Valentijnsdag 2020

11-02-2020 14:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
De meest commerciële dag (mijn mening) van het jaar staat weer voor de deur, Valentijnsdag.

Doe jij hier aan? Zo ja, hoe dan? Met cadeaus of ga je iets leuks doen?

En zo niet, waarom niet?

Wij (partner en ik) hebben tot nu toe elke Valentijnsdag sinds we samen zijn, aan ons voorbij laten gaan. Want "elke dag is Valentijnsdag" en wij zijn van mening dat het vooral de winkels/horeca zijn die echt iets aan deze dag hebben.
Maar goed, dit jaar besloten om samen uiteten te gaan, komt meer omdat het dit jaar op vrijdagavond valt. Onze eerste Valentijnsdag dus.
anoniem_394845 wijzigde dit bericht op 11-02-2020 14:04
1.51% gewijzigd
Ik werk die dag. Verder geen plannen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Nee joh, 30 jaar getrouwd, we zijn al blij dat we elkaar niet dagelijks de tent uitvechten :hello:
ik geef mn bek ook maar een douw
Wij latten en hebben op Valentijn allebei onze eigen kinderen thuis. Afgelopen weekend waren er geen kinderen (en die weekends zijn zeer uitzonderlijk) dus zijn we gaan uit eten en hebben we privé wellness gedaan. Dat was ons valentijncadeau aan elkaar ipv dat geld te spenderen aan te dure bloemen en drank voor hem.

Donderdagavond komt mijn vriend wel nog bij ons eten (zoals elke donderdag) en dan maak ik een extra lekkere maaltijd voor de 2 mannen in mijn leven (want dan is mijn zoon ook thuis :heart: )
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Wij doen hier nooit iets aan. Wij hebben het hele jaar door talloze valentijn-momenten. We gaan vaak samen op pad, kopen cadeautjes voor elkaar, sturen elkaar lieve berichten, verklaren elkaar gewoon op de bank spontaan de liefde. Dit jaar gaan we trouwen dus onze liefde ligt nu sowieso onder een vergrootglas. Valentijnsdag voelt eerder als een overdosis dit jaar.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 11-02-2020 15:08
8.80% gewijzigd
Ik verwacht van vriend een champagneontbijt en een weekendje weg en verder ga ik de hele dag thuiszitten en wachten op de postbode die een postzak vol kaarten komt brengen en op de bloemist die minstens 10 boeketten rozen komt brengen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Wij gaan meestal wel uit eten of we vieren het een dag eerder of later (net wat handig uitkomt). Maar we verrassen elkaar altijd wel met een cadeautjes of een leuk uitstapje ofzo. En soms heeft de 1 niks en de ander wel iets. Dat gaat een beetje over en weer.
.
cookielover wijzigde dit bericht op 08-08-2020 17:01
0.00% gewijzigd
Rosabella1 schreef:
11-02-2020 15:08
Ik verwacht van vriend een champagneontbijt en een weekendje weg en verder ga ik de hele dag thuiszitten en wachten op de postbode die een postzak vol kaarten komt brengen en op de bloemist die minstens 10 boeketten rozen komt brengen.
😁😁😁
En dan elk jaar weer die teleurstellingen! :hyper:
Doubletree20 schreef:
11-02-2020 15:02
Klopt, dat was dan ook de eerste keer in 20 jaar dat ik iets voor hem heb gekocht en dat was ook maar alleen omdat ik bij de bakker stond en het niet kon laten om die mee te nemen :) En het ergste is is dat ik ze heb opgegeten en hij er niets van heeft gezien :-D
:HA:
blogbabe schreef:
11-02-2020 15:17
😁😁😁
En dan elk jaar weer die teleurstellingen! :hyper:
Zeker! Ik denk dat ik er dit jaar een topic over ga openen.
Help mijn vriend is Valentijnsdag vergeten en verder heeft ook niemand mij kaarten en bloemen gestuurd! :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
AeonOfWinter schreef:
11-02-2020 15:03
Ik werk die dag. Verder geen plannen.
Ja en dat ook.
Het ene jaar krijg ik bloemen/etentje en het andere jaar vergeet hij het.

Dit jaar denk ik dat hij het van de spanning vergeet want ik ben met Valentijnsdag uitgerekend....
.
cookielover wijzigde dit bericht op 08-08-2020 17:01
99.26% gewijzigd
Toen ik nog single was kreeg ik nooit iets, tot er op een dag met Valentijn een rode enveloppe op de mat lag. Ik helemaal door het dolle, want had ik een stille aanbidder??
Was echt een teleurstelling toen het Valentijnskaartje van een goede vriendin bleek te zijn.

Lief hoor, maar ik had gelijk een dipje. Dus nooit een stille aanbidder gehad
Vorig jaar was ik net bevallen. Nu, een jaar later en met een zoon die sinds een paar maanden klokje rond slaapt, zijn we zover dat de oppas komt en wij op stap kunnen. Dus en of we uit eten gaan vrijdag! :yes:
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-02-2020 14:28
Vorig jaar had m'n man mij helemaal verrast met een über-romantisch etentje :heart:
Heel kleinschalig restaurant met maar 8 tafels, en heerlijk Valentijnsmenu.

Dit jaar zei hij drie weken terug: "wat wil je doen met V? Weer daar eten?" Dat vond ik al niet zo heel romantisch, haha, ik bedoel, verrassen is toch leuker dan "overleggen", maar goed; hij bedoelde het goed :)

Dus daar weer gereserveerd, maar gister kwam het menu online, en blijkt dat ik alleen de gebakken zalm mag eten van het menu.... Ja, dat eet ik thuis al 2x per week.....

Dus afgebeld, en nu bedenken waar we dan gaan eten.

Maar waarom moet hij jouw verrassen? Valentijn werkt toch 2 kanten op? Of zie ik dat fout?
Later is nu
Naatje2000 schreef:
11-02-2020 15:29
Het ene jaar krijg ik bloemen/etentje en het andere jaar vergeet hij het. verwacht hij een verrassing van jou :proud:

Dit jaar denk ik dat hij het van de spanning vergeet want ik ben met Valentijnsdag uitgerekend....
Later is nu
Wij gaan een kort weekendje weg samen. Puur toevallig eigenlijk, we hadden ineens zin erin én tijd in de agenda, makkelijke keuze dus.
Gister nog even naar elkaar verzucht dat we "dan verder toch lekker niets meer hoeven te doen eraan he. Te veel gedoe". :biggrin:
Dreamer schreef:
11-02-2020 16:12
Ik ben niet zo goed in verrassingen, ik verklap het altijd al weken van tevoren omdat ik de spanning niet meer aankan van het verbergen. Dus als er verrast wordt doet hij het :proud:
Maar ik heb ook wel eens een weekendje weg geboekt voor ons samen met Valentijn trouwens.
Is geen Big Deal bij ons, maar toch vind ik het wel heel erg leuk om een rode roos te krijgen die dag.
Dan maar ouderwets.
Dreamer schreef:
11-02-2020 16:10
Maar waarom moet hij jouw verrassen? Valentijn werkt toch 2 kanten op? Of zie ik dat fout?
Ja, je hebt een punt! Normaal doen/deden we ook niets met Valentijn; we wisselen gezellige en romantische dingen gewoon af, zo gedurende het jaar. Vorig jaar werd ik dus spontaan verrast (op de dag zelf) maar dit jaar riep hij dus dit ineens, drie weken geleden.... Hij móet mij ook helemaal niet verrassen, maar ik vond het afspreken waar te gaan eten, drie weken van te voren, dan meer als moetje overkomen :) Juist omdat hij en ik er eigenlijk niet zo mee bezig zijn, dat geplande romantische gedoe :)
Maar weinig kans voor mij dus om hem te verrassen haha. In ieder geval wat uit eten gaan betreft :)
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-02-2020 18:03
Ja, je hebt een punt! Normaal doen/deden we ook niets met Valentijn; we wisselen gezellige en romantische dingen gewoon af, zo gedurende het jaar. Vorig jaar werd ik dus spontaan verrast (op de dag zelf) maar dit jaar riep hij dus dit ineens, drie weken geleden.... Hij móet mij ook helemaal niet verrassen, maar ik vond het afspreken waar te gaan eten, drie weken van te voren, dan meer als moetje overkomen :) Juist omdat hij en ik er eigenlijk niet zo mee bezig zijn, dat geplande romantische gedoe :)
Maar weinig kans voor mij dus om hem te verrassen haha. In ieder geval wat uit eten gaan betreft :)
Drama natuurlijk. Echt.
Zoals ieder jaar verwacht ik niks. Single, maar geen aanbidders voor zover ik weet. Maar mijn Valentijnscadeau wordt hopelijk een nieuwe baan ( en dat vind ik veel belangrijker).
Vriend vindt het leuk om cadeautje te geven dus ik heb voor hem ook wat kleine attenties besteld.
We gaan vrijdag ook uit eten maar dat is meer omdat we eindelijk weer een avond samen vrij hebben.
anoniem_394388 wijzigde dit bericht op 11-02-2020 22:58
Reden: Typo
1.02% gewijzigd
Elk jaar krijgt mijn Valentijn iets. Verliefd, in relatie, niet wederzijds, ruzie, maakt niet uit : degene die mijn hart heeft krijgt minstens een kaartje.

Ik vind het leuk dat ik dat overgebracht heb. Beide kinderen zijn verliefd op iemand die niet verliefd is op hen en geven een kaartje, ook al worden ze misschien afgewezen of uitgelachen. Stoer vind ik dat.
Dreamer schreef:
11-02-2020 14:18
Mijn man zegt altijd "Valentijn is voor een geheime liefde", dus ik krijg niets. Hij ook niet, trouwens. Zoals je zegt, het is een commerciële dag, overgewaaid uit Amerika.

Bij ons is niet elke dag Valentijnsdag, maar we hebben ook geen vastgestelde (koude) dag in februari nodig, om elkaar te laten weten dat we van elkaar houden. Daarvoor hebben we eerder onze jubilea van onze relatie.
Dat dus. Op Valentijnsdag mag je je geheime liefde verklaren. Vandaar de anonieme kaartjes . Ik heb geen geheime liefde.

Mijn lief is vrijdag aan het werk, en dus aan de andere kant van de wereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven