Storm Ciara

06-02-2020 14:01 1338 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/binnenland/de-storm-k ... ~aadf4299/

Gaan we weer.
Er zijn weinig weersomstandigheden waar ik meer bang voor ben dan voor harde wind. Ik moet alle dagen de weg op in verband met werk en ik heb een kleine auto. En stuiter over de weg. Ik vind wind naar.
anoniem_394873 wijzigde dit bericht op 09-02-2020 12:30
0.66% gewijzigd
pamelacourson schreef:
10-02-2020 10:54
Het waait nu nog steeds keihard. Ben er nu wel klaar mee.
Ja ik ben er ook helemaal klaar mee @( . Harde rukwinden momenteel hier :|
Voor iedereen een groene tuin
Hier ook nog steeds harde rukwinden. Wilde op de fiets boodschappen doen maar mooi dat ik dat niet doe. Heb wat uit de vriezer geplukt. Woon in Zeeland tegen de Belgische grens.
Niemand is onmisbaar
Zelfde hier in Belgisch limburg.
Life is short. Eat dessert first.
Dubbeljus schreef:
10-02-2020 10:11
Ook als je iets spannend vindt kan je prima rijden. Des te dapperder!
Grootste probleem is vooral de overige weggebruikers. Over mezelf en mijn rijvaardigheden maak ik me minder zorgen.

Ik ben inmiddels gearriveerd, even wat drinken en dan terug. Veel woei.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
10-02-2020 11:12
Grootste probleem is vooral de overige weggebruikers. Over mezelf en mijn rijvaardigheden maak ik me minder zorgen.

Ik ben inmiddels gearriveerd, even wat drinken en dan terug. Veel woei.
Woei maar niet weg dan.
I like being a mess. It's who I am.
Madrid87 schreef:
10-02-2020 10:16
Holy shit, mijn schoorsteen zit los en ik kijk via een gaatje zo naar buiten. Zal wel een dakpan weg zijn. Gauw de woningbouw bellen. Ik vond het al zo fris boven. :O

:O
Hoop dat ze snel komen én dat het niet gaat regenen!!

Hier staat alles nog op zijn plek en zitten de pannen op het dak.
De autodeur kon ik nog net op tijd vastpakken voordat ie tegen een andere auto klapte.
Mijn tandarts zit op een hoek waar de wind je nu gewoon naar binnen waait en de baliemedewerker zit precies in die tocht als de deur open gaat. Die had dus een dubbele sjaal omgedaan tegen de kou.

Het vogelhuisje is wel omgevallen, die was al een beetje gammel maar nu moet ik 'm echt gaan maken. Komend weekend een klusje dus!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Nou zo te lezen mazzel gehad hier in Gelderland.
Niks stuk en het waait wel maar niet zo hard, maar ik ga voor de zekerheid straks lopen naar kantoor.
Oww trouwens er is wel iets stuk, er is net een plank afgebroken van het balkontafeltje, doordat het nat was maar goed dat is niet zo erg... ;)

Heb trouwens vanmorgen ook mn dak maar even gecheckt maar zo ver ik het kan zien, half uit de veluwramen hangend, is het allemaal in orde.
Ik hoop dat de schade bij jullie ook gering is.
hier verder bij mij thuis geen schade, wel net even met de auto onderweg geweest en hier en daar liggen er bomen om. Van een paar boerderijen onderweg lagen er wat dakpannen af. Maar geen grote dingen gelukkig.
Oeps heb me er wel wat op verkeken geloof ik.. Ik loop nu naar kantoor, beter gezegd ik waai naar kantoor want het waait nog behoorlijk zo nu en dan...
Ik las hier in een ander topic dat er een heimachine in een paar huizen is gevallen in Rotterdam :(
yette schreef:
10-02-2020 12:18
Ik las hier in een ander topic dat er een heimachine in een paar huizen is gevallen in Rotterdam :(
Ja ik hoorde het net op het nieuws inderdaad.. :(
Het lijkt vandaag erger dan gisteren 🤔
PimPom schreef:
10-02-2020 11:35
:O
Hoop dat ze snel komen én dat het niet gaat regenen!!

Hier staat alles nog op zijn plek en zitten de pannen op het dak.
De autodeur kon ik nog net op tijd vastpakken voordat ie tegen een andere auto klapte.
Mijn tandarts zit op een hoek waar de wind je nu gewoon naar binnen waait en de baliemedewerker zit precies in die tocht als de deur open gaat. Die had dus een dubbele sjaal omgedaan tegen de kou.

Het vogelhuisje is wel omgevallen, die was al een beetje gammel maar nu moet ik 'm echt gaan maken. Komend weekend een klusje dus!
Nou ze zouden pas ergens deze week komen zei die vrouw aan de telefoon en ik zou vooraf nog gebeld worden voor ze kwamen, kom ik net uit de sportschool stond er een busje voor mijn deur. Waren ze er al! Ik was dus echt net op tijd thuis. Maar goed ook want het probleem zit in mijn huis en niet op het dak. Er was geen dakpan weg, maar de uitlaat pijp was losgeraakt en verschoven. Die hebben ze nu weer omlaag getrokken en goed vast gezet. Maar goed ook want hij hing gevaarlijk hoog en kon zo losschieten.
Ik ben echt zo blij dat ze al geweest zijn. Is het in elk geval opgelost. Ze hadden het enorm druk want het aantal meldingen was heel hoog.
Het kan in elk geval weer met een gerust hart gaan regenen nu. Ik zit droog. :P
Droom19 schreef:
10-02-2020 12:27
Het lijkt vandaag erger dan gisteren 🤔

Die indruk heb ik ook ja. Vannacht ging het ook behoorlijk tekeer hier.
Solomio schreef:
10-02-2020 05:40
Dus je ging met de auto, maar terug met de trein? :blond:
Auto was niet mijn auto en niet meer aanwezig voor de terugweg. Ik schreef het expres een beetje vaag alleen het staat er wel gek ja nu ik het terug lees. :shame:
Ik ben er wel klaar mee maar ons wacht nog 2 dagen windkracht 7, het is de herrie die het irritant maakt.
eenhoornn schreef:
10-02-2020 10:51
Ik ben nu onderweg naar het vliegveld mét vliegangst en ik probeer maar te relativeren dat als er gisteren nog vliegtuigen vlogen, dit vandaag zeker ook kan!
Opstijgen is niet hetzelfde als landen, gelukkig voor jou, opstijgen gaat met zo'n snelheid dat je er minder van merkt dan bij landen, ik weet niet waar je heen moet maar als het binnen Europa is vliegen ze waarschijnlijk ook hoger dan normaal, turbulentie is duur en irritant vliegen (ook voor de piloten). Sterkte hoor, onthoudt dat die dingen echt wel in de lucht blijven en piloten nooit gekke risico's nemen.
De wind lijkt voorlopig nog wel aan te houden, in ieder geval tot donderdag. Het weekend lijkt op dit moment weer stormachtig te worden. Echter is het nu pas maandag, dus kan nog veranderen.

Alles is hier lekker schoongewaaid.
Hier nog steeds veel wind en ook al twee hagelbuien gehad vandaag
Dahlia74 schreef:
10-02-2020 14:14
De wind lijkt voorlopig nog wel aan te houden, in ieder geval tot donderdag. Het weekend lijkt op dit moment weer stormachtig te worden. Echter is het nu pas maandag, dus kan nog veranderen.

Alles is hier lekker schoongewaaid.
Schoongewaaid? Hier ligt het vol takken, bladeren en vooral heel veel zand. Het blijft trouwens doorgaan vandaag. Ik hoop echt dat het morgen iets minder is.
Die liggen hier inderdaad op een hoop, wel zo makkelijk ;-).
Dahlia74 schreef:
10-02-2020 14:26
Die liggen hier inderdaad op een hoop, wel zo makkelijk ;-).
Lijkt me heerlijk. :proud:
Ik ben vanmorgen op de fiets weg geweest maar het was nog behoorlijk uitkijken. Vooral voor van die verraderlijke rukwinden uit zijstraatjes. Ik moest mijn stuur stevig vast houden om niet onderuit te gaan.
Madrid87 schreef:
10-02-2020 13:07
Nou ze zouden pas ergens deze week komen zei die vrouw aan de telefoon en ik zou vooraf nog gebeld worden voor ze kwamen, kom ik net uit de sportschool stond er een busje voor mijn deur. Waren ze er al! Ik was dus echt net op tijd thuis. Maar goed ook want het probleem zit in mijn huis en niet op het dak. Er was geen dakpan weg, maar de uitlaat pijp was losgeraakt en verschoven. Die hebben ze nu weer omlaag getrokken en goed vast gezet. Maar goed ook want hij hing gevaarlijk hoog en kon zo losschieten.
Ik ben echt zo blij dat ze al geweest zijn. Is het in elk geval opgelost. Ze hadden het enorm druk want het aantal meldingen was heel hoog.
Het kan in elk geval weer met een gerust hart gaan regenen nu. Ik zit droog. :P

Wat fijn dat ze er zo snel bij waren! :high5:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Die buien kunnen nog verraderlijk zijn. Moet tijdens de windvlagen echt goed mijn stuur vasthouden, zo hard gaat het.
Er zijn ook nogal wat bomen omgevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven