Spullen overleden vreemdganger

05-02-2020 15:34 93 berichten
We zijn lang samen geweest en het was mijn grote liefde. Pas na zijn overlijden kwam ik achter zijn veelvuldig vreemdgaan. Dat is nog geen jaar geleden nu.

In eerste instantie hoopte ik dat ik het verdriet om zijn bedrog zou verwerken en dat ik dan toch weer liefde zou voelen voor hem. Maar zo langzamerhand lijk ik dat punt niet te gaan bereiken.

Aangezien ik onze woning niet kon aanhouden vanwege de hoge huur (en ik dat ook niet wilde, vanwege alle nu dubbele herinneringen), ben ik al gauw verhuisd. De nieuwe woning is een stuk kleiner. Veel spullen van hem (noem ik hem nu nog mijn overleden vriend of mijn ex?) heb ik al weggedaan. Wat doe ik met de rest? Alles wegdoen en soort van doen alsof we nooit samen zijn geweest? Sommige dingen bewaren, maar welke dan, want aan alles kleeft zijn bedrog. Krijg ik later spijt als ik zijn spullen wegdoe, zoals boeken of cadeautjes die hij me heeft gegeven?
chrys schreef:
05-02-2020 19:37
jou ervaring geldt niet voor iedereen he
En jouw mening is ook geen waarheid
viavia2013 schreef:
05-02-2020 19:46
En jouw mening is ook geen waarheid
advies
zoek maar even op wat advies is
chrys schreef:
05-02-2020 19:50
advies
zoek maar even op wat advies is
Je bagatelliseert haar verdriet!
viavia2013 schreef:
05-02-2020 19:51
nee hoor
Zijn jullie nu klaar?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar to. Ik zou denk ik een schoenendoos vullen met spulletjes waaraan je ooit een mooie herinnering had, hoe je daar nu dan ook tegenaan kijkt. En die op zolder zetten. De rest lekker weggooien/kringloop.
Ik zou spullen die je mooi vindt of die je ooit veel deden bewaren in een doos en over een paar jaar nog eens naar kijken. Wellicht dat het bedrog er dan toch minder aan kleeft en dat je het dan fijn vindt om bepaalde zaken nog te kunnen gebruiken/aanraken. Ik ga er dan wel vanuit dat het kleine items zijn en je niet in de weg staan. Als dingen te groot zijn zou ik er foto’s van maken en weg doen.

Wat klote overigens Snowkitty!
viavia2013 schreef:
05-02-2020 19:51
Absoluut niet!
Ze geeft een goed advies

Ik zou ook de meest dierbare spullen in een doos doen en ergens op zolder zetten
Frankly my dear, I don"t give a damn
Bah wat een vreselijke situatie TO. Alsof je je man nooit écht gekend hebt.
Mag ik vragen hoe je er achter bent gekomen?
Lillybit schreef:
05-02-2020 18:36
Dit is toch totaal niet te vergelijken met To's situatie?
Daarom benoem ik het verschil ook expliciet. Neemt niet weg dat ze zelf zegt dat het haar grote liefde is en dat ze lang samen geweest zijn. Probeer maar eens te doen alsof 10 of 20 jaar van je leven er niet was. Die persoon daar altijd van weg te gummen.
Heftig! Ook een heel moeilijk vraagstuk. Het eerste wat mij te binnen schiet is een quote die jarenlang bij mijn opa en oma aan de muur heeft gehangen, en waar ik persoonlijk waanzinnig veel aan heb gehad: what we have once enjoyed we can never lose, all that we love becomes a part of us.

Bewaar een aantal spullen waar echt iets moois aan vast zit. Schrijf een brief naar hem met alles wat je tegen hem wilt zeggen, ook de boze dingen. Berg het op in een doos, zet het neer op zolder, en lees het over een aantal jaar (als je gaat verhuizen, grondig op gaat ruimen oid) weer terug. Hopelijk zie je dan in waar je op dat moment met je emoties staat, en weet je dan beter wat te doen.

Ik denk niet dat er een perfecte manier is om hiermee om te gaan, geef je emotie de ruimte en doe vooral waar jij jezelf als persoon goed bij voelt

Sterkte TO!
Wat moet dit afschuwelijk zijn. Raad weet ik je niet te geven maar ik wil je wel veel kracht toewensen om dit alles te kunnen verwerken en om alles een plekje te kunnen geven.. letterlijk en figuurlijk.
:hug: :redrose:
to is er niet iemand die er wel vanaf wist? Waar hij mee praatte? Een vriend ofzo? Of een familielid? Want het lijkt me echt gewoon bijna onmogelijk om te verwerken als je niet weet wat echt was en niet.
Ik zou een doos vullen met de meest waardevolle spullen zodat je deze altijd nog eens kunt pakken. Ik zou niet alles weg doen. Ondanks deze verdrietige situatie kun je over een aantal jaren wellicht met een glimlach terugkijken op de herinneringen die deze spullen ophalen. Verder wens ik je heel veel sterkte.
Ik heb geen ruimte om al zijn dingen uit het zicht te bewaren. Ik heb geen zolder of bergruimte. Bovendien had hij erg veel spullen. We hebben ruim 10 jaar samengewoond. Veel onpersoonlijke spullen heb ik al weggedaan tijdens de verhuizing, want ik kon simpelweg niet alles meenemen. Maar de 10 dozen die ik nu nog heb, vind ik gewoon erg veel. Al mijn spullen hebben inmiddels wel een plekje gekregen in mijn nieuwe woning. Zijn dozen staan er nog, en nog eens zo'n 10 dozen bij een vriendin op zolder. Eén doos overhouden is wel te doen.

Na zijn overlijden ben ik meteen met therapie gestart. Gelukkig een heel fijne therapeut. Ik ben nog steeds bezig met herinneringen in deze nieuwe context plaatsen en hulp daarbij is prettig.

Of hij meer was dan een vreemdganger, tja. Ik heb heel hard geprobeerd om dat zo te zien, om mijn liefde voor hem terug te vinden. Maar dat is me al die tijd nog niet gelukt en ik vermoed dat dat niet meer gaat lukken. Hij lijkt constant met seks bezig te zijn geweest, maar intussen wees hij mij jarenlang af met de reden te moe voor seks te zijn. Schriften vol schreef hij. Ik heb geen reden om aan te nemen dat hij daarin zou liegen. Ergens schrijft hij dat hij altijd wegkomt met het excuus te moe te zijn, zodat hij daarna lekker zijn eigen gang kan gaan. En dat schreef hij al toen we elkaar net een paar jaar kenden (ook al gaf hij mij een andere naam, ik snap het heus). Dus nee, eigenlijk is er niets over van ons, alleen mijn illusie dat ik het zo getroffen had met hem.

Ruim 10 jaar weggummen kan inderdaad niet. Het is zo oneerlijk allemaal.

@Abracadabra, voor zover ik weet is er niemand die het wist. Ik had sowieso niet echt contact met zijn vrienden. Maar nu wil ik dat dus ook niet meer, want ik zal nooit weten met wie er iets gebeurd is. Ik heb het zijn siblings wel verteld trouwens en die hebben me heel veel gesteund. Ik denk dat ik hen alles laat ophalen en alleen mijn eigen foto's bewaar van onze tijd.
Jeetje Snowkitty.. wat erg allemaal.
Is hij onverwacht overleden?
chrys schreef:
05-02-2020 19:28
hij was meer dan een vreemdganger
zoek hulp voor je emoties zou mijn advies zijn

en gooi nu niets weg
Om een voorbeeld te geven van hoe verpest alles is: als hij iets voor mij deed, was dat dan uit liefde voor mij? Was het uit schuldgevoel? Voelde het dan voor hem als soort van goedmakertje? Op dit soort vragen krijg ik nooit meer antwoord.

@xdiana84x, je hebt een pb terug.
Pindakaasjes schreef:
06-02-2020 11:29
Jeetje Snowkitty.. wat erg allemaal.
Is hij onverwacht overleden?
Nee. Lang in het ziekenhuis gelegen. En ik, de gek, kwam elke dag op bezoek, vaak beide bezoekuren (middag en avond) en soms bleef ik in de nacht als het erg slecht ging. Weinig gewerkt dus weinig verdiend. Ik had m'n nier gegeven als hem dat had geholpen. Ja, ik voel me nog steeds erg gekwetst en ook vernederd. Het zal allemaal tijd nodig hebben. Hij wist van mijn verleden, wat ik allemaal aan ellende al had meegemaakt, en toch weerhield hem dat er niet van om me met nog meer pijn op te zadelen. Hoe is dat liefde...
En wat als je nu gewoon alles weg doet?
Zijn er dan spullen bij die je zou missen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Het moeilijke van jouw situatie lijkt me ook dat je niet meer even ongeremd woedend kunt worden en hem vertellen wat een klootzak hij is en het daar ook met anderen over hebben. Vaak wordt iemand die is overleden toch een beetje geïdealiseerd. Ik heb ooit iemand gekend die hetzelfde overkomen is. Ze heeft op zijn graf gepist.

Wel heel fijn dat zijn siblings je steunen, het lijkt me inderdaad goed om hen bij die spullen te betrekken. Weet je met wie hij is vreemd gegaan? Misschien helpt het om met diegene contact te zoeken om je vraagtekens in te vullen en dingen af te sluiten? Misschien zeg ik iets heel stoms hoor, of misschien heeft je psycholoog daar een mening over.
Snowkitty schreef:
06-02-2020 11:34
Om een voorbeeld te geven van hoe verpest alles is: als hij iets voor mij deed, was dat dan uit liefde voor mij? Was het uit schuldgevoel? Voelde het dan voor hem als soort van goedmakertje? Op dit soort vragen krijg ik nooit meer antwoord.

@xdiana84x, je hebt een pb terug.
Mijn ex leeft nog, maar ook ik krijg op die vragen nooit een (eerlijk) antwoord. Wat jij voor je kiezen krijgt gaat nog wat verder, en het is zo moeilijk om daarmee om te gaan.

Mijn ex heeft natuurlijk zijn spullen opgehaald en wat hij liet staan heb ik weg gegooid.

De dingen die hij mij gegeven heeft, onze trouwfoto's, etc heb ik bewaard. In een la. Voor het geval ik ooit nog in liefde terug kan kijken op ons huwelijk.

Ik zou zijn spullen weg doen, behalve:
Alles waar voor jou een mooie herinnering aan kleeft. Ook al vraag je je nu af wat die herinnering waard is.

Dingen die mooi, leuk of handig zijn.

Ik denk dat je dan ongeveer een doos overhoudt en die zet je op zolder/ in een kast/ in de schuur. Geef jezelf de verwerkingstijd die je nodig hebt. Je weet vanzelf wanneer de tijd daar is om te beslissen wat je met die doos doet.
Kennelijk was er genoeg wat jullie samenbond, ondanks dat er geen/weinig seks was. Zowel jij als je partner hadden kennelijk niet te behoefte om de relatie te beëindigen.

Seks is een onderdeel van een relatie, maar het definieert de relatie niet.

Alleen maar als goedmakertje iets doen voor een ander dat houden de meeste echt geen 10 jaar vol. Haal jezelf niet zo naar beneden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
@Hamerhaai. Seks definieert een relatie dan misschien wel niet, maar respect voor elkaar, eerlijkheid naar elkaar toe, trouw, dat zijn dingen die voor mij zeker wel een relatie definiëren. Ik voel me nog steeds best vernederd door zijn gedrag. Hij heeft mij gedurende onze hele relatie voor de gek gehouden. Als hij niet was overleden, had ik misschien mijn hele leven verspild met hem. Want zo voelt het wel voor mij.

Iemand voor de gek houden en daar liefde voor terug krijgen is toch geen relatie.

@Lattemachiato, ik had hem inderdaad wel willen confronteren. Al was het alleen maar dat hij dan zou weten dat ik het wist.
Snowkitty schreef:
07-02-2020 09:34
@Hamerhaai. Seks definieert een relatie dan misschien wel niet, maar respect voor elkaar, eerlijkheid naar elkaar toe, trouw, dat zijn dingen die voor mij zeker wel een relatie definiëren. Ik voel me nog steeds best vernederd door zijn gedrag. Hij heeft mij gedurende onze hele relatie voor de gek gehouden. Als hij niet was overleden, had ik misschien mijn hele leven verspild met hem. Want zo voelt het wel voor mij.

Iemand voor de gek houden en daar liefde voor terug krijgen is toch geen relatie.

@Lattemachiato, ik had hem inderdaad wel willen confronteren. Al was het alleen maar dat hij dan zou weten dat ik het wist.
Natuurlijk doet het van alles met jou. Hij was in ieder geval niet alleen maar de leuke man die je dacht dat hij was. Die man was hij óók, maar hij had helaas een voor jou onacceptabele duistere kant.
Snowkitty schreef:
07-02-2020 09:34
Kan me dat gevoel wel voorstellen. Dat hij nu is gegaan met de gedachte dat hij er toch maar mooi mee weg gekomen is. Ik denk dat het nu lastiger af te sluiten is. Als je 10 jaar samen bent geweest en je komt erachter dat je partner vreemd ging, dan ga je uit elkaar met alle ellende erbij, ruzies, schelden, tieren, met vriendinnen bespreken wat die klootzak nu allemaal weer gedaan/gezegd heeft etc. Klinkt allemaal niet fraai misschien, maar op 1 of andere manier lijkt dat ook iets te zijn dat mensen nodig hebben aan het einde van een relatie. Voor jou is er nu een soort open einde, ik denk dat het belangrijk is om er heel veel met anderen over te praten, om een soort afsluiting te creëren . Misschien moet je die spullen gewoon ritueel verbranden of verknippen of vernielen, dat wat je ook gedaan zou hebben als hij nog wel leefde en je kwam erachter. Ergens je boosheid lekker uiten, helemaal los gaan, smijt alles dat breekbaar is met veel kracht kapot tegen een muur ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven