Objectieve kijk naar relatie
zaterdag 8 februari 2020 om 19:27
Hoi allemaal,
Het is nu ongeveer een maand geleden dat het uit is en kan steeds meer met een objectieve blik naar de relatie kijken. Hierdoor zit ik toch vast en vraag ik me af of me destijds heb aangesteld door het uit te maken. Het is een gevoelskwestie, dus ik weet dat jullie daar niet veel over kunnen zeggen, maar ben benieuwd hoe jullie erover denken.'
Ik heb namelijk best wel wat last gehad van verlatingsangst, daardoor heb ik me vaak niet echt goed gedragen en keek ik hoever ik kon gaan - was hem aan het uittesten. Dat bleek behoorlijk ver, want hij bleef steeds bij me. Degene die bleef twijfelen, was ik.
Nu ik alleen ben, komt mijn onzekere kant die ik voor de relatie had, weer naar boven. Voor de relatie ontmoette ik vaak mannen die met mij geen relatie wilden, maar alleen voor 'de fun'. In deze relatie ontdekte ik dat ik van iemand kon houden en ervoor open kon staan, maar ik leerde vooral dat iemand ook echt van mij kan houden en alleen oog voor mij had. Dat had ik eerder niet meegemaakt. Nu ik weer 'alleen' ben, merk ik dit weer. Ik heb niet het gevoel dat ik weer iemand vindt die alleen oog voor mij heeft. Dit moet natuurlijk geen reden zijn om terug te gaan naar hem. Maar als ik om mij heen kijk, denk ik: hij had alle belangrijke eigenschappen, kon ik niet beter mijn best doen? Ik voelde mij niet speciaal genoeg, maar misschien was het iemand die dat niet kon uiten. Ik weet dat ik iemand nodig heb die dat wel kan uiten, maar moet ik daar geen genoeg mee nemen? Of settle ik dan toch voor less? Ik ben bang dat als ik terugga, ik in dezelfde cirkel val en niet 100 % voor hem kan gaan terwijl ik dat wel wil. En dat willen zit me nou net dwars: ik wil het wel, moet ik het dan proberen?
Aan de andere kant denk ik, het is 'pas' een maand, gun je zelf meer tijd/maanden. Maar ben bang dat ik hem dan voorgoed kwijt ben.. Ik loop nog bij een psycholoog, maar die zie ik helaas niet echt vaak, dus hier af en toe van me afschrijven doet ook goed. Maar ik zie wel in dat ik op dit vlak nog wel aan mezelf kan werken.
Het is nu ongeveer een maand geleden dat het uit is en kan steeds meer met een objectieve blik naar de relatie kijken. Hierdoor zit ik toch vast en vraag ik me af of me destijds heb aangesteld door het uit te maken. Het is een gevoelskwestie, dus ik weet dat jullie daar niet veel over kunnen zeggen, maar ben benieuwd hoe jullie erover denken.'
Ik heb namelijk best wel wat last gehad van verlatingsangst, daardoor heb ik me vaak niet echt goed gedragen en keek ik hoever ik kon gaan - was hem aan het uittesten. Dat bleek behoorlijk ver, want hij bleef steeds bij me. Degene die bleef twijfelen, was ik.
Nu ik alleen ben, komt mijn onzekere kant die ik voor de relatie had, weer naar boven. Voor de relatie ontmoette ik vaak mannen die met mij geen relatie wilden, maar alleen voor 'de fun'. In deze relatie ontdekte ik dat ik van iemand kon houden en ervoor open kon staan, maar ik leerde vooral dat iemand ook echt van mij kan houden en alleen oog voor mij had. Dat had ik eerder niet meegemaakt. Nu ik weer 'alleen' ben, merk ik dit weer. Ik heb niet het gevoel dat ik weer iemand vindt die alleen oog voor mij heeft. Dit moet natuurlijk geen reden zijn om terug te gaan naar hem. Maar als ik om mij heen kijk, denk ik: hij had alle belangrijke eigenschappen, kon ik niet beter mijn best doen? Ik voelde mij niet speciaal genoeg, maar misschien was het iemand die dat niet kon uiten. Ik weet dat ik iemand nodig heb die dat wel kan uiten, maar moet ik daar geen genoeg mee nemen? Of settle ik dan toch voor less? Ik ben bang dat als ik terugga, ik in dezelfde cirkel val en niet 100 % voor hem kan gaan terwijl ik dat wel wil. En dat willen zit me nou net dwars: ik wil het wel, moet ik het dan proberen?
Aan de andere kant denk ik, het is 'pas' een maand, gun je zelf meer tijd/maanden. Maar ben bang dat ik hem dan voorgoed kwijt ben.. Ik loop nog bij een psycholoog, maar die zie ik helaas niet echt vaak, dus hier af en toe van me afschrijven doet ook goed. Maar ik zie wel in dat ik op dit vlak nog wel aan mezelf kan werken.
zaterdag 8 februari 2020 om 19:38
Ik heb niet het gevoel dat ik weer iemand vindt die alleen oog voor mij heeft.
In een gezonde relatie ben je een mooie aanvulling op elkaars leven. Verrijk je elkaar. Ben je blij met elkaar en wil je met elkaar verder.
Je gaat dat niet uittesten om te zien of het uit zou kunnen gaan.
Je gaat toch ook niet met je mooiste jurk steeds dichterbij een vuurtje staan om te zien of en wanneer het vlam gaat vatten? Je wéét dat het dan geheid gaat gebeuren.
Doe wat aan je onzekerheid. Zodat een nieuwe leuke relatie kans van slagen heeft.
In een gezonde relatie ben je een mooie aanvulling op elkaars leven. Verrijk je elkaar. Ben je blij met elkaar en wil je met elkaar verder.
Je gaat dat niet uittesten om te zien of het uit zou kunnen gaan.
Je gaat toch ook niet met je mooiste jurk steeds dichterbij een vuurtje staan om te zien of en wanneer het vlam gaat vatten? Je wéét dat het dan geheid gaat gebeuren.
Doe wat aan je onzekerheid. Zodat een nieuwe leuke relatie kans van slagen heeft.
zaterdag 8 februari 2020 om 19:39
Ik ben wel terug gegaan. En weer weg. En weer terug. En weer weg. Want als je uit elkaar bent vergeet je snel wat er niet werkte en herinner je je vooral de leuke dingen. Je kon er niet 100% voor gaan, dat had een reden. Die reden is gewoon niet door een maand uit elkaar opeens verdwenen, die ga je bijna altijd weer tegenkomen... Kost tijd, energie en verdriet over het algemeen. Focus je op jezelf. Je vond de laatste keer iemand die voor jou ging, er is geen enkele reden waarom dat niet nog een keer kan gebeuren!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
zaterdag 8 februari 2020 om 20:13
Inderdaad, angst neemt nu ook wel de overhand. Ik vind het gevoel dat hij mij gaf en dat hij zorgzaam was, familiemens, te vertrouwen etc. mooi aan hem. Hij is degene die mij nu nog soms appt om alleen te vragen hoe het gaat terwijl ik het uitgemaakt heb, dat vind ik ook best bijzonder. Het was een stabiel mens (wat mij gek genoeg soms kon irriteren). Vooral omdat ik dit niet eerder zo had ervaren. En inderdaad het enge is dat je steeds makkelijker vergeet waarom je bent weggegaan en het dan moet rationaliseren - dat gaat soms lastig.
Soms lees ik verhalen op dit forum (ik weet dat ik niet mag vergelijken) met verhalen dat mensen twijfelen over hun relatie, maar dan hebben ze het vaak over een vriend die is vreemd gegaan, geen aandacht geeft etc. Terwijl mijne eigenlijk best 'perfect' was in dat opzicht, maar ik het helaas niet voelde en daar baal ik wel van.
Maar goed, jullie hebben ook wel gelijk en moest het even horen, ik moet eerst even op mezelf focussen en mijzelf goed/leuk genoeg vinden.
Soms lees ik verhalen op dit forum (ik weet dat ik niet mag vergelijken) met verhalen dat mensen twijfelen over hun relatie, maar dan hebben ze het vaak over een vriend die is vreemd gegaan, geen aandacht geeft etc. Terwijl mijne eigenlijk best 'perfect' was in dat opzicht, maar ik het helaas niet voelde en daar baal ik wel van.
Maar goed, jullie hebben ook wel gelijk en moest het even horen, ik moet eerst even op mezelf focussen en mijzelf goed/leuk genoeg vinden.
zaterdag 8 februari 2020 om 20:17
Waarom zou hij je terug willen?
Je hebt je niet leuk gedragen, hebt hem gedumpt om redenen waarvan jij na een maand al niet weet of ze serieus te nemen zijn, en je hebt veel werk aan jezelf te doen.
Vergeet niet dat hij ook een maand de tijd heeft gehad om objectief te kijken. De kans is groot dat hij zich nu opgelucht voelt.
Je hebt je niet leuk gedragen, hebt hem gedumpt om redenen waarvan jij na een maand al niet weet of ze serieus te nemen zijn, en je hebt veel werk aan jezelf te doen.
Vergeet niet dat hij ook een maand de tijd heeft gehad om objectief te kijken. De kans is groot dat hij zich nu opgelucht voelt.
zaterdag 8 februari 2020 om 20:21
zaterdag 8 februari 2020 om 20:29
Dat probeerde ik tijdens de relatie uit te zoeken, maar ik weet het eigenlijk niet. Ik denk ook deels aan hem, dat heb ik hem uitgelegd. Maar hij vond dat hij daar niet veel aan kon veranderen helaas.lolapaloeza schreef: ↑08-02-2020 20:15Als je je niet speciaal genoeg voelt, ligt dat dan aan hem of aan jou?
En waarom heb je dat nodig?
Wilt niet iedereen dat? Zich speciaal voelen in een relatie, in ieder geval het eerste jaar? (We hadden ongeveer 1,5 jaar een relatie). Ik voelde me wel geliefd, dat hij van me hield/houdt twijfelde ik niet aan.
Wat hij wel bij me heeft weggenomen: mijn onzekerheid die ik nu weer wel voel.
Hij vond eigenlijk alles aan mij wel leuk etc. en dat gevoel vond ik ook erg fijn omdat ik niet het gevoel kende dat iemand anders dat ook van mij kon vinden(naast mn ouders/vriendinnen). Maar goed, ik moet mijzelf ook zo leren zien..
zaterdag 8 februari 2020 om 21:11
zaterdag 8 februari 2020 om 21:14
Ben hier ook enorm benieuwd naar. Wat heb jij nodig om je speciaal/ bijzonder te voelen? En waarin verschilt dat met geliefd voelen?lolapaloeza schreef: ↑08-02-2020 21:11Nee, ik hoef me niet speciaal te voelen, wel geliefd. Dus ik snap je punt niet, ik begrijp hem denk ik beter. Wat kan hij er aan doen dat jij je geliefd voelen niet speciaal genoeg vindt?
zaterdag 8 februari 2020 om 21:20
Ik ben wel benieuwd wat geeft jou het gevoel dat je speciaal bent?
Gaf je je ex volgens hemzelf het gevoel dat hij speciaal was?
Als ik me speciaal voel betekent dat over het algemeen dat ik het gevoel heb dat ik afwijk of 'die rare' ben, niet echt een lekker gevoel. Of positiever, als je als kind jarig bent, dan ben je ook een dagje speciaal. Ik vond dat altijd nogal veel. Dus misschien dat ik het daarom niet begrijp. Daarnaast lijkt het me niet haalbaar om 365 dagen iemand te behandelen alsof 'ie een jarig kind is. Of deed jij dat bij je ex wel?
Als ik me speciaal voel betekent dat over het algemeen dat ik het gevoel heb dat ik afwijk of 'die rare' ben, niet echt een lekker gevoel. Of positiever, als je als kind jarig bent, dan ben je ook een dagje speciaal. Ik vond dat altijd nogal veel. Dus misschien dat ik het daarom niet begrijp. Daarnaast lijkt het me niet haalbaar om 365 dagen iemand te behandelen alsof 'ie een jarig kind is. Of deed jij dat bij je ex wel?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zaterdag 8 februari 2020 om 21:20
Hm, weet niet goed hoe ik het moet uitleggen in woorden. Maar het zijn bij hem vaak woorden en minder daden en daar heb ik wel behoefte aan. Welke daden weet hij, maar hij gaf al aan dat hij achteraf denkt dat hij idd wat meer rekening daarmee kon houden omdat ik het vaker had aangegeven. Hij snapte mij vaak ook niet, dat werd ook frustrerend. Of dat aan mij lag, of aan hem laat ik in t midden. En dat hij van mij houdt en ik van hem houd, geen twijfel aan. Maar dat was vanuit mijn kant helaas dus niet genoeg en ja, ook ik baal daar van.
Ik denk dat iedereen zich op andere manieren geliefd/speciaal voelt, dus ik vind t wat lastig uit te leggen, snap als t verwarrend overkomt.
Ik denk dat iedereen zich op andere manieren geliefd/speciaal voelt, dus ik vind t wat lastig uit te leggen, snap als t verwarrend overkomt.
muis12345 wijzigde dit bericht op 08-02-2020 21:25
11.51% gewijzigd
zaterdag 8 februari 2020 om 21:23
365 dagen zeker niet, wel vaak. Vanuit hem bijna niet, omdat hij het nut van iets speciaals doen niet inzag. Of het op zijn manier al uitte, maar dat zag ik dan niet. Onze manieren van elkaar geliefd/speciaal laten voelen verschilden denk ik ook. En ik hecht daar meer waarde aan dan hij deed.lolapaloeza schreef: ↑08-02-2020 21:20Ik ben wel benieuwd wat geeft jou het gevoel dat je speciaal bent?
zaterdag 8 februari 2020 om 21:32
Nou ja als je daarbij ook nog iemand uittest, en je waardeert of ziet de de ander niet voor zijn aandeel in de relatie en vindt dat jezelf meer geeft dan krijgt, nee dan vind ik dat niet genoeg.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zaterdag 8 februari 2020 om 21:34
zaterdag 8 februari 2020 om 21:44
Oké, je hebt nu genoemd dat je je goed voelde bij hem, minder onzeker, geliefd. Maar niet speciaal genoeg, al blijkt het lastig te omschrijven wat hij daar dan voor had moeten doen.
Het komt op mij allemaal nogal 'hard to please' over.
Je hebt het uitgemaakt omdat het niet goed genoeg was. Dat mag natuurlijk. Maar jouw huidige twijfel komt voort uit angst en onzekerheid. Goed dat je daaraan werkt nu.
Sluit het af. Vertrouw op je beslissing van nog maar een maand geleden. En vertrouw op jezelf.
Ik denk niet dat je op dit moment klaar bent voor een relatie, met hem of iemand anders. Focus op jezelf.
En wie zegt dat hij je überhaupt terug wil? Sluit het hoofdstuk af.
zaterdag 8 februari 2020 om 21:45
Jazzpolitie. Heerlijk!