Wonen regio Terneuzen

10-02-2020 22:43 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren om in Zeeuws Vlaanderen te gaan wonen. Mijn voorkeur ligt op dit moment bij Terneuzen, omdat dat dat het makkelijkst bereikbaar lijkt en er nog wel wat voorzieningen zijn.

Ik ben een hoogopgeleide dertiger, single en heb gemerkt dat in die regio er veel meer banen én betaalbare huizen zijn. Er is mij al een baan aanbod gedaan.

Nu vraag ik mij hoe het is om daar te leven. Ik houd erg van de natuur, maar ook van gezelligheid en bijvoorbeeld af en toe een drankje doen. Weten jullie wat de goede wijken zijn in Terneuzen en waar moet ik echt niet willen wonen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het oriënteren, zodat ik hopelijk de goede keuze maak!
Haha ik moet best een beetje lachen om sommige reacties. Ik en man zij beide hoogopgeleid en nu eind de 20. We hebben in verschillende grote steden gewoond (ivm studie) en zijn nu bezig om terug te verhuizen naar terneuzen. Het klopt dat je verder verwijderd bent van de rest van Nederland maar wij houden van de rust en zoeken liever de drukte op. Wat betreft de tol van de Westerscheldetunnel, ja dat is zeker jammer. Iedereen kan een t-tag aanvragen waardoor de tol 3 euro is ipv 5. Als je voor je werk door de tunnel moet krijg je dit (vrijwel) altijd vergoed.

Zeeuws-Vlaanderen heeft erg mooie stranden zoals bijvoorbeeld in Cadzand.

Qua gezelligheid ligt het wat meer verspreid. Je hebt verschillende goede restaurants maar deze liggen verspreid door terneuzen en omliggende dorpen. In het centrum van terneuzen verdwijnen wel steeds meer (kleding) winkels, net als in de rest van Nederland. Een drankje doen is altijd wel mogelijk maar het is inderdaad wel zo dat het doordeweeks in het centrum van terneuzen al vroeg uitgestorven is.

Om echt een middag te winkelen kun je terecht in Goes of Middelburg. En als je echt een hele dag wil winkelen sta je in ruim een half uur in Antwerpen of Gent. Maar in Breda sta je eigenlijk ook in ruim een uur.

Qua kerkelijke gemeenschap. Die is er wel maar voor mijn gevoel niet anders als in andere steden. Je kunt in Terneuzen en de meeste omliggende dorpen gewoon op zondag je auto wassen als je dat wilt ;). Er zijn wel enkele dorpjes waar de kerk een meer centrale rol heeft.

Werkgelegenheid in de zorg, onderwijs, ict zijn er meer dan genoeg. Verder heb je grote fabrieken waar ze ook altijd mensen zoeken zoals Dow, Yara etc.

Leuk om te wonen: terneuzen, hier zijn net wat meer voorzieningen en ligt centraler. In Hulst heb je leuke terrassen en ook voorzieningen. Axel, groter dorp met voorzieningen om 10 minuten van terneuzen.
Hoek ligt dicht bij terneuzen en je staat vlug in de rest van Nederland

In Terneuzen zijn er eigenlijk weinig buurten waar je onprettig woont. Er zijn een aantal buurten minder populair maar het ligt voor een groot deel ook aan hoe je zelf bent en wat voor contact je met je buren wilt.
Petitefleur87 schreef:
11-02-2020 09:28
Fijn, al zoveel reacties! Ik ben van origine Zeeuwse en kom uit Middelburg, woon al wel meer dan 14 jaar in Brabant.

Mijn idee bij het sollicitatiegesprek was inderdaad ook dat het wat gemoedelijker is. Ik vind Walcheren ergens toch nog wat te druk en nog best wel reisafstand naar Z-V. De functie houdt waarschijnlijk in dat ik het hele gebied door moet rijden. En dan is Vlissingen-Sluis een hele afstand met de auto.

Ik maak gemakkelijk contact en dacht ook aan de Vlaamse Bourgondische levensstijl, zoals in Brabant. Ik wil het echter niet romantiseren. Zelf zou ik graag in de buurt van het strand willen wonen, maar dan is Terneuzen volgens mij ook niet superdicht bij het strand ?

Heb hiervoor lang in Breda gewoond, wat ik ook een hele leuke stad vind!

Sjezus, Terneuzen is zowat op het strand.
Is je Google misschien stuk?
What have we done....
Superdicht bij het strand is voor mij 10 minuten op de fiets 😉
Ik ben ook een Zeeuwse, maar zou echt nooit in Zeeuws Vlaanderen willen wonen
Maar dan nog eerder Hulst dan Terneuzen, Hulst is een klein stadje, best gezellig en helemaal op België/Gent/Antwerpen gericht

Loop eens een keer door de binnenstad van Terneuzen en je bent genezen
Snap trouwens niet als je overweegt ergens te gaan wonen dat je niet eens weet dat Terneuzen aan de Westerschelde ligt...
pearle schreef:
11-02-2020 10:51

Snap trouwens niet als je overweegt ergens te gaan wonen dat je niet eens weet dat Terneuzen aan de Westerschelde ligt...
Waar staat dat ze niet weet dat Terneuzen aan de Westerschelde ligt? Ze heeft het over het strand, ik noem de Westerschelde geen strand. Voor een ‘mooi’ stukje strand moet je toch al voorbij Breskens zijn. (Cadzand?) En daar fiets je niet even snel naar toe.
Sophie125 schreef:
11-02-2020 09:39
Haha ik moet best een beetje lachen om sommige reacties. Ik en man zij beide hoogopgeleid en nu eind de 20. We hebben in verschillende grote steden gewoond (ivm studie) en zijn nu bezig om terug te verhuizen naar terneuzen. Het klopt dat je verder verwijderd bent van de rest van Nederland maar wij houden van de rust en zoeken liever de drukte op. Wat betreft de tol van de Westerscheldetunnel, ja dat is zeker jammer. Iedereen kan een t-tag aanvragen waardoor de tol 3 euro is ipv 5. Als je voor je werk door de tunnel moet krijg je dit (vrijwel) altijd vergoed.

Zeeuws-Vlaanderen heeft erg mooie stranden zoals bijvoorbeeld in Cadzand.

Qua gezelligheid ligt het wat meer verspreid. Je hebt verschillende goede restaurants maar deze liggen verspreid door terneuzen en omliggende dorpen. In het centrum van terneuzen verdwijnen wel steeds meer (kleding) winkels, net als in de rest van Nederland. Een drankje doen is altijd wel mogelijk maar het is inderdaad wel zo dat het doordeweeks in het centrum van terneuzen al vroeg uitgestorven is.

Om echt een middag te winkelen kun je terecht in Goes of Middelburg. En als je echt een hele dag wil winkelen sta je in ruim een half uur in Antwerpen of Gent. Maar in Breda sta je eigenlijk ook in ruim een uur.

Qua kerkelijke gemeenschap. Die is er wel maar voor mijn gevoel niet anders als in andere steden. Je kunt in Terneuzen en de meeste omliggende dorpen gewoon op zondag je auto wassen als je dat wilt ;). Er zijn wel enkele dorpjes waar de kerk een meer centrale rol heeft.

Werkgelegenheid in de zorg, onderwijs, ict zijn er meer dan genoeg. Verder heb je grote fabrieken waar ze ook altijd mensen zoeken zoals Dow, Yara etc.

Leuk om te wonen: terneuzen, hier zijn net wat meer voorzieningen en ligt centraler. In Hulst heb je leuke terrassen en ook voorzieningen. Axel, groter dorp met voorzieningen om 10 minuten van terneuzen.
Hoek ligt dicht bij terneuzen en je staat vlug in de rest van Nederland

In Terneuzen zijn er eigenlijk weinig buurten waar je onprettig woont. Er zijn een aantal buurten minder populair maar het ligt voor een groot deel ook aan hoe je zelf bent en wat voor contact je met je buren wilt.

Waar moet je om lachen dan? :)
herfstappeltaart schreef:
11-02-2020 11:22
Waar moet je om lachen dan? :)
Het beeld van het oneindige niets met vele tokkies haha :)
Sophie125 schreef:
11-02-2020 11:41
Inderdaad. En hoezo veel tokkies?
Sophie125 schreef:
11-02-2020 11:41

O ja. Dat van die tokkies deel ik niet hoor.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 13:53
57.16% gewijzigd
Persoonlijk vind ik dat je Z-V niet met Walcheren kunt vergelijken. Z-V vind ik saai en lelijk op een paar kleine uitzonderingen na. Terneuzen is een saaie stad zonder sfeer of charme. Omliggende dorpjes vind ik ook niks voorstellen. Ben een keer in Sluiskil geweest, daar wil je nog niet dood gevonden worden.
Middelburg en Goes en omliggende dorpjes hebben zo veel meer charme en uitstraling. Vlissingen heeft een mooie kust en redelijk strand maar vind ik verder een vreselijke stad. Volgens mij ook best veel criminaliteit daar?
Voordelen van ZV zijn dan weer wel dat het er niet druk is en geen files. En dichtbij België. (Hoewel dat voor mij geen voordeel zou zijn)
11-02-2020 11:47
O ja. Dat van die tokkies deel ik niet hoor. Ik woon al heel mijn leven in Zeeland en ben goed bekend met ZV en Walcheren. Mijn opa en oma kwamen uit Terneuzen dus daar ben ik vaak geweest.
Ik vind Zeeuws-Vlaanderen wel erg uitgestrekt en leeg, maar dat kan ook zijn charme hebben. Zelf ben ik meer gecharmeerd van Walcheren. Ik vind het daar (vooral in de zomer) gezelliger. ZV heeft wel makkelijk toegang tot België. Da's ook weer een voordeel.
Terneuzen zelf vind ik niet veel aan. Sluis en Hulst zijn wel leuk, maar klein.
Ik woon ook mijn hele leven in Zeeland, maar ik vind Terneuzen echt niets, vergeleken bij Walcheren.
Heel ongezellig.
Doubletree20 schreef:
11-02-2020 12:00
Persoonlijk vind ik dat je Z-V niet met Walcheren kunt vergelijken. Z-V vind ik saai en lelijk op een paar kleine uitzonderingen na. Terneuzen is een saaie stad zonder sfeer of charme. Omliggende dorpjes vind ik ook niks voorstellen. Ben een keer in Sluiskil geweest, daar wil je nog niet dood gevonden worden.
Middelburg en Goes en omliggende dorpjes hebben zo veel meer charme en uitstraling. Vlissingen heeft een mooie kust en redelijk strand maar vind ik verder een vreselijke stad. Volgens mij ook best veel criminaliteit daar?
Voordelen van ZV zijn dan weer wel dat het er niet druk is en geen files. En dichtbij België. (Hoewel dat voor mij geen voordeel zou zijn)

Goes is geen Walcheren hè :idee: (Zuid-Beveland)

De binnenstad van Vlissingen is inderdaad niet veel aan. De boulevard daarentegen is leuk en lang. Zoals gezegd: de beloodsing van de grote schepen is leuk om naar te kijken en de stranden zijn best oké.
Qua criminaliteit valt het allemaal wel mee. Het is een arbeidersstad, een havenstad. Vlissingen is geen rijke gemeente zullen we maar zeggen. (sterker nog: failliet verklaard).
11-02-2020 12:13
Goes is geen Walcheren hè :idee: (Zuid-Beveland)
Je hebt gelijk, ik kan die ‘eilanden’ daar niet uit elkaar houden hoor. Weet alleen dat ZV tegen België aan ligt en ik dat het lelijkste stukje van Zeeland vind :-D
Doubletree20 schreef:
11-02-2020 13:39
Je hebt gelijk, ik kan die ‘eilanden’ daar niet uit elkaar houden hoor. Weet alleen dat ZV tegen België aan ligt en ik dat het lelijkste stukje van Zeeland vind :-D
Maakt niet uit, ik kan de Waddeneilanden ook nooit uit elkaar houden ;-)

Ik weet zelf niet wat ik het lelijkste stukje zeeland vind: Zeeuws Vlaanderen of Noord Beveland. Eigenlijk is Noord Beveland nog doodser
wij wonen in Middelburg, leuk stadje, gezellig, niet groot wel groot genoeg om nog een stadje te zijn ;) vriend werkt in Terneuzen, is goed te doen op en neer. Wel net wat minder uithoek dan Zeeuws Vlaanderen ;) kom van oorsprong niet uit Zeeland, maar heb inmiddels een leuk sociaal leven.
Zo zie je maar, allemaal Zeeuwen die het meest houden van hun eigen stukje Zeeland :-D
Sophie125 schreef:
11-02-2020 14:48
Zo zie je maar, allemaal Zeeuwen die het meest houden van hun eigen stukje Zeeland :-D

:-D
Doubletree20 schreef:
11-02-2020 13:39

Snap ik hoor, zou ik ook niet kunnen als ik hier niet woonde. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven