Vakantie met jonge kinderen - tips?

09-02-2020 12:33 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

In de mei- en/of zomervakantie wil ik graag met mijn gezin op vakantie. We zijn met z'n vieren. (Peuter en baby worden deze zomer respectievelijk 3 en 1 jaar oud). We hebben zelf geen tent/caravan of iets dergelijks.

Ik zoek dus een camping of vakantiepark dat niet te ver rijden is (of stel ik mij dan aan? :P) en geschikt voor kinderen. Het liefst zonder vliegen te bereiken. Mijn man is niet dol op hitte/strand dus dat valt al af. Ook zijn we beide i.v.m. werk gebonden aan de schoolvakanties.

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer dus vraag ik medemama's om tips:

Heb jij een fantastische vakantiebestemming ontdekt of weet jij een fijne website die het zoeken gemakkelijker maakt?
Ik ontvang graag je tips! (en daarin ben ik vast niet alleen!)

Alvast bedankt! :-D
Niet vliegen
Niet te warm
Niet je eigen tent mee brengen
Niet te ver rijden
Veel wat het niet moet zijn, maar wat wil je juist wél?

In Nederland blijven vind je prima?
Welke mate van luxe / vermaak heb je voor ogen?
Welk budget?
Nijntje* schreef:
09-02-2020 12:43
Niet vliegen
Niet te warm
Niet je eigen tent mee brengen
Niet te ver rijden
Veel wat het niet moet zijn, maar wat wil je juist wél?

In Nederland blijven vind je prima?
Welke mate van luxe / vermaak heb je voor ogen?
Welk budget?
Dat is een heel goed punt :p

Nederland vind ik zeker prima!
Het lijkt me fijn als er een zwembad aanwezig is, en eventueel een speeltuin of iets van een kinderboerderij.

De wereld van vakanties met kinderen is mij echt onbekend, dus ik weet ook niet zo goed wat ik kan verwachten en wat realistisch is. We zijn in ieder geval niet veeleisend. iets in of bij de natuur is fijn.

Budget... max 100 per nacht? We willen minimaal 7 dagen weg, ik denk max. 10

Dank voor je reactie, zet mij ook beter aan het nadenken.
Tsja dan open je toch gewoon de Landal site en kies je er eentje uit? Allemaal kindvriendelijk en niet ver.

Idem voor Vacanselect, Vacansoleil, Yelloh Villages.
Park molenheide
Ik vind landal en centerparcs ook altijd fijn met kleine kindjes maar dan gaan we een weekend.
Huisje op Texel is ook erg leuk
where ever you go, go with your heart
" het gras is groener" is een leuke veilige kindvriendelijke accommodatie

Of etoile dore

Castelwood in biron.
Camping de Flaasbloem van RCN
Ik ga eens neuzen adhv jullie tips! Heel fijn!

(Ik heb gekeken bij center parcs, maar vond ruim 600 euro voor een weekend erg aan de prijs..)
Gewoon iets van Landal , in Winterberg ofzo
Een kinderhuisje op een landal park. Inclusief speelgoed, scheelt weer slepen.

En bij sommige parken heb je 4persoons-kinderhuisjes die een extra babykamer hebben, waar al een ledikant en commode voor de jongste in staat (bijv. Aelderholt of Stroombroek).
Hof van Saksen van Landal. Zijn we ook heen geweest toen de kinderen dezelfde leeftijd hadden.
Er zijn buiten de meeste huisjes een speeltuintje en sowieso is er een meer met strandje en leuke speelgelegenheden. Er is ook een binnenspeeltuin, zwembad en een trampoline-park.

De huisjes zelf zijn heel kindvriendelijk en leuk ingericht en zeer netjes. Voor de dreumes een goed ledikant en in de 'kinderboerderij' woning zit een hoogslaper in een huisje, kan een kind niet uitvallen.

Ik raad dit park altijd iedereen met kleine kinderen aan. Zo leuk en zo goed ingericht voor jonge gezinnen.

https://www.hofvansaksen.nl/resort
landal

ook Duitsland , Eifel , moezel is mooi
Ik raad het Hof van Saksen juist altijd af voor mensen met kinderen van die leeftijd ;-)

Op elk ander park kan je met die leeftijd nog prima terecht, en het is meestal stukken goedkoper. Het Hof bewaren we wel voor als de kinderen echt kunnen zwemmen en wensen beginnen te hebben. :)
Als ik jullie wensen zo lees dan zou ik gewoon een accommodatie huren op camping de berenkuil
Berenkuil in Grolloo. Hebben verhuur (sta caravans, huisjes), mooie binnenspeeltuin, enorm veel speeltuintjes op terrein zelf. Het park is autovrij.
Super leuk animatie team.
Geen binnenzwembad.
In de omgeving is veel te doen.
Er zijn echt tig vakantieparken in Nederland die aan je eisen voldoen, ik zou lekker rondneuzen en dan beginnen met de websites van RCN, De Roompot en Landal en kijken welke locatie je zelf leuk vindt. Met zulke jonge kinderen is een kleinschalig park met een bescheiden zwembad en speeltuin al genoeg. Het is fijn als er een dorp met grote supermarkt in de buurt is zodat je niet aangewezen bent op de kampwinkel, en eventueel een indoorspeeltuin voor regenachtige dagen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zie het al, Landal is populair voor onze doelgroep :)

Nog specifieke parken die er bovenuit springen qua prijs/ kwaliteit verhouding?
https://www.nommerlayen-ec.lu/nl/europa ... layen.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Glamping in de Ardennen boeken via vakantieveilingen? Wij hebben met dreumes een topweek gehad voor amper 100 euro. En een ruime gemeubileerde 4 persoonstent in mooie natuur. Pootje baden kon in het beekje dat langs de camping liep, maar geen tropische zwemparadijzen of animatieteams. Je hebt wel mooie grotten, dierenparken en plopsaland in de buurt.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Wij gaan naar camping Lolotte met ons zoontje van dan 2,5 jaar. Ligt op de grens van Overijssel/Gelderland en is een echte kindercamping. Je kan er ingerichte tenten huren. Het is wel een camping waarbij je kind gegarandeerd de hele dag onder de modder zit, dus daar moet je tegen kunnen. :proud:
Europarks hommelheide heeft ook alles wat je zoekt. Overzichtelijk binnenbad, indien mooi weer een buitenspeelzwembad voor de kleintjes.
Kinderboerderij, speeltuintjes en animatie.
Nieuwe frisse schone huisjes.
Marveld in Groenlo! Superveel te doen voor kleintjes. Er zijn stacaravans en huisjes voor verschillende budgetten.
Zandstuve in Hardenberg (collega is daar erg enthousiast over, zelf nooit geweest).

Een waddeneiland.

De Veluwe.

Hof van Saksen raad ik juist niet aan met zulke kleine kinderen. In verhouding echt veel te duur, met wat zulke jonge kinderen daar kunnen doen. Als kinderen ouder zijn en zelf dingen kunnen ondernemen is het super leuk. Kunnen ze het grote zwembad in, bij de plas spelen, trampoline springen, hout bewerken etc. En is er in de omgeving ook veel te doen.
Camping Ons buiten in Zeeland
Landalpark Orveltemarke in Drenthe
Zijn ons beide goed bevallen met kleine kinderen. Mooi peuterbad, speeltuintjes en genoeg te doen voor kleine kinderen in de buurt.
Stephanie-88 schreef:
09-02-2020 13:03
Ik ga eens neuzen adhv jullie tips! Heel fijn!

(Ik heb gekeken bij center parcs, maar vond ruim 600 euro voor een weekend erg aan de prijs..)
Mocht je wel interesse hebben in CenterParcs, op www.centerparcs.nl/babybox2019 kan je met korting boeken ☺️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven