, Coolblue, Mediamarkt, etc. Er staan reviews genoeg bij ieder model.
Ik heb er wel eens naar gekeken maar uiteindelijk niet gekocht omdat er geen batterijen in kunnen als back-up voor als de stroom uitvalt. Dan moet je altijd alsnog een andere wekker extra zetten.
Ik heb er wel eens naar gekeken maar uiteindelijk niet gekocht omdat er geen batterijen in kunnen als back-up voor als de stroom uitvalt. Dan moet je altijd alsnog een andere wekker extra zetten.
donderdag 6 februari 2020 om 20:54
Ik ben er heel blij mee en wil niet meer zonder. Gebruik hem nu een jaar of drie en word echt prettiger wakker. Soms al wakker door het steeds feller worden van het licht, soms pas als de geluidstonen beginnen. Wat ik vooral fijn vind is dat je wakker wordt met licht. Ik hoef niet vanuit het donker ineens een felle lamp aan te doen en hoef niet te knijpen met mijn ogen omdat het zo ongeveer pijn doet aan mijn ogen een licht uit vanuit het niks in het donker. Nou ben ik daar ook wel vrij gevoelig hoor. Maar dit is mijn ervaring en deze is zeker positief. En wat betreft geen batterijen, nog nooit stroomuitval gehad en mijn werk gemist...
donderdag 6 februari 2020 om 20:58
Toevallig heb ik vorige week twee wake up lights gekocht, kunnen (gelukkig) gewoon batterijen in.
Nog maar een paar dagen in gebruik (door mijn kinderen, die altijd véél moeite hebben met op tijd opstaan), dus nog vrij kort. Ze zeggen beiden dat ze prettiger wakker worden. Groot nadeel vind ik wel dat het geluid (bij die wij hebben tenminste) na twee minuten vanzelf stopt; als je niet binnen de twee minuten op snooze drukt dan loopt ‘ie dus ook niet meer opnieuw af. Maar ik weet niet of dat bij alle merken/modellen zo is.
donderdag 6 februari 2020 om 21:00
Hoe vaak komt dat nou voor? Een keer daardoor te laat komen is geen drama lijkt me.huisduif schreef: ↑06-02-2020 20:42Kijk eens op een willekeurige site als Bol.com, Coolblue, Mediamarkt, etc. Er staan reviews genoeg bij ieder model.
donderdag 6 februari 2020 om 21:03
Ik vond het niet fijn want werd een kwartier voordat man op moest staan dus al wakker bij het eerste licht. En ik kon een half uur langer blijven liggen dan man dus ik was elke keer veel te vroeg wakker.
Wij hebben op onze telefoons wekkers die met zachte vogelgeluidjes beginnen en langzamer steeds harder worden.
Wij hebben op onze telefoons wekkers die met zachte vogelgeluidjes beginnen en langzamer steeds harder worden.
donderdag 6 februari 2020 om 21:06
Ik kan echt niet zonder. Vroeg werd ik nog wel eens voor m’n gevoel bruut uit m’n slaap gerukt door de wekker. Dan had ik meteen een ochtendhumeur voor de rest van de dag. Dat heb ik niet meer sinds de wake-uplight. Ben al aan m’n tweede toe, deze heeft iets minder geluidjes. Ik wordt niet van alle geluidjes wakker, dus dan is de radio de beste optie.
Lach hard, duik diep, kom terug..
donderdag 6 februari 2020 om 21:09
donderdag 6 februari 2020 om 21:15
donderdag 6 februari 2020 om 21:19
Je mag de mijne wel twee weken lenen, om uit te proberen.
Als je vooral last hebt van het tetteren van je wekker: zoek een fijner geluid. Vogelgekwetter, harpmuziek.
Ik heb tijdens een groepsreis op een kamer geslapen met types die een soort sirene of de Franse radio op hun wekker hadden en elke dag vroeg op wilden vanwege dageraadyoga o.i.d.. Ik ben er letterlijk ziek van geworden. Alsof ik elke ochtend uit bed 'geschopt' werd. Zeiden die trutten ook nog: "Nou, dan draai je je toch om en slaap je verder."
* Frustratiemodus uit *
Als je vooral last hebt van het tetteren van je wekker: zoek een fijner geluid. Vogelgekwetter, harpmuziek.
Ik heb tijdens een groepsreis op een kamer geslapen met types die een soort sirene of de Franse radio op hun wekker hadden en elke dag vroeg op wilden vanwege dageraadyoga o.i.d.. Ik ben er letterlijk ziek van geworden. Alsof ik elke ochtend uit bed 'geschopt' werd. Zeiden die trutten ook nog: "Nou, dan draai je je toch om en slaap je verder."
* Frustratiemodus uit *
donderdag 6 februari 2020 om 21:20
Wat een egoïsten. Zou ik ook heel agressief van worden.Odense* schreef: ↑06-02-2020 21:19Je mag de mijne wel twee weken lenen, om uit te proberen.
* Frustratiemodus uit *
donderdag 6 februari 2020 om 21:23
PhiIae schreef: ↑06-02-2020 21:09Ik zweer bij mijn wake-up light. Kan niet meer zonder. In de winter schrok ik vaak wakker van mijn wekker en had daar dan wel echt een paar uur last van. Nu word ik geleidelijk wakker en voel mij dan ook meteen uitgeslapen ipv de vermoeidheid die ik had bij het wakker schrikken.
Dit is ook mijn ervaring. Ik heb mijn wake-up light ongeveer 10 jaar geleden gekocht en het was absoluut één van mijn beste aankopen ooit.
Maar ik ben er toevallig net achter gekomen dat hij het nu echt niet meer doet. (Hij had al wat kuren de afgelopen maand.) Dus nu moet ik weer een nieuwe kopen. Op zich niet zo erg, alleen zijn ze best prijzig. Ik moet me er dus ook weer even in verdiepen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
donderdag 6 februari 2020 om 21:31
Daarom moet je ook gewoon een eenpersoonskamer boeken, dan heb je dat soort ergernissen niet.Odense* schreef: ↑06-02-2020 21:19
* Frustratiemodus uit *
donderdag 6 februari 2020 om 21:39
Lesson learntredbulletje schreef: ↑06-02-2020 21:31Daarom moet je ook gewoon een eenpersoonskamer boeken, dan heb je dat soort ergernissen niet.
Ooit in een studentenhuis gewoond. Van één wekker werd het hele studentenhuis wakker, behalve de eigenaar van de wekker.
Ik word al wakker van een zoemend bijtje.
Zo blij dat je tegenwoordig keuze hebt uit verschillende wekkergeluiden.
Weer on topic.
TO, op Marktplaats staan wake up lights voor een zacht prijsje.
donderdag 6 februari 2020 om 21:47
Ik heb mijn wake-up, een Philips, al zeker tien jaar. Van Hema-wekkers in mijn jeugd die al rinkelend onbereikbaar onder je bed rolden tot wekkerradio's met zo'n rottige luide wektoon dat ik me iedere dag weer wild schrok, wekkers waren een hel. Ik kon mijn wake-up toentertijd uitproberen via Buzzer en was rap verslingerd. Enige nadeel is dat ik in de zomer op de camping om vijf uur 's morgens probeer de knop te vinden om de vogeltjes uit meppen.
Well behaved women rarely make history.
donderdag 6 februari 2020 om 21:50
Ik ben zo erg mijn bed niet uit te branden, dat ik dacht dat niets hielp. Elke ochtend zo moe wakker worden en uren nodig hebben om me fit te voelen.
Ik wilde nooit een wake up light want ja, dat soort trends hielpen niet tegen mijn probleem.
Ik heb er een jaar geleden toch een gekocht (uit wanhoop
) en het heeft mijn leven echt beter gemaakt.
Ik wordt veeel minder verrot wakker, natuurlijk is het nog steeds geen pretje maar het hele erge is er vanaf en dat is een top ervaring. Ik zou nooit meer zonder willen en vooral niet in de winter!
Ik wilde nooit een wake up light want ja, dat soort trends hielpen niet tegen mijn probleem.
Ik heb er een jaar geleden toch een gekocht (uit wanhoop
Ik wordt veeel minder verrot wakker, natuurlijk is het nog steeds geen pretje maar het hele erge is er vanaf en dat is een top ervaring. Ik zou nooit meer zonder willen en vooral niet in de winter!
- Fight for your right to party -
donderdag 6 februari 2020 om 21:51
+1PhiIae schreef: ↑06-02-2020 21:09Ik zweer bij mijn wake-up light. Kan niet meer zonder. In de winter schrok ik vaak wakker van mijn wekker en had daar dan wel echt een paar uur last van. Nu word ik geleidelijk wakker en voel mij dan ook meteen uitgeslapen ipv de vermoeidheid die ik had bij het wakker schrikken.
Ik gebruik alleen het licht en daarnaast mijn telefoon voor een muziekje. De wake-up light staat inmiddels op het lijstje met apparaten die meteen vervangen zodra ze kapot zijn, net als de wasmachine, stofzuiger, vaatwasser, etc.
donderdag 6 februari 2020 om 21:55
Die vogeltjes heb ik thuis ook, dus dat is géén goed wekgeluid. Ik heb ooit twee wake-up lights gekregen, toen ze ‘hip’ waren maar ik werd meteen wakker als dat ding nog maar net begon met aanlichten.Zijdus schreef: ↑06-02-2020 21:47Ik heb mijn wake-up, een Philips, al zeker tien jaar. Van Hema-wekkers in mijn jeugd die al rinkelend onbereikbaar onder je bed rolden tot wekkerradio's met zo'n rottige luide wektoon dat ik me iedere dag weer wild schrok, wekkers waren een hel. Ik kon mijn wake-up toentertijd uitproberen via Buzzer en was rap verslingerd. Enige nadeel is dat ik in de zomer op de camping om vijf uur 's morgens probeer de knop te vinden om de vogeltjes uit meppen.
Nu heb ik al jaren hetzelfde geluidje op mijn telefoon. Door alle andere (wekker)geluiden heen blijf ik slapen, heel fijn.
Dat is trainbaar. Je onbewuste haalt je ook uit je slaap als er iets ‘raars’ is, of, zoals vroeger, voor het minste geluidje van je babies.