Wonen regio Terneuzen

10-02-2020 22:43 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren om in Zeeuws Vlaanderen te gaan wonen. Mijn voorkeur ligt op dit moment bij Terneuzen, omdat dat dat het makkelijkst bereikbaar lijkt en er nog wel wat voorzieningen zijn.

Ik ben een hoogopgeleide dertiger, single en heb gemerkt dat in die regio er veel meer banen én betaalbare huizen zijn. Er is mij al een baan aanbod gedaan.

Nu vraag ik mij hoe het is om daar te leven. Ik houd erg van de natuur, maar ook van gezelligheid en bijvoorbeeld af en toe een drankje doen. Weten jullie wat de goede wijken zijn in Terneuzen en waar moet ik echt niet willen wonen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het oriënteren, zodat ik hopelijk de goede keuze maak!
In Zeeuws Vlaanderen is alleen het oneindige niets...
Goedkoop wonen, dat wel.
What have we done....
Je kunt je voor de gezelligheid en levendigheid prima richten op Antwerpen.
Zelf zou ik er niet voor kiezen om in terneuzen zelf te gaan wonen.
Mocht dat wel willen zou ik voor Othene, Zeldenrust of Oudevaart kiezen.

Eventueel zou je ook een van de kernen kunnen overwegen Hoek en/of Zaamslag.
Beiden liggen op 6 km van Terneuzen en hebben alle voorzieningen.

Kernen en wijken om te vermijden: Triniteit, Java/binnenstad, Lievenspolder, Sluiskil en Sas van Gent (vooral die laatste).

Voor de natuur dat ligt eraan wat je wilt wil je strand of bos en in Terneuzen zelf kan je wandelen op de zeedijk, waar je ook de westbeer hebt (restaurant met uitzicht op de westerschelde waar de scheepvaart vrijkort langsvaart).

En Antwerpen en Gent daar sta je met de auto zo (45 minuten en 35 minuten). Dat is waarschijnlijk ook de reden dat steeds meer Belgen er voor kiezen om in Zeeuws-Vlaanderen te gaan wonen, omdat de huizen betaalbaar zijn.
Als je gezellig wil wonen, moet je sowieso Terneuzen vermijden. Eigenlijk bijna alles daar trouwens. Kun je nog het beste in Hulst gaan zitten.
Pff ik vind die omgeving erg traditioneel. Terneuzen zelf weet ik niet zo, maar elk dorp eromheen is in mijn beleving iedereen met 30 allang getrouwd en met kinderen. En ook nog eens erg van de ons kent ons en ga jij wel naar de kerk. Mijn keuze zou het niet zijn...
Wij zijn vanuit de stad ook naar Z-VL verhuisd en werken beiden in Be. Wel heel bewuste keuze om rustig te gaan wonen (we wonen in een dorp). Geen moment spijt, maar veel van mijn vrienden zouden dit nooit willen.
Het enige nadeel vind ik wel de bereikbaar naar de rest van Nederland, je bent gewoon altijd lang onderweg.
Terneuzen vind ik persoonlijk niet zo leuk, maar je hebt er wel veel voorzieningen in vergelijking met de rest van Z - Vl, maar ook een btje tokkies
De Marine wil niet naar Terneuzen omdat er geen hol te doen is, en geen werk voor partners
Misschien zie jij het wat te rooskleurig?
lilalinda schreef:
11-02-2020 07:11
De Marine wil niet naar Terneuzen omdat er geen hol te doen is, en geen werk voor partners

Mariniers. Vlissingen.
Ik vind Terneuzen echt heerlijk.
Vroeger in niet heel grote steden gewoond in Brabant maar ik ervaar hier veel meer rust en vriendelijkheid. Minder gejaagd.
Wel is het zo dat het na 10 uur in de wijken gewoon doods is. Waar er in mijn oude woonplaats altijd mensen waren kom je hier zelden dan iemand tegen.
Uitgaan weet ik niet goed. Zijn wel wat gelegenheden waar ik mensen over hoor. Ligt eraan denk ik wat voor uitgaander je bent.
Verder is er gewoon het meeste wel, ziekenhuis, bios, ruim voldoende supermarkten, sportclubs etc.

Enige wat ik hier mis is een flink bos. Ook stelt het winkelen niet heel veel voor maar voor een dagje stad ga ik gewoon naar Goes..
En je moet er inderdaad even aan wennen dat de rest van Nederland wat langer rijden is.

Binnenstad moet je trouwens echt niet gaan wonen.😉
hoi, leuk dat je je oriënteert.
ik zou zelf niet in de bomenbuurt van tnz willen wonen.
wellicht kun.je bij evt baan vragen of de werkgever helpt bij zoeken van woning.
openbaar vervoer is niet best, iedereen heeft hier dan ook een auto.
Het eerdere bericht over ons kent ons , herken ik deels.. het stukje van welke kerk ben je vind ik absoluut niet meer van toepassing.
qua integratie, zorg dat je bij een sportclub gaat of iets van muziek. Leer je snel mensen kennen.
shoppen doe ik in Gent of mburg, tnz is wat mij betreft meer voor het noodzakelijke zoals even naar de Hema gaan.
succes met je orientatie.
waar woon je nu?
lilalinda schreef:
Ik weet niet hoor dat gaat over Vlissingen.

Maar nee Terneuzen is niets.
Veel tokkies
Niks zo dodelijk saai als zeeuws-vlaanderen. Maar dat is mijn mening.
Geen mooie stranden en bossen. Wat iemand al eerder zei,eindeloze stilte en saaiheid.
Ga in Middelburg wonen,aan de goede kant zakmahzegge,en ga in Terneuzen werken. Half uurtje en je bent er.
Op Walcheren mooie natuur en stranden zoveel als je kunt kiezen. In de zomer de gezelligheid van de toeristen,kroegen en evenementen. In de winter de stilte en rust.
Terneuzen heeft op mij een troosteloze indruk achter gelaten.
Het reiskennisje die ik daar opzocht had het er ook over dat er veel drugs langs die route binnenkomt/uitgaat. Kaal, geen bossen. Altijd die verrekte toltunnel met ook nog 'ns trajectcontrole.
Ik ben zelf een Zeeuw en ben eerlijk gezegd niet heel erg weg van Zeeuws-Vlaanderen. Het ligt er een beetje aan wat je zoekt. Rust en ruimte is er heel veel. Je kunt er voor een redelijke prijs een huis kopen.

Terneuzen vind ik zelf een stadje zonder sfeer, maar dat is persoonlijk. Ik kom er al jaren nooit meer. Wat betreft het kerkelijke gedeelte: dat is niet van toepassing hoor in ZV.

Je kunt in Terneuzen wel prima terecht voor je normale boodschappen zoals Hema en supermarkten.
Sportclubs e.d. weet ik niet, maar kun je googelen.

Groot voordeel is wel dat je snel in België bent. Antwerpen is een leuke stad om te winkelen en uit eten te gaan.

Succes!
flame80 schreef:
11-02-2020 08:24
Niks zo dodelijk saai als zeeuws-vlaanderen. Maar dat is mijn mening.
Geen mooie stranden en bossen. Wat iemand al eerder zei,eindeloze stilte en saaiheid.
Ga in Middelburg wonen,aan de goede kant zakmahzegge,en ga in Terneuzen werken. Half uurtje en je bent er.
Op Walcheren mooie natuur en stranden zoveel als je kunt kiezen. In de zomer de gezelligheid van de toeristen,kroegen en evenementen. In de winter de stilte en rust.

Helemaal eens!
Vlad79 schreef:
11-02-2020 03:19
En Antwerpen en Gent daar sta je met de auto zo (45 minuten en 35 minuten). Dat is waarschijnlijk ook de reden dat steeds meer Belgen er voor kiezen om in Zeeuws-Vlaanderen te gaan wonen, omdat de huizen betaalbaar zijn.
Antwerpen 45 minuten alleen als er geen file is. Da's bijna nooit meer het geval tegenwoordig.
Ik woon zelf ten zuiden van Antwerpen (tussen Antwerpen en Mechelen) en heb 3 jaar gewerkt de haven, vlakbij Hulst (10 minuten rijden), was regelmatig 1,5 a 2 uur onderweg om naar huis te komen, en vanaf dat ik de ring van Antwerpen verlaat is dat nog 20 minuten
Mijn Schoonzus woont er. Iedere keer tol betalen als je in/uit Terneuzen wil. Nu krijg je wel geloof ik een pas voor korting wat ik heb begrepen. Maar ook zij wil weg uit Terneuzen. Vlissingen zou ik eerder voor gaan of Middelburg.
''Geen woorden maar daden''
Honingbloesem schreef:
11-02-2020 08:35
Mijn Schoonzus woont er. Iedere keer tol betalen als je in/uit Terneuzen wil. Nu krijg je wel geloof ik een pas voor korting wat ik heb begrepen. Maar ook zij wil weg uit Terneuzen. Vlissingen zou ik eerder voor gaan of Middelburg.

Walcheren is sowieso veel leuker. Zoals gezegd: prachtige stranden en duinen, leuke steden als Middelburg. Vlissingen heeft een wat mindere binnenstad maar weer wel een mooie boulevard en de attractie van het beloodsen van de schepen. Komen elk jaar veel toeristen op af. Domburg, Veere, Zoutelande, Westkapelle, allemaal erg gezellig in de zomer. Domburg en Oostkapelle hebben mooie bossen.
Die Westerscheldetunnel is inderdaad een vervelend iets omdat je moet betalen (5 euro enkeltje), maar de verbinding is wel snel en goed. Stukken sneller dan de veerpont vroeger.
Herftappeltaart, klopt! De tunnel is snel, heb ook nog over gevaren met de boot, was wel leuk maar koste je wel veel meer tijd. De boulevard in Vlissingen is de langste en mooiste.
''Geen woorden maar daden''
Als je ergens in Zeeland gaat zitten aan de grens met West Brabant, daar kun je ook goedkoop vrijstaand wonen. Bovendien ben je vanuit daar best snel in Vlissingen/Middelburg, maar ook in Breda of Rotterdam.
lilalinda schreef:

Beetje jammer dit.
What have we done....
Fijn, al zoveel reacties! Ik ben van origine Zeeuwse en kom uit Middelburg, woon al wel meer dan 14 jaar in Brabant.

Mijn idee bij het sollicitatiegesprek was inderdaad ook dat het wat gemoedelijker is. Ik vind Walcheren ergens toch nog wat te druk en nog best wel reisafstand naar Z-V. De functie houdt waarschijnlijk in dat ik het hele gebied door moet rijden. En dan is Vlissingen-Sluis een hele afstand met de auto.

Ik maak gemakkelijk contact en dacht ook aan de Vlaamse Bourgondische levensstijl, zoals in Brabant. Ik wil het echter niet romantiseren. Zelf zou ik graag in de buurt van het strand willen wonen, maar dan is Terneuzen volgens mij ook niet superdicht bij het strand ?

Heb hiervoor lang in Breda gewoond, wat ik ook een hele leuke stad vind!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven