Storm Ciara

06-02-2020 14:01 1338 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/binnenland/de-storm-k ... ~aadf4299/

Gaan we weer.
Er zijn weinig weersomstandigheden waar ik meer bang voor ben dan voor harde wind. Ik moet alle dagen de weg op in verband met werk en ik heb een kleine auto. En stuiter over de weg. Ik vind wind naar.
anoniem_394873 wijzigde dit bericht op 09-02-2020 12:30
0.66% gewijzigd
Julus schreef:
09-02-2020 11:10
Het is hier nu bijna windstil
Stilte voor de storm :lol: .

Hier al flinke windstoten :-[
Voor iedereen een groene tuin
Groetuitschoorl run is afgelast.
Grote hardloopwedstrijd hier in de Kop van Noord-Holland.
De organisatie zegt de veiligheid van de deelnemers niet te kunnen garanderen.
Het verslechtert hier met het uur nl. En de echte storm schijnt hier nu eerder verwacht te worden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
GreenLadyFern schreef:
09-02-2020 11:12
Ik rook vanaf nu (met hoge uitzondering) onder de afzuigkap... stond net nog buiten maar was toch wel eng.

Achter onze tuin liggen weilanden en dan natuurgebied dus we krijgen de volle laag daar.
Zolang je aansteker het buiten nog doet, zou ik niet binnen gaan staan.
Zo ik ben net terug van boodschappen doen. Toen ik de winkel weer uit kwam waaide het alweer beduidend harder dan toen ik er in ging.
Dat wordt nog wat vandaag.
Nu is het hier windkracht 8 met al rukwinden. Dus ben zeer benieuwd.
We zijn wel voorbereid.
Alles wat in de tuin maar kon wegwaaien binnen gehaald.
De rest precies in een hoekje tegen elkaar aan gedrukt.

Ik gok wel dat het wel mal gaat vanmiddag maar voor nu is het vooral een behoorlijke wind. Wij zijn ook wel wat gewend wonen bovenin vlakbij de waddenzee dus het waait hier altijd al wel harder. Gelukkig voor ons komt de wind uit zw en niet uit het noorden B)
Zou me niet verbazen als het eerder gaat pieken dan in eerste instantie werd gedacht. Het is nu al behoorlijk hard.
Ik moet nog twee uur met het ov naar huis reizen maar ik kan niet goed inschatten of dit veilig is. Ja, het waait hard, maar of het echt niet te doen is weet ik niet.
Die wilg naast het huis komt steeds dichterbij, we gaan wat verder van het raam afzitten. Het klinkt ook al heel heftig.
Ik ben een beetje bang voor mijn zonnepanelen. Ik hoor ze gewoon klapperen. Kunnen die dingen eraf vliegen??
chaoticinternetnerd schreef:
09-02-2020 11:24
Ik moet nog twee uur met het ov naar huis reizen maar ik kan niet goed inschatten of dit veilig is. Ja, het waait hard, maar of het echt niet te doen is weet ik niet.
Als ze rijden is het nog veilig. ;-)
MissMaran schreef:
09-02-2020 11:24
Die wilg naast het huis komt steeds dichterbij, we gaan wat verder van het raam afzitten. Het klinkt ook al heel heftig.
Wilgen vind ik rotbomen met storm, er breekt altijd wel iets af.
Ik zag een van de schuttingen nu al zwaar heen er weer bewegen en de storm is er nog niet eens dus heb man naar buiten gestuurd om de schutting te verstevigen. Wij zitten met de schuttingen aan een parkeerplaats en als het omdondert dan heb ik ruzie met de buren want het is niet gedekt onder de avp. Storm is overmacht.
Als alle zonnepanelen maar vast blijven zitten......
Net een rondje tuin gedaan, alles staat nu binnen of vast. Wat een wind al.
lientje69 schreef:
09-02-2020 11:13
Zit je onder de grond?
Nee. Het was echt zo.
Het is hier, 026, inmiddels ook harder gaan waaien dus ik heb een beetje te vroeg gejuicht net...
Ik was net even naar Appie en op de brug stond best een lekker windje. Als mijn telefoon is opgeladen ga ik terug, om foto's te maken want dat windje in combinatie met de hoge IJssel kan best mooie dramatische beelden opleveren :mrgreen:
Mijn liefje komt vandaag niet thuis. Vlucht gecanceld. :|
lientje69 schreef:
09-02-2020 11:13
Zit je onder de grond?
Hier is het ook heel rustig. Bomen bewegen amper. Vanmorgen waaide het harder.
En ik woon in de buurt van de zee.
Prima te doen op de weg nu nog.
Lady*Voldemort schreef:
09-02-2020 11:35
Ik was net even naar Appie en op de brug stond best een lekker windje. Als mijn telefoon is opgeladen ga ik terug, om foto's te maken want dat windje in combinatie met de hoge IJssel kan best mooie dramatische beelden opleveren :mrgreen:

Die willen we dan wel graag zien natuurlijk.
Noordgroningen.

Stevige wind. Alles wat los-/weg kan waaien naar binnen toe.
Het huis van de buren breekt de wind op het voorhuis.

Ik maak me drukker om de aardbevingsschade dan om stormschade. Stormschade wordt snel weer hersteld...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Case-je schreef:
09-02-2020 11:26
Wilgen vind ik rotbomen met storm, er breekt altijd wel iets af.
Gelukkig is hij nu kaal maar met een herfststorm als ie vol in het blad zit dan ligt de hele wijk vol met takken en bladeren.
Betonrot schreef:
09-02-2020 11:35
Mijn liefje komt vandaag niet thuis. Vlucht gecanceld. :|

Fijn, hoef je je geen zorgen te maken om de landing.
Net gewandeld. Op sommige stukken waaide het heel hard, maar het zonnetje scheen een beetje en de vogeltjes fluiten. So far, so good.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven